Golf i Puerto Banus/Marbella

Har du vært på reise, eller skal på en tur til utlandet? Ta turen innom dette forumet for å se andres erfaringer fra banene du skal besøke.
Post Reply
ahogalmen
Rookie
Rookie
Posts: 8
Joined: 28 Jun 2016, 17:20
Been thanked: 1 time

Golf i Puerto Banus/Marbella

Post by ahogalmen »

Hei,

Årets sommerferie går til Puerto Banus. Jeg har ikke spilt på noen av banene i området før, og setter derfor pris på banetips m.m. Er det noen baner som anbefales eller som bør unngås?
Vi drar i tykkeste juli, så da gjelder det vel å slå ut tidlig på morgenen for å unngå den verste varmen.

Alle tips og innspill mottas med takk.
Lefthook
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 277
Joined: 06 Jan 2012, 16:48
Has thanked: 11 times
Been thanked: 19 times

Re: Golf i Puerto Banus/Marbella

Post by Lefthook »

User avatar
Gundersen
Guru
Guru
Posts: 1322
Joined: 26 Jun 2012, 12:27
Hcp: 14,7
Hjemmeklubb: Hauger
Been thanked: 1 time

Re: Golf i Puerto Banus/Marbella

Post by Gundersen »

http://www.santanagolf.com/
Ikke så langt unna, knallfin bane. Send meg en melding når du er der om du trenger noen å spille med. Den banen eller andre baner i områset


Sendt fra min Commodore 64
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Golf i Puerto Banus/Marbella

Post by kevin »

Sotogrande
Valderrama
Finca Cortesin
San Roque old
Santana
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Golf i Puerto Banus/Marbella

Post by Yorkie »

Av de jeg har spillt i området.
Alcaidesa Links - Ikke links men seaside, ok
Alferini - Fjellgeitbane
Almenara Golf Club - Lett fjellgeit, ok bane
Atalaya Old Course - Flat, god pris, grei bane
Dona Julia GC - Ultrafjellgeitbane
Finca Cortesin - Dyr,og veldig bra
La Cala - Fjellgeitbaner
La Duquesa - God pris, decent bane
La Quinta - Fjellgeitbane m/lettest treffbare hus
La Reserva - Dyr,og veldig bra
Los Arqueros - Fjellgeitbane m/treffbare hus
Los Narjanos - Populær blandt skandinaver, ok bane
Marbella Club - Fjellgeitbane
Marbella Golf - Fjellgeitbane
Mijas Los Lagos - Bra
Mijas Los Olivos - Litt ujevn med en litt snodig sleng oppimellom noe kratt, men ok
San Roque New Course - Bra
San Roque Old Course - Bra
Santana - Trivelig bra bane til hyggelig pris
Sotogrande - Dyr,og veldig bra

Brisas og Aloha skal være i Finca Cortesin/Sotogrande klasse, men ikke spilt de selv(enda). Valderrama er grisedyr, men nok sikkert bra, de jeg kjenner som har spillt den sier at den er grisevanskelig. Santa Clara, Torrequebrada, Estepona og Rio Real er visstnok også populære blandt skandinaver, men har ikke spilt de de selv, så det får holde med ryktespredning :)
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
ahogalmen
Rookie
Rookie
Posts: 8
Joined: 28 Jun 2016, 17:20
Been thanked: 1 time

Re: Golf i Puerto Banus/Marbella

Post by ahogalmen »

Takk for gode innspill, alle. Da går det mot en runde eller to på Los Narjanos pga tilbakemeldinger, beliggenhet og pris. Det blir gjerne en runde på Santana også.

@Gundersen: Skal si fra!
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Golf i Puerto Banus/Marbella

Post by Yorkie »

Ja, en ting jeg glemte, har stort sett brukt https://www.golf-service.com/ ifb booking av baner og leiebil. Svensker som eier sjappa, og vært der lenge, de har stort volum og har gode priser ift å booke direkte. Alltid hyggelige og veldig hjelpsomme. Ett år skulle jeg være der i 8 dager, det regna så fælt at alle banene var stengt, væremeldinga var 50mm om dagen videre. De ordna avbooking på alle banene (selvsagt), hotell og leiebil, null problem. Både Narajos og Santana er gode valg, men kanskje være litt gærn å få med en runde på Finca Cortesin, litt dyrere, men også bedre. Litt klasse når du kommer på rangen, og det står en pyramide med V1 til deg for oppvarming.
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Vegar
Rookie
Rookie
Posts: 6
Joined: 27 Jul 2017, 11:50
Hjemmeklubb: Borre GK

Re: Golf i Puerto Banus/Marbella

Post by Vegar »

Våre favorittbaner i området er Santana og Rio Real :)

Den siste er dessverre i overkant dyr å spille på :?
User avatar
Gundersen
Guru
Guru
Posts: 1322
Joined: 26 Jun 2012, 12:27
Hcp: 14,7
Hjemmeklubb: Hauger
Been thanked: 1 time

Re: Golf i Puerto Banus/Marbella

Post by Gundersen »

Ble frarådet Rio Real denne uken, visstnok dårlige forhold og mye arbeid på banen.

Sendt fra min Commodore 64
User avatar
mciljoy
Legende
Legende
Posts: 592
Joined: 19 Oct 2010, 14:27
Hcp: 5
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Golf i Puerto Banus/Marbella

Post by mciljoy »

Har spilt Rio 3-4 ganger og mener den er litt oppskrytt. Ser den trekkes frem flere steder, men skjønner ikke helt hvorfor. Det er jo en fin bane, men det finnes 100 fine baner i nærheten og i forhold til prisen er den ikke verdt det IMO. Det pleier også å være mye folk der og det har vært en del venting på våre runder. Servicen har også vært dårlig og det er litt charter-preg over banen med folk som er vel så opptatt av alko som spillet... Men det kan jo hende vi har vi har vært uheldig de få gangene vi har vært der.

Gundersen, hva endte dere med å spille og hva var dommen over banene?
User avatar
Gundersen
Guru
Guru
Posts: 1322
Joined: 26 Jun 2012, 12:27
Hcp: 14,7
Hjemmeklubb: Hauger
Been thanked: 1 time

Re: Golf i Puerto Banus/Marbella

Post by Gundersen »

Spilte Miraflores, en berg og dalbane med mye hus tett på, samt en del blindt, ymse kvalitet på fairways, raske greener. Men, been there done that. Los olivos, en grei bane på det jevne, Ikke noe spesielt i det hele tatt. Skal spilles igjen, men kun fordi jeg spilte banen dårlig og jeg har behov for hevn. Spilt Los Lagos flere ganger tidligere, og liker den bedre, men den var stengt p.g.a. en del utbedringer. Santana, som alltid har vært min favorittbane i området. Var i knall god stand. Spilte 2 runder der den ene var av typen dritt lei etter 9, mens back gav meg 6 par 2 bogeys og quadruppel på hull 18. Siste banen jeg spilte var helt ny for meg, Torrequebrada, en kjempeflott bane i fantastisk stand, gikk ut litt over 8 om morningen, heldigvis med en som kjente banen og kunne guide. Spilte 69 slag netto og 40 poeng, så denne banen ble raskt en topp 3 bane. Den var ganske så dyr, 75 euro pluss bil. Innimellom, så ble det 4 familerunder på en liten 9 hullsbane som heter La Noria, ligger en 5 minutters spasertur fra en liten by ved vannet som heter La Cala de Mijas. Koselig liten bane, flat med vann på et par hull, i veldig god stand og med lynraske grener. Koster 18 euro for 9 hull.

Sendt fra min Commodore 64
User avatar
mciljoy
Legende
Legende
Posts: 592
Joined: 19 Oct 2010, 14:27
Hcp: 5
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Golf i Puerto Banus/Marbella

Post by mciljoy »

Miraflores har jeg også spilt. Ikke den store kvaliteten, men mye moro med tanke på prisen, synes jeg.
Los Olivos ble jeg ikke imponert over, der var det dårlig kvalitet på fairway og greener da vi var der. Nabobanen Los Lagos er mye bedre ja :-)
Santana har jeg spilt vært år i 5-6 år nå og det er selve sikkerstikket i området, synes jeg. Alltid en vinner; topp kvalitet på greener og en meget spillbar bane når golfen er rusten.
Enig i at Torrequebrada er fin, spilte den for første gang i år og kommer garantert tilbake. Var i topp stand i april og en variert og morsom bane synes jeg. 40 poeng er jo utrolig bra der!
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Golf i Puerto Banus/Marbella

Post by kevin »

Husker vi fikk vite om Rio Real for 11 år siden da vi var der nede. Det vi ble fortalt var at det alltid var så flotte spilleflater. Så da prøvde vi den og var vel da imponert over kvalitet på fairway og greener. Etterhvert la man jo merke til at det var noen svake og merkelige hull også. Har ikke spilt den på lenge, og vet ikke hvordan kvaliteten er nå. Men har hørt at den har blitt dyrere, og da blir den overpriset. Midt på sommeren er det jo mye lavere priser, og kan man spille på morgen eller twillight, blir det jo billigere
Post Reply