Golfbaner rundt Inverness

Har du vært på reise, eller skal på en tur til utlandet? Ta turen innom dette forumet for å se andres erfaringer fra banene du skal besøke.
Post Reply
Jumper
Legende
Legende
Posts: 595
Joined: 09 May 2011, 12:58
Hcp: single
Hjemmeklubb: Meland GK
Has thanked: 125 times
Been thanked: 156 times

Golfbaner rundt Inverness

Post by Jumper »

Det kom nyheter denne uka om at Loganair har startet nye ruter fra Bergen til Inverness og Manchester, så da smalt jeg til på en tur til Inverness fra selveste 17.mai til den 20. Har selvsagt googlet litt og Castle Stuart, Royal Dornoch og Nairn høres helt ok ut, selv om prisene er heftige. Noen som har tips til andre baner? Jeg satser kun på links. Håper på en en kveldsrunde når jeg lander, doble runder 18. og 19, og forhåpentligvis en runde om morgenen før flyet går. Mulig jeg må nøye meg med en nihulls siste dagen. Tips mottas med takk :D
User avatar
Shiskine
Rookie
Rookie
Posts: 6
Joined: 24 Feb 2014, 20:30
Hcp: 17,5
Hjemmeklubb: Østmarka

Re: Golfbaner rundt Inverness

Post by Shiskine »

Var i området i fjor.
En uke med leiebil fra Edinburgh. I område rundt Inverness spilte vi Fortrose and Rosemarkie Golf Club, Begge baner på Dornoch (pakkepris 160 £), Brora Golf Club. Dette er alle fine links baner. Sjekk ut Golfheftet, mange baner i Scotland som er med her.
Driver: Ping G25 10.5 reg
Woods: TaylorMade M2 3 w
Woods: Cobra BiO cell 5 w
Hybrids: Cobra F6 4h
Irons: Cobra F6 5-GW
Wedges: Callaway MD 2 54-58
Putter: Odyssey White Hot RX #7
Jumper
Legende
Legende
Posts: 595
Joined: 09 May 2011, 12:58
Hcp: single
Hjemmeklubb: Meland GK
Has thanked: 125 times
Been thanked: 156 times

Re: Golfbaner rundt Inverness

Post by Jumper »

Morsomt at du nevner de banene, for det er akkurat de jeg har booket. I tillegg skal jeg spille Nairn når jeg kommer ned. Golfhäftet er kjøpt. Brukte det mye i fjor.
User avatar
Shiskine
Rookie
Rookie
Posts: 6
Joined: 24 Feb 2014, 20:30
Hcp: 17,5
Hjemmeklubb: Østmarka

Re: Golfbaner rundt Inverness

Post by Shiskine »

Da har du absolutt noe å se frem til, vi drar til vestkysten iår med baner rundt Troon og Prestwick. Turnberry Ailsa blir toppbanen iår. :D
Driver: Ping G25 10.5 reg
Woods: TaylorMade M2 3 w
Woods: Cobra BiO cell 5 w
Hybrids: Cobra F6 4h
Irons: Cobra F6 5-GW
Wedges: Callaway MD 2 54-58
Putter: Odyssey White Hot RX #7
Jumper
Legende
Legende
Posts: 595
Joined: 09 May 2011, 12:58
Hcp: single
Hjemmeklubb: Meland GK
Has thanked: 125 times
Been thanked: 156 times

Re: Golfbaner rundt Inverness

Post by Jumper »

Jeg var en tur i Inverness-området fra 17.-20 mai. Ny flyrute med Logan Air til Inverness direkte fra Bergen. Spilte følgende baner:

Nairn Golf Club. Flott linksbane, 10 min fra flyplassen. Mye gorse og lyng i roughen, men ikke en bane du mister mye baller. Spilte off-peak, dvs start mellom 15 og 16.20. Du sparer £50 i forhold til å starte resten av dagen. Banen har en veldig bra range og nærspillsområde. http://www.nairngolfclub.co.uk/

Royal Dornoch Championship Links. Superbane som er rangert som nr 5 i verden, og nr i 2 i verden utenfor USA av Golf Digest. Fantastisk flott langs kysten, med blomstrende gorse så langt øyet kan se. Veldig mange amerikanere med caddies og digre sigarer. Jeg var eneste i flighten uten caddie, men det vanket noen tips likevel. £160 i greenfee er ny pers, men dette er ikke noe jeg gjør ofte. https://royaldornoch.com/

Royal Dornoch Struie Course: bane nr to på Royal Dornoch. Etter å ha spilt hovedbanen først, er dette en nedtur kvalitetsmessig. Likevel en fullverdig 18-hullsbane. Spilte med tre caddies som var ferdige for dagen. Endte opp med match, så det ble en kjekk runde likevel. £20 i greenfee

Brora Golf Club. 20 min lenger nord for Dornoch ligger Brora. Dette er en veldig åpen bane, med masse blinde utslag. Spilte med to canadiere som heller ikke hadde vært der før. På denne banen er det greenene som er utfordringen. De er veldig ondulerte og i svært god kondisjon. Spesielt at alle greenområdene er inngjerdet med strøm, da det går både sau og kyr og beiter på banen. Hadde en strålende dag i sol og lett vind, og anbefaler denne banen varmt. https://broragolfclub.co.uk/

Fortrose & Rosemarkie Golf Club. Verdens 15. eldste golfklubb fra 1793. Ligger på et nes, noe jeg virkelig fikk føle denne dagen. Ekstremt med vind gjorde at jeg kunne leke meg litt med slag jeg normalt ikke bruker. La f.eks ballen bak i standsen og slo et lavt 7'er jern på et 110m par 3. Utrolig gøy når slikt funker og ballen legger seg 3m fra pinnen. Samme 7'er jernet noen hull senere på et 187m par 3, med samme resultat. Banen var fin, med belter av knallgul gorse som skilte fairwayene fra hverandre. Golf Monthly nevner banen som en av 20 must play i 2018 sammen med bl.a Lofoten, Royal Portrush og Royal Melbourne. http://www.golf-monthly.co.uk/courses/2 ... 018-125110 Banen har en god range, noe de færreste linksbanene har. Mange har bare et nett, som f.eks Royal Dornoch og Brora. £50 greenfee https://fortrosegolfclub.co.uk/
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Golfbaner rundt Inverness

Post by kevin »

Flott rapport :D
Post Reply