Tips til shopping

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Tips til shopping

Post by kevin »

Nå skulle kanskje denne tråden vært i utstyrstråden men legger den her slik at kanskje flest mulig leser og svarer på den, og ikke bare "utstyrsnerdene" :lol:

Skal til Dallas,Texas førstkommende fredag. Og ved siden av jobb kommer det nok til å bli litt shopping. Nå har jeg ikke satt av noen store summer til golfutstyr så det blir inget nytt jernsett,ny driver,ny wood etc. Jeg får kanskje en wedge eller en putter ned i bagen(må måle lengden først),men det har heller ikke første pri. Golfballer er alltid et godt kjøp og det blir kanskje noe men de veier endel og må begrense meg til bagasjereglene.

Jeg behøver tips til hva annet som er smart å kjøpe,som ikke koster all verden. Er det noe som er et must å kjøpe med seg for tiden? Noe som er super-billig eller som man bare må ha hvis man får tak i det? Det kan være så mangt. What`s hot and what`s not :?: :lol:

Kan nevne at nye golfsko er allerede på handelisten,de jeg har nå har begynt å åpne seg som en stupfull nordmann på sydenreise :lol: De tar inn vann bare noen nevner regn...
Har ikke bestemt meg for merke/modell ennå, men vet at Nike Factory store som jeg var innom i fjor, får et besøk. Der var det fantastisk bra priser,mye lavere enn diverse golfbutikker. Men skal prøve noen Puma,Footjoy og Ecco modeller også. Ellers så skal vi innom noen outlets også hvor man gjøre svært gode kjøp på golfsko

Andre ting jeg har tenkt på:
- noen form for treningsutstyr, swing aid o.l
- allignment sticks (hvis de ikke er for lange for bagen)
- hansker (her er det utrolig mye å spare kontra her hjemme,og jeg sliter noen par i løpet av sesongen. )
- golfklær (behøver nok en ny shorts eller to)
- Dallas cowboys golf-stuff :lol: Skal en tur på Cowboys stadium(ikke se kamp)
- solbriller
- småting som kan funke som premier til neste års guttetur til Valdres. Hadde egentlig planer om noen småting til Scangolf-turneringen også,men det blir vel ikke noe av.....
- annet?

Alle tips taes imot med takk. Også ting som ikke er golfutstyr relatert :D
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Re: Tips til shopping

Post by Smilende Sam »

Mulig det ligger inne i Dallas Cowboys kategorien din - men headcover med DC logo på til woods/hybrider burde vel være en greie for deg. Grep til køllene dine veier lite og er billigere i statene - da sparer du noen kroner ved neste bytte. Men viktigst av alt er de å få tak i den gadgeten som er "the next big thing" :-) (Og jeg ville ikke bannet på at Scangolf Invitational var død - Jarle kan kanskje drepe forumet - men ikke de som var der.....)
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Tips til shopping

Post by furu »

Sjekk prisen på Adidas Adipure. De har lansert ny modell (Adipure Z).

Nike Air Zoom Elite II er også veldig billige nå. Gode sko, koster rundt $70 på ebay.

Se også om de har satt ned Srixon Z-Star ballen. Kommer ny modell, de skal visst nok settes ned til veil.$29.99.

Gule Bridgestone e6 :D

Cleveland Classic og BRZ puttere.

Mange wedger er billige nå. TM xFT, Callaway X og Mizuno MP T10 ligger på $60-70 på ebay.

Alignment sticks bør være enkelt å få med og koster ingenting. Du kan gå på Home Depot og kjøpe brøytestikker (som er det de brukte i starten og fremdeles bruker når det skal gjøres billig) eller merkevarer til litt dyrere pris. Uansett er det et bra valg å ta med seg et par eller fire.
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Tips til shopping

Post by kevin »

MyJoys med Dallas Cowboys preg hadde vært noe, testet å designe de på nett nå og det ble ganske kule :D Vi får se, Adipure er også et godt tips. De kan kanskje være å finne på Adidas outlet`n allerede.

Blir nok noen DC gadgets uansett. Har blinket meg ut litt hva jeg skal ha av hansker ihvertfall
User avatar
Friedman
Legende
Legende
Posts: 729
Joined: 24 Aug 2010, 13:24
Location: Oslo

Re: Tips til shopping

Post by Friedman »

How bout them Cowboys?! :D

OT: Hva med å se hockey? Min favorittsport i tillegg til golf. Dallas Stars er brukbare. Spiller hjemme mot Anaheim 16. nov. Helt ok match det. Tror ikke det er noe problem å få biletter heller. Mer action enn NHL skal du lete lenge etter i sportsverden.

NBA er også bra etter hva jeg har hørt. Mavericks er fra Dallas.

GOD TUR!
No laying up
User avatar
norrbaggen
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 462
Joined: 22 Jan 2009, 23:29
Has thanked: 20 times
Been thanked: 8 times

Re: Tips til shopping

Post by norrbaggen »

Golfrelaterade innkjöpstips:

- TopFlite Gamer V2 är en otroligt prisvärd boll som du kan hitta för $15-$20.
- Storpakk med pegger. Jag brukar alltid köpa med mig en påse med 500-1000 stk pegger. Ta en näve och fyll opp bagen.
- Avstandsmaler. Mye og spare tar liten plass.
- Tour Striker. Grym treningsklubba (om du kan få ner en jern 7 i vesken. Finnes også som wedge)
- Handsker. Sjekk Walmart eller Target för fynd.
- Golfkläder. Åk till Marshalls och gör fynd.
- Sko. Mine favoritter är Adidas och ECCO.
- Diverse småting som morsamme headcovers, handdukar, kepsar....
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Tips til shopping

Post by furu »

Target er bra tips fra norrbaggen. Har lest mange mange mange ganger på golfwrx om folk som finner merkevarer til lavpris på Target. Forøvrig min favorittbutikk da jeg bodde i USA :D Ta en kjempejumbohandlevogn og gå på oppdagelsesferd :D
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Tips til shopping

Post by kevin »

Friedman wrote:How bout them Cowboys?! :D

OT: Hva med å se hockey? Min favorittsport i tillegg til golf. Dallas Stars er brukbare. Spiller hjemme mot Anaheim 16. nov. Helt ok match det. Tror ikke det er noe problem å få biletter heller. Mer action enn NHL skal du lete lenge etter i sportsverden.

NBA er også bra etter hva jeg har hørt. Mavericks er fra Dallas.

GOD TUR!
Takk for det!
Hadde helt klart reist og sett Stars-Anaheim hvis jeg ikke hadde obligatorisk program den kvelden :( Har en kompis som er Stars-fan på sin hals, han hadde nok blitt veldig glad
Men kanskje får jeg med meg noe av kampen i sportsbaren på hotellet(Cowboys offisielle hotell) hvor de har en tv-skjerm på 5x15m :!:
Dallas 2009 021.jpg
(1.47 MiB) Not downloaded yet
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Tips til shopping

Post by furu »

Bare bli der borte kevin :D Vi hadde forstått deg.
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Tips til shopping

Post by kevin »

norrbaggen wrote:Golfrelaterade innkjöpstips:

- TopFlite Gamer V2 är en otroligt prisvärd boll som du kan hitta för $15-$20.
- Storpakk med pegger. Jag brukar alltid köpa med mig en påse med 500-1000 stk pegger. Ta en näve och fyll opp bagen.
- Avstandsmaler. Mye og spare tar liten plass.
- Tour Striker. Grym treningsklubba (om du kan få ner en jern 7 i vesken. Finnes også som wedge)
- Handsker. Sjekk Walmart eller Target för fynd.
- Golfkläder. Åk till Marshalls och gör fynd.
- Sko. Mine favoritter är Adidas och ECCO.
- Diverse småting som morsamme headcovers, handdukar, kepsar....
Titta på TF Gamer istad faktisk,er interessant. Pegger har jeg sikkert nok av allerede, men finner jeg noe kult eller ekstremt billig så tar jeg det med. Har en Bushnell Tour V2 ellers hadde det vært et must. Et år jeg var der borte var jeg på Wal-Mart, tror jeg kjøpte Wilson hansker den gangen til 4$...ganske billig ja :lol:
Wal-Mart og Target er gode tips, skal sjekke om det finnes en super-Target i nærheten.
User avatar
Long-Hit-Wonder
Legende
Legende
Posts: 500
Joined: 28 Feb 2009, 23:21
Location: Telemark

Re: Tips til shopping

Post by Long-Hit-Wonder »

Jeg ville kjøpt noen golfklær/klær fra Ralph Lauren i USA. Det er mye rimeligere der bort enn her i Norge, og hvis du kommer over noe på tilbud er det plutselig råbillig (sett med norske øyne).

Hvordan er budsjettet? Tar du med deg en fullstappet lommebok du ønsker å tømme på varer?
Driver: Taylormade R7 11,5
Woods: Callaway 3W og Ben Hogan 5W
Hybrid: Callaway Edge Tour 2H
Jern: Titleist 735 3-PW
Wedger: Callaway X-Tour 60, Titleist Vokey 52 og 56
Putter: Wilson Vizor
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Tips til shopping

Post by kevin »

Long-Hit-Wonder wrote:Jeg ville kjøpt noen golfklær/klær fra Ralph Lauren i USA. Det er mye rimeligere der bort enn her i Norge, og hvis du kommer over noe på tilbud er det plutselig råbillig (sett med norske øyne).

Hvordan er budsjettet? Tar du med deg en fullstappet lommebok du ønsker å tømme på varer?
Det er ikke noe budsjett, er mer at jeg kjøper noe som jeg får plass til i bagasjen og som ikke koster altfor mye. Det er julegave shopping mesteparten av "budsjettet" går til. Når det gjelder golfsett så er det fruen i huset som har førsterett på det siden hun trenger nytt, men kommer vi over noe som ikke kan unngås å kjøpe til henne så kjøper vi med det. Men jeg må nok stå over sånt denne gang dessverre,blir heller andre ting som klær og sko ++
User avatar
hanso87
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 364
Joined: 22 Mar 2009, 00:22
Hcp: 11.6
Hjemmeklubb: Byneset / Hauger
Location: Oslo

Re: Tips til shopping

Post by hanso87 »

En iPad eller to er ikke dum. Da har du nok sikra deg ett par julegaver
Taylormade RBZ 9.5* Stiff
Taylormade Burner 4wood 16.5* Stiff
Taylormade SLDR 19* STiff
Nike VRS Forge 4-PW
Titleist Spinned milled 50, 54, 60
Scotty cameron NewPort 1.5 / Odysey 2Ball
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Tips til shopping

Post by furu »

hanso87 wrote:En iPad eller to er ikke dum. Da har du nok sikra deg ett par julegaver
kevin trenger egentlig ikke å kjøpe julegave til meg men hvis han absolutt vil så er det greit med en iPad.
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Tips til shopping

Post by kevin »

he he,snakket faktisk om Ipad her hjemme da "forslaget" kom her. Men tviler på det blir slike "utskeielser" :D

Ellers så ser jeg at Golfsmith har fått Ecco Street skoene inn på lager igjen, men de ligger fortsatt på 140$. Tydeligvis veldig populære fortsatt,håper Fred Couples får godt betalt for all reklamen han skaffer Ecco. Med dagens kurs vil skoene ligge på drøyt 800,- hos Golfsmith. Vet ikke helt om jeg kjøper de, men finner jeg de skal de ihvertfall prøves på foten :lol:

Image
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Tips til shopping

Post by kevin »

Foreløpig har jeg ikke handlet så veldig mye, men nye sko har det blitt. Footjoy Sport som har en veil.pris her hjemme på 1399,-. Betalte ca.680,- for de her :D
Og har kjøpt noen Nike Tech Extreme hansker som koster 135,- i norge, til 35,- norske kroner her. Det kaller jeg godt kjøp :D :!:
Har også kjøpt 2x12 Taylormade Burner baller som koster 219x2(438,-),- i norge, til 175,- for 2x12 norske kroner her :D

Image

Det er "fangsten" sålangt :lol:
User avatar
GunnarBull
Legende
Legende
Posts: 922
Joined: 03 Oct 2010, 23:23
Hcp: 5,1
Hjemmeklubb: Miklagard
Has thanked: 36 times
Been thanked: 29 times

Re: Tips til shopping

Post by GunnarBull »

Arti å lese "reisebrev" fra deg Kevin :-)
På den siste dag skal den ydmyke bli frelst. Da blir min plass langt fremme.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Tips til shopping

Post by kevin »

Har ikke vært tid til mer golf-shopping ennå, men dama tar seg av all annen shopping mens jeg jobber :lol: . Søndag var vi på Cowboys stadium, noe av det mest imponerende jeg har sett av moderne byggverk noen gang. Kjøpte en kul greengaffel med markør i shoppen bare

Image

- Stadion kostet 1.2 milliarder dollar.
- Tv-skjermen som henger fra taket kostet 40 mill. dollar :!: Like høy som en 7 etasjers bygning.
- Hvis de åpner taket kunne de heist frihetsgudinnen ned i stadion og lukket taket, så høyt er det
- nesten 3000 HD tv-skjermer
- 1600 toaletter
- tilskuerrekorden er på 108 000 men kommer til å bli slått godt under Super Bowl i 2011, da ventes det 120 000
- lørdag var det VM kamp i boksing der, ca.60 000 tilskuere

Nedrigging etter boksekampen lørdag, sjekk ut hvor liten traileren der nede ser ut
Image

Og en liten godbit fra Cheerleaders locker room :D
Image

Skal få kommet oss på mer golfshopping i morra ettermiddag tenker jeg
User avatar
hanso87
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 364
Joined: 22 Mar 2009, 00:22
Hcp: 11.6
Hjemmeklubb: Byneset / Hauger
Location: Oslo

Re: Tips til shopping

Post by hanso87 »

Gleder meg til Superbowl 2011.. Men blir nok bare fra Tvn. Hadde vært sykt å vært der
Taylormade RBZ 9.5* Stiff
Taylormade Burner 4wood 16.5* Stiff
Taylormade SLDR 19* STiff
Nike VRS Forge 4-PW
Titleist Spinned milled 50, 54, 60
Scotty cameron NewPort 1.5 / Odysey 2Ball
User avatar
Friedman
Legende
Legende
Posts: 729
Joined: 24 Aug 2010, 13:24
Location: Oslo

Re: Tips til shopping

Post by Friedman »

Cool rapport! Gleder meg også til Superbowl.

Cheerleaders er aldri feil. Særlig ikke Cowboys sine :mrgreen:
No laying up
Post Reply