Lahinch Golf Club

Har du vært på reise, eller skal på en tur til utlandet? Ta turen innom dette forumet for å se andres erfaringer fra banene du skal besøke.
Post Reply
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Lahinch Golf Club

Post by veggiss »

Hjemmeside: http://www.lahinchgolf.com
Ranket som nummer 35 i verden på Top100: http://top100golfcourses.co.uk/htmlsite ... .asp?id=36

Hadde fornøyelsen av å spille denne banen i går. Hands down den beste banen jeg har spilt. Gamle Tom designet banen i 1892, og ikke ukjente Alistair MacKenzie redesignet den i 1929. I 1999 ble banen freshet opp av Martin Hawtree, som bl.a. lagde to nye par 3 og endret litt på routingen.

Været var helt fantastisk denne dagen. Vi slo ut klokken 8 mens det fremdeles var litt tåke som lå over byen og banen. Dette lettet ved hull 3, og vi hadde skyfri himmel resten av dagen.

Image
Fra fairway hull 1 mot hull 2 og det nye klubbhuset

Image
Fra fairway hull 1 mot hull 18

Image
Green hull 1

Image
Dagens første birdie put på hull 1, ble dessverre bare par

Image
Utslag hull 2, rått!!

Image
Green hull 4. Gamle Tom sitt design, derav sanddynefjellet til venstre som er midt i fairway fra utslaget. Andreslaget må over denne om du vil inn på to…med mindre du gjør som jeg og skøyter ballen opp på green på hull 1 på utslaget slik at du får fri sikt inn :D Sikker birdie ;)

Image
Min kollega som slår ut på hull 2

Image
Greenområdet på hull 6, amerika på andre siden av vannet

Image
Her er litt av grunn til at vi fikk redusert greenfee fra 90 euro til 50 euro. Banen hadde fått veldig mye vinterskader pga en hard vinter, og mye spill da den andre banen måtte stenges pga flom. Et par av teestedene var stengt og hadde matteutslag. Kondisjonen var uansett langt bedre enn de flest norske baner om sommeren, og greenene var nydelige. Synd man aldri får tilsvarende service her hjemme…

Image
Hull 7…et smykke av et par 3 hull

Image
Green på hull 10

Image
Hull 11, et av de nye som Hawtree lagde

Image
Hull 12, et herlig par 5. Sikt på slottsruinene på utslaget ;)

Image
Green på hull 17

Eget spill var greit, tror aldri jeg har drivet så bra noensinne, men en skade i hoften samt rimelig uskarpe wedger og rusten putting så endte på 87 slag. Banen kan sammenlignes litt med Wallasey, bare mer og bedre på alt, og routingen igjennom sanddynene er bare helt rå. Blir nok en tur tilbake hit på et senere tidspunkt for å spille banen i top shape, og samtidig få med Ballybunion som ikke ligger så langt unna.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
Keyser
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 18 Dec 2008, 09:51
Hcp: 5-6-7-ish
Hjemmeklubb: Bjørnefjorden
Has thanked: 11 times
Been thanked: 35 times

Re: Lahinch Golf Club

Post by Keyser »

Neh, det der såg ikke noe særlig kjekt ut....
</Keyser>
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Lahinch Golf Club

Post by kevin »

Helt rått det der.
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Lahinch Golf Club

Post by Yorkie »

Stripa nedover der med Lahinch og Ballybunion i starten har mye snaks, så det må nok en tur til ja, så lenge jeg slipper å spille Doonbeg.
Er vel ikke lange stykket til Killarney, har stått på lista siden det var en eller annen europatur turneringer der, Killarney Golf & Fishing Club, man må jo nesten innom for å se hva det er for noe, og da er det ikke så langt til Old Head, og da.... :)
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Lahinch Golf Club

Post by veggiss »

Tralee er vel også helt ok...og Doonbeg må spilles når The Donald har flyttet litt grus der ;-)

Sent from my GT-I9295 using Tapatalk
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
Post Reply