"Undersøkelse" på vegne av golfbane i Portugal

Har du vært på reise, eller skal på en tur til utlandet? Ta turen innom dette forumet for å se andres erfaringer fra banene du skal besøke.
Post Reply
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

"Undersøkelse" på vegne av golfbane i Portugal

Post by furu »

Som noen av dere kanskje har fått med dere så reiser jeg og familien hvert år til Portugal. De siste fire årene har vi bodd på Balaia Golf Village i Oura (5 minutter øst for Albufeira). Dere kan se beliggenheten på dette kartet over golfbaner på Algarve.

Balaia har en liten 9-hulls par 3 bane, banebeskrivelse. Perfekt for treningsrunder, barn og eldre. Selv om det unektelig er en minibane så treffer vi ofte på veldig gode spillere der. Har spilt med både singel og pluss-hcp spillere under turneringer. En del kjendiser blir det også. I fjor traff vi på Oliver Kahn og Figo. Altså ikke bare en bane for dårlige spillere men også god trening på par 3 og nærspill.

Vi har blitt godt kjent med dem som driver golfbanen. Foreldrene mine er der nede ca.fire måneder hvert år og har fra 2010 en egen turnering i november - Nisse Golf Trophy - pokalen er erstattet med en norsk nisse :D De driver banen utrolig godt. Fantastisk standard på greener og utrolig godt miljø. De er så fantastisk vennlige og hjelpsomme at det savner sidestykke. De har turneringer stort sett hver onsdag i tillegg til større turneringer som ofte går over lengre perioder. De har en glimrende pro i Pedro Lemos. Spilte med ham på Quinta do Vale, beste spilleren jeg noen sinne har gått en runde med eller sett "live". Som dere skjønner så liker vi oss godt og det er derfor jeg prøver å hjelpe dem med en liten tjeneste. Jeg må understreke at jeg ikke selger noe som helst eller tjener noe på dette.

De vil selvsagt ha flere gjester. Det er jo det alt handler om. Men hvordan skal de klare det? Hvordan skal de nå ut til potensielle kunder? Markedsføring er annerledes i dag enn for noen år siden. Man bruker helt andre kanaler for å treffe mennesker. Det er også en fordel å gjøre det slik at man når ut til forskjellige land.

Hva vil norske golfere ha når de reiser?
Hva er viktig?
Priser?
Å bo på en fin bane?
Eller bo i nærheten av fine baner?
Samarbeid med andre baner som gir lavere greenfee?
Standard på hotell/leilighet?
Hva skal til for at du, familiemedlemmer eller kjente skal velge å bo på Balaia Golf Village?

Hadde det vært en god ide med side på facebook? Kampanjer og spesialtilbud for dem som følger dem på facebook?

Som dere ser på kartet over golfbaner så ligger Balaia ganske sentralt. 5 minutter til Vilamoura, 7 minutter til Almancil (Laranjal, Quinta do Lago, San Lorenzo m.fl.). Vestover så er det 15-20 minutter til Gramacho og Pinta, litt lenger til Faldo, O'Conner og Silves. Tavira og banene Quinta da Ria og Cima, Benamor og Monte Rei er 25 minutter unna. Å kjøre til grensen til Spania er heller ikke langt og der har man mange fine, billige baner (Quinta do Vale, Castro Marim m.fl.). Vi har altså valgt å bo bra på et sted som gir oss et glimrende utgangspunkt for å kjøre til de aller fleste banene. Foretrekker de fleste nordmenn å bo på det stedet de skal spille? Eller reiser man rundt og opplever litt mer enn det ene hotellets bane og fire vegger?

De har en godt oppdatert blogg. Forøvrig min far i rød trøye i midten på den videoen :D Om noen skulle synes det er mye pensjonister på banen på disse bildene så kan jeg si at oktober til mars ikke er de mest populære månedene blant yngre spillere :lol: Det absolutt dårligste været får man november til februar.

Håper noen kan komme med tilbakemeldinger på spørsmålene mine.

Kan legge til at vi reiser Bergen-Lisboa og bor 17 netter på Balaia om kort tid. Prisen for to voksne og ett barn er 11.000,- inkl. fly og opphold.

Hull 1 - Verre enn det ser ut til :lol: Utslagene er selvsagt fra gress. Har aldri måttet bruke matter men de bruker det noen ganger for å unngå slitasje når det har regnet mye.
Image

Hull 3 - også det en liten utfordring
Image

Treningsfelt med driving range (kun matter desverre), flere puttegreener og chipping/pitch/bunker.
Image
Instagram @christianfuru
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: "Undersøkelse" på vegne av golfbane i Portugal

Post by Kaffekannen »

Det er ikke entydige svar, men for min del og for en del jeg kjenner er det viktig med:

--> Totale pakkeløsninger med fly(inkl. golfbag), overnatting og muligens greenfee. Dette må kunne bestilles gjennom noen som er medlem i reisegarantifondet
--> Godt tilrettelagte aktiviteter for de som ikke spiller golf. Ekskursjoner, basseng/strand, kultur etc.
--> Pris!
--> muligheter for uteliv
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
Stiffa
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 100
Joined: 06 Aug 2009, 23:34

Re: "Undersøkelse" på vegne av golfbane i Portugal

Post by Stiffa »

Nærhet til bane.
Avtale med andre baner (i nærheten) er å foretrekke.
Pris er jo også alltids tellende.
Post Reply