Off topic - golfforum

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Off topic - golfforum

Post by furu »

Golfsidens "forum" ble oppdatert i natt. Fin oppdatering - legge inn en trojaner :D
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Off topic - golfforum

Post by furu »

Nå går jeg glipp av mye intriger på golfsiden.
Hva er gjeldende oppføringsstatus for golfsiden.no/debatt?
Nettstedet er oppført som mistenkelig – besøk på dette nettstedet, kan skade datamaskinen.

En del av dette nettstedet ble oppført for mistenkelig aktivitet 1 gang(er) de siste 90 dagene.

Hva skjedde da Google besøkte dette nettstedet?
Av de 9 sidene vi har testet på dette nettstedet i løpet av de siste 90 dagene, førte 8 side(r) til at skadelig programvare ble lastet ned og installert, uten brukerens samtykke. Siste gang Google besøkte dette nettstedet, var den 2010-06-22, og siste gang mistenkelig innhold ble funnet på dette nettstedet, var den 2010-06-22.
Malicious software includes 11 scripting exploit(s).

3 domene(r) er vert(er) for skadelig programvare, medregnet postfolkovs.ru/, korvet.in/, pantik.in/.

2 domene(r) ser ut til å fungere som mellomledd for spredning av skadelig programvare til besøkende på dette nettstedet, medregnet pantik.in/, postfolkovs.ru/.

This site was hosted on 1 network(s) including AS2119 (TELENOR).

Har dette nettstedet opptrådt som et mellomledd som har forårsaket ytterligere spredning av skadelig programvare?
Det ser ikke ut som golfsiden.no/debatt har fungert som mellomledd for infisering av noen nettsteder, de siste 90 dagene.

Har dette nettstedet vært vert for skadelig programvare?
Nei, dette nettstedet har ikke vært vert for skadelig programvare de siste 90 dagene.

Hvordan skjedde dette?
I noen tilfeller kan en tredjepart legge inn skadelig programkode på lovlige nettsteder, noe som kan føre til at vi viser advarselmeldingen.
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Off topic - golfforum

Post by furu »

Noen som kommer inn på golfsiden og kan si meg om de har diskutert dette problemet? Er det bare meg som fremdeles får faremeldinger? Håper virkelig ikke at jeg går glipp av noen historiske krangler :D
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17374
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Off topic - golfforum

Post by kevin »

Var inne og sjekket nå,det er nesten dødt som i graven der...lite innlegg. 2 tråder fra AR himself,en for å fortelle om oppdateringsproblene og en for å fortelle at siden har vært forsøkt angrepet :!:
Angrep på Golfsidens debattside

Det har vært forsøkt et angrep på Golfsidens debattside. Nå er det rensket opp, og vi håper å slippe denslags i fremtiden. Det er lagt inn ekstra sikkerhetstiltak for å hindre at slikt skjer.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Off topic - golfforum

Post by furu »

kevin wrote:Var inne og sjekket nå,det er nesten dødt som i graven der...lite innlegg. 2 tråder fra AR himself,en for å fortelle om oppdateringsproblene og en for å fortelle at siden har vært forsøkt angrepet :!:
Angrep på Golfsidens debattside

Det har vært forsøkt et angrep på Golfsidens debattside. Nå er det rensket opp, og vi håper å slippe denslags i fremtiden. Det er lagt inn ekstra sikkerhetstiltak for å hindre at slikt skjer.
Har vel satt hunden sin til å passe på :D Får fremdeles samme meldingen. Jeg har ingen tiltro til disse tiltakene. De er vel på samme nivå som "oppgraderingene" Telenor gjør for ham.
Instagram @christianfuru
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Off topic - golfforum

Post by Kaffekannen »

Bruker explorer på jobb hvor jeg føler meg relativt trygg og får "fixen" min. Redaktøren er ute og benekter alle problemer bortsett fra at han påstår det er slemme hackere som gjør dette. Noen utdrag for de interesserte:

Problemet ble løst temmelig raskt i følge min tekniker. Noen finjusteringer og økt sikkerhet legges inn for å beskytte mot nye angrep av uvedkommende. Det er mye unødvendigheter man skal plages med. Bortkastet tid. Det er alltid noen som skal ødelegge.

AR, bortkastet tid??? Unødvendigheter???
Noe så teknisk amatørmessig som denne siden må man tilbake før milleniumskiftet for å finne.
Hvem ødelegger???
Ingen hackere med respekt for seg selv ville gidde å bruke energi på å plante skadelig programvare på Golfsiden.no.
Regner med at dette innlegget blir slettet før jeg får i meg frokost, men ett velmenende råd AR;

Skaff deg en kompetent "tekniker".
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Off topic - golfforum

Post by furu »

Når han sier at "hans tekniker" har ordnet dette så betyr vel det at han har ringt support hos Telenor. Litt dumt at han skal bagatellisere problemet. Dersom siden hans har så stor trafikk som påstått så bør og må han ta det seriøst.

Jeg klarer meg fint uten siden hans, det er jo ingen krangling for tiden :lol:
Instagram @christianfuru
User avatar
Keyser
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 18 Dec 2008, 09:51
Hcp: 5-6-7-ish
Hjemmeklubb: Bjørnefjorden
Has thanked: 11 times
Been thanked: 35 times

Re: Off topic - golfforum

Post by Keyser »

Sjekket koden på siden hans for noen dager siden; på siden som viser innlegg for et tema, lå det henvisninger/linker til noen java-script i Russland....
Kan ikke se disse linkene nå lenger. Er ikke stø nok (og gidder ikke finne ut av) om disse scriptene faktisk ble kjørt - de lå på en litt uvanlig plass i html-koden (inni en 'td'-tag)

Tipper sidene hans er trygg akkurat *nå* - men vet ikke når firefox friskmelder siden Ifølge firefox-rapporten var det flere telenor-hosta sider som var angrepet, så det har vel kanskje vært et generelt angrep på telenor?

<Keyser/>
</Keyser>
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Off topic - golfforum

Post by Kaffekannen »

Red fortsetter som vanlig med sletting: Hele tråden vi refererte til er slettet og erstattet med:

Problemet på debattsiden som oppsto for et par dager siden er løst. Google kan rapportere om at det har vært et angrep, men det skal ikke være noen feil på Golfsiden nå.

Gud forby det skulle være noe kritikk på hans debattside... :roll:
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
Keyser
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 18 Dec 2008, 09:51
Hcp: 5-6-7-ish
Hjemmeklubb: Bjørnefjorden
Has thanked: 11 times
Been thanked: 35 times

Re: Off topic - golfforum

Post by Keyser »

Lurer på om tråden var useriøs, krenkende eller støtende? Tipper alle tre :-)

<Keyser/>
</Keyser>
kevin
Guru
Guru
Posts: 17374
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Off topic - golfforum

Post by kevin »

Scangolf har fått tilsvarende problemer i dag,siden har vært nede fra etter 11 en gang og er det fortsatt....her er hva som er å lese der nå:
SIDEN ER FORELØPIG NEDE PGA ANGREP PÅ SERVER FRA KVISETE NERDER SOM IKKE HAR BEDRE Å FORETA SEG.

Siden er oppe igjen iløpet av dagen,
stooy
Site Admin
Posts: 1512
Joined: 03 Dec 2008, 18:00
Has thanked: 86 times
Been thanked: 33 times
Contact:

Re: Off topic - golfforum

Post by stooy »

Golfsnakk neste? :S
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Off topic - golfforum

Post by furu »

Jeg syns dette var fantastisk bra. Øverst på siden skriver golfsiden;
GOLFSIDEN - mer enn bare oversatte nyheter og pressemeldinger
Rett under dette står det;
24.06 Kenny Perry snart 50 - fortsatt ambisjoner. Her finner du artikkelen. Seve ikke til The Open. Legene fraråder det. Smånotiser
Klikker man på "Smånotiser" får man opp;
24.06 Kenny Perry
nærmer seg 50 år. Han har fortsatt ambisjoner. Her originalartikkelen fra PGA Tour: Klikk her

24.06 Seve Ballesteros
blir ikke med i The open etter råde fra legene: Klikk her Se også: seveballesthttp://www.seveballesteros.com/noticia.php?lan ... g=eros.com
Altså linker til ferdige artikler og pressemeldinger fra andre sider :lol: Dette gjøres på veldig mange av smånotisene. Skriver en linje og linker til artikkel på pgatour.com og andre golfsider. Det er jo helt greit i seg selv men da bør man ikke skryte av at man ikke gjør det.
Instagram @christianfuru
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Off topic - golfforum

Post by Kaffekannen »

For eventuelt nye lesere: En perle av en tråd :D

@kevin: er du den samme Kevin som har innlegg i tråden

PS: Er det samme Osvald som sa "internett er en døgnflue"?
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Off topic - golfforum

Post by furu »

Kaffekannen wrote:For eventuelt nye lesere: En perle av en tråd :D

@kevin: er du den samme Kevin som har innlegg i tråden

PS: Er det samme Osvald som sa "internett er en døgnflue"?
Denne tråden er mistenkelig lik :?
Instagram @christianfuru
User avatar
Hiks
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 109
Joined: 19 Jul 2009, 00:33
Hcp: 4,2
Hjemmeklubb: Solastranden GK
Location: sola

Re: Off topic - golfforum

Post by Hiks »

tipper det er samme fyren ja:)
User avatar
Solaar
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 435
Joined: 08 May 2009, 00:25
Location: Oslo

Re: Off topic - golfforum

Post by Solaar »

Jeg er rimelig sikker på at det ikke er den samme forfatteren av de to trådene. Mener at jeg har lest for en god stund siden at Leif Osvold er død, men ta det med en stor klype salt - jeg kan ta feil. Golfdebattanten Leif Osvold er den samme som på nittitallet ved flere anledninger skrev innlegg i Aftenposten der han var skeptisk til hvorvidt internett kom til å bli en suksess.

Når jeg leser de to trådene tenker jeg derfor:

1. Leif Osvold eksisterte aldri, det var bare et alter-ego som noen brukte til å skrive hissige innlegg i aviser og på internett. Kjekt hvis man bare ønsker å fyre opp en debatt ved å kaste ut grunnløse påstander. Vedkommende som brukte det har funnet ut at livet er kjedelig igjen og bestemt seg for å kjøre på igjen men denne gangen under et nytt nick.

elller

2. Noen har lest den gamle tråden og funnet ut at det kan være gøy å trolle litt på nytt med det gamle temaet "Miklagard er oppskrytt", av en eller annen merkelig grunn kan det virke som at det engasjerer mer enn noe annet tema innenfor norsk golfsport, muligens med unntak for diskusjonen om hvorvidt det uttales "putt" eller "pøtt".
"Just be the ball, be the ball, be the ball."
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Off topic - golfforum

Post by furu »

AR har løst et enormt problem for golfere i Norge! Her nevner han dette med pålogging til golfbox og at man ved avlogging kommer til Norsk Golfs hjemmeside.

Hmmmmm :? Dette løste jeg for lenge siden ved å endre litt på koden. Er faktisk ikke vanskelig i det hele tatt. Men det var bra han tok tak i det. Frustrasjonen hadde bygget seg opp i Golf-Norge når folk ikke ble værende på golfsiden.com når de logget ut. Ikke gjør en sak ut av ingenting kjære AR :D
Instagram @christianfuru
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Off topic - golfforum

Post by Kaffekannen »

Tøft at han henviser til "teknikeren" hele tiden :lol:
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Off topic - golfforum

Post by furu »

Tror egentlig at det er Pompel og Pilt som fikser problemene på golfsiden.
Instagram @christianfuru
Post Reply