Larvik GK er Norges beste bane...?

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
User avatar
Long-Hit-Wonder
Legende
Legende
Posts: 500
Joined: 28 Feb 2009, 23:21
Location: Telemark

Larvik GK er Norges beste bane...?

Post by Long-Hit-Wonder »

Kapital kåret de tre beste banene i landet.

1. Larvik GK
2. Miklagard GK
3. Oslo GK

Hva synes dere om denne rangeringen?

Larvik GK er en flott bane, men jeg er litt uenig at det er den beste banen dette landet har å by på. Over all synes jeg at Miklagard GK er hakket bedre.
Driver: Taylormade R7 11,5
Woods: Callaway 3W og Ben Hogan 5W
Hybrid: Callaway Edge Tour 2H
Jern: Titleist 735 3-PW
Wedger: Callaway X-Tour 60, Titleist Vokey 52 og 56
Putter: Wilson Vizor
User avatar
GunnarBull
Legende
Legende
Posts: 922
Joined: 03 Oct 2010, 23:23
Hcp: 5,1
Hjemmeklubb: Miklagard
Has thanked: 36 times
Been thanked: 29 times

Re: Larvik GK er Norges beste bane...?

Post by GunnarBull »

Smak og behag. Personlig synes jeg Larvik er fryktelig kjedelig og sjarmløs, og ville nok satt mange baner foran den.
På den siste dag skal den ydmyke bli frelst. Da blir min plass langt fremme.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Larvik GK er Norges beste bane...?

Post by furu »

Akkurat det GB sier får jeg så godt som alltid høre fra folk som har spilt Larvik. God bane men ikke topp. Kjedelig er hyppig brukt i beskrivelsen. Må nok komme meg på tur neste sommer for å gjøre meg opp min egen mening.
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17374
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Larvik GK er Norges beste bane...?

Post by kevin »

Du får ta en "tour de Vestfold" Furu så skal jeg vise deg rundt på hva som finnes :D

Jeg liker Larvik godt men skjønner de som mener den er litt sjarmløs og kjedelig. Men stort sett så har jeg opplevd den som en bane man kan spille tidlig på året,sent på året og den har alltid vært i veldig bra stand. Grunnforholdene er helt supre der. Men i år har de slitt med greenene, virkelig. Så i år har den vært langt fra noen toppbane, veldig langt unna
Den er relativt lang og spilles som en helt annen bane når vinden tar i der, den er langtfra enkel da. Kan ikke si at jeg husker noen hull jeg absolutt ikke liker, i motsetning til min favorittbane, Miklagard,hull 9 kommer jeg aldri til å like....det er og blir bare feil :lol: Men man glemmer det fort når man kommer til hull 10 som er et nydelig par 3 hull.

Larvik har fine greenområder, godt beskyttet av mange bunkere. Tror jeg har spillt et par runder der hvor jeg har vært i greenbunker på alle hull omtrent :lol: Men så er ikke jeg spesielt god heller da. Men husker at jeg nevnte det at sandwedgen var nesten mer brukt enn putteren.

For meg er Miklagard best,men så har jeg ikke spillt Oslo ennå. Og mange andre baner jeg gjerne skulle spillt. En Holtsmark-bane i superstand ville vært høyt på min liste, men den ser aldri ut til å bli det
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Larvik GK er Norges beste bane...?

Post by sirandrew214 »

Larvik er en fin bane å spille. Dessverre har jeg aldri spilt den på sommeren, hvor jeg har hørt rykter om at roughen er Tøff! Spiller den som regel tidlig på våren, og i år var den jo kjempebra. Ble derfor overrasket over at den ble dårligere og dårligere utover sommeren.
Oslo er en ok bane, med gode forhold, og de endringene de gjorde der var supre. Alle hullene ble bedre faktisk, kanskje bortsett fra hull 9 fra backtee, som bare ble dårlig... Men det regner jeg med at de endrer på.

Miklagard er en superbane, og ihvertfall i toppen i Norge. I år har jeg for første gang fått spilt byneset, som er en fin bane. Mange gode hull, noen ikke så bra, men en bane jeg kan tenke meg å spille flere ganger.
Ellers liker jeg også banene i stavanger.

BTW, har emigrert hit fra scangolf, via Golfsiden, som ikke er et reelt alternativ, da man ikke vet hva som blir stående av det man skriver, men mest pga personer som 007 og hans tåke-kompanjonger. Og det var nok om den siden.
Velkommen til meg. :)
User avatar
Leijm
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 101
Joined: 23 Jul 2010, 23:02
Hcp: 28,5

Re: Larvik GK er Norges beste bane...?

Post by Leijm »

Velkommen skal du være, og du burde få til en runde på Kongsvinger. Tror mange vil bli overrasket over den fine banen vi har her i hutiheita.
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Larvik GK er Norges beste bane...?

Post by sirandrew214 »

Kongsvinger ja! Den glemte jeg. Kjempebane. Har bare spilt den fra back-tee 3-4 ganger, og det er noen drøye hull der, som kanskje kunne vært gjort anderledes, men bare den "får satt seg", så blir det i toppsjiktet. Håper de får økonomien til å gå rundt der ute, midi i skogen mellom kongsvinger og Sverige.
User avatar
Leijm
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 101
Joined: 23 Jul 2010, 23:02
Hcp: 28,5

Re: Larvik GK er Norges beste bane...?

Post by Leijm »

Det er nettopp det som er problemet tror jeg, mange glemmer Kongsvinger. Selv har jeg bodd i distriktet hele livet, og hadde ikke snøring på at en såpass fin bane var bare minutter unna. Da jeg noe ufrivillig meldte meg på VTG gjennom jobben tidligere i år kom det som en stor overraskelse på meg hvor fin denne banen er, og har helt klart vært den største faktoren til at jeg nå rett og slett er hektet på denne sporten.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17374
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Larvik GK er Norges beste bane...?

Post by kevin »

Nå har jeg ikke lest Kapital på en stund og visste ikke at de var "eksperter" på goflbaner. På nett fant jeg ikke annet enn dette fra siste bladet
Golfbanene
Golfere er patrioter – og de fleste vil gjerne snakke pent om banen de selv spiller mest på. Å kåre Norges beste golfbane er derfor ingen enkel oppgave. Ser man utelukkende på designen – eller banens layout – skiller imidlertid noen seg ut.
Skal sjekke om vi har bladet på jobben, så får jeg kanskje lest det og sett hva de legger til grunn for denne kåringen

BTW :!: Velkommen sirandrew214 :)
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Larvik GK er Norges beste bane...?

Post by sirandrew214 »

TAkk takk. Bare så det ikke blir tull her... noen av dere kjenner meg sikkert fra før, Men dette er nicket jeg fikk for mange år siden på Tiger Woods spillet, og det har jeg beholdt og vil fortsette å bruke.
Last edited by sirandrew214 on 13 Dec 2010, 15:45, edited 1 time in total.
Post Reply