Gode kjøp - brukt, nytt, tilbud

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Gode kjøp - brukt, nytt, tilbud

Post by furu »

Callaway Steelhead XR Pro med S300, 5-PW ----- 1750,- på XXL Horisont i Åsane. Noen må gå ut der og kjøpe dem før jeg gjør det og legger dem til 3000,- på finn.no :D
Instagram @christianfuru
Owee87
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 396
Joined: 13 May 2012, 15:08
Hcp: 18
Hjemmeklubb: Nøtterøy
Location: Tønsberg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Gode kjøp - brukt, nytt, tilbud

Post by Owee87 »

Ja, er det noe gode tilbud der ute?? Jeg må gjøre mitt årlige innkjøp av baller! Middelklasse er perfekt.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Callaway Apex CF 16 - 5-PW - regular - 2016
Callaway XR Hybrid - #3 - Regular - 2015
Callaway XR16 Wood - #4 - Regular - 2016
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Gode kjøp - brukt, nytt, tilbud

Post by kevin »

Ser at det er endel tilbud på Bridgestone Treosoft. Både hos Dormy,Onlinegolf og Golfshopen. Wilson DX2 er også mye på tilbud.
Owee87
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 396
Joined: 13 May 2012, 15:08
Hcp: 18
Hjemmeklubb: Nøtterøy
Location: Tønsberg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Gode kjøp - brukt, nytt, tilbud

Post by Owee87 »

Jepp, så det Kevin. Sto mellom treosoft og DX2. Spilt en del med DX2, men aldri hørt om treosoft. Googla litt, og virker som de skal være ok. Prøvd de selv?
Callaway Apex CF 16 - 5-PW - regular - 2016
Callaway XR Hybrid - #3 - Regular - 2015
Callaway XR16 Wood - #4 - Regular - 2016
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Gode kjøp - brukt, nytt, tilbud

Post by kevin »

Nei. de var nye for meg også. Spilte endel Bridgestone E6 tidligere og var fornøyd med de. Finnes endel tilbud på Callaway Chrome soft Truvis, de "fotballene" også.
Jumper
Legende
Legende
Posts: 595
Joined: 09 May 2011, 12:58
Hcp: single
Hjemmeklubb: Meland GK
Has thanked: 125 times
Been thanked: 156 times

Re: Gode kjøp - brukt, nytt, tilbud

Post by Jumper »

I dag og i morgen er det 50% på Jones golfbager. Gå sammen med en og bestill. Gjelder kun ordre over 250$. https://www.jonessportsco.com
Owee87
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 396
Joined: 13 May 2012, 15:08
Hcp: 18
Hjemmeklubb: Nøtterøy
Location: Tønsberg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Gode kjøp - brukt, nytt, tilbud

Post by Owee87 »

På høy tid med ny putter i baggen. Jeg er veldig usikker på hva jeg skal gå for. Spesielt i og med at jeg egentlig ikke har noen anelse om hvordan teknikk jeg bruker og hva som passer meg. Så har egentlig tenkt å bare gå for en og tilpasse meg den så godt det lar seg gjøre Image

Tenkte å prøve å teste litt på golfshopen om det er en som gir meg en ekstra god følelse. Foreløpig sikler jeg litt på disse:


https://onlinegolf.no/golfkoller/putter ... -cera.html


https://onlinegolf.no/golfkoller/putter ... linje.html

Noen formeninger? Min gamle putter som nå går på dynga heter Rife Aussie Mallet Putter.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Callaway Apex CF 16 - 5-PW - regular - 2016
Callaway XR Hybrid - #3 - Regular - 2015
Callaway XR16 Wood - #4 - Regular - 2016
halvorsen84
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 401
Joined: 29 Sep 2012, 19:38
Hcp: Ja
Hjemmeklubb: Onsøy golfklubb
Location: Fredrikstad, Østfold
Has thanked: 5 times
Been thanked: 15 times

Re: Gode kjøp - brukt, nytt, tilbud

Post by halvorsen84 »

Personlig så syns jeg at putting og putteteknikk er såpass "følsomt" at man bare må prøve seg frem over tid. Man må finne ut hva som passer en selv, og eventuelt tørre å gå litt vekk fra "læreboka"!

Min første putter, tilbake i 2007 var en Orbiter "mallet-type". Så var jeg innom Scotty Cameron Detour, også type mallet. Så hadde jeg en TaylorMade White Smoke blade centershaft, før jeg i 2012 skaffet meg en centershaft SC Select 2.6. Denne ble i bagen helt til i år, og er nå byttet til fordel for TaylorMade Spider Mini. Vanlig Spider ble altfor stor for meg. Har ikke rukket mange rundene på bane, og forholdene er heller ikke optimale. Men føler allerede nå at den er mer "retningsstabil". Putting er en av styrkene mine som golfer, og jeg føler ikke at det har vært veldig forskjell på de ulike putterne, selvom det kanskje ser sånn ut på papiret! Som du sier, man kan nok tilpasse seg selv ganske mye! ;)

SuperStroke-grepene har du sikkert sett/hørt om, og de er absolutt å anbefale! Har vært innom både Fatso 5-3-1. Litt tykkere grep enn hva som tidligere var "standard" på en putter. Igjen, prøv og se hva som passer, smak og behag! Tykkere grep skal hindre aktive håndledd i puttingstroket.

Jeg er lav, 1.58, så jeg valgte putter med 33" skaft. Min gamle SC hadde vanlig 35", og her merker jeg stor forskjell. Dette kommer jo også an på hvor "oppreist" man står når man putter, og ikke bare ren kroppshøyde!

Teknikkmessig så har jeg gjennom årene flyttet ballen lenger "frem" mot venstre fot i oppstillingen. Som Phil Mickelson sier; det blir lettere å se "down the line", noe som absolutt kan være en fordel når man putter. Jeg står også veldig smalt med føttene, omtrent som når jeg chipper, kanskje bare 10-15 cm mellom! Selve stroket er nesten helt rett tilbake/fram, derfor jeg har brukt centershaft. Trenger mer tid med den nye putteren før jeg eventuelt kan si noe om overgang til heelshaft eller hva det heter! :P

Du får teste litt i butikk, og se hvilken du liker best, veldig viktig at man også liker det man ser, rent estetisk, og følelsen å holde putteren, og ikke bare velge utifra hva som er "bra"! ;)

Lykke til! :)
Titleist Tsr2 Dr Tour AD HD 4R+
Titleist Tsr2 5w Tour AD HD 5R+
Titleist Tsr2 7w Tour AD HD 6SR
TM Stealth DHY 3i Aldila Ascent 65R+
TM P790 MMT 65R+
SM9 54/60 DG BLK Onyx R300+
SC Select Newport 2.6
Owee87
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 396
Joined: 13 May 2012, 15:08
Hcp: 18
Hjemmeklubb: Nøtterøy
Location: Tønsberg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Gode kjøp - brukt, nytt, tilbud

Post by Owee87 »

Det er så hyggelig at du gir meg et så utfyllende svar Halvorsen!

Ja, planen er å prøve 2-3 alternativer i butikken og velge en som kan bli en god venn, om ikke direkte så i alle fall på sikt. Som en golfer på mitt nivå (16hcp) hvor kunnskapen er begrenset føles det mest naturlig å ikke fokusere noe særlig på de tekniske detaljene. Heller jakte godfølelsen som du er inne på selv. Hadde jeg vært bevisst på hvilken teknikk som passer meg, og gjerne også litt mer kunnskap om hva jeg «trenger» så kunne jeg snevret inn. Superstroke har jeg testet litt og er noe jeg vil gå for uansett.

Takk for respons Image


Skal forresten skrote driveren min også. Hatt den fra starten, men har de to siste årene stort sett benyttet meg av min 4’er wood (callaway XR16) som jeg på gode dager ligger stabilt rundt 210m pluss.
Her blir det samme framgangsmåte. Har ikke peiling på hva som passer mine behov, og vil nok ikke gjøre stort mer enn å prøve et par alternativer. Foreløpig bare tenkt å teste epic Flash og mavrik.

Så forresten at det lå en brukt zub zero ute til 2999:

https://www.facebook.com/groups/3254234 ... 4922332319

Har testet svinghastigheten tidligere i forbindelse med en protime, men husker ikke..Med utgangspunkt i lengde så kan vel zero fungere. Mer tvilsomt når det gjelder stabilt balltreff. Tror uansett jeg skal få prøvd meg litt fram først framfor å kjøpe uprøvd.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Callaway Apex CF 16 - 5-PW - regular - 2016
Callaway XR Hybrid - #3 - Regular - 2015
Callaway XR16 Wood - #4 - Regular - 2016
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Gode kjøp - brukt, nytt, tilbud

Post by kevin »

Enig med Halvorsen over her ang puttere. Det handler mye om hva man føler passer bra. Så man bør absolutt teste flere, og ikke bare fra en kort puttematte i en butikk. Da får man f.eks ikke testet hvordan det er å putte over litt distanse. Hvor mye kraft/hastighet må du bruke? Hvordan er ballstarten? For meg er det ganske stor forskjell på de lettere putterne kontra de med større hode og som er tyngre. Føles greit å putte med en lett bladputter i en butikk, men når jeg kommer ut og skal putte 7-10m, da føles det som at jeg ikke har like god kontroll. Da føles en tyngre putter bedre.

Kanskje derfor jeg har beholdt min gamle Ping putter i over 10 år. den har den naturlige vekten for meg. Ganske god kontroll fra distanse, og det er som oftest der jeg putter fra ;)
Owee87
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 396
Joined: 13 May 2012, 15:08
Hcp: 18
Hjemmeklubb: Nøtterøy
Location: Tønsberg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Gode kjøp - brukt, nytt, tilbud

Post by Owee87 »

Jeg endte til slutt med en Spider S navy 34. Har trua Image


https://www.golfshopen.no/golfkoller/ta ... e-product1


Sent from my iPhone using Tapatalk
Callaway Apex CF 16 - 5-PW - regular - 2016
Callaway XR Hybrid - #3 - Regular - 2015
Callaway XR16 Wood - #4 - Regular - 2016
Matshino
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 283
Joined: 10 Oct 2009, 00:22
Hcp: Ikke nok
Hjemmeklubb: Haga Golfklubb
Location: Oslo
Has thanked: 22 times
Been thanked: 11 times

Re: Gode kjøp - brukt, nytt, tilbud

Post by Matshino »

Miklagard selger ut en rekke Titleist Vokey SM7 demowedger til 799,- Plukket med meg en i går etter runden, og ser helt ubrukt ut.
Titleist 917D2 9,5*
Titleist Tsi2 15*
4-6 TM P790
7-9 TM P770
46 SM8 + 50 & 56 SM7
SC Newport 2.5
Titleist Players4
yuran
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 367
Joined: 30 Jun 2012, 00:52
Hcp: 12,x
Hjemmeklubb: Grønmo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 1 time

Re: Gode kjøp - brukt, nytt, tilbud

Post by yuran »

Sir Slice-a-Lot

Cobra Fly Z
Bridgestone J40 DPC 4-PW
TM M2 3W
TM M2 5W
Bridgestone 3H
Bridgestone J40 50/54/58
Bridgestone True Balance TD-03
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: Gode kjøp - brukt, nytt, tilbud

Post by eivaan »

Det tror jeg ikke!
Post Reply