Spiller du andre baner enn "hjemmebanen"?

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply

Hvor ofte spiller du andre baner?

Hver uke.
1
6%
Hver andre uke.
3
18%
Hver måned.
4
24%
1-2 ganger i året.
7
41%
Aldri.
2
12%
 
Total votes: 17

User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Spiller du andre baner enn "hjemmebanen"?

Post by furu »

Tenkte litt på dette emnet når jeg laget tråden om rangering av baner i og rundt Bergen. Keyser sier at han ikke skal tilbake til Bergen GK. Jeg kommer ikke til å spille Herdla igjen. Sotra skal jeg spille for å gi den en sjanse og jeg må også lage en reportasje til nettsiden (lover å være objektiv :D ).

Hvor mange av dere spiller andre baner enn hjemmebanen? Hvor ofte gjør dere det?

Jeg har inntrykk av at hjemme er best, også i golf. Stemmer det? Liker vi ikke å betale greenfee? Er vi redde for å drite oss ut på fremmed gress?
Instagram @christianfuru
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Spiller du andre baner enn "hjemmebanen"?

Post by Kaffekannen »

Jeg har store ønsker om å spille oftere på andre baner, men det er selvsagt lettvint å gå på hjemmebanen så lenge den er fem minutter unna. Jeg tror helt klart et greenfeesamarbeid hadde fått meg til å besøke andre baner mye mer. Det skal ikke mye til. 100 kroner i avslag eller en inkludert lunsj eller noe sånt på en samarbeidsbane hadde nok gjort at jeg hadde besøkt den 3-4 ganger mer i løpet av en sesong. Dessverre finnes ikke noe slikt i Bergen og omegn(som jeg kjenner til i alle fall)
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
hanso87
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 364
Joined: 22 Mar 2009, 00:22
Hcp: 11.6
Hjemmeklubb: Byneset / Hauger
Location: Oslo

Re: Spiller du andre baner enn "hjemmebanen"?

Post by hanso87 »

Målet er å spille mange baner hvert år. Men resulterer for min del en god del kveldsrunder på hjemmebanen da den er 7 min unna med bil. Er så lett å spille på den over mange andre baner.

Min hjemmebane Groruddalen Gk
Taylormade RBZ 9.5* Stiff
Taylormade Burner 4wood 16.5* Stiff
Taylormade SLDR 19* STiff
Nike VRS Forge 4-PW
Titleist Spinned milled 50, 54, 60
Scotty cameron NewPort 1.5 / Odysey 2Ball
User avatar
Solaar
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 435
Joined: 08 May 2009, 00:25
Location: Oslo

Re: Spiller du andre baner enn "hjemmebanen"?

Post by Solaar »

Jeg spiller flaut mye på andre baner enn min hjemmebane, tror jeg har spilt nærmere 20 runder i år og kun to av de på Miklagard. Digger å spille nye baner, føler at jeg da virkelig får målt hcp'et mitt :)
"Just be the ball, be the ball, be the ball."
stooy
Site Admin
Posts: 1511
Joined: 03 Dec 2008, 18:00
Has thanked: 86 times
Been thanked: 33 times
Contact:

Re: Spiller du andre baner enn "hjemmebanen"?

Post by stooy »

Det blir dessverre altfor sjelden nå som jeg studerer :/
User avatar
JanB
Legende
Legende
Posts: 840
Joined: 22 Dec 2008, 23:05
Hcp: 4,2
Hjemmeklubb: www.costablancagolfclub.com
Location: Costa Blanca
Contact:

Re: Spiller du andre baner enn "hjemmebanen"?

Post by JanB »

Å veksle med å spille andre baner ofte har kanskje også noe med økonomi å gjøre.
Noen klubber/baner har samarbeidsavtale med andre baner og da er det straks lettere å veksle litt.
Jeg vil tro at om man må betale omlag 400,- for greenfee så begrenser det seg vel no.
Teaching Professional
http://www.jasol.eu
Costa Blanca
Spain
User avatar
Long-Hit-Wonder
Legende
Legende
Posts: 500
Joined: 28 Feb 2009, 23:21
Location: Telemark

Re: Spiller du andre baner enn "hjemmebanen"?

Post by Long-Hit-Wonder »

Jeg spiller andre baner enn min egen hjemmebane. Dessverre spiller jeg ikke så ofte på andre baner, men det skyldes at jeg sjelden orker å reise så veldig langt for å spille andre baner der greenfee ofte er svindyr.

Før besøkte jeg gjerne 5-6 nabobaner i løpet av sesongen, men nå blir det som regel bare ett eller to besøk i løpet av sesongen. Får se, nå kan det hende jeg kanskje avslutter sesongen med en tur til Kragerø GK. Den banen har jeg ikke spilt på minst to år.
Driver: Taylormade R7 11,5
Woods: Callaway 3W og Ben Hogan 5W
Hybrid: Callaway Edge Tour 2H
Jern: Titleist 735 3-PW
Wedger: Callaway X-Tour 60, Titleist Vokey 52 og 56
Putter: Wilson Vizor
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Spiller du andre baner enn "hjemmebanen"?

Post by furu »

Pris på greenfee er selvsagt viktig. At klubbene ikke klarer å legge opp til et samarbeid som gjør at folk flytter litt på seg er uforståelig for meg. Da snakker jeg om Bergen og omegn.
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17371
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Spiller du andre baner enn "hjemmebanen"?

Post by kevin »

Solaar wrote:Jeg spiller flaut mye på andre baner enn min hjemmebane, tror jeg har spilt nærmere 20 runder i år og kun to av de på Miklagard. Digger å spille nye baner, føler at jeg da virkelig får målt hcp'et mitt :)
Helt enig Solaar :D
Covn
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 110
Joined: 23 Apr 2009, 23:04
Location: Porsgrunn

Re: Spiller du andre baner enn "hjemmebanen"?

Post by Covn »

Medlem i Grenland, og spiller en del på andre baner. Mest på Norsjø og bamble, men har også flere runder på Larvik, Nøtterøy, Arendal og Drøbak hittil i år.
King Cobra Speed LD
Callaway X-18 4-pw i
Titleist Spin Milled Wedge Vokey Design (54, 60)
Cobra Baffler TWS 3,4
golferen
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 146
Joined: 10 Feb 2010, 23:24
Hcp: 9.9

Re: Spiller du andre baner enn "hjemmebanen"?

Post by golferen »

Siden jeg er student i Bergen og medlem i Sola GK så blir det noen runder på andre baner enn hjemmebanen.

Meland: Spektakulær og utfordrene bane som blir til en dagsutflukt hver gang jeg skal spille der, greenfee på 200kr for studenter er upåklagelig.
Bergen GK: Relativt kjip bane, men fungerer når det kun koster 150kr for studenter før kl 12 og i tillegg ligger sentralt.

Herdla og Sotra er utrolig kjedelige og så dem holder jeg meg unna. Ikke er dem "billige" heller.
Fana GK er en ok bane. Ser nå at de endelig har fått et ok prisnivå for studenter, 150kr for 9 hull (før kl 14) er bra. Det blir nok ett par runder der i år.

Blir nok sånn ca 20runder+ fordelt på disse banene. Så blir det selvsagt noen runder på ferie i utlandet. :D
Post Reply