Kevin`s spilleblogg

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Kevin`s spilleblogg

Post by kevin »

Vinteren har bestått av 2mnd styrketrening og noe simulatorspill. Men 3 ukers sykdom har ødelagt mye. Nå når formen er bedre er det på tide å trene golf igjen. I dag blir det en simulator-runde,og 1 time på "range"

Føles liksom som om sesongen begynner nå snart,selv om snøen ligger 1m tykk ute i hagen. Men nå er det 4-5 plussgrader og det tiner...
stooy
Site Admin
Posts: 1511
Joined: 03 Dec 2008, 18:00
Has thanked: 84 times
Been thanked: 33 times
Contact:

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by stooy »

kevin wrote:Vinteren har bestått av 2mnd styrketrening og noe simulatorspill. Men 3 ukers sykdom har ødelagt mye. Nå når formen er bedre er det på tide å trene golf igjen. I dag blir det en simulator-runde,og 1 time på "range"

Føles liksom som om sesongen begynner nå snart,selv om snøen ligger 1m tykk ute i hagen. Men nå er det 4-5 plussgrader og det tiner...
Dette minner svært mye om hvordan vinteren min har vært :) Trente bra med styrke og fikk spilt litt på simulator frem til for tre uker siden, da fikk jeg halsbetennelse, deretter vondt i ryggen, så vondt i nakken, hvilket jeg har også nå. Fikk antibiotika for infeksjon i nakke og ryggmusklatur og knasker paracet til den store gullmedalje :/ Men får satse på at antibiotikaen ordner biffen snart nå... :)

Rapporter om hvordan det gikk på simulatoren da! :)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by kevin »

Ble en runde på Prairie Dunes golf,middels vanskelig bane. Her er de nakne fakta:

- 84 slag
- 13 over par
- 79% fairway treff
- 16% GIR
- 28 putter
- 1 chip-in for birdie

Det var bare en helt grei runde. Litt dårlig med tid til oppvarming,og hadde dermed ingen god følelse. Traff mange fairways,men utslagene ble ikke spesielt lange da jeg kun brukte jern/hybrid. Men innspillene var heller ikke bra,slo for langt noen ganger. Opplevde faktisk to ganger at ballen spant av greenen også etter innspill med wedger. Putting er alltid vanskelig på simulator synes jeg,så der kom jeg greit unna.

Litt for lenge siden sist kjente jeg,bør få spillt igjen snart..mulig det blir torsdag morgen før jobb
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Anfi Tauro golf 16.03

Post by kevin »

I går spillte jeg her på kanariøyene,anfi tauro. En nydelig 18 hulls bane i Tauro-dalen. Mer info om banen og forholdene kommer i en seksjon under "baner og reiser" når jeg kommer meg paa nett med noe annet enn blackberry tlf.

Nakne fakta:
-94 slag
-8/13 FW treff
-4 GIR
-33 putter
-1 chip in
-5 stk par
-lengste drive ca.280m

Mest fornøyd med:
- driveren satt som ei kule,beste noengang.

Minst fornøyd med:
- utslagene på par 3. Traff ingen greener og fikk dårlig uttelling.

Best hull spillt:
- hull 4,perfekt drive på 280m,kun 75m igjen. Andreslag med LW(60gr),pin high men fikk 4m backspin. Birdieputten la seg på hullkant. Ble par.

Hadde mange slike hull med sjanse for birdie,men siden jeg lå langt unna hullet og klarte ikke sette puttene.

I morgen er det Meloneras :D
stooy
Site Admin
Posts: 1511
Joined: 03 Dec 2008, 18:00
Has thanked: 84 times
Been thanked: 33 times
Contact:

Re: Anfi Tauro golf 16.03

Post by stooy »

Flott oppdatering fra en mobiltelefon, kevin! :)

Får satse på du kommer litt lengre ned i score i morgen ;)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Meloneras golf 18.03

Post by kevin »

Ble spillt en runde på Meloneras på Gran Canaria den 18.mars.

Starta med lett oppvarming på range,og da satt det ikke i det hele tatt. Slo 23 baller og veldig få gode slag.

Var satt i ball med to hyggelige skotter med singel-hcp.

Driveren satt ganske bra på runden,mens innspillene var ikke like bra som på Tauro og traff lite greener. Greenene var forøvrig veldig harde og raske,meget vanskelig synes vi alle tre.

Her er de nakne fakta:

- 95 slag
- 33 poeng
- 53,7% FW
- 11% GIR
- 72% GIR +1
- 33% chip saves
- 35 putter

Alt i alt en ganske bra runde,med et hull som jeg rota meg helt bort på og endte med 9 slag på et par 4.
Banen er utrolig bra,og skal skrive mer om den under baner/reiser

Mest fornøyd med:
- Hull 1,slo en bra drive men litt skjev. Hadde 135m inn på andreslaget men havna skjevt til venstre igjen. Hadde ca.30m igjen til pinnen,oppe på en liten høyde og med bunker imellom. En lett pitch som landa rett bak bunker i greenkant,rulla inn til 1m fra pinnen og satte parputten.

Minst fornøyd med:
Hull 8, satt driven litt ut høyre og lå mellom noen busker men åpen sikt til green. Svakt oppover. Glemte å sjekke på gps i bilen hva som lå oppover langs høyre siden og slo i vannet. Droppet og slo i vannet igjen...talte til 10 og strøk hullet :evil:
golfr
Rookie
Rookie
Posts: 26
Joined: 16 Mar 2009, 12:11

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by golfr »

Jeg er så minunnelig!! :twisted:
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by kevin »

Surt å se snøen dale ned her i vestfold fortsatt. Planlegger en tur til sverige i helgen for å spille. Men får nøye seg i dag med en simulator-runde,spille Bay Hill tenker jeg. Lade opp foran Arnold Palmer invitational i morra :D
stooy
Site Admin
Posts: 1511
Joined: 03 Dec 2008, 18:00
Has thanked: 84 times
Been thanked: 33 times
Contact:

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by stooy »

kevin wrote:Surt å se snøen dale ned her i vestfold fortsatt. Planlegger en tur til sverige i helgen for å spille. Men får nøye seg i dag med en simulator-runde,spille Bay Hill tenker jeg. Lade opp foran Arnold Palmer invitational i morra :D
Hehe, ja viktig med noen treningsrunder før turneringen :) Jeg tar er par runder på xbox tenker jeg :)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by kevin »

Tilbake fra en katastrofe runde på simulator,på Bay Hill. Hadde "glemt" hvor mye vann det var på den banen,og slet veldig med de hullene som er dogleg venstre,kraftig. Ble mye i hazard. Endte på 97 slag. Utslagene satt ikke i det hele tatt. Var bare å legge bort driveren etter noen få hull

Nakne fakta:
- 97 slag
- 53% fw treff
- 10% gir
- 30 putter
- lengste drive 202m (hybrid)

Bare å glemme med en gang,tar en ny runde i morra tidlig :evil:
stooy
Site Admin
Posts: 1511
Joined: 03 Dec 2008, 18:00
Has thanked: 84 times
Been thanked: 33 times
Contact:

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by stooy »

Er vel ca 97 slag Tiger også kommer til å gå på :)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by kevin »

Straffet meg selv etter gårsdagens runde ved å stå opp kl.0515 i dag. Kl.07 var jeg på Fornebu,slo 60 baller før jeg tok en ny runde på Bay Hill.

Nakne fakta:
Putter 1.389 (25)
Puts pr. GIR 1.5
GIR 2 (11.1%)
GIR+1 9 (50%)
Fairwaytreff 8 av 14 (57.1%)
Scramble/greenbom 5 av 16
Scramble/fw.bom 1 av 6
Sandy -
Chipsave 8 av 10 (80%)
Tilleggslag 2

Chipping og putting fungerte utrolig bra,beste noen gang tror jeg. Traff flere fairways,men ikke flere greener. Gikk av med 2 birdies og 5 par blant annet. Gjorde noen små justeringer før runden,sørget for å ha venstre armen helt strak. Har nok slurvet der og hatt en litt vinglete sving pga det. Fikk opp utrolig bra hastighet også,var oppe i 225km/t på det beste. Hvis tallene stemmer på simulatorene da. Snittet lå endel lavere,og jobbet mye med å få kontroll over tempoet. Slo roligere og kontrollert,og kunne øke uten å misse for mye. Hadde to trippelbogey`s pga at jeg slo litt skjevt og havna i vannet. Men men,følelsen er mye bedre i dag.
stooy
Site Admin
Posts: 1511
Joined: 03 Dec 2008, 18:00
Has thanked: 84 times
Been thanked: 33 times
Contact:

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by stooy »

25 putter er jo meget bra! Bruker du gimmies eller setter du alle putter på simulator ?
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by kevin »

Det er med gimmies. Blir jo ikke så mange putter når man misser green ofte,ligger ofte på fringe eller rett utenfor og denne gangen chippet jeg meg nærme veldig ofte. Godt fornøyd siden nærspillet ikke spesielt lett på simulator
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by kevin »

Var på Lycke golfbane i dag,nord for Gøteborg. Det var første gang jeg var der,og følte det var litt hemmende innimellom. Men brukte banekartet som er bakpå scorekortet flittig,men feilbedømte vannhinderne et par ganger,dvs avstanden til de. Medførte noen dropp.

Driveren satt ikke bra,hadde vel kun 2 stk som er godkjent. Slo bra ut med 4`er jernet noen ganger istedenfor. Innspillene var heller ikke all verden,og hadde faktisk ingen greentreff..kanskje fordi jeg hadde missa fairway først. Chippinga var meget bra,der fortsetter jeg trenden med å chippe inn og legger ballen like ved hullet for tap-in. Fikk 3 stk par på den måten. Ellers var det lite å skrive hjem om. % triple er skandale :evil:

Fakta:
- 101 slag
- 28 poeng
- Putter 1.889 (34)
- Puts pr. GIR 0
- GIR 0
- GIR+1 8 (44.4%)
- Fairwaytreff 5 av 13 (38.5%)
- Scramble/greenbom 3 av 18
- Scramble/fw.bom 1 av 8
- Chipsave 3 av 10 (30%)
- Tilleggslag 3

Ny sjanse i morra,må bruke innsiden av hodet litt mer da,nå når jeg kjenner banen bør det bli litt lettere :lol:
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Sotenäs golf langfredag

Post by kevin »

Var på Sotenäs golf i sverige på langfredag. Banen er ganske åpen og fin,innbyr til lange og rette drives :)

Begynte ikke så verst med en bogey på hull 1,så rota jeg meg bort med en trippel på neste(par3). Deretter en ny bogey og livet smilte greit til meg. Etter det ble det en fryktelig blanding av tripple,par,doble og bogey`s. Ingen bra runde i det hele tatt. Sliter med litt for enkle feil nå,duffer noen slag,slicer litt med driveren og putta helt rævva(gleder meg til raske jevne greener igjen,passer meg bedre).

Fakta:
106 slag
21 poeng
Putter 2.111 (38)
Puts pr. GIR 2
GIR 1 (5.6%)
GIR+1 7 (38.9%)
Fairwaytreff 3 av 12 (25%)
Scramble/greenbom 1 av 17
Scramble/fw.bom 1 av 9
Chipsave 2 av 10 (20%)
Tilleggslag 4


I dag skal jeg endelig ut på norsk gress igjen og spille,Huseby/Hankø(banestatus kommer etter runden) golf i fredrikstad. 9-hullsbane som åpna nå i påsken,ser ikke altfor vanskelig ut. Og spesielt noen av par4 hullene bør være greie å jage birdies,og så får jeg klare meg uten tilleggslag og duffinger. Puttinga er vel litt avhengig av hvordan greenene ser ut nå

Ha en fin golf-påske :D
User avatar
East
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 123
Joined: 02 Jan 2009, 16:43
Location: Oslo

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by East »

kevin wrote:Tilbake fra en katastrofe runde på simulator,på Bay Hill. Hadde "glemt" hvor mye vann det var på den banen,og slet veldig med de hullene som er dogleg venstre,kraftig. Ble mye i hazard. Endte på 97 slag. Utslagene satt ikke i det hele tatt. Var bare å legge bort driveren etter noen få hull

Nakne fakta:
- 97 slag
- 53% fw treff
- 10% gir
- 30 putter
- lengste drive 202m (hybrid)

Bare å glemme med en gang,tar en ny runde i morra tidlig :evil:
Hvilken tee spiller du ifra, og hvilken gimmie?
Spillte denne selv forrige torsdag (uken før påske). Gikk på 72 slag. Gjengen jeg spiller med spiller med 3 meter gimmie og amatør tee. (på bay hill er hullene rimelig lange fra amatørtee også...)

Skulle ønske golf var like lett i virkligheten som på simulator...
East

Hcp: 11,6 pr. 1. jan. NÅ: 10,1
I Baggen:
Driver: Titleist 909D3 (9,5)
Wood: Titleist 909F3 (15)
Hybrid: Cobra baffler (18)
Jern: KZG Cavity Back III (4-PW)
Wedger: Titleist SM, 52,56,60
Putter: Scotty Cameron, SS Newport 1,5
Ball: Pro V1X
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by kevin »

East wrote:
kevin wrote:Tilbake fra en katastrofe runde på simulator,på Bay Hill. Hadde "glemt" hvor mye vann det var på den banen,og slet veldig med de hullene som er dogleg venstre,kraftig. Ble mye i hazard. Endte på 97 slag. Utslagene satt ikke i det hele tatt. Var bare å legge bort driveren etter noen få hull

Nakne fakta:
- 97 slag
- 53% fw treff
- 10% gir
- 30 putter
- lengste drive 202m (hybrid)

Bare å glemme med en gang,tar en ny runde i morra tidlig :evil:
Hvilken tee spiller du ifra, og hvilken gimmie?
Spillte denne selv forrige torsdag (uken før påske). Gikk på 72 slag. Gjengen jeg spiller med spiller med 3 meter gimmie og amatør tee. (på bay hill er hullene rimelig lange fra amatørtee også...)

Skulle ønske golf var like lett i virkligheten som på simulator...
Spiller normalt fra amatør tee og med 2m gimmies. Ja gid det var like "enkelt" på simulator.. :lol: Beste jeg har er vel 6 over par på St.Andrews old course,er nok milevis unna det i real life
User avatar
East
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 123
Joined: 02 Jan 2009, 16:43
Location: Oslo

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by East »

jeg spiller normalt mellom 10-15 slag bedre på simulator enn i virkeligheten...
East

Hcp: 11,6 pr. 1. jan. NÅ: 10,1
I Baggen:
Driver: Titleist 909D3 (9,5)
Wood: Titleist 909F3 (15)
Hybrid: Cobra baffler (18)
Jern: KZG Cavity Back III (4-PW)
Wedger: Titleist SM, 52,56,60
Putter: Scotty Cameron, SS Newport 1,5
Ball: Pro V1X
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Huseby og Hankø golf 1.påskedag

Post by kevin »

Spillte Huseby og Hankø golf i dag(se banestatus for mer info om banen). Startet ikke så bra med dårlig nærspill,noe som var jevnt over ikke bra nok på runden. Puttinga var ok. Driveren satt sjelden bra,mens jern utslaga var bra både på par 3 og par 4. Fem stk par er akseptabelt,sammen med 4 bogey`s. Men det ble for mange dobble og et par tripple. Men generelt bedre enn forrige runde,så kanskje formen er i anmarsj. Poengmessig dårlig,men har vel aldri spillt en bane med færre tildelte slag for mitt hcp heller,kun 12 tildelte.

Fakta:
92 slag (par 68)
24 poeng
Putter 1.778 (32)
Puts pr. GIR 2
GIR 3 (16.7%)
GIR+1 8 (44.4%)
Fairwaytreff 5 av 12 (41.7%)
Scramble/greenbom 2 av 15
Scramble/fw.bom 2 av 7
Chipsave 4 av 11 (36.4%)
Tilleggslag 1
Post Reply