Golfbaner i nærheten av Liverpool

Har du vært på reise, eller skal på en tur til utlandet? Ta turen innom dette forumet for å se andres erfaringer fra banene du skal besøke.
Post Reply
Jumper
Legende
Legende
Posts: 595
Joined: 09 May 2011, 12:58
Hcp: single
Hjemmeklubb: Meland GK
Has thanked: 125 times
Been thanked: 156 times

Golfbaner i nærheten av Liverpool

Post by Jumper »

Ny rute med Widerøe fra Bergen til Liverpool, kampanjepriser og geniale flytider, gjorde at jeg ikke klarte å la være å ta en tur i oktober. Ser jo at det finnes en god del heftige baner der, men er det noen som har gode tips? Må vel nesten teste ut ihvertfall en av Open banene som Royal Lytham & St. Annes eller Royal Liverpool Hoylake. Prisene er drøye, selv i oktober, så tar gjerne i mot tips om baner som ikke koster 1500kr runden. Links preferred..
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Golfbaner i nærheten av Liverpool

Post by Yorkie »

Fra Hoylake mot RLSTA
Wallasey
Formby
West Lancs
Southport & Ainsdale
Hillside
St.Annes Links
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
evo
Rookie
Rookie
Posts: 26
Joined: 29 Sep 2014, 22:09
Been thanked: 1 time

Re: Golfbaner i nærheten av Liverpool

Post by evo »

Royal Lytham, Birkdale, Liverpool kan jo også kombineres med en tur til Wales. Da ville jeg spilt Royal St David, Nefyn & District, Conwy og backnine på Porthmadog. Og et lite tips, hvis du skal spille Lytham, bo i deres Dormy house. Da kan man få et klubbhus for seg selv med middag, bar og snooker rom, helt suverent.


Sent from my iPad using Tapatalk
Jumper
Legende
Legende
Posts: 595
Joined: 09 May 2011, 12:58
Hcp: single
Hjemmeklubb: Meland GK
Has thanked: 125 times
Been thanked: 156 times

Re: Golfbaner i nærheten av Liverpool

Post by Jumper »

Wales blir plutselig aktuelt, da jeg sliter med å få starttider i helgen. Bruker Golfbreak til å finne starttider, men er ikke imponert over hva de får til. Kanskje like greit å bare booke selv.

Edit. Ble visst Wales. Er bare en time å kjøre til første bane, og sparer £300 på en fire dagers tur. Anbefaler walesgolfholidays.com. De svarte på ti minutter og hadde starttider og alt klart med det samme. Golfbreak har brukt en uke på 16 mailer uten å skaffe en starttid.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Golfbaner i nærheten av Liverpool

Post by kevin »

Blir det Celtic Manor da? Royal Portcrawl?
Jumper
Legende
Legende
Posts: 595
Joined: 09 May 2011, 12:58
Hcp: single
Hjemmeklubb: Meland GK
Has thanked: 125 times
Been thanked: 156 times

Re: Golfbaner i nærheten av Liverpool

Post by Jumper »

Det blir banene evo anbefalte. Royal st. David, Nefyn, Conwy og Porthmadog. Det kryr jo av bra baner man kan spille, så det gir en god grunn til en ny tur snart :D Digger rutene til Widerøe fra Bergen der man reiser tidlig bort og sent hjem. Ser forøvrig at de har salg på vårens reiser nå...
Jumper
Legende
Legende
Posts: 595
Joined: 09 May 2011, 12:58
Hcp: single
Hjemmeklubb: Meland GK
Has thanked: 125 times
Been thanked: 156 times

Re: Golfbaner i nærheten av Liverpool

Post by Jumper »

Var i Wales fra fredag til mandag, og det var en varierende opplevelse. De to første dagene var det ekstremt drittvær med masse regn og kraftig vind, mens det søndag og mandag var sol, svak vind og en 13 grader.

Nefyn & District: tre sløyfer a 9 hull, der jeg spilte The Front og The Old. Banen ligger langs klippene helt ute ved havet, 20-30m over sjøen. Det var helt ekstremt med vind denne dagen, og en del regn. Leide meg buggie for å få det fort overstått, men det var skummelt å kjøre rundt. Startet med å skli ned en bakke på hull 1, der buggien spant rundt halvannen gang og kjørte baklengs ned resten av bakken. Drøyt glatt, og jeg kjørte med hjertet i halsen i alle skråninger resten av runden. Høydepunktet på banen er The Old der man spiller seg ut på en pynt ut mot et fyr. Vinden rett i ryggen, og så sterk at jeg nesten ikke klarte å stå oppreist. Et av hullene har utslag fra terrassen på fyret, og her måtte jeg stå med foten bak meg og legge ballen i et lite hull, for i det heletatt å klare å slå. Fyrvakten satt og lo, og to tilskuere var så imponerte at de spanderte drikke på puben :lol: Droppet å spille hullene tilbake, da det rett og slett var umulig. Artig bane dog, og egen pub i en gammel fiskerhytte ute på neset. http://nefyn-golf-club.co.uk/

Porthmadog: Enda mer regn enn dagen før. Gikk ut på back da det er links, og de beste hullene. Helt grei linksbane med noe veldig fine hull mellom sanddynene. Første ni er heller kjedelig etter min mening. Flat parkbane. Ga meg etter fire hull på front, da jeg hadde en halvliter vann i hver sko og fire søkkvåte hansker. http://www.porthmadog-golf-club.co.uk/

Royal St. David: Endelig en ordentlig linksbane, og strålende vær. De første 10 hullene er ganske flate, men så kommer man inn i sanddynene. Hull 11 er et artig par 3 hull som spilte kort på bare 105m denne dagen. Smal green, som ligger som en skål mellon sanddyner og en gapende bunker i front. Ondulerte fairwayer og delvis blinde utslag kjennetegner resten av hullene. Her er det absolutt en fordel å ha spilt hullene tidligere. Artig avslutning, og anbefaler en tur her. https://www.royalstdavids.co.uk/

Conwy: Fin linksbane ved middelalderbyen Conwy. Banen er ganske flat, og spilles på innsiden av sanddynene. Forholdene på fairway kunne vært bedre, men jeg tror den ekstremt tørre sommeren har satt sine spor. Bra greener. Dette er nok den beste banen av de jeg spilte på turen min. Ta deg en tur inn i byen og se på det digre slottet og bymurene etter runden. http://www.conwygolfclub.com/

Jeg bestilte oppholdet gjennom http://www.walesgolfholidays.com/. Dette er første gang jeg har brukt en reisearrangør som dette, og det var veldig greit. De svarte på ti minutter, og hadde starttider klare med det samme. Jeg ble dog satt opp alene hver dag, selv om det var mye folk på banene. Gikk og stanget bak fulle flighter, noe som ikke er helt topp. Nå er jeg en særing som reiser alene, men anbefaler å be spesifikt om å få spille med noen dersom man ikke har med en kompis eller tre.
Post Reply