Trelleborgs gk

Har du vært på reise, eller skal på en tur til utlandet? Ta turen innom dette forumet for å se andres erfaringer fra banene du skal besøke.
Post Reply
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Trelleborgs gk

Post by kevin »

En halvtime sør for Malmø ligger Trelleborg og Trelleborgs gk. Om den er godkjent for å kalles linksbane, er jeg usikker på. Den er ikke registrert hos "The Links Association", men for meg føltes den så links som man kan bli :)

Image

Det var heldigvis ikke mer enn 1-2 køllers vind når jeg spilte der. Den kan nok være svært utfordrende i mye vind. Og været skifter veldig fort. På hull 1 kom et stort skydekke med regn i seg, det passerte over men slapp ingen dråper akkurat over banen. Senere ble det strålende sol og nydelig vær. På hull 16 kom det tåke og i løpet av 5 sekunder var det helt umulig å spille. Så knapt 5 meter foran meg. Det gikk over på ca. 5min. Slo ut når det lysnet litt og etter det ble det bra igjen.

Hull 1 og det omtalte skydekket
Image

Fairways er ikke som andre fairways. De er tørre, harde, lite gress, endel merkelige blomster og vekster. Man får mye rull, men kan risikere å ligge dårlig til, selv etter et bra utslag.

Image

Greenene var ganske bra og relativt raske. De hadde vært luftet for ikke så lenge siden og man kunne se noen hull fortsatt. Greie å putte på, ganske harde og lite "bite". Bunkerne er ikke fryktelig dype, selv om noen har en litt høyre kant foran.

Image

Det er et veldig rikt dyreliv rundt på banen, men spotter også endel ferger i bakgrunnen. Ganske stor fergetrafikk i området

Image

Var litt skuffet over finishen på banen. Ellers var den opplevelse å spille, ganske annerledes. Men det er ikke langt fra Trelleborg til Falsterbo-neset og der finner man Falsterbo, Ljunghusen og Flommens, som alle er mye bedre enn Trelleborg.

De første 9 hullene er ikke så veldig vanskelige, men på backnine blir det tøffere. Mer vann i spill, og ganske mye vann på enkelte hull. Som f.eks på hull 13 ;)

Image

Man kan få rabatt med Golfheftet og med Viasat kortet her.
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Trelleborgs gk

Post by Yorkie »

Flott rapport Kevin. Har kjørt forbi der endel ganger men ikke spillt den enda, får prøve på neste tur :)

Men,hva er det med flaggene? Ser ut som enten pinnene er veldig korte, eller at selve flagget er stort, eventuellt, dvergflagg?
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Trelleborgs gk

Post by kevin »

Glemte å skrive det. Ja,de er veldig korte. Antar det er for at de skal holde i den sterke vinden som råder der i perioder.

Ganske staselig klubbhus

Image
Post Reply