Golfbane med bra treningsfasiliteter nær Estepona?

Har du vært på reise, eller skal på en tur til utlandet? Ta turen innom dette forumet for å se andres erfaringer fra banene du skal besøke.
Post Reply
Vidar H
Rookie
Rookie
Posts: 1
Joined: 09 Jan 2012, 14:43

Golfbane med bra treningsfasiliteter nær Estepona?

Post by Vidar H »

Hei.
Noen her som kan anbefale en bane nær Estepona med gode treningsfasiliteter, med hovedvekt på pitch/chip område, samt putting.
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Golfbane med bra treningsfasiliteter nær Estepona?

Post by Yorkie »

Relativt dårlig med treningsfasiliteter på alle banene der nede, sånn generellt sett. Stort sett range, og en puttinggreen og en treningsbunker. Greia er jo "varme opp og så ut å spille"
Både Estepona, La Duquesa og Finca Cortesin har sånne fasiliteter. Dona Julia har ikke range, kun treningsgreen.

Finca er nok det beste alternativet, veldig bra range med Pro V1 baller, Nicklaus academy, to treningsgreener, hvorav en med bunker såvidt jeg husker, er nok ikke det billigste stedet å stå, men...

Banen er helt værst!

Tar du turen bort til Sotogrande er det litt større treningsgreen/bunker område, korthullsbane og bra range. Ikke så værst bane heller ;)
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
Pepto
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 148
Joined: 22 Feb 2012, 07:40

Re: Golfbane med bra treningsfasiliteter nær Estepona?

Post by Pepto »

Har litt inntrykk av at dem ikke vil ha folk på rangen altfor lenge på finca.

Vi spilte en runde og spurte om vi kunne stå å trene litt etterpå. Det var ok, men etter en times tid så kom det kar og sa at nå var det på tide å gi seg. Var vare å stikke da.

Men sinnsykt fet range, banen er vel den beste jeg har spilt.
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Golfbane med bra treningsfasiliteter nær Estepona?

Post by veggiss »

Finca er en morsom bane ja :)
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
Post Reply