Golf i Portugal, Al Bu Feira

Har du vært på reise, eller skal på en tur til utlandet? Ta turen innom dette forumet for å se andres erfaringer fra banene du skal besøke.
Post Reply
fsmkgolf
Rookie
Rookie
Posts: 32
Joined: 17 Apr 2012, 23:11
Hcp: 16.4
Hjemmeklubb: Gjersjøen GK

Golf i Portugal, Al Bu Feira

Post by fsmkgolf »

Godt nyttår. Jeg har fått et tilbud om billig hotel i Al Bu Feira området i påsken 2014. Lurer litt på hvordan det er å spille golf i området og om dette anbefales. Banene virker dyre men det er kanskje det det koster ( 80 - 140 Euro ) Kom gjerne med tips til billigere bra baner som også kan spilles av kona ( hcp 35.5 ) som er i sin andre sesong.

MVH
Odyssey #1/Nike Drone
Ping Anser 54-58
Ping Tour-s Rustique 50
Ping i20 3-PW
Ping Anser 3h
Ping Anser 3w
Nike Covert Driver
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Golf i Portugal, Al Bu Feira

Post by furu »

Albufeira ligger nært en haug med golfbaner. Vilamoura er 15 minutter østover, Lagos med Palmares, Silves, Faldo, O'Connor ++ er 20 minutter vestover.

I påsken kjører de alltid tilbud, f.eks. 2+buggy. Sjekk http://www.algarvepackage.com/

Salgados er en grei bane like i nærheten av dere. Du kan få god pris der. Mye vann, kan blåse mye. I Vilamoura er Millenium og Laguna rimelige valg. Spill twilight for under €30 per person. Samme på Vale da Pinta og Gramacho. Gode baner.

Ikke tenk på hennes hcp og vanskelighetsgrad. Spill fra en tee litt framme, og spill sammen med henne :) Alle banene er overkommelige.

Hvis du vil ha en litt koselig og grei bane som ikke er lang og alltid i fin stand kjører du til Sheraton Algarve og spiller Pine Cliffs. 9 hull, men mini Devils Parlour :) PC kjører aldri tilbud. Sånn er det bare. Du får mer for pengene på Pinta osv., men PC er en fin bane for dem som ikke vil gå langt og kanskje er usikker på egne ferdigheter.

Balaia Golf Village - der vi og foreldrene mine har bodd i 11 år - er en 9 hulls par 3 bane med fantastiske forhold. Kanskje Algarves beste greener. Ligger 1 minutt fra Oura, som igjen ligger 3 minutter fra Albufeira.

Har du sett deg ut en eller flere baner du vil spille?

Påsken er en veldig fin tid der nede. Kan være vanvittig bra vær. For et par år siden hadde vi 25-28 grader. Masse spanjoler og portugisere der på ferie i påsken, men det betyr bare at det skjer mye. Markeder og karneval.
Instagram @christianfuru
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Golf i Portugal, Al Bu Feira

Post by Yorkie »

Litt om noen av banene Furu nevner i denne tråden.

viewtopic.php?f=4&t=2822
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Golf i Portugal, Al Bu Feira

Post by furu »

Vila Sol kan du få grei pris på. Den glemte jeg. Ligger noen minutter lenger unna enn Vilamoura.

Påskedealer på denne linken - http://www.algarvegolf.net/golf/greenfees.htm Old Course til €75 :D
Instagram @christianfuru
User avatar
TheBigEasy
Guru
Guru
Posts: 1313
Joined: 22 Sep 2012, 18:44
Hcp: 20ish
Hjemmeklubb: Hauger
Has thanked: 10 times
Been thanked: 28 times

Re: Golf i Portugal, Al Bu Feira

Post by TheBigEasy »

For en del år siden spilte jeg Pinhal, Salgados og Benamor. Sistnevnte er en flott bane i retning øst i Algarve og har gunstig green fee. Alle kan anbefales, selv om jeg slet litt på Salgados.
Aqua….
Play your best.
fsmkgolf
Rookie
Rookie
Posts: 32
Joined: 17 Apr 2012, 23:11
Hcp: 16.4
Hjemmeklubb: Gjersjøen GK

Re: Golf i Portugal, Al Bu Feira

Post by fsmkgolf »

Takk for strålende svar på denne siden som vanlig :-)
Odyssey #1/Nike Drone
Ping Anser 54-58
Ping Tour-s Rustique 50
Ping i20 3-PW
Ping Anser 3h
Ping Anser 3w
Nike Covert Driver
User avatar
TheBigEasy
Guru
Guru
Posts: 1313
Joined: 22 Sep 2012, 18:44
Hcp: 20ish
Hjemmeklubb: Hauger
Has thanked: 10 times
Been thanked: 28 times

Re: Golf i Portugal, Al Bu Feira

Post by TheBigEasy »

Nå sitter jeg på flyet hjem fra Algarve tur. Fire dager. 6 baner. Bodd i Vilamoura. Der og på banene kryr det av engelskmenn.
Været har suverent, sol og 20-25 C. Spilte først Vila Sol. Twilight greenfee til 45 euro. Fin bane. Mye trær og det spratt både hit og dit. Neste dag kjørte vi Laguna og Millenium. Likte sistnevnte best. Flotte baner og nok et hakk over Vila Sol. Høydepunktet var dagsbesøket på Vale do Lobo. Kom opp dit og ble imponert. Det er en premium resort. Vi startet på Ocean banen. Og for noen kåker som ligger rundt banen. Det er mye opp og ned hull. Hele banen er temmerlig strøken. Greener var lynraske og mange herlige hull. Men høydepunktene var når vi på back 9 kom over en topp og spilte ned mot havet. Det var panoramautsikt.
Kom oss inn og fikk oss noe mat og øl. Så var det ut på Royal banen. Denne var trangere og på ingen måte like spektakulær som Ocean. Kom oss til 16 og hullet langs klippene. Par 3 og ca 190 m til green over noen raviner. Spektakulært.
I dag var det Pinhal. Grei bane det. Samme som de andre. Særdeles raske greener.
Skal prøve å legge ut noen bilder også. Kan anbefale Algarve. Vale do Lobo var en opplevelse og høydepunktet på turen. Dit tar jeg gjerne en tur til.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Play your best.
User avatar
TheBigEasy
Guru
Guru
Posts: 1313
Joined: 22 Sep 2012, 18:44
Hcp: 20ish
Hjemmeklubb: Hauger
Has thanked: 10 times
Been thanked: 28 times

Re: Golf i Portugal, Al Bu Feira

Post by TheBigEasy »

Vale do Lobo Ocean:
Image
Image
Image
Image
Image



Sent from my iPhone using Tapatalk
Play your best.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Golf i Portugal, Al Bu Feira

Post by furu »

Herlig tur :) Fikk ikke reist ned i vinter........ Merker at det mangler noe i livet mitt nå :D

Devil's Parlour er ganske god kjent som et dramatisk par tre. Den lille banen på Pine Cliffs har en miniversjon av det.

På vei ned mot Vale do Lobo tar man til høyre. Kjører man venstre havner man på Quinta do Lago. De to stedene er arge konkurrenter. Går best med Quinta for tiden. VDL er lavere priset etter krisestemning for 2-3 år siden. Har ikke sjekket dagens priser, men tror man kan få skikkelig god pris på Ocean fra tid til annen.

Ellers ser være helt greit ut :)
Instagram @christianfuru
User avatar
TheBigEasy
Guru
Guru
Posts: 1313
Joined: 22 Sep 2012, 18:44
Hcp: 20ish
Hjemmeklubb: Hauger
Has thanked: 10 times
Been thanked: 28 times

Re: Golf i Portugal, Al Bu Feira

Post by TheBigEasy »

Kjenner jeg allerede er sugen på en ny tur til Ocean :D
Tar gjerne med meg Quinta også ;)
Play your best.
Post Reply