Ny golfbag - innspill

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Tajkern
Forumvant
Forumvant
Posts: 56
Joined: 27 Apr 2010, 07:52
Hcp: 23,4
Location: Stavanger

Re: Ny golfbag - innspill

Post by Tajkern »

Jeg bestilte en del annet i tillegg, og pakka ble definitivt stoppet i tollen :|

Jeg kjøpte varer for 904£ og så ble det i tillegg moms, tollavgft osv. Istedet for at det skulle koste meg 8300 kr så ble det 11000. Så det var ingen billig morro. Men hva gjør vel det når man har fått det man ønsker seg ;-)

Nå mangler jeg bare en clicgear tralle og noen wooder, så er jeg fornøyd. Hvilke wooder jeg går til innkjøp av etterhvert er noe usikkert.
Eneste jeg vet er at jeg trenger noen som er meget lettspilte, da jeg var uvenn med mine forrige wooder i 2 år :oops:
Jeg velger å tro at det er utstyret og ikke brukeren..........
I bagen:
Driver: Nike SQ Driver
Jern: TaylorMade Burner
Putter: TaylorMade Rossa Monza Spider
Wood: Mangler


hcp 01.01.11: 25,3
hcp NÅ: 23,4
målsetning 2011: 22,5
Boogieman
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 228
Joined: 29 Jul 2009, 12:05

Re: Ny golfbag - innspill

Post by Boogieman »

veggiss wrote:
Boogieman wrote:Bare av ren nysgjerrighet; hva er det som gjør at folk foretrekker bager hvor køllene dingler i hverandre over "griplock"-bager?
Er det fordi man ikke vet om de, fordi de er prøvet og funnet upraktiske eller fordi man ikke synes slengingen i vanlige bager er noe problem?

F.eks. http://www.amazon.co.uk/Greenway-Golf-T ... B0045DG6HE" onclick="window.open(this.href);return false;
for min del så bærer jeg bagen, uaktuelt med en bag på 15KG da.
Hehe, det er ikke så veldig tungt med slike system, en plastplate i bunn, midten og en på toppen stort sett. Tipper det legger på mindre enn en kilo.

Jeg kjøpte selv en slik bag til 600 kroner hos konkursen.no, som har blitt hovedbagen. Selve bagen er blant de penere jeg har sett, og prinsippet synes jeg er bra. Slipper å forstyrre folk som slår med klirring og slipper å bruke headcover på woods/driver, unngår vel også litt merker på køllene, men kvaliteten er så-som så på den jeg kjøpte. Etter halvannet års bruk er noen av railsene såpass slitte at de byr på småproblemer med å få låst grepet nedi. De bidrar vel også til mer slitasje på grepene, selv om jeg ikke har merket noe til det.

Er bare litt overrasket over at en såpass særegen funksjonalitet ikke har noe marked i en sport hvor pengene sitter så løst at man gjerne kjøper det samme produktet på nytt hvert år så lenge det har +1-2 i modellnummeret og en annen farge :)
Titleist AP-1 4i-PW
Yamato CPI-60 5w, 3w, SW
Taylormade Burner Superfast 2010
King Cobra TWS #5
Profound Dark Ace
Post Reply