"Talentfond/støttefond" - umulig prosjekt?

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

"Talentfond/støttefond" - umulig prosjekt?

Post by furu »

Vi trenger noe for å støtte lokale spillere i og rundt Bergen. Det er ikke alle som har foreldre med penger. Jeg tenker også at det ikke nødvendigvis er som ungt talent man trenger penger. Hva med litt økonomisk støtte for dem som vil satse videre som proff? Det kan være støtte til påmeldingsgebyr, flybillett, hotell osv. Kanskje også støtte til treningsleir og bruk av Bergen Golfsenters leiligheter i Spania? Muligens kjøp av utstyr? Protimer? Mulighetene er mange.

Dette jeg tenker på her er sikkert idealistisk på grensen til det naive, men jeg mener helt ærlig at det må være mulig for et fellesskap å lage en stor gruppe der hver enkelt persons lille bidrag til sammen blir noe stort. Vi trenger ikke millionærer og direktører. Hva om vi får 100 golfspillere og entusiaster i Bergen til å betale inn 50,-/mnd. til dette prosjektet/fondet? Da har vi etter noen måneder kapital til å kunne hjelpe noen lokale spillere. Om vi så hadde fått 40-50 personer med på dette så hadde det allikevel vært stort.

Hva sier dere? Er dette latterlig? Ikke gjennomførbart?

Fondet/prosjektet kunne delt ut hvis de selv så behov hos noen. Man hadde altså ikke trengt å søke, det er ikke alle som er frampå, flink med ord osv. Det ville selvsagt også vært slik at man søkte med eventuell ref. som kunne uttale seg. Når alt kommer til alt så er Bergen et lite sted. Vi skulle nok klart å gjennomføre dette på en rettferdig måte.

Jeg må også legge til at alder ikke begrenser mulighetene. Hvis det f.eks. er en 30 år gammel spiller som vil prøve seg på Q-School for fjerde gang så skal det være åpning for også han.
Instagram @christianfuru
Post Reply