Fin "sensur" på Golfsiden

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
User avatar
spiderboy
Legende
Legende
Posts: 675
Joined: 04 Jun 2009, 08:45
Hcp: 8.x
Hjemmeklubb: Trondheim golfklubb

Re: Fin "sensur" på Golfsiden

Post by spiderboy »

For min del har jeg bestemt meg for å ikke bidra med innlegg og heller lese noen tråder fra tid til annen. Nå skal det sies at jeg aldri vært noen stor bidragsyter der inne, annet enn som medlem av F5-klubben i en periode. Men stort sett hver gang jeg er inne på siden blir jeg så irritert at det går en stund til jeg er der igjen. Dersom man misliker Ramnefjells sensurdiktatur er det bare en løsning egentlig. Ikke gi ham oppmerksomhet og ti ham ihjel. Dersom folk flykter fra siden hans må han rett og slett revurdere politikken.

Når det er sagt er det innimellom stor underholdning å følge med på slettingen og innleggene som innimellom hagler der inne. Så ja, temperatur fascinerer.
Taylormade R9 Driver 11.5*
Ping G10 4-wood
TM Rbz hybrid #4
Callaway Diablo Forged/Mizuno MP-53 4-PW
Callaway v-forged wedge 50, 54, 58
Byron Morgan 006 centershaft custom/Byron broomstick belly
User avatar
GunnarBull
Legende
Legende
Posts: 922
Joined: 03 Oct 2010, 23:23
Hcp: 5,1
Hjemmeklubb: Miklagard
Has thanked: 36 times
Been thanked: 29 times

Re: Fin "sensur" på Golfsiden

Post by GunnarBull »

Rimelig enig med deg her, Furu. At AR fortsetter å kalle Sam for anonym på grunn av at Scheie ikke kjente noen som het hans virkelige navn, er ikke bare uhøflig, det er rett og slett bedriten oppførsel. Det er da for fan ikke Sams skyld at Scheie ikke vet hvem han er. Hvis jeg ikke visste hvem Asbjørn Ramnefjell var, så kunne jeg vel ikke kalle ham anonym av den grunn!?!

Men som vanlig så klarer jo ikke AR å se seg selv utenfra med noe som kan likne et kritisk blikk.

AR, hvis du leser dette, så skal du vite at dette er skrevet med et ørlite håp om at du tar til deg ihvertfall ørlite av det jeg sier.
På den siste dag skal den ydmyke bli frelst. Da blir min plass langt fremme.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Fin "sensur" på Golfsiden

Post by furu »

Argumentet om at man fremdeles er anonym hvis flere heter det samme - hva skal man si om det? Litt kjedelig for Geir Hansen som må oppgi personnr for å bli tatt alvorlig :D

Tapatalk!
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17377
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Fin "sensur" på Golfsiden

Post by kevin »

Tror jeg har lest enda mindre enn tidligere "over there", men leste den tråden i går og ble ganske sjokkert over oppførselen til AR der. Tidligere har jeg sagt at jeg ikke blir overrasket eller sjokkert lengre. Men der han bevisst prøver å dra Sam ned i dritten fullstendig da kjente jeg at det kokte :evil:

Regnet med Sam hadde sin ord i behold og ble svært glad da jeg leste at AR virkelig hadde driti på draget....er det mulig? Hvilken "redaktør" ringer en sportsjef og spør om han har snakket med en debattant på siden hans? Det er bare så ufattelig barnslig, sjokkerende etc.....anbefaler han å ta medisinen sin, ta noen uker ferie og holde seg langt unna sitt eget debattforum. Er ganske sikker på at det skader hans rykte enda mer....
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Re: Fin "sensur" på Golfsiden

Post by Smilende Sam »

Takk for støtten. Ramnefjell vet nok dessuten hvem jeg er, Scheie og.
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
User avatar
stianm
Legende
Legende
Posts: 534
Joined: 02 Jan 2009, 18:51
Hcp: 8,6
Hjemmeklubb: Losby
Location: Oslo

Re: Fin "sensur" på Golfsiden

Post by stianm »

Golfsidens forum(som er det eneste jeg benytter meg av på den bloggen) er ikke det samme uten all kranglingen. Alle de stille periodene er bare en liten klargjøring for den verbale stormen, for den kommer alltid med jevne mellomrom :) Jeg har sjeldent vært vitne til en person som er så blottet for selvinnsikt som bloggredaktøren.

Stor humor!
I Baggen :

TM Tour Burner 10.5 Reg | TM R11 3W 15' Stiff | 'Cleveland halo 19' hybrid | TM Tour Preffered 4-P | Taylormade XFT 52, 56, 60 | Ping VP 109


Sitatet : "En spøk som sårer er ingen spøk" Redaktøren 16.3.2011
User avatar
GunnarBull
Legende
Legende
Posts: 922
Joined: 03 Oct 2010, 23:23
Hcp: 5,1
Hjemmeklubb: Miklagard
Has thanked: 36 times
Been thanked: 29 times

Re: Fin "sensur" på Golfsiden

Post by GunnarBull »

Det som fascinerer meg aller mest er egentlig de som - ihvertfall tilsynelatende - ikke legger merke til denne delen av ARs personlighet. Hvorfor ser de det ikke?
På den siste dag skal den ydmyke bli frelst. Da blir min plass langt fremme.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Fin "sensur" på Golfsiden

Post by furu »

Jeg tror at Golfsiden (dessverre) er den eneste nettsiden mange norske golfere vet om. Hvis vi da ser bort fra golfnews, norskgolf, og golferen. De har fått med seg at AR er en rutinert kar med de rette kontaktene. Hvis man ikke vet bedre så kan det virke som om Sam og andre oppviglere rett og slett bare er noen fjotter som ødelegger den eneste golfsiden de vet om. Det er jo det inntrykket han prøver å gi når han trykker oss ned i driten med kommentarene sine. Han vil skape et inntrykk av "stakkars AR og Golfsiden som må slite med disse tullingene".
Instagram @christianfuru
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Re: Fin "sensur" på Golfsiden

Post by Smilende Sam »

Tror du er inne på noe furu. Jeg var i årevis støttespiller for AR og forsvarte en del han sa. Så ble vi uenige om scheie. Da begynte løgnene.
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Fin "sensur" på Golfsiden

Post by sirandrew214 »

Den mannen er faen meg rett og slett psyko.
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Fin "sensur" på Golfsiden

Post by Kaffekannen »

AR fremviser en mangel på selvinnsikt som mangler sidestykke. Langer ut i øst og vest og Sam, som riktignok er en kverulerende jævel, får gjennomgå med beskyldninger ganske så grunnløse. Tror dessverre Furu har rett like over her når han påpeker at ganske så mange sitter igjen med inntrykket som AR forsøker å skape: At det alle de andre slemme mot golfsiden. Og nå strekker han liksom ut hånden og ber om forsoning. Piss meg i øret for et rævhål(@Stooy, rævhål er knapt banning på bergensk).

Synes denne setningen var fin fra AR: "Til orientering: Observatøren er ikke en venn av meg, men jeg vet hvem han er. Jeg kan røpe såpass at han er en klok og ærlig mann." Ser man det i sammenheng med Observatørens kommentar tidligere: "For det andre er jeg ikke venn av AR, hvis man da ikke plutselig blir venn fordi man har snakket med en person i forbifarten på en golfbane, snakket med en person i telefonen 5 ganger, 2 ganger i forbindelse med et prosjekt og 3 ganger i forbindelse med at en viss person har outet meg og skrevet dritt om meg. Og jeg traff AR i proshoppen hos min gode venn Steven på Bogstad......min erfaring fra AR er at han er en gentlemann med høy etikk, men utover det kjenner jeg ham ikke" Så er jeg enig i at de ikke er venner. Jeg vil mer beskrive det som avstandsforelskelse.

Observatørens dagbok. 4 Mai.2010. I dag så jeg Asbjørn igjen i proshoppen og det kilte ordentlig i magen. Han sto der i sin rettferdige prakt. Skulle jeg tørre å snakke med ham i dag. Nei, ikke i dag heller. Det er annerledes å tørre å snakke med noen face2face liksom. Jeg er glad for at Sam fortsatt skriver på nyhetssiden til Asbjørn slik at jeg fikk en unnskyldning til å ringe ham igjen i går. Det ble en kort samtale, men den gjorde godt likevel. Asbjørn har en fantastisk telefonstemme og jeg kunne hørt på ham i timesvis. Etter samtalen så jeg på gamle golfsendinger der han kommenterte. Eller så og så, Jeg lukket øynene og hørte...og drømte...mhm... Jaja, nok om det. Nå skal jeg en kjapp tur innom golfsiden og plage Slitsomme Sam og så er det sengen. snakkes i morgen kjære dagbok

:D
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
kevin
Guru
Guru
Posts: 17377
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Fin "sensur" på Golfsiden

Post by kevin »

ser at den tråden har gått fra verre til verst..........bra innlegg KK :) Bortsett fra at jeg ikke synes at Sam er en kverulerende jævel.

Blir patetisk å se AR prøve å vri seg unna og skifte fokus når han blir "arrestert" på ting han har sagt,oppførsel og all annen dritt. Synes innlegget til Barce var glimrende...snakk om å la svingdøra treffe AR i bakdøra igjen :)
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Re: Fin "sensur" på Golfsiden

Post by Smilende Sam »

KK, at jeg er en jævel reserverer jeg meg mot. At det å ta igjen overfor Asbjørn R i hans bakholdsangrep er å kverulere er din mening. Jeg er ærbødig uenig . Når det gjelder Observatøren så har AR skrevet til meg at de har kjent hverandre i lang tid.

Er forresten enig at rævhåll ikke er banning.

Takk og lov for at man har golfsnakk.
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Fin "sensur" på Golfsiden

Post by furu »

KK karakteristikk av Sam som en "kverulerende jævel" er egentlig et kompliment :D Det er slik Sam oppfattes blant de som støtter AR, ikke nødvendigvis slik vi andre ser på deg.
Instagram @christianfuru
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Re: Fin "sensur" på Golfsiden

Post by Smilende Sam »

@furu - "ikke nødvendigvis" :lol:
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Fin "sensur" på Golfsiden

Post by furu »

Smilende Sam wrote:@furu - "ikke nødvendigvis" :lol:
Den skulle vel egentlig vært etterfulgt av en ;)
:lol:
Instagram @christianfuru
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Re: Fin "sensur" på Golfsiden

Post by Smilende Sam »

Jeg synes den var god uten og :-)
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
User avatar
DuffyDuck
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 370
Joined: 09 Feb 2011, 19:31
Hcp: 9.6

Re: Fin "sensur" på Golfsiden

Post by DuffyDuck »

"Fikk Disse fjernet idag, begynner å miste tålmodigheten med denne siden"




DuffyDuck (24. feb 2011 08:34) * åIP
Helt enig Rune, kunne godt vært litt mer jobb å skrevet inne på dette forum, har flere ganger tenkt å kommentere tråder på golfsnakk, men er liksom litt mer jobb og ikke så kjapt gjort som her.

Tipper at de som bruker dette forum, ikke er de som klikker seg inn på reklame-bannere vi finner på denne siden, når sant skal sies så er det vell bare forumet og en god samtale som lokker oss hit.


DuffyDuck (24. feb 2011 10:31) * åIP
skjønner ikke helt hva du driver med nå AR. fortsetter du slik mister du fort 30-50 hits hver dag. Har ikke annet enn holdt meg til sak, og stortsett har det handlet om golf, har kanskje nevnt og linket til andre sider, men thats it. Alle som er her inne vet jo om golferen, golfnews, norskgolf, golfsnakk og golfsiden osv osv

Sitat AR:

"All kopiering og videreformidling av innholdet på disse sider er forbudt, men lag gjerne en link til sidene"
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Fin "sensur" på Golfsiden

Post by furu »

Dette med å nevne andre golfsider har jeg kommentert før. Måten han sensurerer alle slike innlegg er helt utrolig. Ingen skal tjene på hans harde arbeid gjennom 74 år, er vel argumentet. Jobber han for golfsporten og spillernes beste? Eller sitt eget beste?

Det er svært få aktive debattanter på siden hans. Forskjellen mellom golfsnakk og golfsiden er ikke så ekstrem som mange tror.
Instagram @christianfuru
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Re: Fin "sensur" på Golfsiden

Post by Smilende Sam »

Jeg undrer meg også. Kildehenvisninger burde jo være et godt prinsipp og det er jo ikke slik at GS er så unik. Jeg synes f.eks at Golferen har kommet seg kraftig
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
Post Reply