TaylorMade Burner 2.0 jernsett

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Wantz
Rookie
Rookie
Posts: 26
Joined: 08 May 2010, 20:44
Location: Oslo

TaylorMade Burner 2.0 jernsett

Post by Wantz »

Noen som har testet TaylorMade Burner 2.0 ?
Last edited by Wantz on 12 Feb 2011, 23:22, edited 1 time in total.
You'll never walk alone...
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: TaylorMade Burner 2.0

Post by furu »

Er det jernene du tenker på? Har selv prøvd 6i. Ikke så altfor mange slag dessverre og kun på simulator. Jeg vil allikevel påstå at 2.0 er et veldig bra kjøp. Meget bra køller. Fin følelse. Tror skaftene er litt lengre enn standard og loften litt sterk. Man slår altså veldig langt med dem. Man trenger sikkert ikke være lavhcp'er for å bruke både 4i og 3i i Burner 2.0. Den todelte fargen merket jeg ikke noe til.

Er jo egentlig umulig å gi en 100% korrekt karakteristikk av dem etter kun demo innendørs men man merker fort om noe er veldig bra eller veldig dårlig.

Eller var det kanskje driveren du tenkte på?
Instagram @christianfuru
Wantz
Rookie
Rookie
Posts: 26
Joined: 08 May 2010, 20:44
Location: Oslo

Re: TaylorMade Burner 2.0

Post by Wantz »

furu wrote:Er det jernene du tenker på? Har selv prøvd 6i. Ikke så altfor mange slag dessverre og kun på simulator. Jeg vil allikevel påstå at 2.0 er et veldig bra kjøp. Meget bra køller. Fin følelse. Tror skaftene er litt lengre enn standard og loften litt sterk. Man slår altså veldig langt med dem. Man trenger sikkert ikke være lavhcp'er for å bruke både 4i og 3i i Burner 2.0. Den todelte fargen merket jeg ikke noe til.

Er jo egentlig umulig å gi en 100% korrekt karakteristikk av dem etter kun demo innendørs men man merker fort om noe er veldig bra eller veldig dårlig.

Eller var det kanskje driveren du tenkte på?
Tenkte på jernsettet ja.. Er ett sett jeg kunne tenke meg å kjøpe...
Last edited by Wantz on 12 Feb 2011, 23:39, edited 2 times in total.
You'll never walk alone...
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: TaylorMade Burner 2.0 jernsett

Post by furu »

Du kan umulig bli misfornøyd med Burner 2.0. Så enkelt er det egentlig.

Har du prøvd dem selv?
Instagram @christianfuru
Wantz
Rookie
Rookie
Posts: 26
Joined: 08 May 2010, 20:44
Location: Oslo

Re: TaylorMade Burner 2.0 jernsett

Post by Wantz »

furu wrote:Du kan umulig bli misfornøyd med Burner 2.0. Så enkelt er det egentlig.

Har du prøvd dem selv?
Nei, har ikke det.. Det er jo noe jeg vil før jeg eventuelt kjøper, men dem ser bra ut syns jeg. :)
You'll never walk alone...
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Re: TaylorMade Burner 2.0 jernsett

Post by Smilende Sam »

Når det gjelder sånt som dette har jeg kun ett godt råd - prøv køllene før du kjøper og prøv minst to andre sett samtidig. Bruk fagfolk.
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
User avatar
spiderboy
Legende
Legende
Posts: 675
Joined: 04 Jun 2009, 08:45
Hcp: 8.x
Hjemmeklubb: Trondheim golfklubb

Re: TaylorMade Burner 2.0 jernsett

Post by spiderboy »

Enig med Sam her. Prøv før du kjøper. Ikke alle liker de samme køllene, og at de oppleves som tilgivende for noen vil ikke nødvendigvis bety at de fungerer for akkurat deg.
Jeg har prøvd dem og likte dem godt. Fin lyd, grei tilbakemelding, ekstremt tilgivende på skeivtreff. Du kan godt treffe disse helt ute på tåa uten at de går noe særlig off line.
Hadde en følelse av at de har litt høyt tyngdepunkt? Jeg hadde noen tynne treff som gikk mistenkelig lavt.
Synes også den todelte fargen på toplinja funker bra. De ser mye mindre ut enn de er når du adresserer ballen. Jeg har kun prøvd dem inne, akkurat som Furu, så vanskelig å si noe om de flyr høyt/lavt eller hvor langt de egentlig går utendørs. Men loften er bola ganske greit på disse....

Jeg har snakket med en scratch-spiller som vurderer disse, rett og slett fordi de går så langt. Han mente at de ikke fløy noe høyere enn køllene han bruker i dag (Nike VR blades), men at de var så tilgivende og så lange (han opplevde 15 meter økning i lengde) at han trodde de kunne heve spillet hans betraktelig.
Det bekrefter vel egentlig min mistanke om at tyngdepunktet ligger ganske høyt i disse jernene, så du er avhengig av å slå skikkelig ned i ballen for å få høyde med dem. Så kanskje ikke noe for deg hvis du ofte treffer ballen tynt?
Taylormade R9 Driver 11.5*
Ping G10 4-wood
TM Rbz hybrid #4
Callaway Diablo Forged/Mizuno MP-53 4-PW
Callaway v-forged wedge 50, 54, 58
Byron Morgan 006 centershaft custom/Byron broomstick belly
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: TaylorMade Burner 2.0 jernsett

Post by furu »

Jeg er fullstendig enig i at testing er best, men i tilfellet med Burner 2.0 så er jeg faktisk helt sikker på at man rett og slett ikke kan unngå å like dem og slå bra med dem. En av svært få køller som jeg mener man kan kjøpe blindt.
Instagram @christianfuru
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: TaylorMade Burner 2.0 jernsett

Post by veggiss »

At de er går langt er ikke rart, de er en hel kølle sterkere enn bl.a. mitt jernsett. Køllene er også forlengede i forhold til standard, så når du står og tester et Burner 2.0 6-jern på rangen så slår du et 6-jern med samme loft som et MP-60 5-jern og med samme lengde som et MP-60 4-jern. Da er det ikke rart det går langt. Kjøper du dette settet så for all del ikke kjøp 3-jern og 4-jern, da det er bare 2 og 3 grader forskjell opp til neste kølle, og de er altfor lange. Lengde på Burner 2.0 3-jernet skulle tilsvare et MP-60 1-jern.
Last edited by veggiss on 14 Feb 2011, 18:18, edited 1 time in total.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: TaylorMade Burner 2.0 jernsett

Post by furu »

Å slå Burner 2.0 eller Machspeed 3i er som å bruke en hybrid :D

Veggiss har helt rett. Skaftene er lange og loften er sterk. Det kan faktisk skape et veldig langt gap mellom pw og de andre wedgene dine. Dette må man være oppmerksom på hvis man liker å ha litt jevnt forhold mellom køllene. Min Machspeed pw slår jeg gjerne 120-125 meter med. Da blir det stort gap til f.eks. en Vokey 56* på 80-85.
Instagram @christianfuru
User avatar
sumo
Guru
Guru
Posts: 1713
Joined: 07 Jul 2009, 23:30
Hcp: høyt nok
Hjemmeklubb: stranda GK - fjernmedlem
Location: tigerstaden

Re: TaylorMade Burner 2.0 jernsett

Post by sumo »

furu wrote:Å slå Burner 2.0 eller Machspeed 3i er som å bruke en hybrid :D

Veggiss har helt rett. Skaftene er lange og loften er sterk. Det kan faktisk skape et veldig langt gap mellom pw og de andre wedgene dine. Dette må man være oppmerksom på hvis man liker å ha litt jevnt forhold mellom køllene. Min Machspeed pw slår jeg gjerne 120-125 meter med. Da blir det stort gap til f.eks. en Vokey 56* på 80-85.
kanskje skaffe deg en vokey 52* til 100m...? den er fin fin ;)
i bagen:
Taylormade M1
Taylormade M2 3W
Taylormade M2 5W
Mizuno JPX 850 4H
Callaway XR s300 5i - p
Taylormade ATV 50, 54 & 58
SC squareback
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: TaylorMade Burner 2.0 jernsett

Post by furu »

Har 50* Vokey. Bruker faktisk også Machspeed sw på 55*, den er min 95-100 meters kølle. Tror 50* forsvinner fra bagen.
Instagram @christianfuru
User avatar
mciljoy
Legende
Legende
Posts: 592
Joined: 19 Oct 2010, 14:27
Hcp: 5
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: TaylorMade Burner 2.0 jernsett

Post by mciljoy »

Har også testet TM Burner 2.0 et par ganger og jeg må si meg enig med Furu. Skjønner virkelig ikke hva som kan gå galt med disse jernene.

Det eneste må være hvis man ikke liker utseendet på de, for de leverer så det holder. Ballen skyter virkelig fart fra køllehodet og de både føles og høres bra ut.

Man bør jo alltid prøve først så klart, men hvis man skal kjøpe et jernsett i 2011 uprøvd så må det bli dette :-) Tror spillere med all slags hcp kan bruke de
User avatar
Procli
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 355
Joined: 06 Sep 2010, 21:21
Hcp: 25,8
Hjemmeklubb: Tromsø Golfklubb

Re: TaylorMade Burner 2.0 jernsett

Post by Procli »

Hva må man gi for dette jernsettet?
Min bag:
Nike Machspeed Black 10.5°
Callaway BB Diablo 5w 19° Draw
Nickent 4DX #3 hybrid 20°
Gigagolf PowerMax GX922 4-PW
Callaway V Forged 50° + 56° + SGS 60°
Odyssey White Hot XG #1
Terje
Rookie
Rookie
Posts: 30
Joined: 16 Jan 2010, 22:23

TaylorMade Burner 2.0 jernsett

Post by Terje »

User avatar
Procli
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 355
Joined: 06 Sep 2010, 21:21
Hcp: 25,8
Hjemmeklubb: Tromsø Golfklubb

TaylorMade Burner 2.0 jernsett

Post by Procli »

Såpass ja! Tror jeg ville kjøpt det på ebay hvis jeg skulle ha det!
Min bag:
Nike Machspeed Black 10.5°
Callaway BB Diablo 5w 19° Draw
Nickent 4DX #3 hybrid 20°
Gigagolf PowerMax GX922 4-PW
Callaway V Forged 50° + 56° + SGS 60°
Odyssey White Hot XG #1
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: TaylorMade Burner 2.0 jernsett

Post by furu »

Procli wrote:Såpass ja! Tror jeg ville kjøpt det på ebay hvis jeg skulle ha det!
$500 er vel det laveste du kan få dem for på ebay. Ser ut til at $530-599 er vanlig. Og da er det + frakt og mva. I dette tilfellet må du faktisk få en veldig god pris for at det skal lønne seg. TM produkter faller vanligvis fort i pris men 2.0 jernene har holdt seg ganske bra. Så snart det går rykter om nye jern - og de kommer nok til sommeren - så faller prisen.
Instagram @christianfuru
Wantz
Rookie
Rookie
Posts: 26
Joined: 08 May 2010, 20:44
Location: Oslo

Re: TaylorMade Burner 2.0 jernsett

Post by Wantz »

Eller til disse prisene, alt ettersom om en er registrert bruker eller ei..
Er det ekte køller som selges her? Fri frakt til oss her på berget også visstnok..

http://www.golfclubs365.com/goods-265-T ... Irons.html
You'll never walk alone...
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: TaylorMade Burner 2.0 jernsett

Post by furu »

Wantz wrote:Eller til disse prisene, alt ettersom om en er registrert bruker eller ei..
Er det ekte køller som selges her? Fri frakt til oss her på berget også visstnok..

http://www.golfclubs365.com/goods-265-T ... Irons.html
110% sikkert absolutt helt fullstendig garantert falske køller.
De har en klassisk nettside for slike butikker. Alle her 24-timers online hjelp..... At de selger Titleist 910 driver til $248 er også et hint.

TaylorMade kjøper man kun fra skikkelige butikker eller selgere på ebay med godt rykte.

Det beste tipset mitt er å google nettsiden - altså www.golfclubs365.com i dette tilfellet. Svært ofte har andre stilt spørsmål og man finner tråder på andre forum.
Instagram @christianfuru
User avatar
Friedman
Legende
Legende
Posts: 729
Joined: 24 Aug 2010, 13:24
Location: Oslo

Re: TaylorMade Burner 2.0 jernsett

Post by Friedman »

Den siden er helt useriøs. Se på kommentarene fra Admin i kommentarfeltet. Utrolig dårlig engelsk:

Administrator
"Dear, we can delivery to South Africa, but need you to pay extra $60 shipping charges, usually it will take you 5-7 business days to ship to you, regards."


Administrator
"Dear, thanks for interesting our clubs, we can free mail to Aurstralia."


Forbanna kjeltringer! IKKE KJØP!!
No laying up
Post Reply