Golfweekend i mai, hvor?

Har du vært på reise, eller skal på en tur til utlandet? Ta turen innom dette forumet for å se andres erfaringer fra banene du skal besøke.
Post Reply
Charlotte32
Rookie
Rookie
Posts: 2
Joined: 23 Feb 2015, 11:06

Golfweekend i mai, hvor?

Post by Charlotte32 »

Hei!

Jeg planlegger bursdagsgave til min mann som fyller 38. En golfweekend enten i Norge eller det store utland i mai. Bor i Bergen og ønsker ikke så alt for mange timer i fly.

Vi spiller golf begge to, han er god jeg er nybegynner.

Noen tips til hvor vi bør dra?

Takknemmelig for svar!! :)
User avatar
Keyser
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 18 Dec 2008, 09:51
Hcp: 5-6-7-ish
Hjemmeklubb: Bjørnefjorden
Has thanked: 11 times
Been thanked: 35 times

Re: Golfweekend i mai, hvor?

Post by Keyser »

Aberdeen? Rask og direkte flytur fra Bergen, kan gå rett på banen etter morgenflyet...
Har ikke vært i Aberdeen selv, men kjenner mange som har reist over og golfet der. Noen fikser bane og alt det der selv, noen har brukt firmaer som feks www.golfaroundscotland.co.uk.
Jeg har vært noen turer til St. Andrews, men da er det greit å være flere for å presse transportprisen ned (dersom du ikke vil kjøre bil der borte)
</Keyser>
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Golfweekend i mai, hvor?

Post by kevin »

Er vel bra forbindelse med KLM til Amsterdam også. Spill The International som ligger like ved flyplassen. Ikke langt unna sentrum ligger noen av europas beste golfbaner også, Kennemer og Hilversumsche Golf Club. Amsterdam i mai er nok ganske bra. Ingen lang flyreise heller.

Stockholm er også et bra alternativ. Ingen lang reise, og mange bra golfbaner.
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: Golfweekend i mai, hvor?

Post by Snowman »

Mann38 har kone32 som kjøper golftur i bursdagspresang?

Det var et skikkelig smiskeinnlegg for å få kred her i forumet, Charlotte;)

... vi andre her må jo bare tenke at han har det bra han gubben din:)
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
Charlotte32
Rookie
Rookie
Posts: 2
Joined: 23 Feb 2015, 11:06

Re: Golfweekend i mai, hvor?

Post by Charlotte32 »

Helt oppriktig og seriøst spørsmål helt blottet for ønske om cred! :)
Takk Keyser og Kevin for tips!:)
User avatar
Keyser
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 18 Dec 2008, 09:51
Hcp: 5-6-7-ish
Hjemmeklubb: Bjørnefjorden
Has thanked: 11 times
Been thanked: 35 times

Re: Golfweekend i mai, hvor?

Post by Keyser »

London kan også være et alternativ? Både rundt Gatwick (Norwegian) og Heathrow (SAS, BA) er det mange baner, og sikkert noen med tilhørende hotell
</Keyser>
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Golfweekend i mai, hvor?

Post by kevin »

Et annet bra alternativ er å fly til Kastrup, København. Her kan dere velge å spille golf og bo i København, eller å ta den 20min(fra Kastrup) lange togturen til Malmø på svenskesiden. Her finner dere et område med mange flotte baner, alt fra de litt enklere og nære "by-golfbanene", til topp mesterskapsbaner som arrangerer Europatour og andre store turneringer.

Kort flytur og mange muligheter.
User avatar
AmiciSumus
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 100
Joined: 26 Apr 2011, 19:03
Hcp: 13
Hjemmeklubb: Tyrifjorden GK

Re: Golfweekend i mai, hvor?

Post by AmiciSumus »

Er vel bra forbindelse med KLM til Amsterdam også. Spill The International som ligger like ved flyplassen. Ikke langt unna sentrum ligger noen av europas beste golfbaner også, Kennemer og Hilversumsche Golf Club. Amsterdam i mai er nok ganske bra. Ingen lang flyreise heller.

Stockholm er også et bra alternativ. Ingen lang reise, og mange bra golfbaner.
hei,

En liten advarsel; The International er den enste banen jeg ikke har fått starttid på, møtte opp personlig for å spørre om starttid.
Det var ikke mange spillere på banen, men fikk nei til å gå ut ...

Men! Amsterdam er perfekt hvis du liker links baner for da har du 3 meget gode baner 30-45 min kjøring fra flyplassen, og de ligger ganske nærme hverandre.
Noordwijkse, Ranket som nr 1 i Nederland, Kennemer Golf & Country Club 1910, Ranket som nr 3 i Nederland og The Royal Haag Golf & Country Club (1893) Ranket som nr 2 i Nederland.

Alle er kanon baner!
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3185
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: Golfweekend i mai, hvor?

Post by GolfMickey »

ville anbelfalt Portugal eller Spania, fine baner og fint vær hele sesongen
Bogey
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 346
Joined: 26 May 2014, 22:33
Hcp: mhmm
Hjemmeklubb: Vestfold Gk
Location: Tønsberg
Has thanked: 16 times
Been thanked: 9 times

Re: Golfweekend i mai, hvor?

Post by Bogey »

Gdansk er i eitt veldig billig og godt alternativ. Fly til gdansk kan du få fra ca 100 kr en vei med wizzair, og helt ok hotell kan du finne fra 300 kr pr natt. Postolowo Gc ligger ca 30-40 min kjøring fra byen, absolutt verdt eitt besøk. I tillegg er det en bane som heter Sierra, men har ikke spilt denne. Har hørt at den også skal være veldig bra. En kort tur fra flyplassen ligger 9hullsbanen Tokary, helt ok, men ikke noe mer.

Husker ikke hvor mye greenfee var på Postolowo, men det var ikke noe avskrekkende og ingen problem å få startid. Sendte en mail direkte til klubben og bestilte. Det er forøvrig Jan Are Larsen som har banerekorden. :-)
Post Reply