Testet TM og Nike jern i dag

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Testet TM og Nike jern i dag

Post by furu »

Besøkte BGS og testet følgende køller i 6i;
TaylorMade MB
TaylorMade MC
TaylorMade CB
Nike VR Pro Combo
Nike VR Pro Cavity

Av alle var det faktisk Nike Pro Combo som utmerket seg mest. Og da selvsagt i positiv retning :D
Pro Cavity var en god nummer to.
TM MB hadde jeg ikke mye forhåpning om å slå godt med og kan ikke vurderer skikkelig.
TM MC var jeg ikke spesielt begeistret for.
TM CB var bra men ikke noe sensasjonelt.

Jeg vil tro at TM MC er et jern jeg skal klare å beherske. Det gjorde jeg da også men selv med veldig bra svinghastighet og balltreff så ble ikke lengden spesielt bra. Presisjon var grei. Mener jeg hadde KBS skaft.
TM CB ga heller ikke spesielt god lengde på gode treff. Dette var litt overraskende da jeg traff veldig bra flere ganger og testet den med et litt lengre grafittskaft.
Nike Pro Combo slo jeg overraskende langt med og det var den suverent beste køllen i balltreffet. Herlig og mykt 8-) Kjente vanvittig godt hvordan du traff. TMs jern var alle tre litt for harde.
Pro Cavity var ikke noe spesielt egentlig. Bedre enn TM for meg men faktisk ikke verd å oppgradere til fra Machspeed. Machspeed føles faktisk mykere enn Pro Cavity.

TM serien er veldig pene jern men de levde ikke opp til forventningene mine. Litt for død og hard følelse.

Det overrasket meg at Pro Combo 6i skulle være så enkel å slå med. Anbefales absolutt på det varmeste :D
Instagram @christianfuru
Post Reply