Estoril Golf Club

Har du vært på reise, eller skal på en tur til utlandet? Ta turen innom dette forumet for å se andres erfaringer fra banene du skal besøke.
Post Reply
Fumlern
Rookie
Rookie
Posts: 21
Joined: 14 Mar 2012, 12:16

Estoril Golf Club

Post by Fumlern »

Skall ned til Lisabon til helgen og har planert å spille på Estoril golf Club.
Noen som har erfaringer fra den banen?
Skall vist være kort og smal (ca. 5300 m fra vit tee). Passer ikke direkte mitt spill, da jeg spiller litt mer brett og langt... :?
Fumlern
Rookie
Rookie
Posts: 21
Joined: 14 Mar 2012, 12:16

Re: Estoril Golf Club

Post by Fumlern »

Virker ikke som så mange her har erfaringer fra Estoril Golf Club, så jeg kan rapportere etter 3 runder på banen i helgen att det er en av dem vanskligste baner jeg har spilt. Kort og smal, men samtidig med fantastiskt fine greenområder og spenende layout som krever tanke bak hvert slag.
Samtidig som det er frustrerende så er det ganske bra att det står en fyr å selger baller allerede etter 3 hul (10 Euro for 1 dusin ProV1). :?
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Estoril Golf Club

Post by furu »

Noen av de eldre banene i og rundt Lisboa er veldig lite besøkt. Vil påstå at 9 av 10 spiller Quinta da Marinha. Sør for elven ligger det noen flotte baner i f.eks. Aroeira I og II.

Estoril er så vidt jeg husker fra 30- eller 40-tallet. Og de har sikkert ikke plass eller penger til å utvide den så designet forblir det samme.

Regner med at du koste deg allikevel :)
Instagram @christianfuru
Post Reply