Hva håper du din klubb skal gjøre i 2011?

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Hva håper du din klubb skal gjøre i 2011?

Post by furu »

Stort sett alle har vel tanker om hva som bør gjøres i klubben. Hva håper du skjer i din klubb i 2011?

For det første vil jeg nevne at jeg nok forblir medlem i BJGK. Liker banen, det er et rolig og fint sted å spille. Kvaliteten i 2010 har vært langt under det man kan forvente men jeg håper og tror at den lovende, nye greenkeeperen skal ta de riktige grepene.

Jeg håper at BJGK hever standarden på banen. Først greenområder (inkludert bunkere), det må vel være det viktigste. Deretter ønsker jeg en generell heving av standarden på hele baneområdet. Vi må gjøre en del arbeid for å heve opplevelsen både for medlemmer og ikke minst gjester.

Jeg håper at BJGK får på plass baneguide på nettsiden. Det er rett og slett en skandale at klubben i løpet av 18 måneder siden "nyåpning" ikke har fått dette i orden.

Jeg håper at BJGK tenker nytt med turneringer. Mer fart og spenning, ikke bare det trauste, gamle opplegget. En bønn - ikke 3-mannslag i Pink Cup. Jeg tror dere får flere påmeldinger med par.
Instagram @christianfuru
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: Hva håper du din klubb skal gjøre i 2011?

Post by Golffreak »

Gode ønsker for hjemmeklubben din det Furu.

Jeg er medlem i Holtsmark GK, men spiller mange baner i Akershus, Buskerud, Vestfold og Østfold. Litt å velge i hvis man kan kjøre inntil 45min fra Oslo:-)

Ble vel 8 runder på Holtsmark iår, og ønskene er:

- Få gresskvaliteten, spesielt på greenene, ytterligere 1-2 hakk opp slik at banen blir blant de aller ypperste østlandsområdet iallefall (har dessverre ikke spilt på vestlandet som jeg vet mange her bor..:-). Var ikke så dårlig ifjor, men det er hakket vassere på Losby, Haga etc når det gjelder gresskvalitet.
- Sette opp noen slagsspillsturneringer utenom klubbmesterskapet . Artig med "best-ball" etc, men kunne ikke finne noe slagspill der ifjor.
- Sette opp en klokke som er godt synlig for alle på drivingrangen!! (dette gjelder alle golfklubber..). Ganske irriterende å måtte gå til bagen for å sjekke mobilen hele tiden når en varmer opp.
- Selge bedre kaffe, ihvertfall når en sur liten kopp koster det samme som på kaffebar. Generelt bedre servering, greit nok at brakka har begrensede kjøkkenmuligheter men man kunne gjort littegrann mer ut av det iallefall..
- Sette opp en vannkran til på banen, idag må man småløpe litt til den eneste kranen iløpet av runden..

Øvrige ønsker:-)
- Flytte nærmere Oslo, alternativt rydde en egen fil i rushtiden så det ikke tar evigheter å komme seg ut... I det minste lage firefelts-vei fra Liertoppen til Sylling (i skauen hvor banen ligger..:-)
- Bytte ut Moelven-brakka med et slott av et klubbhus, 5-stjerners hotell og restaurant med tre Michelin-stjerner. Lunch er gratis for medlemmer selvfølgelig...
- Arrangere Europatour hvor jeg på onsdagen får spille pro-am med Lee Westwood..
- Caddie er inklusiv for medlemmer
- Thai-massaje etter runden
- "complementary" limousin service t/r Oslo, slik at man kan nyte noen edle dråper på det 19 hullet
- Speaker som roper opp navnet ditt på 1.tee, slik som han som alltid er på The Open
- En stor tribune med folk som sitter ved 18 greenen som jubler når jeg slår et langt innspill med 3W et par meter ifra hullet. I det minste noen å løfte capsen til..

Ser at ikke alle ønskene lar seg oppfylle like lett kanskje....;-). Vet ikke om Holtsmark management leser dette, men da har dere visjonene her.
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
kevin
Guru
Guru
Posts: 17374
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Hva håper du din klubb skal gjøre i 2011?

Post by kevin »

Where to start :?: :lol:

Administrative ting
- ny og kraftig forbedret hjemmeside. Blant annet med daglig eller ukentlig banestatus rapport. Dagens side er mildt sagt bedrøvelig
- moderat eller ingen økning av årsavgiften og fjerne gebyret(ca.10%) betaling med avtalegiro igjen :!:
- webcam både ved tee 1 og 10(pausetoppen), mulighet for å vurdere værforholdene hjemmefra og ikke bare via dårlig værvarsel
- skape mer blest rundt klubben/banen, bli bedre på informasjon etc. I dag er det kun 1 kjerne av medlemmene som deltar på turneringer/arrangement

Fasiliteter
- skikkelig gjennomgang av rangeballene, bytt ut de som er slitte. De fyllte på med nytt i fjor tror jeg men det finnes fortsatt mye dårlig
- treningsgreenene må bedres kvalitetsmessig slik at de er mer lik de som er på banen, det var for stor forskjell i år

Hovedbanen
- bedre merking generelt. All avstandsmerking på sprinkelhoder må gjøres igjen, oppfrisking av gule/røde avstandlokk og evt bytt ut
- få tilbake de røde pinnene på sidene som markerer 100m. De har vært savnet av mange av mine spillepartnere
- greenene var ikke bra før etter sommeren i år. Det må taes grep tidligere selv om vinter/vær kontrollerer mye av dette. Synes ikke det ble bra nok, hull 5 ble aldri bra
- flere av bunkerne trenger skikkelig velting av sand og påfyll av sand.
- ikke la roughen langs høyre side på hull 16 og 17 bli meterhøy, det medfører tregt spill og uendelig tid med leting for enkelte
- og estetisk sett skulle jeg gjerne sett av de rensket opp skikkelig i de flotte vannhinderne. Sikkert tidkrevend og dyrt men det hadde gitt et stort løft estetisk sett

9-hullsbanen
- den bør snart slopes om siden de har gjort store endringer i år, spesielt fyllt igjen mange av bunkerne og gjort banen betydelig lettere.
- greenkvaliteten var bedrøvelig på de fleste av greenene i år og tror mange lot være å spille her pga det. Det MÅ man gjøre noe med siden medlemmene liker denne banen godt
- baneguiden og info på teestedene bør oppdateres siden banen har endret karakter og utforming

Jeg skal delta på årsmøtet og forhåpentligvis kan man få framført noen av sine meninger der, så får vi se

Når det gjelder Holtsmark så hadde jeg spillt den mange flere runder pr år hvis kvaliteten var bedre på greenene, slik er det for mange av de jeg kjenner også. Der tror jeg de taper ganske mye dessverre. Banen fortjener skikkelig bra kvalitet, designen er helt rå.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Hva håper du din klubb skal gjøre i 2011?

Post by furu »

Ser at det er mange ganske enkle ønsker fra dere to. Ting som disse må jo være mulig for en klubb å gjøre noe med?
Sette opp en klokke som er godt synlig for alle på drivingrangen!! (dette gjelder alle golfklubber..). Ganske irriterende å måtte gå til bagen for å sjekke mobilen hele tiden når en varmer opp.
- Selge bedre kaffe, ihvertfall når en sur liten kopp koster det samme som på kaffebar. Generelt bedre servering, greit nok at brakka har begrensede kjøkkenmuligheter men man kunne gjort littegrann mer ut av det iallefall..
- Sette opp en vannkran til på banen, idag må man småløpe litt til den eneste kranen iløpet av runden..
Og kevin;
bedre merking generelt. All avstandsmerking på sprinkelhoder må gjøres igjen, oppfrisking av gule/røde avstandlokk og evt bytt ut
- få tilbake de røde pinnene på sidene som markerer 100m. De har vært savnet av mange av mine spillepartnere
Jeg savner faktisk at klubbene tenker på de små tingene. Har de ikke tid til det?

Kevin skrev;
og estetisk sett skulle jeg gjerne sett av de rensket opp skikkelig i de flotte vannhinderne. Sikkert tidkrevend og dyrt men det hadde gitt et stort løft estetisk sett
Dette er faktisk utrolig viktig. På Bjørnefjorden har vi mer enn ett gjengrodd vannhinder. Det er vel egentlig gresshinder nå. Å grave fram disse må jo være en super oppgave for en dugnad? Jeg er fullstendig sikker på at de aller fleste medlemmer klarer å gjøre mer enn å rake løv og plukke kvister.
Instagram @christianfuru
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Hva håper du din klubb skal gjøre i 2011?

Post by veggiss »

Golffreak wrote:- Få gresskvaliteten, spesielt på greenene, ytterligere 1-2 hakk opp slik at banen blir blant de aller ypperste østlandsområdet iallefall (har dessverre ikke spilt på vestlandet som jeg vet mange her bor..:-). Var ikke så dårlig ifjor, men det er hakket vassere på Losby, Haga etc når det gjelder gresskvalitet.
- Sette opp noen slagsspillsturneringer utenom klubbmesterskapet . Artig med "best-ball" etc, men kunne ikke finne noe slagspill der ifjor.
- Sette opp en klokke som er godt synlig for alle på drivingrangen!! (dette gjelder alle golfklubber..). Ganske irriterende å måtte gå til bagen for å sjekke mobilen hele tiden når en varmer opp.
- Selge bedre kaffe, ihvertfall når en sur liten kopp koster det samme som på kaffebar. Generelt bedre servering, greit nok at brakka har begrensede kjøkkenmuligheter men man kunne gjort littegrann mer ut av det iallefall..
- Sette opp en vannkran til på banen, idag må man småløpe litt til den eneste kranen iløpet av runden..
Jeg var medlem der i 3 år før jeg meldte meg ut før fjorårssesongen pga det første punktet ditt. Det er bare trist å spille den banen når det er så dårlig kvalitet på spilleflaten som det har vært alle årene jeg har spilt der. Nå begynner i det minste tee-stedene og fairwayene å få noenlunde gressvekst, men det hjelper lite når de klipper dem én gang i uka. Greenene gidder jeg ikke kommentere en gang.
furu wrote:Ting som disse må jo være mulig for en klubb å gjøre noe med?

Jeg savner faktisk at klubbene tenker på de små tingene. Har de ikke tid til det?
Du har aldri vært på Holtsmark tydeligvis :) Der er det én ting som er viktig, nemlig å dra inn nye medlemmer (noe de lykkes bra med). Alt annet er nedprioritert.


Jeg håper min hjemmeklubb neste år (hvem nå enn det blir) gir meg mange runder på 70-tallet, og har blondiner med store pupper i proshopen.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
kevin
Guru
Guru
Posts: 17374
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Hva håper du din klubb skal gjøre i 2011?

Post by kevin »

Jeg håper min hjemmeklubb neste år (hvem nå enn det blir) gir meg mange runder på 70-tallet, og har blondiner med store pupper i proshopen.
Var ikke du medlem på Haga i år eller husker jeg feil? :)

Hadde jeg kunnet velge ville jeg helt klart valgt mange runder på 70-tallet fremfor alt det andre. Blondiner i proshoppen med store pupper har jeg ennå tilgode å se :lol:

Joda Furu, det gjøres endel av dette før sesongstart men jeg synes det er for lite og skulle gjerne sett at de holdt det vedlike i løpet av sesongen. Når det gjelder vannhinderne er det kanskje ingen stor sak, men de er i utganspunktet utrolig flotte. Men de behøver å renskes for siv langs kantene litt oftere, det kunne gjerne vært endel av dugnaden synes jeg. Er helt enig i at man kunne bruke folk til annet enn å koste "tunet", rake løv og fjerne kvister.
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Hva håper du din klubb skal gjøre i 2011?

Post by Grønne greener »

Jeg ønsker meg bedre teesteder og flere bunkere.
Tenk om den tjukke høye røffen inntil fairway hadde blitt stelt...(drømme)
Jeg syns de er på riktig spor når det gjelder kvaliteten på fw og greener. I fjor høst var det bedre enn på lenge.
Grenene på trærne som ødelegger for hvitt utslag på hull 8 og 12 de klare å fjerne i år?
En klokke på rangen og treningsgreenen høres kjempelurt ut.
Aller mest ønsker jeg meg bedre treningsmuligheter for nærspill. Så som bunker- chip- og pitch trening.
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Hva håper du din klubb skal gjøre i 2011?

Post by veggiss »

kevin wrote:
Jeg håper min hjemmeklubb neste år (hvem nå enn det blir) gir meg mange runder på 70-tallet, og har blondiner med store pupper i proshopen.
Var ikke du medlem på Haga i år eller husker jeg feil? :)

Hadde jeg kunnet velge ville jeg helt klart valgt mange runder på 70-tallet fremfor alt det andre. Blondiner i proshoppen med store pupper har jeg ennå tilgode å se :lol:
Haga ja :) Tar heller rundene på 70-tallet enn blondinene jeg også, men hvis alt annet skulle gå til helvete så kan man alltids varme seg litt på litt ögongodis.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Hva håper du din klubb skal gjøre i 2011?

Post by Grønne greener »

Glemte ihvertfall 1 ting i sted...
Ønsker at klubben min skal klare å lokke Furu til å kjøpe medlemskap på Fana :lol: :lol: :lol:
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: Hva håper du din klubb skal gjøre i 2011?

Post by Golffreak »

Glemte et par ting...

- Litt bedre nettside hadde ikke skadet for Holtsmark heller. Spesielt så har de færreste golfklubber SKIKKELIG informasjon om banestatus og vedlikehold. Miklagard er veldig bra der. Hos de fleste, Holtsmark spesielt, så står det bare "åpent", "supre forhold" etc. De som kjenner litt til klubben vet at "supert" betyr litt annet for Holtsmark enn Miklagard.. Jeg vil gjerne vite vedlikeholdsplan, klippehøyder, når det klippes, sanddybde, stimpen på greenene og hvordan forholdene er etter vinteren. De sier at ærlighet varer lengst...

- At Holtsmark tok i bruk GRESSRANGEN! Når de har gress man kan stå på, og lang range, så bruk det da for pokker! Er en million ganger mer utbytte av treningen når man står på gress, og ta det ibruk når gresset har kommet seg i juni ca. Jeg reiser til Miklagard for å trene, KUN fordi de har gressrange. Selv om ballen koster sikkert dobbelt så mye som på de billigste rangene.. Jo, du må slenge på litt jord-/frøblanding kanskje en gang i uka men det tjener dere inn igjen GARANTERT! Klipp gjerne til noen "greener" utpå rangen også, og ikke bare ha et lite nett du aldri treffer uansett...

Som nevnt over her, det er de små tingene som burde være enkle å gjøre noe med. Alle har forståelse for at hjemmeklubben ikke har råd til klubbhus eller ombygging ala Oslo GK..
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Hva håper du din klubb skal gjøre i 2011?

Post by furu »

Ser at info om baneforhold og arbeid på banen står på noen ønskelister. Dette må klubber kunne bli flinkere til men det ser jo ikke ut til at de verken kan eller vil. Er hjemmesidene for vanskelig å oppdatere? Det finnes enklere løsninger som f.eks. Snappages som er basert på Flash. Kanskje klubber burde ta med en slik arbeidsoppgave når de setter opp planene for en ny sesong?

Vurderer forresten å skifte klubb.......Har ikke mye tid på meg nå. Liker meg godt i BGJK. Mange utrolig greie mennesker der. Og skulle jeg ha lyst til å gjøre noe i/for klubben så er det kanskje enklere der enn i Fana. Det er ikke til å komme unna at Fana har et veldig høyt selvbilde og noen medlemmer som er levende eksempler på det mange "utenforstående" forbinder med golf - snobbete, fisefine, selvopptatte mennesker som ikke bryr seg om annet enn seg selv.

Episode denne sesongen;
Fana har snudd banen, utslag er på hull 10. Alle får beskjed om det i proshop og det er satt opp plakat. Vi har gått ni hull og er på #1. Snobbefamilien kommer for å slå ut. Vi forklarer at alle starter på #10. "Det er ikke mitt problem. Jeg skal spille på dette klokkeslettet og slår ut fra #1 nå", sier damen, også etter at vi har forklart saken et par ganger :lol: Tim kjeftet dem til slutt bort på #10 :lol:

Dette innlegget var 90% off-topic :lol:
Instagram @christianfuru
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Hva håper du din klubb skal gjøre i 2011?

Post by Grønne greener »

Joda, det fins noen snobber på Fana. Men de aller aller fleste medlemmene er faktisk veldig hyggelige. F.eks. KK, Stico osv. :D
Hvis du melder deg inn så blir snobbeprosenten enda lavere.. :lol:

Oppdaterte nettsider med god og riktig info om bane, forhold, vær, rangeforhold osv står høyt på ønskelisten min for andre klubber. Det burde stå høyt på listen for egen klubb også.
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: Hva håper du din klubb skal gjøre i 2011?

Post by Golffreak »

Hvis det stod en uforskammet dame på dametee på hull 10, som mente hun skulle starte runden der, så hadde jeg bare pegget opp på herretee og sagt at hun gjerne fikk stå der mens jeg slo....;-). Er vel lov å håpe at vedkommende ikke (bare) var arrogant, men rett og slett litt tilbakestående..

Det er ikke rakettforskning å få gode websider i 2011 (nå snart). Ikke er det dyrt heller. Dette handler kort og godt om prioritet og fokus, og mange av de daglige lederne kan vel knapt benytte en PC selv. Greit nok det, men da må de jo bare outsource driften og fore de som drifter med innhold via brevduer eller til nød telefaksen.

Det jeg lurer litt på, er det noen som jobber i en golfklubb som er inne på forumet her? Det er sikkert ting som gjøres, men man kan vel plukke opp noen ideer ved å følge litt med i golfverdenen på nett, blader etc..? I enkelte jobber er det nærmest en plikt å delta i ulike "communities" etc.
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Hva håper du din klubb skal gjøre i 2011?

Post by Grønne greener »

Jeg jobber ikke i klubben min, akkurat. Men jeg er med i turneringskomiteen og har hatt noen VTG kurs. Kursene er kun første dag der jeg forteller litt om klubben, banen, spillet, etikette osv.
Om det er kursingen og deltakelsen i komiteen som gjør det vet jeg ikke men jeg føler at de som styrer og bestemmer i klubben lytter mye når jeg har idèer eller innspill. :shock:
Selvsagt får jeg ikke gjennomslag for alt, for det fins jo andre meninger og hensyn enn mine. ;)
Et godt eksempel er herreavdelingen som startet opp for et par år siden. Jeg hadde en del forslag og idèer som styret har tatt hensyn til og satt ut i livet.
Det neste jeg håper at de vil ta til seg er at vi får kjøpe årskort på rangen. :!: Dette innførte de på Strømstad i fjor og der sa de at de allerede i april/mai gikk med overskudd på prosjektet (jeg var der rett før sesongstarten her hjemme). Da kostet sesongkortet under 1.000,- og man fikk en golfskjorte i tillegg. Likevel hadde de altså fått inn mer penger på rangen FØR sesongstart enn i hele fjorårssesongen. Jeg regner med at rangen fortsatte å tjene penger utover sesongen på gjestespillere. Ulempen var forståelig nok at det ble en del mer ballplukk.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17374
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Hva håper du din klubb skal gjøre i 2011?

Post by kevin »

Har også vært med i turneringskomite og har litt blandede erfaringer med det. Det er mange flinke folk stort sett men relativt vanskelig å komme inn i "et slikt miljø". Ting er veldig rutinepreget og det meste utføres av de som alltid har vært med tidligere, så man blir stort sett bare en assistent som enten fører scorekort eller forecaddie. Har ikke deltatt der de 2 siste åra

Sesongkort på range er en god ide og helt klart noe je ville kjøpt hvis vi hadde det. Vi har noen forskjellige kort med 200 og 400 baller tror jeg, men et sesongkort hadde vært bedre
User avatar
Long-Hit-Wonder
Legende
Legende
Posts: 500
Joined: 28 Feb 2009, 23:21
Location: Telemark

Re: Hva håper du din klubb skal gjøre i 2011?

Post by Long-Hit-Wonder »

Jeg er i grunnen veldig godt fornøyd med klubben slik den er. Klubben har gjort maksimalt ut av det de hadde til rådighet. Likevel håper jeg at den nye puttegreenen blir ferdig til neste sesong. Det skal bli deilig med en egen puttegreen på klubben, selv om den er laget av kunstgress. Til nå har man vært nødt til å tjuvlåne greenen på nieren hvis man ville trene litt nærspill.

Videre håper jeg at klubben endelig får satt opp nettet i enden av rangen, slik de har planlagt i åresvis. Til sist håper jeg også at man får plassert en ringeklokke på hull seks. Ringeklokken har klubben fått, men så langt har ingen tatt seg tiden til å sette den opp. Selv har jeg vurdert å ta med en passende planke hjemmefra og simpelthen ta oppdraget i egne hender.

Det har vært foreslått å lage en bunker på syveren og/eller nieren, men jeg er usikker på hva som skjer. En bunker i forkant av greenen på syveren ville bidratt til å gjøre banens enkleste hull betydelig vanskeligere. Foreløpig er ingenting vedtatt, men man kan alltid håpe.
Driver: Taylormade R7 11,5
Woods: Callaway 3W og Ben Hogan 5W
Hybrid: Callaway Edge Tour 2H
Jern: Titleist 735 3-PW
Wedger: Callaway X-Tour 60, Titleist Vokey 52 og 56
Putter: Wilson Vizor
kevin
Guru
Guru
Posts: 17374
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Hva håper du din klubb skal gjøre i 2011?

Post by kevin »

Jeg fikk ikke vært med på årsmøtet pga dødsfall i familien men har lest referatet nå og det er en fantastisk god nyhet:
Ellers har det blitt inngått en avtale med Vestfold og Larvik om at fullt betalende medlemmer kan spille fritt på alle tre baner i 2011.
Eneste begrensing er at din hjemmeklubb er åpen samtidig som klubben du øsnker å spille.
Et lite forbehold i denne saken er at årsmøtet til Vestfold må godkjenne avtalen.
Et annet godt tiltak synes jeg dette er:
I 2011 vil klubben arrangere gratis golfkurs gjennom hele sesongen. Vi ser dette
som den mest effektive måten å skaffe nye medlemmer på. Det er nå de store
etterkrigskullene går av med pensjon fra 62 år og oppover. For disse bør golf
være en svært gunstig morsjonsform.
Ellers er det hyggelig å se at økonomien er solid:
Årets regnskap viste et overskudd på kr. 98.087,‐. Dette gir en solid egenkapital
på kr. 658.074,‐. Som det vil fremgå av regnskapet henger overføring av
kontigentinngangen vesentlig etter. Klubbens frie midler er imidlertid så
romslige at det ikke har hatt noen betydning for klubbens drift.
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Hva håper du din klubb skal gjøre i 2011?

Post by Kaffekannen »

Borre høres ut som de har orden på sakene.

Fana skal ha årsmøte om halvannen uke. Der blir det store endringer. Noen ønskede og noen påtvungne :?
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Hva håper du din klubb skal gjøre i 2011?

Post by furu »

Kaffekannen wrote:Borre høres ut som de har orden på sakene.

Fana skal ha årsmøte om halvannen uke. Der blir det store endringer. Noen ønskede og noen påtvungne :?
Hørt noen rykter? Jeg har ikke offisielt meldt meg inn enda så jeg kan ikke gå. Gidder ikke betale 6.600,- tre måneder før banen åpner :lol:

Fin avtale dere har fått kevin. Bra å se at noen vil og klarer å få til noe. Gratis golfkurs er ikke dumt. Klubben får sikkert mye mer igjen for det enn de aner. Min far går på treninger med seniorene i Portugal. De har forskjellige "tema" hver gang og proen hjelper alle i noen minutter. Utrolig verdifult for klubb og spillere. Proen får faktisk også solgt inn noen timer når han holder på.
Instagram @christianfuru
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Hva håper du din klubb skal gjøre i 2011?

Post by Kaffekannen »

furu wrote:Hørt noen rykter
Hørt en del rykter ja, og det blir lagt frem flere spennende saker på møtet. Vet at noen av dem kommer til å skape rabalder blant "gamlegutta", men det ser ikke jeg på som noe negativt. Positivt at noen tenker nytt!
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
Post Reply