OL og Tutta

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

OL og Tutta

Post by Kaffekannen »

Suzann Pettersen har en blogg i Norskgolf hvor hun i denne omgang snakker om OL og hennes samarbeid med Olympiatoppen. Det er ingen tvil om at Tutta er en IDRETTSutøver i ordets rette betydning. Penger og kunne leve av golfen er vel og bra, men jeg tror hun først og fremst er motivert av å konkurere og å vinne. Dette står i så fullstendig kontrast til Bjørnstads uttalelser de siste dagene at det nesten gjør vondt. Hvis noen lurer på hvorfor Tutta er i toppen uke etter uke og Bjørnstad kjemper rundt cutgrensen...vel...

OL, kan, om riktig markedsført av NGF og utøvere bli en kjempeboost for norsk golf på samme måte som sykkel nå opplever en voldsom oppblomstring hovedsaklig på grunn av TV2 sin satsing og Hushovd m.fl. sine fantastiske resultater. Det norske folk viser i beste fall moderat interesse når Tutta er i toppen i en Major. Hvis Tutta derimot vinner en medalje i OL vil mediene fråtse. Hun er pen, knallgodt trent, internasjonalt anerkjent og hun er litt annerledes enn en standard norsk idrettsutøver.

Dagens sitater:

Tutta:
Selv gleder jeg meg stort. Jeg har vokst opp med Olympiske Leker som en viktig del av min grunnleggende idrettsinteresse. Når jeg nå blir en del av den «olympiske familie», er det flott å kunne se frem mot lekene i Rio.
Bjørnstad:
Det er alt for langt frem i tid. Sånn som det er nå er jeg vel kvalifisert, men jeg ser det ikke for meg. Jeg har heller aldri drømt om å ta OL-gull.
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
Post Reply