Den beste, norske golfsiden

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.

Hvilken side er den beste?

Par72
14
82%
Norsk Golf
1
6%
Golfsiden
0
No votes
Golfnews
1
6%
Golferen
0
No votes
Liker ingen av dem
1
6%
 
Total votes: 17

User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Re: Den beste, norske golfsiden

Post by Smilende Sam »

Etter dagens debatt på GS har jo forsåvidt AR erkjent at det er en blogg nr han sier:

"Golfsidens debattspalte er en kominasjon av debatt- og spørreside."

Når han så omtaler seg selv som redaktør og journalist, intervjuer seg selv, bruker vi-form om den ene ansatte i Golfsiden etc, så er det ikke pussig at vi humrer litt og blir provosert.
Last edited by Smilende Sam on 02 Feb 2011, 17:01, edited 1 time in total.
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Den beste, norske golfsiden

Post by Kaffekannen »

@SS: Vi har det alle litt morsomt med golfsiden og redaktøren og jeg synes det er helt på sin plass å kritisere måten han driver siden og spesielt debattforumet. Derimot mener jeg at direkte sårende kommentarer som din siste setning i forrige innlegg bør forbli usagt. Jeg aner ikke om det er sant eller ikke, men jeg kan fort tenke meg at det gjør litt vondt på et personlig plan å få sagt slik om seg.

Jeg forstår at du og Furu blir forbanna på AR ettersom han sletter og redigerer og legger ut karakteristikker på sin side og dere ikke får muligheten til å respondere. Men synk ikke ned til hans debattnivå.

Diktet var for øvrig kun morsomt og man skal være rimelig hårsår for å reagere med annet enn humring på det.
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
GunnarBull
Legende
Legende
Posts: 922
Joined: 03 Oct 2010, 23:23
Hcp: 5,1
Hjemmeklubb: Miklagard
Has thanked: 36 times
Been thanked: 29 times

Re: Den beste, norske golfsiden

Post by GunnarBull »

Egentlig koker det hele ned til ett ord, og det er RESPEKT.

Når man som moderator kaller sine brukere for forumtroll og det som værre er, så viser vel det egentlig at respekten ikke er tilstede. Og når man velger å skylde på sine brukere når man blir kritisert, er det vel lite trolig at det noen gang blir bedre heller.

At vi, på tross av dette, likevel velger å skrive på golfsiden, sier egentlig hvor lite integritet vi har.
På den siste dag skal den ydmyke bli frelst. Da blir min plass langt fremme.
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Den beste, norske golfsiden

Post by Kaffekannen »

GunnarBull wrote: At vi, på tross av dette, likevel velger å skrive på golfsiden, sier egentlig hvor lite integritet vi har.
Jeg skriver ikke lenger på golfsiden overhodet, og slik har jeg tenkt å holde det. Jeg leser derimot gjennom noen topics hver dag for å se om det dukker opp noe interessant som kanskje kan diskuteres her. Det skjedde forleden dag, men det skjer ikke ofte :|
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
Keyser
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 18 Dec 2008, 09:51
Hcp: 5-6-7-ish
Hjemmeklubb: Bjørnefjorden
Has thanked: 11 times
Been thanked: 35 times

Re: Den beste, norske golfsiden

Post by Keyser »

Nå er den siste "Takk For Meg" tråden borte også...Dette føyer seg fint inn i malen for GS:

1. Den fremsettes en påstand (dvs løgn dersom det er debattant, sannhet dersom det er AR)
2. AR og debattant(er) er sterkt uenig
3. AR redigerer midt i innlegg, evt sletter innlegg/deler av innlegg
4. Sensurpolicy'en diskuteres
5. AR og debattant(er) er sterkt uenig i sensurpolicy
6. Debattant(er) takker for seg
7. AR sletter alle spor

Når det er sagt, så mener jeg at AR må få gjøre akkurat som han vil på sin personlige golfside. Vi som brukere får vurdere om vi skal delta, aktivt eller passivt.
</Keyser>
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Den beste, norske golfsiden

Post by sirandrew214 »

Jeg er forsåvidt enig, men måten han opererer på der borte er så utenfor normalen at jeg blir "aggravated"...
Han evner jo ikke å ta imot selv det minste råd om at det finnes andre måter å gjøre ting på.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17379
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 363 times

Re: Den beste, norske golfsiden

Post by kevin »

Er helt enig i det, han velger totalt feil taktikk i disse sakene. Vrir og vender på alt folk skriver. Ganske utrolig å se han svare St. Able Ford i går med at han var helt enig, etter at Ford hadde skrevet et meget godt innlegg hvor han fortalte AR alt som var feil. Helt utrolig oppførsel og ganske manipulerende. Men det er akkurat det samme jeg opplevde for mange år siden, som kuliminerte med emailing hvor jeg bare ga opp for fyren var virkelig ikke på samme planet. Det har ikke endret seg en bit

Det er og blir enevelde uten innblanding fra andre og slike perioder som nå dukker opp minst en håndfull ganger i løpet av året. Selv om noen provoserer unødvendig mye innimellom så får han alle mulige gode råd og kunne lett endret litt på sin policy. Og så må han slutte med å henge ut folk, noe han beskylder andre for hele tiden så kommer det slike stikkere hele tiden. Spesielt mot andre forum og de som driver de, og de som skriver på andre forum.

Men men, for tiden er det langtfra det største debattforumet for golf ihvertfall. Det er en kraftig synkende trend. Tar seg sikkert opp igjen frem mot turneringer og sesongstart, noen liker han og siden hans uansett.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Den beste, norske golfsiden

Post by furu »

Fra i går og den tåpelig "debatten" der borte så har jeg droppet det helt. Jeg går ikke lenger inn på Golfsiden. Da mister han de sidevisningene (eller unike brukere som han kaller det) og ikke minst en som faktisk prøvde å svare fornuftig om utstyr, reiser osv.
Instagram @christianfuru
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Den beste, norske golfsiden

Post by sirandrew214 »

Nå slettet han resten av en annen tråd ogå, hvor han prøvde å presse noen til å røpe om de skrev under flere ip/nick...for en #%%}.
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Re: Den beste, norske golfsiden

Post by Smilende Sam »

Det som er provoserende er at AR m følge bruker mobbekortet alt for ofte. Alle innlegg som viser uenighet med AR og hans venner, sponsorer er mobbing. Til og med mitt lille dikt i går var mobbing. Selv når jeg tok ut navnene. Javisst kan jeg skrive provoserende, men om trådene hadde fått stå så ville man se at de provoserende utsagnene kommer som svar på sensur og andre tiltak fra AR & co.

At GS ikke har den trafikken den en gang hadde er utvilsomt. Alexa er nok ikke et presist verktøy, men de lange trendene kommer frem.

Bra innlegg av Kevin!
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
kevin
Guru
Guru
Posts: 17379
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 363 times

Re: Den beste, norske golfsiden

Post by kevin »

Har jeg gått glipp av noe her? var innom Golfsiden og så denne syrlige artikkelen. Fant ikke noe på Golferen.no om dette som var publisert nylig

For de som ikke gidder trykke på linken:
15.03 Golfsiden meget populært nettsted:
Stort norsk nettsted
Golferen gikk for en tid siden ut med at Golfsiden skulle ha rundt 1.200 sideoppslag per dag og skrøt selv av at de hadde rundt 2.500 sideoppslag per dag. Sannheten er at Golfsiden i lang tid har hatt over 20.000 sideoppslag i snitt!

Statistikk fra Telenor viser at Golfsiden det siste halvåret har hatt godt over 20.000 sideoppslag hver dag. Nå går Golferen igjen ut med tall uten å ha vært i kontakt med Golfsiden og opererer med tall fra Golfsiden som på 12-1300 når sannheten er over 20.000 i snitt det siste halve året. Selv hevder golferen at de har rundt 2.600. På den måten skal de forsøke å overbevise annonsørene at de er store.

Irriterende.

Det må ha vært temmelig flaut for golferen å påstå overfor annonsører at de er størst med rundt 2.500 sideoppslag som de påsto tidligere i vinter når Golfsiden har over 20.000 sideoppslag daglig over meget lang tid. Roper man høyt nok overdøver man de andre. Irriterende.

Svar på tiltale:
Så annonsører: Kom til Golfsiden. Da blir det value for money!
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Re: Den beste, norske golfsiden

Post by Smilende Sam »

Artig. 20.000 page impressions på GS må ses i lys av at brukerne påtvinges en ekstra sidevisning pr. innlegg i forumet:

"Ditt innlegg er registrert.

Innlegget vil straks bli tilgjengelig her."

Det betyr at alle innlegg på forumet telles som to. Pussig at Ramnefjell tar opp den hansken igjen. Han måtte jo sensurere en haug innlegg som forklarte ham forskjellen på unike brukere, sidetreff m.v sist.
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
User avatar
GunnarBull
Legende
Legende
Posts: 922
Joined: 03 Oct 2010, 23:23
Hcp: 5,1
Hjemmeklubb: Miklagard
Has thanked: 36 times
Been thanked: 29 times

Re: Den beste, norske golfsiden

Post by GunnarBull »

Hehe, AR havner tydeligvis alltid i krangel med sin konkurrenter. Kanskje han håper på at Espelid skal bli like lei som Scangolf-gutta ble?
På den siste dag skal den ydmyke bli frelst. Da blir min plass langt fremme.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Den beste, norske golfsiden

Post by furu »

Her blandes det tall i hytt og pine.

Han bruker sideoppslag om sine 20.000. Dette omtalte han tidligere i år som antall besøkende.
Han bruker antall besøkende hos Golferen som sideoppslag, altså de 2.500.

Sannheten er at disse sidene faktisk er omtrent like store. Jeg tror Golferen har gjort en tabbe. Jeg fikk nemlig opp ett tall for golfsiden.no og et annet for golfsiden.com. De riktige antall besøkende for Golfsiden er nok disse to til sammen. Dette ble i overkant av 2.500, altså det samme som Golferen.

Jeg er ganske sikker på at Ramnefjell har fått henvendelser fra annonsører og andre angående disse tallene. Han har måttet gå ut med en "bekreftende melding i ekte Golfsidenånd" :lol:

Trolig er 99% av brukerne innom begge sider. De har samme marked, begge er vel like kjent. Det er de samme personene som er innom sidene. De har ikke 2.500 + 2.500 brukere men 2.500 til sammen.

Og artikkelen til Ramnefjell er latterlig, en mann ved sine fulle internettfem hadde aldri skrevet noe slikt. Jeg prøver å ikke bry meg men den fyren er så provoserende at det er umulig å bare vende det andre kinnet til.
Instagram @christianfuru
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Re: Den beste, norske golfsiden

Post by Smilende Sam »

GunnarBull wrote:Hehe, AR havner tydeligvis alltid i krangel med sin konkurrenter. Kanskje han håper på at Espelid skal bli like lei som Scangolf-gutta ble?
Tror faktisk det er litt mer tak i Espelid enn i Scangolf akkurat på dette området.

Hadde disse nettstedene deltatt i Gallups målinger ville man hatt svar. Nå er Alexa den eneste - og der er Golferen 500.000 plasser foran GS på global traffic ranking.
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
User avatar
GunnarBull
Legende
Legende
Posts: 922
Joined: 03 Oct 2010, 23:23
Hcp: 5,1
Hjemmeklubb: Miklagard
Has thanked: 36 times
Been thanked: 29 times

Re: Den beste, norske golfsiden

Post by GunnarBull »

Såvidt jeg har erfart er det ikke mulig å stole på tallene fra Alexa.
På den siste dag skal den ydmyke bli frelst. Da blir min plass langt fremme.
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Re: Den beste, norske golfsiden

Post by Smilende Sam »

Ikke 100% nei. Men trendene stemmer godt. Forsøk å teste på andre norske nettsteder.
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
User avatar
stianm
Legende
Legende
Posts: 534
Joined: 02 Jan 2009, 18:51
Hcp: 8,6
Hjemmeklubb: Losby
Location: Oslo

Re: Den beste, norske golfsiden

Post by stianm »

AR har blitt en sytende rosablogger!
I Baggen :

TM Tour Burner 10.5 Reg | TM R11 3W 15' Stiff | 'Cleveland halo 19' hybrid | TM Tour Preffered 4-P | Taylormade XFT 52, 56, 60 | Ping VP 109


Sitatet : "En spøk som sårer er ingen spøk" Redaktøren 16.3.2011
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Den beste, norske golfsiden

Post by veggiss »

Et tegn på at man utvikler demens er at man blir aggressiv ovenfor alle andre, og sitter inne i sin egen boble og tror alle er ute etter å ta en...
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
GunnarBull
Legende
Legende
Posts: 922
Joined: 03 Oct 2010, 23:23
Hcp: 5,1
Hjemmeklubb: Miklagard
Has thanked: 36 times
Been thanked: 29 times

Re: Den beste, norske golfsiden

Post by GunnarBull »

Nå er det vel på tide at du holder kjeften din, veggiss!!! Langt over streken her______
På den siste dag skal den ydmyke bli frelst. Da blir min plass langt fremme.
Post Reply