The Open

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

The Open

Post by Kaffekannen »

DEN største turneringen i verden fortjener egen tråd. Jeg forventer derfor at Furu eller Kevin som vet hva de snakker om lager en skikkelig intro. Daly har en kongestart.

Turneringen kan følges på nettet her
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: The Open

Post by furu »

Småsyk i dag så jeg har sviktet her. Beklager.

Har lagt ut livescore på siden min.

O'Hair gikk på -6 på første ni :!: :!: Er en god del lave runder og spillerne som er tidlig ute har en fordel siden de er varslet dårligere vær i ettermiddag.
Daly har gått en glimrende runde men fikk en bogey på Road Hole som de kontroversielt har forlenget.
Rory er også i støtet med -6 etter 13 hull.
Tiger er absolutt med. -3 etter 10 er bra, Nike putteren fungerer tydeligvis bra for ham :D
Instagram @christianfuru
TinCup
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 410
Joined: 29 Mar 2010, 17:18
Hcp: 4,3

Re: The Open

Post by TinCup »

Det er en fantastisk putter :D
Wantz
Rookie
Rookie
Posts: 26
Joined: 08 May 2010, 20:44
Location: Oslo

Re: The Open

Post by Wantz »

Hadde vært konge om John Daly hadde vunnet :D
You'll never walk alone...
AkE
Guru
Guru
Posts: 1059
Joined: 25 Jan 2010, 18:25
Hcp: 19,7
Location: Råde

Re: The Open

Post by AkE »

Syns eaglen til Mcilroy var ganske morsom og se på!
Nickent 4dx 9* ust v2 stiff
Nike Slingshot HL 5-pw
Hybrid Nike slingshot Hl 3 og 4
Adams wedger 52*, 56* og 60*
Ping b60 IWI
kevin
Guru
Guru
Posts: 17371
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: The Open

Post by kevin »

Skal følge avslutningen i dag. Så på i går kveld,utrolig kult. Digger den banen. Å se gutta drive hull 18 på 357 yards,hvor ballen lander og ruller over kuler og suser inn på greenen. Kan fort bli avgjørende å gjøre eagle på sistehullet i dag. Eller å unngå trøbbel på hull 17,de skjulte bunkerne der kan fort ta livet av håp om seier for enhver
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: The Open

Post by furu »

Oosthuizen har bra kontroll for øyeblikket men han har sviktet før. Jeg tror han kommer til å slite senere i dag men de bak spiller så dårlig at han allikevel kan vinne. Hadde håpet på press fra Canizares, Westwood, Casey og Stenson men de gjør litt for mange feil.

Tiger har forøvrig gått tilbake til Scotty Cameron putteren. Uten at det gjør noen forskjell.
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17371
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: The Open

Post by kevin »

Moro med Louis Oosthuizen seier,som aldri var truet. Tipper han fyker oppover verdensrankingen nå
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: The Open

Post by furu »

Artig med Oosthuizen. Ingen som har noe å utsette på ham som vinner. Godt humør og fin sving. Og politisk korrekt caddie :D

Jeg syns hele The Open ble et antiklimaks. Vindproblemer og sure spillere. Null spenning på hele sisterunden. Lite tilskuere. Det var rett og slett kjedelig. Heldigvis var det noen øyeblikk som huskes.

Jimenez på Road Hole der han slår seg inn på green via muren på feil side av veien etter en dårlig pitch over bunker :D Misset bogeyputten :(
Stenson som til tilskuernes store glede hoppet over bekken på #1 i dag etter å ha slått andreslaget altfor kort.
Amatøren Jin Jeong som avsluttet med eagle på #18 i dag :D
McIlroys 63 på torsdag - beste åpningsrunden noen sinne.

I tillegg var den en del bra vitsing og humør mellom spillere og caddier. Mye ble plukket opp av kameraene siden de filmet konstant. Herlig å se uten reklameavbrudd. Eksempel er ballen til Oosthuizen som rullet inn på tee #18 etter et langt innspill på #17. Westwood tok løpefart og latet som han skulle kline ballen i retur. Ingen stor greie men det er bra at de viser humør.

Og til slutt vil jeg si at det er utrolig artig å se Ricky Barnes :D Mannen hever seg alltid i store turneringer. Han har ekstremt lite talent, balanse og alt annet man egentlig trenger. Han ser egentlig ut som en av oss :D Han jukset litt vel mye i roughen på Bethpage Black i fjor men det er tilgitt.
Instagram @christianfuru
User avatar
Solaar
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 435
Joined: 08 May 2009, 00:25
Location: Oslo

Re: The Open

Post by Solaar »

Trodde det var tilskuerrekord i år jeg? Ikke at jeg la merke til det på tv-skjermen men jeg mener å ha lest det et sted ...

For meg var McIlroy den moralske vinneren, synd at han ikke klarte forholdene på fredagen.
"Just be the ball, be the ball, be the ball."
Post Reply