Driver og Hybriden

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
g0lf
Rookie
Rookie
Posts: 9
Joined: 21 Dec 2008, 22:44

Driver og Hybriden

Post by g0lf »

Jeg har skiftet svingen min for ikke så lenge siden og den funker veldig bra med drivern, får en liten draw med ballen og ballbanen er perferkt, jeg har på en måte den idielle golf svingen som gjør at ballen går sånn, men det jeg sliter med er at hybriden skal gjøre det samme, den hooker jeg ganske så mye og gjør omtrent det samme med jernene mine. Men jeg har helt samme sving som jeg har med drivern når jeg slår ballen. Det frister meg og gå tilbake til den samme svingen hvor jeg slo hybriden og jernene ganske bra, men slicet med drivern. Jeg bare lurer på om drivern og hybriden/jernene skal ha anderledes sving. Eller om det skal være en måte og fikse dette på. Forresten: http://www.youtube.com/watch?v=u9pz970AFJU dette er hva jeg gjør med jernenen som gjør at jeg får en liten fade, men jeg gjør hva han forklarer med jernene og hybriden, og da får jeg den hooken, men hvis jeg gjør det med driven får den ballbanen jeg forklarte lenger oppe.

Takk for all svar og hjelp.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Driver og Hybriden

Post by furu »

Å hooke med hybriden er ikke et ukjent fenomen for bedre spillere. På forumet golfwrx.com har de ofte tråder om anbefaling av hybrider man ikke hooker med. Adams kommer ofte opp, A7 og Pro Black er blant de mest spilte på PGA Tour. Det kan altså være at svingen din er helt grei men at den ikke passer til hybrider som ofte skal rette opp en slice hos dårligere spillere.

Mitt råd er å teste forskjellige hybrider. Tror du vil finne en som passer deg.
Instagram @christianfuru
Post Reply