NYE Miklagard

Her finner du oversikt over en rekke norske golfbaner, med oppdaterte innlegg om forholdene.
Post Reply
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

NYE Miklagard

Post by sirandrew214 »

Så er endelig de fleste hullene på nye Miklagard åpne, hull 18 har litt igjen, men åpner snart.

Hull 1 har bare mindre endringer, nye tee-sted, kuttet litt på haugen på midten, en bunker på midten, og MYE range til høyre!
Hull 9 er en liten perle. Et kort par 3, fra 100-140, avhengig av pinneplassering. Bekken, og området rundt blir nydelig!
Hull 12 er kort par 3, som bare er klemt inn. 90-120 m. Drit-kjedelig, og lite spennende, og ganske kjedelig.
Hull 14 er kort par 4. 220 m. Ufattelig lite spennende.
Hull 17 typisk langt par 3. 165-200m. stor green. ganske kjedelig hull, men utfordrende pga lengde.
Hull 18 er ikke åpen, men blir en lang, og trolig spennende, par 5. Bekken som renner ved hull 9 renner foran hull 18, og blir en utfordring.

Og til slutt Driving rangen. Den er Super, men ligger inneklemt mellom hull 1 og 9, og kommer til å bli en utfordring, selv med nett. Skjeve utslag på hull 1 høyre ligger i en haug av driving-range baller, og er umulig å finne. Samt at det er "livs"-farlig å gå der nede.
Det samme gjelder for hull 9. Selv med nett blir det ganske skummelt med baller fra rangen.

Alt i alt en grei oppgradering, og rangen KUNNE vært kjempebra, men lengden er et minus.
Hull 12, 14 og 17 er bare lagd for å fylle inn, greit nok. Hull 9 og 18 er bra.
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: NYE Miklagard

Post by sirandrew214 »

Skal legge til at banen er i super shape, selvsagt bortsett fra de nye rouhg-områdene som trenger litt tid.
Den vanlige kløver-roughen er helt latterlig, man kan faktisk gå seg bort i den, og forhåpentligvis blir den klipt etterhvert, når banemannskapet får litt ekstra tid.
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3185
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: NYE Miklagard

Post by GolfMickey »

Fint oppsummert, høres jo så dær ut men.. hvorfor er hull 14 så lite spennende? korte par 4 er jo de morsomste hullene og akkurat det Miklagard trengte.
User avatar
GunnarBull
Legende
Legende
Posts: 922
Joined: 03 Oct 2010, 23:23
Hcp: 5,1
Hjemmeklubb: Miklagard
Has thanked: 36 times
Been thanked: 29 times

Re: NYE Miklagard

Post by GunnarBull »

Enig med GolfMickey, hull 14 er kanskje ikke så spennende nå fordi alle bunkerne er GUR, men med alle bunkerne i spill blir det et kult risk and reward hull. Personlig synes jeg alle de nye hullene er gode, enig med sirandrew i at hull 12 bare er "klemt inn", men det er forfriskende med et lett par3-hull som definitivt er med på å gjøre banen langt mer variert og "vennlig" enn den var før.

Me happy :-)
På den siste dag skal den ydmyke bli frelst. Da blir min plass langt fremme.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: NYE Miklagard

Post by kevin »

Men bunkerne blir vel bedre når de endelig er ferdige? Capillary concrete gjør som oftest at de blir bedre og mindre utsatt for skader av vann/regn.

Tror jeg må prøve å få tatt en tur dit i juli
User avatar
GunnarBull
Legende
Legende
Posts: 922
Joined: 03 Oct 2010, 23:23
Hcp: 5,1
Hjemmeklubb: Miklagard
Has thanked: 36 times
Been thanked: 29 times

Re: NYE Miklagard

Post by GunnarBull »

Da er alle nye hull på Miklagard endelig åpnet. Sist ut var 18. som er et langt par 5-hull som har det høyeste punktet sånn temmelig nøyaktig midtveis. Utslaget er kult og kanskje litt scary, Hvis du ikke driver godt over 250 meter i motbakke er andreslaget blindt, noe jeg anser som den største svakheten med hullet. Her burde man kanskje sette opp en bjelle rundt 100 meter foran hullet, for slår man lenger enn det, er sjansen stor for å havne enten i en bekk eller en bunker. Selve innspillet er imidlertid veldig vakkert, med nevnte bekk som krysser en wedge foran hullet og slynger seg ned på høyre side av greenen. Venstresiden er godt bedekket av bunkere.

Det som ellers kjennetegner hull 18 er avstanden mellom tee-boksene. Fra "gul" som nå heter tee 3, er det nesten 150 meter til "rød", eller tee 5. Det som altså er godt voksent fra de tre lengste, er langt mer overkommelig for de to korteste.

Foreløpig er det mye veier og logistikk i områdene rundt hull 17 og 18 som ikke er fikset ennå, når alt kommer på plass tror jeg det blir et flott avslutningshull, ihvertfall så lenge scoren din er spiselig :-)
På den siste dag skal den ydmyke bli frelst. Da blir min plass langt fremme.
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: NYE Miklagard

Post by sirandrew214 »

så med andre ord, utslagskølle på hull 18 blir Driver!

Gleder meg til å prøve det nye hullet. Deilig å slippe å gå 700 m inn, uten å slå en golfball. Det var ganske kjedelig.
Post Reply