Lager hjemmeside

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
User avatar
Solaar
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 435
Joined: 08 May 2009, 00:25
Location: Oslo

Re: Lager hjemmeside

Post by Solaar »

Vet ikke om det er nevnt før men jeg savner en RSS-feed. I tillegg hadde det vært kjekt å kunne klikke på overskriften hver gang du skriver en ny artikkel, slik det er nå så må man klikke på bl.a bildene for å få lest hele artikkelen. En annen ting som hadde vært kjekt er muligheten for å kommentere artiklene, f.eks kan andre komme med tilbakemeldinger i utstyrs- og nettbutikk-artiklene dine. Etter å ha skrevet en blogg tidligere så er erfaringen min at alt dette skaper mer aktivitet og et høyere antall besøkende på siden.
"Just be the ball, be the ball, be the ball."
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Lager hjemmeside

Post by furu »

Slik jeg har oppsettet i dag så får jeg ikke laget link i overskriften. Skal se på om det er mulig å løse det annerledes.
Kjørte noen tester på hvor folk klikker og har sett på "mønster" fra Google Analytics. 9 av 10 klikker på bilder framfor overskriften. Håper allikevel at jeg kan få til link begge steder.

Det er mulig å kommentere nyhetene. På de andre sidene kan jeg per dags dato kun legge inn at folk kan mail meg kommentarer. Skal se om det finnes andre løsninger.

RSS så jeg på for en stund siden men kom ikke videre. Skal ta det opp igjen nå.

Takk for tilbakemeldingene :D
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Lager hjemmeside

Post by furu »

De har hatt problemer med RSS feed. Jobber med saken. Kan noen eventuelt prøve :arrow: http://christianfuru.com/nyheter/rss ?
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Lager hjemmeside

Post by furu »

Har laget tittelen til hvert bilde om til en link. Fungerer det bra? Likte fonten mye bedre tidligere men hvis dette er mer funksjonelt og dere liker det så beholder jeg det. Har også gjort det samme på siden "Utstyr" og skal fikse banesiden senere.
Instagram @christianfuru
AkE
Guru
Guru
Posts: 1059
Joined: 25 Jan 2010, 18:25
Hcp: 19,7
Location: Råde

Re: Lager hjemmeside

Post by AkE »

Prøvde rss feeden og den så ut til å fungere, har ikke prøvd det så mye fra før. Syns også den nye fonten på overskriftene så veldig bra ut.
Nickent 4dx 9* ust v2 stiff
Nike Slingshot HL 5-pw
Hybrid Nike slingshot Hl 3 og 4
Adams wedger 52*, 56* og 60*
Ping b60 IWI
User avatar
Solaar
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 435
Joined: 08 May 2009, 00:25
Location: Oslo

Re: Lager hjemmeside

Post by Solaar »

(Linken til rss funker ikke) Men fikk sjekket rss på nyhetssiden nå. Hvis du for hver artikkel du lager skriver en tittel med ingress på nyhetssiden så at man får med seg alle forandringer får du sikkert flere treff per dag. Likte også linkene og fonten bedre.
"Just be the ball, be the ball, be the ball."
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Lager hjemmeside

Post by furu »

Det er en god del begrensninger i systemet jeg bruker. Må holde meg innenfor faste rammer - bokstavelig talt. Derfor er det noen ting jeg per dags dato ikke kan løse bedre.
Instagram @christianfuru
User avatar
Solaar
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 435
Joined: 08 May 2009, 00:25
Location: Oslo

Re: Lager hjemmeside

Post by Solaar »

Ser den, hvilken programvare bruker du?
"Just be the ball, be the ball, be the ball."
AkE
Guru
Guru
Posts: 1059
Joined: 25 Jan 2010, 18:25
Hcp: 19,7
Location: Råde

Re: Lager hjemmeside

Post by AkE »

Må komme med en kommentar her på siden din igjen. Har nå testet Nike crush ballene etter å ha lest testen din og er veldig fornøyd med de selv også. De blir absolutt fortrukket fremfor callaway diablo som jeg brukte fram til jeg testet crush.
Nickent 4dx 9* ust v2 stiff
Nike Slingshot HL 5-pw
Hybrid Nike slingshot Hl 3 og 4
Adams wedger 52*, 56* og 60*
Ping b60 IWI
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Lager hjemmeside

Post by furu »

Hyggelig med tilbakemeldinger AkE :D

Har vært dårlig med oppdateringer i det siste. Må nesten bruke tiden min sammen med familien når vi har ferie.
Jeg vurderer - som tidligere foreslått - å lage en ekstern blogg siden bloggfunksjonen på siden brukes som nyhetsside. Tror dette kan være en bedre løsning en "bloggsiden" jeg lager nå. Da kan jeg muligens få den fram på forsiden på en fin måte.

Har hatt litt problemer med livescorene fra de forskjellige tourene. Dvs, PGA går av seg selv, men ET og CT er sammen med LPGA litt ustabilt. Ikke alltid det fungerer.

Noen som har forslag eller tilbakemeldinger? Noe jeg bør ha med på siden? Noe jeg bør fjerne?

Jeg har lyst til å ha med banerapporter fra andre steder i Norge. Noen som melder seg frivillig til å skrive om banen sin og ta noen bilder :?: :roll: Kan sikkert bli enig om en form for belønning i form av noen baller, en caps e.l.
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Lager hjemmeside

Post by furu »

Antall lesere på siden er jevnt stigende. Antall som kommer fra søk på google er sterkt stigende.

Jeg endret litt på forsiden. I stedet for tre kolonner er det nå en hovedkolonne med utstyr og baner + en liten til høyre med nyheter, golfbox og kalender. Gjorde dette fordi det er vanskelig å fylle begge kolonnene med bane og utstyr med nye artikler. Legger jeg dem sammen så blir det bedre. Tror dette fungerer best på nåværende tidspunkt.

Dere har kanskje lagt merke til at jeg legger ut mye nyheter om utstyr. Jeg skal alltid være tidlig ute med slike saker, tviler på at andre norske sider klarer å grave fram like mange saker og bilder :D Ender oftest opp med å bruke bildene fra golfwrx da brukerne der tar de klareste og beste bildene. Bilder fra asiatiske sider og mindre forum er ofte veldig små og uklare. Det er derfor dere ser vannmerket deres på bildene. Nå når sommerferien er over blir det hyppigere oppdateringer på alt på siden men fokus vil ligge på nyheter. Som nevnt blir det mye utstyr men jeg skal også prøve å følge større norske turneringer og kanskje også litt om internasjonale (PGA, LPGA, ET, CT). Som jeg har nevnt tidligere trenger vi mer fokus på hva de beste her hjemme gjør. Det gjelder både junior og gamlingene rundt 30 :D

Jeg trenger innspill fra dere. Kom med positive og negative ting dere har i hodet når dere ser siden min.

Jeg har også tenkt på noe som egentlig er litt usannsynlig at jeg begynner med. Skal kanskje selge noen småting, bare slike ting som man gjerne ikke finner i norske butikker. Jeg skal ikke ta kunder fra BGS og proshoper :lol: men tilby noen småting som er greit å ha. Siden jeg bruker er enkel å sette opp med betaling via PayPal.
Instagram @christianfuru
User avatar
sumo
Guru
Guru
Posts: 1713
Joined: 07 Jul 2009, 23:30
Hcp: høyt nok
Hjemmeklubb: stranda GK - fjernmedlem
Location: tigerstaden

Re: Lager hjemmeside

Post by sumo »

syntes du absolutt burde begynne og selge litt gadgets, furu :D
i bagen:
Taylormade M1
Taylormade M2 3W
Taylormade M2 5W
Mizuno JPX 850 4H
Callaway XR s300 5i - p
Taylormade ATV 50, 54 & 58
SC squareback
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Lager hjemmeside

Post by Grønne greener »

Jeg har vært innom siden din et par ganger.
Er det pga omleggingen at siden er litt tregere å laste opp eller er det bare dataen min, kanskje? Jeg bruker mobilt bredbånd så det er mye som ikke går fort.
Men siden din er faktisk veldig kjapp.
Klart du må begynne å selge ting og tang. Tenk på alt det kule og merkelige du kan ta inn som vareprøver..!
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Lager hjemmeside

Post by furu »

Lagringen av bilder har blitt litt tregere i det siste. Derfor går det trolig litt tregere med banner, slideshow og andre ting som involverer bilder. De jobber med ny "app" for lagring, opplasting osv. Regner med at det bedrer seg snart.
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Lager hjemmeside

Post by furu »

Skal samarbeide litt med stooy slik at sidene våre utfyller hverandre. Jeg skriver nyheter på min side og lager tråder her. Håpet er at dere leser hos meg og diskuterer her. Derfor vil det dukke opp en del tråder med kun noen få linjer, kanskje et bilde eller to og en link til min side. Håper dette er til å leve med.

Å skrive om f.eks. utstyrsnyheter først på min side og så et langt innlegg her - det tar rett og slett altfor mye tid.
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Lager hjemmeside

Post by furu »

Har laget en side med link til alle baner i Norge, delt opp etter fylke. Skal jobbe med utseendet på siden. Håper det kan være til hjelp når dere prøver å finne informasjon om medlemsskap og andre steder å spille.

Antall besøkende er sakte men sikkert stigende.
Instagram @christianfuru
rake
Rookie
Rookie
Posts: 36
Joined: 09 May 2010, 14:14

Re: Lager hjemmeside

Post by rake »

Golfsnakk forumet og siden din er jeg innom stort sett hver dag.
Jeg er litt (for) glad i utstyr, så jeg liker spesielt godt utstyrstestene/omtalene.

Håper du holder dette gående og fortsetter å publisere innhold i det tempoet du har nå :)
Hadde også vært kjempekult om du begynner å selge småting som f.eks. mapper til scorekort som var nevnt i bloggen din.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Lager hjemmeside

Post by furu »

Hyggelig tilbakemelding rake :D

Det er nettopp det å ha jevnt med oppdateringer som er nøkkelen. Det er også grunnen til at jeg som nevnt gjorde noen endringer. 2-4 nyhetsoppdateringer hver dag og 1-3 tester/omtaler hver uke er målet, men det er selvsagt et minimum og dersom jeg har materiale og kapasitet så legger jeg ut mer.

For folk som liker å være oppdatert på utstyrsfronten så tror jeg nok min side er rimelig grei. Er garantert tidligere uten enn alle andre norske golfsider i 99 av 100 tilfeller.
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Lager hjemmeside

Post by furu »

Leter etter produkter som kan være aktuelle. Problemet når jeg holder på med dette er at jeg innser at svært få er villig til å betale særlig mye for "golf-gadgets".

Groove sharpener ( av mangel på norsk ord) er ikke billig. Koster gjerne 120,- + mva og frakt.
Mappe til scorekort kan jeg fikse ganske rimelig. Ville tro at dette er noe folk er interessert i. Skjønner ikke at folk ikke bruker det, for å være helt ærlig.

Noen tips til ting som kan være interessante? Er folk villig til å betale for dingser? Eller er det rett og slett for spesielt?
Jeg er ikke ute etter å tjene penger på dette. Hvis jeg gjør det så er det fordi jeg vil at folk skal få tilgang til produkter de ikke får tak i her hjemme.
Instagram @christianfuru
User avatar
Hiks
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 109
Joined: 19 Jul 2009, 00:33
Hcp: 4,2
Hjemmeklubb: Solastranden GK
Location: sola

Re: Lager hjemmeside

Post by Hiks »

greengafler, markeringsmynter,pegger, køllevaskere i lommeformat er jo småting som folk alltid trenger:)
Post Reply