Mulighet for rabatt ved golfspilling i USA?

Har du vært på reise, eller skal på en tur til utlandet? Ta turen innom dette forumet for å se andres erfaringer fra banene du skal besøke.
Post Reply
AnitaPedersen
Rookie
Rookie
Posts: 4
Joined: 16 Jun 2017, 01:05

Mulighet for rabatt ved golfspilling i USA?

Post by AnitaPedersen »

Hei alle sammen.

Har et spørsmål vedrørende golf i USA, og muligheten for å oppnå rabatter på flere baner samtidig. Har søkt litt rundt, uten å finne noe godt svar. Ønsker å spille golf i USA over en 1-2 måneders periode (kombinert med familieferie). Har samtidig forsøkt å regne meg frem til hva som blir billigst, da USA har flere pay-per-play baner enn det som er vanlig i Norge.

Enda prisene er lavere i USA sammenlignet med Norge, blir det fort snakk om mye penger. Er det noen som kjenner til en slags rabattordning som lar meg spille på flere baner, og i forskjellige stater? Ser at prisene varierer voldsomt mellom statene. Noen golfbaner i Midtvesten krever for eksempel $ 50 mens andre baner i New England tar $ 3-400 ++.

Bruker jeg f.eks. 1 275 kroner i gjennomsnitt per 18-hulls ($150) x 20, ender jeg opp med en totalpris på 25 500 kroner. Det blir litt i det voldsomme laget synes jeg. Og har noen av dere tips til hvordan jeg kan finansiere en slik tur på billigst mulig måte? Har vurdert å ta opp et forbrukslån, men det avhenger av et akseptabelt rentenivå.

Verdsetter alle tips og anbefalinger.
Lefthook
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 277
Joined: 06 Jan 2012, 16:48
Has thanked: 11 times
Been thanked: 19 times

Re: Mulighet for rabatt ved golfspilling i USA?

Post by Lefthook »

Tror du sparer en del på å booke gjennom golfnow.com.
Pepper
Legende
Legende
Posts: 759
Joined: 02 Jan 2009, 16:07
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: Mulighet for rabatt ved golfspilling i USA?

Post by Pepper »

Robert Trent Jones Golf Trail består av et antall meget gode baner i Alabama fra syd til nord, bl.a. har LPGA brukt et par av banene. De har pakker med innkvartering. Jeg er usikker på om de har pakker med greenfee, men det oppfordres til å kontakte de for å spørre.
https://www.rtjgolf.com/trail/
Jumper
Legende
Legende
Posts: 595
Joined: 09 May 2011, 12:58
Hcp: single
Hjemmeklubb: Meland GK
Has thanked: 125 times
Been thanked: 156 times

Re: Mulighet for rabatt ved golfspilling i USA?

Post by Jumper »

Jeg spilte et par baner i New England i fjor sommer, og da hadde banene tilbud på visse tider av døgnet. Etter kl.12 f.eks. Det lønner seg å lese nettsidene deres. Jeg spilte for ca $60, bl.a en Robert Trent Jones sr bane.
AnitaPedersen
Rookie
Rookie
Posts: 4
Joined: 16 Jun 2017, 01:05

Re: Mulighet for rabatt ved golfspilling i USA?

Post by AnitaPedersen »

Lefthook wrote:Tror du sparer en del på å booke gjennom golfnow.com.
Det skal jeg absolutt undersøke! Takk for tipset. :D
AnitaPedersen
Rookie
Rookie
Posts: 4
Joined: 16 Jun 2017, 01:05

Re: Mulighet for rabatt ved golfspilling i USA?

Post by AnitaPedersen »

Pepper wrote:Robert Trent Jones Golf Trail består av et antall meget gode baner i Alabama fra syd til nord, bl.a. har LPGA brukt et par av banene. De har pakker med innkvartering. Jeg er usikker på om de har pakker med greenfee, men det oppfordres til å kontakte de for å spørre.
https://www.rtjgolf.com/trail/
Dette hadde jeg ikke engang hørt om før nå, men kikket på bilder og det ser jo helt kurant ut. Men forstår det som at disse banene kun er knyttet til en stat, og jeg er jo i utgangspunktet på utkikk etter noe på nasjonalt nivå. Uansett, takk for hjelpen :)
AnitaPedersen
Rookie
Rookie
Posts: 4
Joined: 16 Jun 2017, 01:05

Re: Mulighet for rabatt ved golfspilling i USA?

Post by AnitaPedersen »

Som en oppdatering til OP har jeg endelig funnet noe jeg tror løser problemet. Landet til slutt på en side som heter Golfcard der jeg får kjøpt et golfpass til baner over hele USA. Betyr at jeg sparer godt over 5 000 kroner sammenlignet med det jeg hadde "regnet hjem". :D Får ikke selge skinnet før bjørnen er skutt, men virker som at det er et veldig seriøst opplegg!

Re: den første posten min. Har fortsatt behov for tips til hvordan jeg kan delfinansiere turen med et lån. Fant en omtrentlig prisoversikt hos billigeforbrukslån.no, men vet ikke helt hvor mye jeg kan stole på den. Har allerede kredittkort, men rentenivået er skyhøyt på godt over 20 prosent. Har noen erfaring med hvor det lønner seg å skaffe billig finansiering? Har vurdert å søke hos DNB som jeg benytter til daglig, men tipper det finnes bedre alternativer der ute. :D
yuran
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 367
Joined: 30 Jun 2012, 00:52
Hcp: 12,x
Hjemmeklubb: Grønmo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 1 time

Re: Mulighet for rabatt ved golfspilling i USA?

Post by yuran »

Anbefaler ingen å ta opp forbrukslån.

Hvis du har jobb, så er det beste å be arbeidsgiver om et lån med nedbetaling over x antall måneder. Som regel ganske mye gunstigere.
Sir Slice-a-Lot

Cobra Fly Z
Bridgestone J40 DPC 4-PW
TM M2 3W
TM M2 5W
Bridgestone 3H
Bridgestone J40 50/54/58
Bridgestone True Balance TD-03
Pepper
Legende
Legende
Posts: 759
Joined: 02 Jan 2009, 16:07
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: Mulighet for rabatt ved golfspilling i USA?

Post by Pepper »

I utgangspunktet vil jeg ikke anbefale noen å låne penger for å ta ferie. Hvis du allikevel mener at det er fornuftig åg gjøre må du i hvert fall unngå forbrukslån med skyhøye renter. Bruk boligen hvis mulig som låneobjekt, lån av arbeidsgiver, foreldre, famileie etc. , men forbrukslån er så dyrt at det anbefales definitivt ikke. Det blir i så fall en meget dyr ferie.
JackNicklaus
Rookie
Rookie
Posts: 2
Joined: 03 Jul 2017, 13:21

Re: Mulighet for rabatt ved golfspilling i USA?

Post by JackNicklaus »

Som Pepper skriver så blir det en dyr ferie. Selv om 25000 i lån ikke betyr mer enn 1200 kroner i måneden over 2 år, i følge denne siden: https://finanssans.no/beste-forbrukslan. Allikevel handler golf om å slappe av, og det tror jeg ikke man får til hvis man har lån hengende over seg. Mitt råd: spar.
Post Reply