Golf i Dallas,Tx

Har du vært på reise, eller skal på en tur til utlandet? Ta turen innom dette forumet for å se andres erfaringer fra banene du skal besøke.
Post Reply
kevin
Guru
Guru
Posts: 17367
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 290 times
Been thanked: 361 times

Golf i Dallas,Tx

Post by kevin »

Skal til Dallas ifbm jobb i november og skal prøve å få spillt noe golf. Har vært i samme område flere ganger før,og har spillt der kun en gang. Spillte da en public bane kallt Grapevine municipal gc. Flott bane,billig å spille. Den ligger i samme område som Dallas cowboys egen golfbane(kommer tilbake til den)

Skal på et hotell som ligger ikke langt fra flyplassen og i nærheten av Grapevine,og det finnes ganske mange golfbaner i nærheten.

Her er de banene jeg vurderer å spille:

Grapevine municipal gc:
- flott parkbane som har alle type hull. Billig å spille,ganske populær public bane med 36 hull totalt. Spillte der i 2005 for 39$. Husker spesielt godt at vi ikke hadde bestillt tid,men fikk beskjed om å gå på rangen,så skulle de rope oss opp når det var vår tid. Så etter 30min så kom det høyt og klart på høyttaler anlegget "Party of two with Mr.Kevin as lead,please come to tee 1" :lol: Da var det bare å kjøre bort og gjøre seg klar....ja,klart vi hadde golfbil :D

Dallas cowboys golf club:
- ja,det er amerikansk fotball :D De har sin egen bane i samme skog/park som den over,ligger like ved. Utrolig flott anlegg som vi var borte og kikka på den gangen,men syntes de 150$ var litt mye(dollaren var ca.7,3). Nå koster det 199$,men skal sjekke om hotellet har noe avtale her om lavere greenfee.

Image

Image

Bear Creek gc
- ser ut som en utrolig flott bane,beliggende like ved flyplassen. 36 hull,mulig å spille for så lite som 25$ etter kl.14. Ganske hyggelig greenfee ellers også,og selvfølgelig inkl.bil med gps :D

Sky Creek ranch gc
- et utrolig flott anlegg,og banen er designet av Robert Trent Jones Jr. Greenfee rundt 69$,men også helt ned i 39$ ved twillight spill.

Image

Image

Dette er bare noen av de jeg vurderer. Helst skulle jeg villet spille TPC Craig Ranch hvor et av Q-school kvalene skal gå,men den er bare members only. Eller PGA banen på Four seasons Las Colinas hvor HP Byron Nelson spilles hvert år. Men den er nok like vanskelig å få spillt,men kan prøve via hotellet.

Noen som har vært i Dallas området og spillt golf,og som har noen andre tips? Ellers skal det sies at jeg selvfølgelig skal innom Edwin Watts og Golfsmith golfbutikker... :D
kevin
Guru
Guru
Posts: 17367
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 290 times
Been thanked: 361 times

Re: Golf i Dallas,Tx

Post by kevin »

Så ble det en runde på Dallas cowboys golf course endelig. Ringte golfbanen i går når jeg ankom,og eneste ledige tid de hadde var kl.0651 i dag. Været som var meldt gjorde til at banen var fullboooka. Jeg regnet med å ha jet-lag så stå tidlig opp var ikke noe problem. Banen ligger 1km fra hotellet og de ba meg ringe når jeg var klar så skulle de komme og hente meg...utrolig bra service.

Så kl.0610 ringte jeg,og de ankom 0620,to stk i en minibuss...bare for meg..free of charge(eller inkl.i greenfee om du vil)

Det var fortsatt mørkt da,men disse gutta beroliget meg at noen slår på lyset kl.0645

Inni proshoppen ble jeg møtt med stor gjestfrihet. Bilen skulle gjøres klar for meg straks,fikk utlevert en personsøker som vibrerer når jeg skal komme til tee 1. Greenfee nå er normalt 179,99$,men gjester på hotellet får det til 125$ og da inkluderer det:
- transport til/fra hotellet
- rangeballer
- så mye mat og drikke man vil ha,både i restaurant før og etter,av serveringsvognen og ved hull 10`s egen grill
- golfbil med gps og kjølesboks med isbitet,vann og 2 vannflasker

- ved leie av golfsett fikk man med 6stk Callaway Diablo baller

Banen er en skog/parkbane,med utrolig flotte greenområder,fantastiske bunkere,fairways. Ingen OB eller andre staker for hindringer.
Det har regnet endel i det siste,men de siste dagene har vært tørre og fine. Banen var i strålende stand som ventet.

Image

Image

Sistehullet
Image

Image

Siktepunkt på denne fairwayen:-)
Image

Image

Flere bilder på Kevins fotoalbum på Flickr
Sticho
Legende
Legende
Posts: 718
Joined: 30 Sep 2009, 10:19
Hcp: 9,4
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana, Bergen

Re: Golf i Dallas,Tx

Post by Sticho »

Så meget bra ut. De kan det med å lage golfbaner på den siden av fjorden.. :)
Skal du spille flere runder mens du er der borte?


Jeg skal ha pappapermisjon i april/mai neste år, og for et par dager siden bestilte vi 3 ukers tur til Florida. Skal bo på vestkysten ved Cape Coral / Fort Myers. Golfbagen (som er det 4.familiemedlemmet) skal selvfølgelig være med på turen. KLM er faktisk så snill at de lar han reise gratis. :)

Regner med det blir noen runder på fine baner der borte også.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17367
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 290 times
Been thanked: 361 times

Re: Golf i Dallas,Tx

Post by kevin »

Var så fornøyd med servicen,banen og alt annet at jeg skal spille der i morgen også(søndag). Etter kl.13 er det kun 56$ i greenfee for hotellets gjester. Gleder meg vilt. Gidda ikke ta noen annen bane når prisen er så bra og alt annet er perfekt.

Florida høres bra ut,drømmer om å reise dit en gang også...er vel verdens største tetthet av golfbaner,og mange toppbaner
stooy
Site Admin
Posts: 1511
Joined: 03 Dec 2008, 18:00
Has thanked: 85 times
Been thanked: 33 times
Contact:

Re: Golf i Dallas,Tx

Post by stooy »

Oi, dette så og hørtes helt fantastisk ut! :)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17367
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 290 times
Been thanked: 361 times

Re: Golf i Dallas,Tx

Post by kevin »

Cowboys golf course skuffet ikke andre gangen heller. Servicen helt fantastisk,banen var i topp stand samt at været var veldig bra etterhvert. Håper å kunne spille her igjen ved neste reise til Dallas,digger banen,fasilitetene etc.

Teestedene har stjerner som "tee-klosser"...veldig kule
Image
Post Reply