Golf i Japan

Har du vært på reise, eller skal på en tur til utlandet? Ta turen innom dette forumet for å se andres erfaringer fra banene du skal besøke.
Post Reply
Jumper
Legende
Legende
Posts: 595
Joined: 09 May 2011, 12:58
Hcp: single
Hjemmeklubb: Meland GK
Has thanked: 125 times
Been thanked: 156 times

Golf i Japan

Post by Jumper »

Heisann.
Leste artikkelen om golf i Japan i siste Norsk Golf og ble litt fristet. Nå er det slik at vi allerede hadde bestilt fly til Japan for sommerferien neste år, men jeg hadde planlagt å droppe å ta med golfbagen. Japanere pleier å spille ekstremt sakte, og jeg leser at en golfdag for de gjerne er på 6-7 timer. Det har jeg ikke samvittighet til å bruke når jeg er på ferie med familien. I tillegg er det jo pes å drasse på golfbag på tog etc. Er det noen som har spilt i landet, og kan fortelle litt om sine erfaringer? Hadde selvsagt vært kult å hatt et par baner der på CV'en. :D
Jumper
Legende
Legende
Posts: 595
Joined: 09 May 2011, 12:58
Hcp: single
Hjemmeklubb: Meland GK
Has thanked: 125 times
Been thanked: 156 times

Re: Golf i Japan

Post by Jumper »

Fått gjort unna en runde i Japan på Nemu Golf. Ligger på en resort, og det er vel eneste grunn til at jeg fikk starttid. Det virker å være veldig vanskelig dersom man er alene, men de gjorde et unntak for meg. Leide et regular Taylor Made Gloire sett med grafittskaft. Ikke helt det jeg spiller med til vanlig, men hodene var smidde og ikke med 5cm såle... Er en japansk modell tror jeg. Fikk tak i 3w, 5w og driver i TM Burner S.

Banen var veldig fin og ondulert. En del vann, men ikke særlig lang med 6215 yards fra blå, regular tee. Brukte driver én gang, resten wooder. Veldig kjappe greener som jeg slet med i begynnelsen. Banen ble bygd om for noen år siden, med inspirasjon fra Torrey Pines.

Jeg fikk siste starttid for dagen, dvs 12.45... Spilte helt rolig på 2t første ni og stanget likevel i de foran. Slapp forbi halvveis og kunne blåse gjennom på under halvannen time. Runden tok totalt 3t 20 min, noe som må sies å være veldig bra.

Denne klubben var veldig avslappet med tanke på kleskode, noe langt fra alle klubber er. De ansatte gjorde alt de kunne for at jeg skulle trives, og ventet på meg både ved runding og ved ferdigspilt. Anbefales absolutt å ta en runde dersom man er i landet, men ta med en kompis for å være sikret tid! Hele landet virker i være gale etter golf, og man ser digre drivingranger med 30m høye nett overalt. Snublet over en golfbutikk i Tokyo som hadde ni etasjer med utstyr, men blant annet et gullbelagt sett til 150 000 stående i utstillingen med resten av køllene. :shock:
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Golf i Japan

Post by furu »

Gloire er pimpet utstyr fra TM med litt ekstra eksotiske materialer og detaljer.

De fleste japanere har bare råd til å "spille" på driving range. Ekstremt spesielt. Har også hørt det du skriver om rundene - at de tar laaaaang tid.
Instagram @christianfuru
User avatar
liverglimt
Guru
Guru
Posts: 1542
Joined: 26 Jul 2014, 22:19
Hcp: 7
Location: Ullensaker
Has thanked: 89 times
Been thanked: 16 times

Re: Golf i Japan

Post by liverglimt »

Samme i Vietnam, mange range spillere. :/
Jumper
Legende
Legende
Posts: 595
Joined: 09 May 2011, 12:58
Hcp: single
Hjemmeklubb: Meland GK
Has thanked: 125 times
Been thanked: 156 times

Re: Golf i Japan

Post by Jumper »

furu wrote: 08 Jul 2019, 23:35 Gloire er pimpet utstyr fra TM med litt ekstra eksotiske materialer og detaljer.
Var ikke veldig imponert. Slo bra nok, men følelsen var ikke helt som AP2 jerna mine. At rundene tar lang tid har også med å gjøre at de tar lunsj halvveis. Skjønt, har spilt en runde med tre japanere på Cruden Bay en gang, og det tok nærmere 6 timer :shock:

Runden kom forøvrig på ca 1200 kr, med greenfee, buggie, rangeballer, leiesett, et par flasker med drikke og noe snacks. Settet kostet ca 220 kr å leie, og greenfee dobles i helgen.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Golf i Japan

Post by kevin »

Ser at EAL har vært i Japan og har gjort flere videoer som ligger ute på Youtube. Fikk ikke helt med meg navnene på banene, men mange interessante saker.
Jumper
Legende
Legende
Posts: 595
Joined: 09 May 2011, 12:58
Hcp: single
Hjemmeklubb: Meland GK
Has thanked: 125 times
Been thanked: 156 times

Re: Golf i Japan

Post by Jumper »

Jeg har sett filmene hans fra Japan. Så han var innom Tokyos største golfbutikk som jeg også snublet over ved en tilfeldighet da jeg var der. 9 etasjer med utstyr :lol: Alt fra pegger til gullbelagte køller til 150 000. De hadde en hel etasje med golfsko. Mye fra Asics, Saucony etc som man aldri har sett her. Dessverre kjører de stort sett kun Super Wide modeller, så det var uaktuelt å kjøpe.
PaulCollingwood
Rookie
Rookie
Posts: 2
Joined: 25 Apr 2020, 22:57

Re: Golf i Japan

Post by PaulCollingwood »

hälften av de asiatiska golfbanorna finns i Japan. men fortfarande att spela golf är ganska dyrt där. förbättringen av spelet beror också på dess tillgänglighet för allmänheten.
Post Reply