Det dabber litt av her inne...

Ris og ros, nyheter og forslag om nettsiden. Guider og videoinstruksjon.
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Det dabber litt av her inne...

Post by Kaffekannen »

En av de store fordelene med det Furu sier om nyheter er jo treff på søk og at man kan linke fra f.eks. dagbladets artikler. Du har jo også en liten gjeng med wannabejournalister som bruker store deler av livet på golfting. Jeg lager gjerne noen alternative produkttester eller banetester
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Det dabber litt av her inne...

Post by furu »

Produkttester er et godt forslag kaffekannen. Gjøre det skikkelig, ta noen fine bilder og gi karakterer på 1-10 skala. Hadde ikke det vært bra da? Alt må selvsagt leses med en klype salt. En fordel er at alle bør/skal skrive sitt hcp på profilen. Dermed kan man se om testeren er en spiller på samme hcp-nivå. Jeg liker ideen veldig veldig godt :D
Instagram @christianfuru
stooy
Site Admin
Posts: 1511
Joined: 03 Dec 2008, 18:00
Has thanked: 84 times
Been thanked: 33 times
Contact:

Re: Det dabber litt av her inne...

Post by stooy »

Gode forslag her! Jeg har selv tenkt på dette med en nyhetskategori. Men burde vi da lage til slik at det er bare et par stykker som får tilgang / i oppdrag å finne nyheter da? Slik at vi holder en viss kvalitet på innleggene der? Og hvordan ser dere for dere foruminndelingen i forhold til slik den er nå? Hva må jeg eventuelt fjerne, og hvilke nye kategorier må inn?
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Det dabber litt av her inne...

Post by furu »

Låste tråder og kun tilgang for noen til å skrive er veien å gå. Dersom man finner interessante nyheter så diskuterer man dem i passende underforum som allerede eksisterer (utstyr, turneringer osv.).

Jeg syns ikke det er et problem med mange kategorier men tidligere tilbakemeldinger har jo gått på at flere kategorier oppfattes som rotete. Skal noe fjernes så må det bli "Golfregler". De kan vi like gjerne ta under "Generelt". "Golfregler" er også den suverent minst benyttede kategorien.

Eventuelle produkttester - en ide jeg liker skikkelig godt, kan teste alt fra klær til scorekortholdere og traller til Miura wedger - kan legges inn som nå under "Utstyr".

Å gjøre noe slikt ville vært en fin videreutvikling av siden.
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Det dabber litt av her inne...

Post by kevin »

Det er fryktelig ensomt på Golfsnakk for tiden,har alle gått i dvale? eller konvertert til en annen side? :lol:
User avatar
Solaar
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 435
Joined: 08 May 2009, 00:25
Location: Oslo

Re: Det dabber litt av her inne...

Post by Solaar »

Selv er jeg i vinteridrett-og-skole-dvale, snowboard og lekser får prioritet når vinteren kommer. Likte de mange underforumene i starten men som andre sier så er det nok ikke hensiktsmessig så lenge aktiviteten ikke er høy nok. Noen underforum kan vel heller få sine egne dedikerte tråder (som f.eks golfregler). Det er vel bare å se på antall innlegg og sidevisninger så finner man fort ut hva som er mindre populært og kan fjernes.

Ellers så tror jeg man bare skal være tålmodig med utviklingen av siden. Aktivitetsnivået på de andre sidene er høyt til tider, men som her så er det de samme brukerne som står for mesteparten av innleggene (ikke at det er negativt). Jeg er sikker på at dette forumet blir veldig populært etterhvert fordi det appellerer mer til unge brukere som er vant til å bruke forumsoftware som denne. De som er litt mindre erfarne med internett/forum-bruk ønsker det vel enklest mulig med bare en side å forholde seg til (i tillegg til fremsiden av internettet som min svigermor kaller startsiden sin for).

Tålmodighet og fortsett å spre linken til venner og bekjente. Gjenta det til det kjedsommelige også, det funker fint hvis man skal dømme etter visse reklamer på tv.
"Just be the ball, be the ball, be the ball."
User avatar
JanB
Legende
Legende
Posts: 840
Joined: 22 Dec 2008, 23:05
Hcp: 4,2
Hjemmeklubb: www.costablancagolfclub.com
Location: Costa Blanca
Contact:

Re: Det dabber litt av her inne...

Post by JanB »

At det er stillere nå har helt sikkert sammenheng med aktiviteten.
Selv spiller jeg golf hver dag og er også innom golfsnakk stort sett hver dag for å holde meg orientert.
Jobber med en bok som skal komme ut snart. En lydbok som skal markedsføres via web. Spennende.
Teaching Professional
http://www.jasol.eu
Costa Blanca
Spain
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Det dabber litt av her inne...

Post by furu »

Jeg har hatt en ufrivillig pause.

Først en runde med svineinfluensa. Så en runde med udugelighet fra Canal Digital som gjør at vi et uten nett for tiende dagen. Og i dette øyeblikk er jeg innlagt på Haukeland med akutte magesmerter. Men de har i hvert fall trådløst nett her :)

Jeg kommer sterkt tilbake om en liten dag eller to.
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Det dabber litt av her inne...

Post by kevin »

God bedring Furu!
User avatar
GunnarBull
Legende
Legende
Posts: 922
Joined: 03 Oct 2010, 23:23
Hcp: 5,1
Hjemmeklubb: Miklagard
Has thanked: 36 times
Been thanked: 29 times

Re: Det dabber litt av her inne...

Post by GunnarBull »

Frisker opp igjen denne tråden.

En ting som er veldig bra med Golfsiden (og forsåvidt også tidligere Scangolf) er den oversikten over de fem siste trådene. Det gjør det så innmari mye enklere å se om det har vært noen bevegelse, og hvem/hva som er nytt.

Nå må jeg liksom klikke flere ganger og kikke rundt om kring på 17 forskjellige temaer. Det blir forholdsvis greit når man blir vant til det, men jeg mener det gjør terskelen for å skrive her MYE høyere.
På den siste dag skal den ydmyke bli frelst. Da blir min plass langt fremme.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Det dabber litt av her inne...

Post by furu »

GunnarBull wrote:Frisker opp igjen denne tråden.

En ting som er veldig bra med Golfsiden (og forsåvidt også tidligere Scangolf) er den oversikten over de fem siste trådene. Det gjør det så innmari mye enklere å se om det har vært noen bevegelse, og hvem/hva som er nytt.

Nå må jeg liksom klikke flere ganger og kikke rundt om kring på 17 forskjellige temaer. Det blir forholdsvis greit når man blir vant til det, men jeg mener det gjør terskelen for å skrive her MYE høyere.

Image
Instagram @christianfuru
User avatar
GunnarBull
Legende
Legende
Posts: 922
Joined: 03 Oct 2010, 23:23
Hcp: 5,1
Hjemmeklubb: Miklagard
Has thanked: 36 times
Been thanked: 29 times

Re: Det dabber litt av her inne...

Post by GunnarBull »

Ok. Men fortsatt minst tre klikk + eventuelt scrolling.
På den siste dag skal den ydmyke bli frelst. Da blir min plass langt fremme.
User avatar
GunnarBull
Legende
Legende
Posts: 922
Joined: 03 Oct 2010, 23:23
Hcp: 5,1
Hjemmeklubb: Miklagard
Has thanked: 36 times
Been thanked: 29 times

Re: Det dabber litt av her inne...

Post by GunnarBull »

Oi. Oppdaget enda en knapp :-)

Nå går det rimelig greit, men jeg mener det ikke er særlig brukervennlig for nye og sarte sjeler. Tar for lang tid å forstå mulighetene. Tror jeg.
På den siste dag skal den ydmyke bli frelst. Da blir min plass langt fremme.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Det dabber litt av her inne...

Post by kevin »

gode innspill GB. Selv har jeg sjelden eller aldri utnyttet meg av alle mulighetene her,selv om jeg har brukt dette forumet en stund. Jeg legger bare merke til hvilke hovedmenyer som er røde og har nye innlegg, så går jeg inn og ser på de. Ser jeg umiddelbart at det er tråder eller innlegg jeg ikke gidder å lese markerer jeg for "marker for lest".

Nå kommer jeg nok til å bruke "se nye innlegg" knappen hyppigere ser jeg
stooy
Site Admin
Posts: 1511
Joined: 03 Dec 2008, 18:00
Has thanked: 84 times
Been thanked: 33 times
Contact:

Re: Det dabber litt av her inne...

Post by stooy »

Hvilken knapp oppdaget du nå? :) Jeg er enig i at det tar for lang tid å forstå muligheten dersom man ikke er vant med denne typen forumsoftware. For meg faller det egentlig ganske naturlig, da jeg er aktiv på mange andre forum som bruker lignende software. Hadde det hjelpt med flere video-instruksjoner kanskje....?
User avatar
GunnarBull
Legende
Legende
Posts: 922
Joined: 03 Oct 2010, 23:23
Hcp: 5,1
Hjemmeklubb: Miklagard
Has thanked: 36 times
Been thanked: 29 times

Re: Det dabber litt av her inne...

Post by GunnarBull »

Hehe, jeg oppdaget den lille firkanten til høyre for navnet ditt under "siste innlegg".

Jeg vet ikke helt hva som skulle hjelpe, det er vanskelig å skrive bruksanvisninger. Jo mere du skriver, desto mer forvirret blir ofte brukeren. Jeg synes som sagt en oversikt med små teasere over de siste innleggene, sånn som GS har, er en enkel inngang for de helt nye. På denne måten vil forsiden forandre seg hele tiden, og det blir mer spennende å åpne den.

Just my humble opinion.
På den siste dag skal den ydmyke bli frelst. Da blir min plass langt fremme.
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Det dabber litt av her inne...

Post by Kaffekannen »

Jeg er enig med GB. Forsiden blir veldig statisk. Fem eller ti siste innlegg på forsiden hadde gjort underverker.
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Re: Det dabber litt av her inne...

Post by Smilende Sam »

...så trykker man på se nye innlegg og ser to utstyrsinnlegg komme opp.

Dette forumet trenger en svær jungeltromme. Furu; hva med å sende en mail til Jarle Midtskogen - han sitter på mange av SG brukernes mail (ref siste tråden der) - kanskje han vil tilby brukerne sine et sted å være? Litt som Mikla mfl gjorde for Oslo GK da de gravde opp banen sin?
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Det dabber litt av her inne...

Post by furu »

Jeg liker forslaget Sam, men tror du SG er villig til å gjøre det? Jeg tolket det slik at de snart kommer tilbake med nytt forum. Eller tar jeg feil?

Noen dager er veeeeeeldig rolige her inne. Slik er det bare. Vi er ikke så mange og derfor merker vi det bedre.
Instagram @christianfuru
User avatar
GunnarBull
Legende
Legende
Posts: 922
Joined: 03 Oct 2010, 23:23
Hcp: 5,1
Hjemmeklubb: Miklagard
Has thanked: 36 times
Been thanked: 29 times

Re: Det dabber litt av her inne...

Post by GunnarBull »

Kan dere være litt stille? Jeg prøver å meditere her :-)
På den siste dag skal den ydmyke bli frelst. Da blir min plass langt fremme.
Post Reply