Golfbaner Danmark

Har du vært på reise, eller skal på en tur til utlandet? Ta turen innom dette forumet for å se andres erfaringer fra banene du skal besøke.
User avatar
Keyser
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 18 Dec 2008, 09:51
Hcp: 5-6-7-ish
Hjemmeklubb: Bjørnefjorden
Has thanked: 11 times
Been thanked: 35 times

Re: Golfbaner Danmark

Post by Keyser »

GolfMickey wrote:Spilt Løkken og Løgstør nå nylig og det er helt fantatiske forhold, til tross for en elendig sommer, veldig bra baner også forøvrig.
Spilte sommerturnering på Løgstør for et par år siden. Bra bane, men en syk green på et tidlig par 3 hull om jeg husker rett. Ble tilbudt en dåse øl under runden av min danske medspiller, som viste seg å være formann i klubben :-)

Sent fra min SM-T530 via Tapatalk
</Keyser>
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3185
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: Golfbaner Danmark

Post by GolfMickey »

Keyser wrote:
GolfMickey wrote:Spilt Løkken og Løgstør nå nylig og det er helt fantatiske forhold, til tross for en elendig sommer, veldig bra baner også forøvrig.
Spilte sommerturnering på Løgstør for et par år siden. Bra bane, men en syk green på et tidlig par 3 hull om jeg husker rett. Ble tilbudt en dåse øl under runden av min danske medspiller, som viste seg å være formann i klubben :-)

Sent fra min SM-T530 via Tapatalk
Hull 5? Lett og kort hull, men en syk green ja :)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Golfbaner Danmark

Post by kevin »

Noen som har spilt noen baner i nærheten av Billund? Skal tilbringe et par dager og leter etter en bane å spille. Tenkte muligens å reise til Silkeborg, men får se om jeg gidder kjøre såpass langt.
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: Golfbaner Danmark

Post by eivaan »

kevin wrote:Noen som har spilt noen baner i nærheten av Billund? Skal tilbringe et par dager og leter etter en bane å spille. Tenkte muligens å reise til Silkeborg, men får se om jeg gidder kjøre såpass langt.

Silkeborg er å anbefale! Ligger litt avsides, men anbefaler deg å ta turen!
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Golfbaner Danmark

Post by kevin »

Har lest det, så det er førstevalg av de i området.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Enur
Rookie
Rookie
Posts: 7
Joined: 30 Jun 2014, 16:59

Re: Golfbaner Danmark

Post by Enur »

Gyttegård Golfklub ligger ikke så langt fra Billund mener jeg å huske. Var ihvertfall en ok bane da jeg spilte den noen ganger for en del år siden.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Golfbaner Danmark

Post by kevin »

Takk Enur, jeg så på den på kartet og hjemmesiden. Veldig nære


Sent from my iPhone using Tapatalk
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Golfbaner Danmark

Post by kevin »

Spilte Lübker først. Har ikke spilt den på flere år, og husker den som en utrolig bra bane. Bodde en natt i leilighet på anlegget, bygget som henger sammen med klubbhuset. Golf rett utenfor døra passer meg godt :)

Image

Sist gang jeg spilte var Sky/Sand gjeldene 18-hullsbane. Det er de to beste sløyfene. Denne gangen var det Forest/Sand jeg fikk spille. Det har vært en dårlig sommer i Danmark, med mye regn og det ble sagt at det var vått endel steder. Det stemte bra, noen steder var det veldig bløtt.

Greenene var alle klippet og gjort istand tidlig, sånn at jeg puttet på nyklippede greener allerede kl.0730. Var litt fuktighet i lufta, så de første greenene var ikke helt tørre ennå og dermed bittelitt tregere. Men etterhvert ble de raskere og raskere når vinden tok seg opp. De var veldig bra og med god hastighet. Ikke like raske som Miklagard, men ikke langt unna.

Image

Men fairways bar preg av at det har vært mye regn. De var som sagt våte, men også litt flekkete. Ikke like strøkne som sist gang. Men ingen fare, bra nok i massevis. Teestedene var greie og bunkerne stort sett bra.

Image

Syntes det var langt å gå mellom mange av hullene på Forest. Jeg hadde bærebag og har knapt gått så langt på noen bane i år. Synes Sky-sløyfa er mye bedre, Sand også.

Betalte bare 300,- DK og det er utrolig bra pris. Rabattert fordi vi bodde der, men allikevel billig for en sånn bane.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Golfbaner Danmark

Post by kevin »

Når vi var i Billund vurderte jeg som nevnt å kjøre til Silkeborg eller Horsens(Stensballegaard). Men droppet det pga kjøretiden, og ville heller velge en bane nærmere. Gyttegaard var blokkert pga shotgun-start på morgenen, så da ble det Give gc som ligger drøye kvarteret fra Billund.

Enkelt å finne fram og grei adkomst. Liten og intim range. Enkelt og greit klubbhus. Var der tidlig om morgenen og betalte på automat der. Pratet litt med greenkeeper som holdt på med klipping på treningsgreenen. Han kunne fortelle at greenene normalt sett lå på 8.5-9 på stimp, fordi medlemmene ikke ville ha raskere greener.

Banen er så og si helt flat, og ligger i et åpent skogsområde. Ganske brede fairways, men utenfor semi-roughen kan man møte på litt høyere gress og trøbbel. Noen hull har OB-staker også. Flere av greenene er lett opphøyde.

Fairways var i bra stand, med noe ugress her og der. Men kortklippet og med brukbar rull. Bunkerne burde hatt en gjennomgang, de var ikke raket på en stund. Veldig mange spor etter dyr, og virket ikke som folk har vært flinke til å rake. Noen av greenbunkerne hadde veldig mye sand.

Hull 10
Image

Greenene var flate og veldig fine. Det stemte nok det han sa ang hastighet, ikke for raske, ikke for trege. Jevne og bra.


Green nr.17
Image

Banen har nylig blitt slopet om. Det er en grei miks av hull, men kanskje ikke det mest spennende designet. Par 5 hullene er relativt korte, mens noen av par 3 hullene er litt lange.

Betalte 300,- dk her også. Banen anbefales, et bra alternativ om man er i Billund området.

Fra hjemmesiden:
Image
User avatar
TheBigEasy
Guru
Guru
Posts: 1313
Joined: 22 Sep 2012, 18:44
Hcp: 20ish
Hjemmeklubb: Hauger
Has thanked: 10 times
Been thanked: 28 times

Re: Golfbaner Danmark

Post by TheBigEasy »

Skal til Danmark (Jylland) i mai/juni neste år. Vurderer Århus som overntting. Har vært mye på Nord Jylland og brukt Ålborg som base. Spilt mange av banene der.
Men har nå følgende baner på radaren: Silkeborg, Stensballegaard, Lyngbygaard og Lubker. Alle er høyt ranket. Er det noen av disse som forumdeltagerne har spilt og anbefaler ?
Ser at logistikkmessig så blir det nok Lubker siste dag, da det er nærme Grenå (ferge til Sverige).
Play your best.
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: Golfbaner Danmark

Post by eivaan »

TheBigEasy wrote:Skal til Danmark (Jylland) i mai/juni neste år. Vurderer Århus som overntting. Har vært mye på Nord Jylland og brukt Ålborg som base. Spilt mange av banene der.
Men har nå følgende baner på radaren: Silkeborg, Stensballegaard, Lyngbygaard og Lubker. Alle er høyt ranket. Er det noen av disse som forumdeltagerne har spilt og anbefaler ?
Ser at logistikkmessig så blir det nok Lubker siste dag, da det er nærme Grenå (ferge til Sverige).
Da ville jeg ha gått for Lubker, Lyngbygaard. Også hadde jeg tatt turen til Great Northern(Keterminde) som ligger ved Odense. Litt ekstra kjøring, men du er ganske nærme og dette er en av de beste banene i Skandinavia, absolutt must play spør du meg! Lyngb og Stensballe har samme banearkitekt, men Lyngby er mere skjermet for vind og nærme Århus, liker den bedre også. Silkeborg ligger en times tid kjøring, og da forsvarer jeg heller å ta i litt ekstra og fått med GN!
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Golfbaner Danmark

Post by kevin »

Alle de gode tipsene er gitt allerede. Lübker er utrolig bra, selv om hele området var ganske vått i sommer når vi var der(se lengre opp i tråden).
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Golfbaner Danmark

Post by Yorkie »

Lübker, Lyngbygaard, Stensballegaard og Silkeborg er gode valg. Jeg er nesten enig med eivaan, Great Northern er jo innenfor rekkevidde, og er noen hakk bedre en Stensballegaard, men jeg liker ikke å velge bort, jeg liker best å legge til :) Så Great Northern, Lübker, Esbjerg, Silkeborg, Holstebro, Lyngbygaard, Stensballegaard, Trehøje og Fanø hadde vært min ønskeliste.

Måtte jo ta en liten tur ned i sommer, og tok noen bilder fra Great Northern. Er ikke spart på noe, og med 40 greenkeepere så er det grunn til å tro at de greier å holde grei standard på spilleflatene.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
TheBigEasy
Guru
Guru
Posts: 1313
Joined: 22 Sep 2012, 18:44
Hcp: 20ish
Hjemmeklubb: Hauger
Has thanked: 10 times
Been thanked: 28 times

Re: Golfbaner Danmark

Post by TheBigEasy »

Fantastisk flotte Bilder. Kjenner jeg begynner å glede meg til turen :D
Play your best.
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: Golfbaner Danmark

Post by eivaan »

Da er DK turen booket for våren! Blir 3 runder og to netter på Great Northern, Odense Eventyr golf(får den gratis da vi er med i topp Nordic) Lyngbygaard og 2 runder på Blokhus. 25-29.04. Dejligt :)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Golfbaner Danmark

Post by kevin »

Heldiggris :)
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Golfbaner Danmark

Post by Yorkie »

Nå har visst også grunneierforeningene på Lübker blitt omstrukturert så ser ut som de åpner banen igjen.
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: Golfbaner Danmark

Post by eivaan »

Da var vårturer over...blei en litt annen rute en først planlagt! Spilte Hvide Klit og Blokhus, Hvide Klit var VELDIG bra, for de som ikke har spilt denne så er det bare å glede seg :) Kjempefin bane og topp kondisjon, banen ligger nord og ikke langt fra Skagen. Blokhus banen er heilt topp, ikke så spennende som den andre, men flott anlegg å bo på med alle fasiliteter for trening osv, billig også! Spillet er ikke så mye å snakke om for tia, men hadde ei bra runde da vi spilte fra 50 tee på 72 slag og banens par(5 birdies) Ellers så lå jeg og vaket rundt 80-84 fra 58 og 63. Scorer ok, men slagene er ikke bra!
Last edited by eivaan on 21 Jun 2020, 11:41, edited 1 time in total.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Golfbaner Danmark

Post by kevin »

Blir muligens Danmark-tur i august, og da blir bagen med. Noen som har spilt Holmsland Klit golf? Mulig vi skal bo like ved den, nærheten av Ringkøbing. Ser at det ikke er så langt til Holsterbro og Trehøje også.
User avatar
Keyser
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 18 Dec 2008, 09:51
Hcp: 5-6-7-ish
Hjemmeklubb: Bjørnefjorden
Has thanked: 11 times
Been thanked: 35 times

Re: Golfbaner Danmark

Post by Keyser »

Var på Holmsklit i april 2014 med juniorene i klubben. Kan ikke huske så mye om banen, 3 sløyfer a 9 hull. Har ingen negative minner ihvertfall. Typisk dansk; vind, harde fairways
</Keyser>
Post Reply