Får vi en vinner innenfor topp 50 på verdensrankingen nå?

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
User avatar
mciljoy
Legende
Legende
Posts: 592
Joined: 19 Oct 2010, 14:27
Hcp: 5
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Får vi en vinner innenfor topp 50 på verdensrankingen nå?

Post by mciljoy »

Synes PGA touren så langt denne sesongen har vært kjedelig. Synes det bare er tristkjekser som vinner. Kjedelige, veldig gode spillere som tilfeldigvis setter putter fra over alt tors-søn.

Har vi lov å håpe på en mer spennende spiller allerede til helga eller må vi evt vente til Masters?

Tok en kjapp titt på rankingen til årets vinnere på PGA touren (tok ikke med WGC, bare rene PGA). Og fant at de er ranket slik:

57, 52, 72, 17, 52, 85, 70, 188, 50, 143 og 53. Og dette var rankingen p.t.

Så jeg bare krysser fingrene for at noen av favorittene i hvertfall kan prege denne turneringen når vi kommer til søndag... :-)
User avatar
Friedman
Legende
Legende
Posts: 729
Joined: 24 Aug 2010, 13:24
Location: Oslo

Re: Får vi en vinner innenfor topp 50 på verdensrankingen nå

Post by Friedman »

Skjønner jeg er i mindretall her, men jeg synes faktisk Woodland, Watney, Vegas, Bubba, Luke Donald etc. er spennende spillere.

Ser du på startfeltet så ligger det jo an til et stort navn på toppen av lista, men de spillerne som kalles "kjedelige" er også ekstremt gode. Alle som er med er kapable til å vinne, bortsett fra amatørene kanskje, så det er umulig å si.

Masters er interessant. Bortsett fra Immelman og Zach J har det ikke vært mange "kjedelige" vinnere de siste 70 årene såvidt jeg kan se. Hadde kanskje satt noen dollars på Dustin Johnson hvis han bruker huet litt.
No laying up
User avatar
mciljoy
Legende
Legende
Posts: 592
Joined: 19 Oct 2010, 14:27
Hcp: 5
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Får vi en vinner innenfor topp 50 på verdensrankingen nå

Post by mciljoy »

Tok som nevnt ikke med WGC, bare rene PGA turneringer, så vi kan se bort i fra Watney og Donald i denne sammenhengen... De spillerne jeg benevner som "kjedelige" får jo ofte ikke en gang starte der.

Woodland og Vegas er jo ferske så det er vel litt spennende i seg selv, i tillegg til Watson som alltid er gøy å følge.

Men Masters - der er vi enige. Forventer at et par av de store tar ansvar og gir oss en virkelig spennende turnering igjen!
Ichbin
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 245
Joined: 13 Jan 2011, 21:32
Hcp: 4,7
Hjemmeklubb: Randaberg

Re: Får vi en vinner innenfor topp 50 på verdensrankingen nå

Post by Ichbin »

Jeg håper å få se flere spillere med litt "flair". I mine øyne er det Bubba, Daly, Vegas, Tiger, Ricky Fowler feks.

De som jeg ikke er så glad i er feks Mark wilson, Stewart Cink, Matt kuchar, Phil Mickelson. Dette er for min del utrolig kjedelige spillere, kan ikke helt si hvorfor men bare oppleves slik for min del.

Long hitter gir "alltid" god tv underholdning, som Woodland, Vegas, Bubba.

Men det viktigste for min del er at de skiller seg ut litt fra mengden.
Tiger sparker skriker, spytter og ligger med naboen.
Bubba fyker rundt med rosa skaft i driver og snaphooker den fra både pegg og bakken.
Daly er Daly, (yeah sure han har sluttet å drikke. Cola på the open i år også?)
Ricky Fowler med sin fake tan, og oransje outfittet som står i stil med huden hans.
Vegas fra venezuela, dreper ballen fra tee i tillegg til ett fantastisk nærspill.

Disse skaper litt stemming på golfbanen, hadde vært ganske kjedelig å se på middelaldrene men i khakifargede bukser spille golf i lengden.
Acer XF Leggera, GD Aura Red Stiff.
Ping G10, 18grader
Mizuno MP-60 3-pw
Ping Tour w 50,
Acer XB 56, 60
Ping Redwood ZB.
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Får vi en vinner innenfor topp 50 på verdensrankingen nå

Post by veggiss »

Mickelson kjedelig?

Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
DuffyDuck
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 370
Joined: 09 Feb 2011, 19:31
Hcp: 9.6

Re: Får vi en vinner innenfor topp 50 på verdensrankingen nå

Post by DuffyDuck »

Skal være enig i at Mickelson er litt kjedelig. Ikke alltid spillet hans er det, men gir meg liksom ikke noe ekstra å følge han.

Men ingen slår Matt kuchar, han er gørr. Verdens kjedeligste sving også
User avatar
mciljoy
Legende
Legende
Posts: 592
Joined: 19 Oct 2010, 14:27
Hcp: 5
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Får vi en vinner innenfor topp 50 på verdensrankingen nå

Post by mciljoy »

Veldig enig med Ichbin bortsett fra Mickelson. Liker veldig godt å se Mickelson: Lang fra tee, tar alltid sjanser og er verdens beste med wedgene.

Liker spillere som skiller seg ut på en eller annen måte; enten at de viser baller og tar sjansen når den strengt tatt ikke byr seg... eller at de viser litt temperament (både når det går bra og dårlig). Må innrømme at jeg digger det når noen mister det fullstendig... det er jo bare sånn det er av og til på golfbanen. Få det ut!

Det er nok av dritgode spillere som oppfører seg pent og svarer akkurat det du forventer når de intervjues
Sticho
Legende
Legende
Posts: 718
Joined: 30 Sep 2009, 10:19
Hcp: 9,4
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana, Bergen

Re: Får vi en vinner innenfor topp 50 på verdensrankingen nå

Post by Sticho »

Jeg er enig når det gjelder Kuchar, men har stor sansen for Big Phil. Synes han gir en del av seg selv til publikum. Han har kanskje vært litt mer anonym de siste par årene, men lett å komme i skyggen av folk med babyrosa skjorte og caps. Tror også spillet hans de siste par årene har vært preget av sykdommen i familien. Slike ting sliter enormt på en...
User avatar
Friedman
Legende
Legende
Posts: 729
Joined: 24 Aug 2010, 13:24
Location: Oslo

Re: Får vi en vinner innenfor topp 50 på verdensrankingen nå

Post by Friedman »

Bare Seve Ballesteros er kjedeligere enn Mickelson ass


:lol:
No laying up
Ichbin
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 245
Joined: 13 Jan 2011, 21:32
Hcp: 4,7
Hjemmeklubb: Randaberg

Re: Får vi en vinner innenfor topp 50 på verdensrankingen nå

Post by Ichbin »

Spillet til Mickelson kan ikke kalles kjedelig på noen måte, er helt enig i det. Fyren har til og med litt humor. Men for min del er fyren litt kjedelig, kan ikke svare på hvorfor, og forstår veldig godt at andre opplever han helt anderledes. Var ikke verdens beste eksempel :D

Mark Wilson er for min del verdens kjedeligste golfspiller, merker at hver gang han kommer på skjermen så går rullegardinen ned hos meg.
Acer XF Leggera, GD Aura Red Stiff.
Ping G10, 18grader
Mizuno MP-60 3-pw
Ping Tour w 50,
Acer XB 56, 60
Ping Redwood ZB.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17377
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Får vi en vinner innenfor topp 50 på verdensrankingen nå

Post by kevin »

Ikke spesielt lave scorer sålangt i dag, det ledes på -3 bla av IKKE-kjdelige Rickie Fowler :) Mickelson gikk på -2 og er med, tipper han er nære toppformen. Bay Hill er liksom hans greie før Masters
User avatar
Boris
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 167
Joined: 02 Aug 2010, 18:27
Hcp: 23,7

Re: Får vi en vinner innenfor topp 50 på verdensrankingen nå

Post by Boris »

Det blir ikke McDowell iallefall. Godt jeg har han på Fantasy-laget.
Boogieman
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 228
Joined: 29 Jul 2009, 12:05

Re: Får vi en vinner innenfor topp 50 på verdensrankingen nå

Post by Boogieman »

Det blir ikke Tiger heller ihvertfall, gikk på 74 med 2 slag i vannet i dag ._.
Titleist AP-1 4i-PW
Yamato CPI-60 5w, 3w, SW
Taylormade Burner Superfast 2010
King Cobra TWS #5
Profound Dark Ace
User avatar
mciljoy
Legende
Legende
Posts: 592
Joined: 19 Oct 2010, 14:27
Hcp: 5
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Får vi en vinner innenfor topp 50 på verdensrankingen nå

Post by mciljoy »

Mye tyder på at vi faktisk får en spiller fra topp 50 som vinner, Martin Laird er nr 40 på verdensrankingen. Spesielt engasjerende og interessant er han vel ikke..., men han er topp 50

Hvis da sesongen fortsetter som den har startet... da vinner vel Spencer Levin, ranket 108 i verden.

Håper på Rickie!
Post Reply