Ping

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
Ichbin
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 245
Joined: 13 Jan 2011, 21:32
Hcp: 4,7
Hjemmeklubb: Randaberg

Ping

Post by Ichbin »

Sesongen nærmer seg styggfort, noen turer på rangen er allerede på plass, og lysten på nytt utstyr er tilbake :D

Ser her inne er Titleist, Taylor Made og Nike kansje de største merkene.
Jeg personlig har falt helt for de styggeste køllene på markedet, og er meget godt fornøyd med det aller meste.

Er det noen spesiell grunn til at det snakkes så lite om dette merket?
Forfengelighet? ;)
Følelse?
Tilgang?

Ser inne på Golfwrx, som er meget forged orientert slik som jeg oppfatter det, så er s-56 og i-15 serien noe av det 'hotteste' og får meget bra tilbakemeldinger.

Jeg forstår at Ping er kansje ikke det mest spennede merket, da de viderefører det som fungere for dem. (g-serien, i-serien)
Men samtidig har de i løpet av de siste året fått en haug med seire i større turneringer, og den mest kjente med Oosthuizen i The Open.
De har også fått Westwood som verdensleder i løpet av foregående år.
Det mest spesielle er uten tvil Oosthuizen, som vant Open, med nye s-56 og tour-s wedger i bagen før den turneringen.
Var riktignok en eldre Rapturedriver som imponerte mest under the open, men like fullt mye nytt utstyr rett før en meget imponerende seier.

Jeg personlig har ett nytt jernsett på ønskelisten, og helst i-15 etter mitt hode. Det som tiltrekker meg er customfitting, i tillegg til at Pingjernene eldes meget bra og har masse tilgivelse for min litt dodgy sving.
Prismessig synes jeg de kommer også meget bra ut i forhold til mange andre.

Er det jeg som har misforstått helt eller er gresset grønnere på den andre siden? :D
Acer XF Leggera, GD Aura Red Stiff.
Ping G10, 18grader
Mizuno MP-60 3-pw
Ping Tour w 50,
Acer XB 56, 60
Ping Redwood ZB.
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Ping

Post by veggiss »

Hvis det ikke er så viktig å spille det samme som proffene får betalt for å bruke, men bare spille noe som presterer så er disse et hett tips:

Image
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Ping

Post by kevin »

Har Ping putter selv og hatt den i endel år. Men har aldri prøvd jerna eller annet fra Ping.

De har jo mange toppspillere i stallen på diverse tourer. De mest kjente er vel Mahan,B.Watson,Di Marco,O`Hearn,Slocum og Prugh på PGA touren. Mens på ET har de spillere som Westwood,Oosthuizen,Jimenez,Havret,Boyd og Davies. På LPGA har de flere av de svenske toppspillerne

De er vel mest anerkjent for putterne føler jeg, og i dag hvor flere og flere spiller med TM,Titleist,Callaway og Nike, blir kanskje Ping litt glemt og undervurdert
User avatar
MrMan
Rookie
Rookie
Posts: 22
Joined: 11 Oct 2010, 21:16
Hcp: 11,9
Hjemmeklubb: Bodø Golfpark

Re: Ping

Post by MrMan »

Hadde Ping S57, var veldig gode å slå med når jeg traff ballen,litt vanskelige jern for meg (høy HCP)så de ble solgt for noen mnd. siden.
Spiller også med Rapture V2 17¤ hybrid
Blir nok å kjøpe noen lettspillte tilpasset jernsett fra ping ila.sesongen.
Mizuno Mp 630
Wood - Mizuno JPX 800
Jern - Mizuno Mp68
Hybrid - Callaway Xhot
Wedger - Titleist Vokey
Putter - Taylormade Corsa Ghost
Post Reply