Lager hjemmeside

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Lager hjemmeside

Post by furu »

Nå har jeg prøvd å skrive om turneringer. Det har blitt noen nyhetssaker om det de siste ukene men jeg tror jeg dropper det. Har inntrykk av at det er lite lest, det ser også slik ut på statistikken. Det er heller ikke noen som søker etter slikt stoff på google. Det er utstyr, instruksjon og generell info om golf som er interessant. Derfor dropper jeg artikler om turneringer. Skal skrive noen ord hvis noen norske gjøre det bra og kommer nok til å ta med noen ord om de største begivenhetene som Ryder Cup og Majors. Og jeg vil prøve å skrive om betydningsfulle norske turneringer og prøve å følge med når juniorer og amatører spiller mesterskap. Vanlige turneringer på ET, PGA osv. får dere ikke hos meg. Regner med at dette er helt greit :D
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Lager hjemmeside

Post by furu »

Småforkjølet. Får ikke sove så jeg bestemte meg for å gjøre noen endringer på siden. Har lagt om helt på forsiden.

- Banneret på toppen som skifter bilder linker nå til samlesider, ikke til spesifikke saker.
- Har delt opp i to enkle blokker med info. Nyheter og kalender til høyre og enkel info med kun bruk av bilder + overskrift til venstre.
- Det er ikke mulig å klikke på overskriftene, kun bildet. Statistikken viser at dette ikke skal være noe problem, 4 av 5 klikker allerede på bildet for å gå til en artikkel. Sikkert fordi det er lettere å treffe med musen :D Det blir penere når jeg bruker typen "overskrift" fordi jeg ikke har noen kontroll over størrelse og font når jeg bruker vanlig skrift med link.
- Bildesamlingen nederst til venstre skal endres to ganger i uken. Skifter til andre gallerier som inneholder fine bilder.

Jeg prøver dette en liten stund. Er ikke helt fornøyd med utviklingen når det gjelder klikk på siden. Mange besøk men folk roter ikke nok rundt. Det er en fin linje mellom å gjøre det for vanskelig og å gjøre det interessant. Forhåpentligvis kan bilder på forsiden gjøre at de får lyst til å klikke seg videre. Slik det har vært til nå så klikker folk på en sak og stikker etterpå. Hvis de "må" inn på en samleside så finner de kanskje noe annet de vil lese. Det er om å gjøre og endre folks vaner. Helst uten at de vet det :lol:

Siden min er uansett et rent hobbyprosjekt. Jeg har ingen peiling på web ditt eller web datt.
Instagram @christianfuru
Stiffa
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 100
Joined: 06 Aug 2009, 23:34

Re: Lager hjemmeside

Post by Stiffa »

En liten ting som "irriterer" :? meg med siden din: at det ikke er mulig å benytte page up/down, samt piltastene for å "scrolle" (uten å aktivere scrollbaren). Burde være mulig så lenge siden er aktiv.
Benytter dette veldig aktivt når jeg sitter med laptop "sjø".
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Lager hjemmeside

Post by furu »

Stiffa wrote:En liten ting som "irriterer" :? meg med siden din: at det ikke er mulig å benytte page up/down, samt piltastene for å "scrolle" (uten å aktivere scrollbaren). Burde være mulig så lenge siden er aktiv.
Benytter dette veldig aktivt når jeg sitter med laptop "sjø".
Skal sjekke dette. Mulig at det er nok en av disse begrensningene som jeg møter fra tid til annen.
Instagram @christianfuru
stooy
Site Admin
Posts: 1512
Joined: 03 Dec 2008, 18:00
Has thanked: 86 times
Been thanked: 33 times
Contact:

Re: Lager hjemmeside

Post by stooy »

Skal headeren din se slik ut: ?
Attachments
Skjermbilde 2010-09-10 kl. 11.42.25.png
(424.06 KiB) Not downloaded yet
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Lager hjemmeside

Post by furu »

stooy wrote:Skal headeren din se slik ut: ?
Ja. Noe galt?
Instagram @christianfuru
stooy
Site Admin
Posts: 1512
Joined: 03 Dec 2008, 18:00
Has thanked: 86 times
Been thanked: 33 times
Contact:

Re: Lager hjemmeside

Post by stooy »

Ja tenkte bare på logoen din liksom, skal det stå slik "golf" med halv f og halv g helt ute til venstre?
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Lager hjemmeside

Post by furu »

Litt testing på det for tiden. De jobber med noen nye funksjoner slik at man bl.a. skal kunne klikke på en logo eller tekst og komme til førstesiden. Da blir det litt merkelig noen ganger.

Når det er sagt så fungerer den helt fint på min maskin. Mulig det er noe med bredden som lager problemer. Skal prøve litt forskjellig i kveld.
Instagram @christianfuru
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Lager hjemmeside

Post by Grønne greener »

Hei Furu.
Jeg har snoket litt rundt på siden din de siste dagene. Både hjemmefra og fra jobb (shhh). :)
Det er veldig mange bilder som ikke er der. Bare en svart skjerm. Eller ingenting. Bare kjempestort mellomrom mellom teksten, liksom. Av videoene dine så fant jeg .. ingen!
Er det bare meg, eller?
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Lager hjemmeside

Post by furu »

Mulig at det er problemer med flash på maskinen(e) du bruker. Prøv å oppdatere Adobe Flash. Svært mange av funksjonene på siden min er basert på flash.

En annen mulighet er problemene som oppsto for kort tid siden. Da falt stort sett alle bilder ut på alle som har laget side gjennom samme leverandør som meg. Overgangen til ny fotofunksjon gikk ikke smertefritt. Det er mulig at noen av de eldre sidene trenger en oppdatering for å laste inn bildene på nytt. Legg gjerne ut link hvis dere finner sider med problemer. Jeg skal prøve å sjekke dem i helgen men det er et par hundre så det tar tid.
Instagram @christianfuru
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Lager hjemmeside

Post by Grønne greener »

Ja, du har nok rett når det gjelder Flash. Ihvertfall på jobbmaskiten.
Hjemme oppdaterte jeg for et par dager siden. Skal sjekke hjemmefra en gang til. :)
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Lager hjemmeside

Post by furu »

I dag har jeg kuttet i to ----------- The Hammer driveren :lol: Jeg hadde jo tenkt å la alle som ville teste den, men den er rett og slett så ubrukelig at dette var det eneste riktige. Jeg lager en liten sak på det senere i dag, skal på foreldremøte på skolen nå.
Instagram @christianfuru
User avatar
Procli
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 355
Joined: 06 Sep 2010, 21:21
Hcp: 25,8
Hjemmeklubb: Tromsø Golfklubb

Re: Lager hjemmeside

Post by Procli »

Flott hjemmeside om Golf, Furu... har ikke lest så veldig mye (enda), men likte reportasjen om Meland.
Forsto det slik at du ikke hadde noe peiling på å lage hjemmesider..? Ser jo meget profft ut! :P
Min bag:
Nike Machspeed Black 10.5°
Callaway BB Diablo 5w 19° Draw
Nickent 4DX #3 hybrid 20°
Gigagolf PowerMax GX922 4-PW
Callaway V Forged 50° + 56° + SGS 60°
Odyssey White Hot XG #1
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Lager hjemmeside

Post by furu »

Takker Procli :D

Jeg skrev en fin liten sak om Hammer driveren som jeg har kuttet i to. Så klikket det for et eller annet og alt forsvant........ Har hatt litt problemer med siden de siste dagene. Alle endringene de gjør og har gjort de siste ukene fører til småfeil som igjen fører til ustabil side. Litt kjedelig men det blir bedre når de er ferdige. Ikke så mye dere brukere kan se når dere leser siden men den blir enklere å jobbe med for meg.

Hammer-saken kommer i morgen eller i natt.
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Lager hjemmeside

Post by furu »

Har laget en liten artikkel om gode putterkjøp. Har tidligere skrevet om rimelige drivere. Kommer med jern, hybrider osv. etter hvert.

Hva er bra stoff? Hva bør jeg skrive om? Har dere noen forslag?
Instagram @christianfuru
stooy
Site Admin
Posts: 1512
Joined: 03 Dec 2008, 18:00
Has thanked: 86 times
Been thanked: 33 times
Contact:

Re: Lager hjemmeside

Post by stooy »

Test av norske golfforum ;)
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Lager hjemmeside

Post by furu »

stooy wrote:Test av norske golfforum ;)
Jeg har sendt spørsmål til Norsk Golf om de vil skrive noe om Golfsnakk, Golfsiden og Scangolf. Hvis de ikke gjør det så gjør jeg det.
Instagram @christianfuru
User avatar
Procli
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 355
Joined: 06 Sep 2010, 21:21
Hcp: 25,8
Hjemmeklubb: Tromsø Golfklubb

Re: Lager hjemmeside

Post by Procli »

furu wrote:Har laget en liten artikkel om gode putterkjøp. Har tidligere skrevet om rimelige drivere. Kommer med jern, hybrider osv. etter hvert.

Hva er bra stoff? Hva bør jeg skrive om? Har dere noen forslag?
Likte artikkelen om gode putterkjøp Furu. Jeg sliter veldig med puttingen min (kan vell også ha endel med de elendige greenene på hjemmebanen min i Tromsø) - altfor ofte 3 putting, så dette falt veldig bra i smak for meg!
Gleder meg til fortsettelsen! :)

Kommer det en sak på gode wedger også?
Min bag:
Nike Machspeed Black 10.5°
Callaway BB Diablo 5w 19° Draw
Nickent 4DX #3 hybrid 20°
Gigagolf PowerMax GX922 4-PW
Callaway V Forged 50° + 56° + SGS 60°
Odyssey White Hot XG #1
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Lager hjemmeside

Post by furu »

Skal ta for meg alle typer køller. Wedger er litt spesielt. Der ligger nesten alle bra wedger på samme prisnivå og de er stort sett alle like bra.
Instagram @christianfuru
User avatar
Procli
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 355
Joined: 06 Sep 2010, 21:21
Hcp: 25,8
Hjemmeklubb: Tromsø Golfklubb

Re: Lager hjemmeside

Post by Procli »

furu wrote:Skal ta for meg alle typer køller. Wedger er litt spesielt. Der ligger nesten alle bra wedger på samme prisnivå og de er stort sett alle like bra.
Ser at mange har Titleist Vokey wedger.. det er vell kanskje det som er noe av det beste man kan få?
Er det kun estetiske forskjeller på chrome/oil can, eller har de forskjellige egenskaper?
Hvor mye må man ut med for en vokey wedge?
Min bag:
Nike Machspeed Black 10.5°
Callaway BB Diablo 5w 19° Draw
Nickent 4DX #3 hybrid 20°
Gigagolf PowerMax GX922 4-PW
Callaway V Forged 50° + 56° + SGS 60°
Odyssey White Hot XG #1
Post Reply