iGolf

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
AkE
Guru
Guru
Posts: 1059
Joined: 25 Jan 2010, 18:25
Hcp: 19,7
Location: Råde

Re: iGolf

Post by AkE »

Da er det noe nytt å spennende som jeg aldri selv kommer til å henge meg på, skjønner jo heller ikke de lesebrettene, hva som er så spesielt med de i forhold til en vanlig bærbar datamaskin. Abonnerer faktisk på ett slikt elektronisk magasin, golf world monday, det er ett helt greit produkt, men ville aldri betalt noe for det.
Nickent 4dx 9* ust v2 stiff
Nike Slingshot HL 5-pw
Hybrid Nike slingshot Hl 3 og 4
Adams wedger 52*, 56* og 60*
Ping b60 IWI
CharlieB
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 30 Aug 2010, 20:12
Hcp: 10.x
Hjemmeklubb: Fana GK

Re: iGolf

Post by CharlieB »

Jeg stiller meg tvilende til hele konseptet, av flere grunner og det har ingenting med at jeg ikke eier mer en ett apple produkt. (Konemor har en haug av de så jeg har forsåvidt god oversikt over hva det går i).

Anyways here goes:

Såvidt jeg kan skjønne så er konseptet å lage ett golfmagasin på norsk og pushe det digitalt. Texterity plattformen ser ut til å ha støtte for de aller viktiste plattformene for digitale brett, (iWhatever & Android + pc). Vi vet ingenting om prising på dette, men som Smilende Sam påpeker, pengene i media kommer fra Reklame, så får å tjene penger så må du ha innhold som får inn de store flokkene med lesere. (Da kan det jo i og for seg gi mening å gi greiene bort gratis.. men det er en litt annen diskusjon).

Men, Texterity plattformen som det virker som de skal bruke, tilbyr såvidt jeg kan se kun ett grensesnitt som lar meg bla i noe som ser ut som papirutgaven. (Så på sample issues). Sorry, men dette blir for dårlig. Plattformen man skal bruke utnyttes overhodet ikke, hele greia kan lages som en website og som abbonent så kunne jeg lastet ned en pdf for å lese på bussen...wtf????????? (Dette er jo forsåvidt i tråd med de fleste norske mediers iWhatnot satsning, eller mangel på sådan).

Skal du lage apps så lag noe som _er_ en app og ikke en website i dårlig innpakkning.

ahh - det hjalp, føler meg bedre nå.

Jeg ønsker de lykke til, men jeg tror det må satses mye mer penger for å få til noe som faktisk utnytter plattformen de leverer på.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: iGolf

Post by furu »

Folkene bak har tydeligvis ressurser og kontakter. De skal ha Kjus med på tur og han skal lansere golfkolleksjon. Det som bekymrer meg her er at de åpenbart har en del bra innhold på gang men vi kan oppleve at bare noen få får "oppleve" det. Jeg har ikke iPhone eller iPad, kun iPod Touch og en Android mobil. Det er ikke aktuelt å kjøpe et magasin på iPod Touch, men jeg har lyst til å lese iGolf når det kommer.

@CharlieB - Hva savner du når du sier at de ikke utnytter plattformen godt nok? Mer interaktivitet? Når jeg snakket om nedlasting og pdf så var dette ment som et tillegg til til app'en og et alternativ for oss som ikke vil eller kan kjøpe magasinet på i-et eller annet. Å bla gjennom noe som ligner tilbudsbrosjyren fra Lefdal på internett er ikke revolusjonerende. Golf.se har som kevin sier blader tilgjengelig online.

Vi får se - i hvert fall noen av dere får se - hva de kommer opp med.
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: iGolf

Post by furu »

De har oppdatert info på fb.
I en undersøkelse i regi av NGF høsten 2009 svarte nesten syv av ti norske golfere at de ønsker mer informasjon om golf. Derfor lanseres iGOLF norge.

Og magasinet skal handle om det vi tror du først og fremst ønsker å lese om - og lar deg inspirere av.

Reportasjer om de gode opplevelsene. Tips som kan gjøre deg litt bedre. Tester som gjør at du kan gjøre de rette valgene. Møter med mennesker som har et like lidenskapelig forhold til golf som deg.

For faktum er at vi alle egentlig ønsker å spille mer enn vi gjør. Slå ut på litt bedre baner enn vi vanligvis gjør. Senke handicapet litt og stappe ei ny kølle i baggen innimellom. Det tror i det minste jeg.

I mars lanseres iGOLF norge i Apple iTunes. Last ned app-en, den er gratis. Første utgave får du også kostnadsfritt ved å registrere deg. Så fort applikasjonen er klar for andre lesebrett (Androide), så vil iGOLF norge lanseres der også.

Planen er å levere et nytt magasin hver andre-tredje uke - hvis det er mange nok av dere som vil la dere inspirere til å spille litt bedre golf.

Vel møtt i mars 2011

mvh

Anders Kolberg

Ansvarlig utgiver iGOLF norge
App'en blir altså gratis. Første utgave blir også gratis. Etter det må man tydeligvis betale for magasinet.

De svarer ikke på posten min på fb. Jeg blir alltid like imponert når folk ikke gidder å svare :D
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: iGolf

Post by furu »

Fikk melding fra iGolf med svar på spørsmål. Fine greier :D

Android + PC/Mac kommer når det er mulig.
Instagram @christianfuru
CharlieB
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 30 Aug 2010, 20:12
Hcp: 10.x
Hjemmeklubb: Fana GK

Re: iGolf

Post by CharlieB »

furu wrote: @CharlieB - Hva savner du når du sier at de ikke utnytter plattformen godt nok? Mer interaktivitet? Når jeg snakket om nedlasting og pdf så var dette ment som et tillegg til til app'en og et alternativ for oss som ikke vil eller kan kjøpe magasinet på i-et eller annet. Å bla gjennom noe som ligner tilbudsbrosjyren fra Lefdal på internett er ikke revolusjonerende. Golf.se har som kevin sier blader tilgjengelig online.
@furu, det jeg mener er nettopp det du sier - å bla i tilbudsbrosjyren til lefdal på nett er ikke revolusjonerende, og det er nettop det som har vært og _er iPad sattsningen til flere norske medier. Og ser du på http://www.texterity.com/samples som er den softwarepakken de (iGolf norge), snakker om å bruke, så er det nettopp det den tilbyr. De to viktigste ankepunktene mine blir noe sånt:

- Hvorfor tilby dette på iPad? Dette er en app som lar deg lese statisk innhold, snu litt på ordene så har du en nettleser som lar deg lese statisk innhold - whoo hoo dette er 1990. Lag da en nettside som alle kan lese, ikke begrens publikumet ditt til iPad/iPhone eiere. Hvis poenget er at folk skal kunne lese på bussen/offline så la de laste ned lefdal blekka di som pdf. Da når du Kindle eiere også og noen til.

- iPad/iPhone/Android/Pc/Mac etc etc er plattformer som lar brukeren være interaktive - bruk det for det det er verdt. Kom dere ut av papirutgave mindsettet.

Innholdsmessig så virker det foreløpig veldig spennende, i forhold til publisering, (slik det ser ut), så er det etter min mening for lite gjennomtenkt.
AkE
Guru
Guru
Posts: 1059
Joined: 25 Jan 2010, 18:25
Hcp: 19,7
Location: Råde

Re: iGolf

Post by AkE »

Er enig med charlie b, var vel i de baner jeg tenkte også. Men konsentrasjonen min har vært rimelig fraværende i sist uke, men det har gått over nå igjen. (begynte å røyke igjen i dag)
Nickent 4dx 9* ust v2 stiff
Nike Slingshot HL 5-pw
Hybrid Nike slingshot Hl 3 og 4
Adams wedger 52*, 56* og 60*
Ping b60 IWI
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Re: iGolf

Post by Smilende Sam »

Kjøpte Hot List-appen fra Golf Digest i går. Langt bedre enn papir.....
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: iGolf

Post by furu »

Ligger testutgave på facebooksiden deres. Hva tror dere? Blir dette bra? Spennende med norsk golfmagasin?
Instagram @christianfuru
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Re: iGolf

Post by Smilende Sam »

Ser veldig papir til digital på papirets premisser ut. Hadde håpet på litt bedre utnyttelse av multimediemulighetene. F.eks sånn som Golf Digest har gjort det for iPad.
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
CharlieB
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 30 Aug 2010, 20:12
Hcp: 10.x
Hjemmeklubb: Fana GK

Re: iGolf

Post by CharlieB »

Smilende Sam wrote:Ser veldig papir til digital på papirets premisser ut. Hadde håpet på litt bedre utnyttelse av multimediemulighetene.
Nettopp, dette blir bare for dårlig leveranse messig, hvorfor i alle dager skal dette leveres på iPad? Dette kan du gjøre i en nettleser, (og mange mange ganger bedre).

Innholdsmessig så er de inne på noe - i forhold til banebesøk ol. Utover det så ser det ut som hvilket som helst golfmagasin jeg har sett. Positivt at det er på norsk og at noen tør satse på noe som i beste fall er ett nisjemarked.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: iGolf

Post by furu »

Enig med CharlieB i at det er veldig positivt at det er norsk. Vi får se om produktet utvikler seg over tid.
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: iGolf

Post by furu »

Har dere noen konkrete forslag til hva som kan gjøre magasinet bedre og annerledes? Hvilke funksjoner kan man bruke?

- Sam nevnte video i baneartikkel. Godt forslag. Det hadde vært spennende.

- Kan det brukes video også i andre artikler? Som f.eks hvis de skriver om berømte spillere? Vise noen høydepunkt fra karrieren eller berømte slag?
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: iGolf

Post by furu »

Artikkel om iGolf på Golferen. Ekstremt positivt at golferen.no faktisk skriver om noe som er en form for konkurrent. Ikke direkte konkurrent kanskje, det er jo en annerledes måte de når kundene på men når man ser hvordan golfsiden.no sensurerer alt innhold utenfra så er dette veldig veldig bra.

App'en er til godkjenning hos Apple. Undertegnede skal forøvrig ha en "bloggspalte" om utstyr i hvert nummer :D Siden vi har snakket om kommersielle aktører og interesser her inne så kan jeg si at jeg gjør jobben gratis og heller ikke tjener noe hvis magasinet selger godt. Jeg setter pris på muligheten jeg får og vil selvsagt bidra til positive bidrag innen norsk golf.

Jeg forstår veldig godt det flere av dere sier om å utnytte potensialet til interaktivitet, men jeg håper at dere også setter pris på innholdet i magasinet. Jeg har mailet en del med Kolberg og kan love at det jobbes veldig hardt for å utvikle eget stoff.
Instagram @christianfuru
TinCup
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 410
Joined: 29 Mar 2010, 17:18
Hcp: 4,3

Re: iGolf

Post by TinCup »

Lyder bra. Godt at det tør satses! Kanskje dette kan påvirke magasinet Norsk Golf i en bedre retning... who knows..
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: iGolf

Post by furu »

TinCup wrote:Lyder bra. Godt at det tør satses! Kanskje dette kan påvirke magasinet Norsk Golf i en bedre retning... who knows..
En positiv utvikling hos Norsk Golf hadde vært veldig viktig og riktig. Jeg tviler på at det skjer, det fortsetter nok i samme retning som før. Dårlige google-oversettelser av artikler og leserbrev med falske anklager mot klubber og deres medlemmer.
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: iGolf

Post by furu »

Appen er ute og første nummer kan leses gratis :D
Instagram @christianfuru
AkE
Guru
Guru
Posts: 1059
Joined: 25 Jan 2010, 18:25
Hcp: 19,7
Location: Råde

Re: iGolf

Post by AkE »

Hjelper lite når man ikke har iepple produkter!
Nickent 4dx 9* ust v2 stiff
Nike Slingshot HL 5-pw
Hybrid Nike slingshot Hl 3 og 4
Adams wedger 52*, 56* og 60*
Ping b60 IWI
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: iGolf

Post by furu »

App for Android er på vei og det skal også bli mulig å lese det på PC.
Instagram @christianfuru
TinCup
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 410
Joined: 29 Mar 2010, 17:18
Hcp: 4,3

Re: iGolf

Post by TinCup »

Noen som har lest? Ser det bra ut?

Vettafaen om jeg selv egentlig kunne tenke meg å kjøpe blad elektronisk, trives egentlig best med papirbasert dasslektyre... men engang må bli den første.
Post Reply