Postordremedlem i sverige

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
Student
Rookie
Rookie
Posts: 5
Joined: 02 May 2011, 20:53
Hcp: 36

Postordremedlem i sverige

Post by Student »

Hei, har tatt grønt kort kurs i fjor sommer og vurderer nå å bli medlem i en klubb. Etter som jeg er student har jeg dårlig råd og heller ikke mulighet til å spille golf så ofte. Jeg vurderer derfor et fjernmedlemskap, men for å spare noen ekstra hundrelapper lurte jeg på om det er mulig å være medlem i sverige? Eller må man være en del av norges golfforbund? Noen som har noe erfaring eller kunnskap om dette? Har lest at dette er blitt mer og mer populært i danmark...
kevin
Guru
Guru
Posts: 17371
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Postordremedlem i sverige

Post by kevin »

Mener å huske at danskene ble medlem i svenske klubber da utvalget av den slags klubber i Danmark var lite, prisene var lavere i Sverige og kronekursen over 40% sterkere i Danmark. Så man fikk mye for pengene. Ting har endret seg litt siden da.

Mange klubber har egne studentmedlemskap, og samtidig tror jeg ikke noen svenske klubber er mye billigere enn de norske billig-klubbene som Haugesund,Preikestolen m.flere. Ligger vel på 5-600,- kr.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Postordremedlem i sverige

Post by furu »

Velkommen til forumet :)

Mange klubber har egne kontingenter og greenfee for studenter. Hvor holder du til? Godt mulig at vi kan hjelpe deg å finne et medlemskap som passer både lommebok og ambisjoner.

Forøvrig går det greit å være medlem i utenlandsk klubb, men jeg tviler på at det er billigere enn f.eks. Haugesund som vel koster 695,-.

Og da skrev kevin omtrent det samme - men jeg gidder ikke slette mitt innlegg :lol:
Instagram @christianfuru
Student
Rookie
Rookie
Posts: 5
Joined: 02 May 2011, 20:53
Hcp: 36

Re: Postordremedlem i sverige

Post by Student »

Takk for det furu!
Studerer i bergen, men er fra stavanger... Så d blir litt golfing her og der...fjernmedlemskap hos haugesund koster 895 og prekestolen 750, men fant et fjernmedlemsskap i Sverige ved sundsta gk til 399 svenske kr. Så d er ikke så mye å hente men jo billigere jo bedre. Så viss eg forstod rett så e dår ingenting problemer med å vær medlem i sverige og spille i norge? Svigers snakkte noe om at han trodde kanskje at man måtte være medlem av norges golfforbund... Man får vel heller ikke golfbox kortet visst man er medlem i sverige eller?

Takker for raske svar :D
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Postordremedlem i sverige

Post by furu »

Som medlem i utenlandsk klubb må du sikkert bestille manuelt, altså ringe, stikke innom eller sende mail til klubben. Min far har nå meldt seg inn i klubb i Vilamoura (Portugal) siden han er der mer enn Bergen. Det eneste han måtte passe på var at klubben var med i det portugisiske forbundet slik at han også fikk godkjent handicap.
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Postordremedlem i sverige

Post by furu »

Studentmedlemskap på Bjørnefjorden koster 1.000,-. Innmeldingsavgift for spillere opp til 21 år er 0,- mens 22 og eldre betaler 2.000,-. Årskort bane koster 1.800,-. Hvis du er under 22 så er det grei pris men de 2.000,- i avgift for 22 og eldre er drøye.
Instagram @christianfuru
totenoid
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 126
Joined: 06 Apr 2011, 09:37
Hjemmeklubb: Gjøvik og Toten GK
Location: Oslo

Re: Postordremedlem i sverige

Post by totenoid »

I Soon Golf koster medlemskap 600,- i året, og 450,- for junior. Billig uansett, men kan jo hende du som student kommer inn under juniorkvoten også? Verdt en telefon uansett. Var medlem i klubben i fjor, veldig trivelige folk!

EDIT: Link til siden: http://www.soongolf.no/medlem.asp" onclick="window.open(this.href);return false;
Goggskolt
Forumvant
Forumvant
Posts: 52
Joined: 04 Jan 2011, 12:00
Hcp: 19,2
Hjemmeklubb: Salten GK
Location: Trondheim

Re: Postordremedlem i sverige

Post by Goggskolt »

Medlemskap i Karasjok Golfklubb koster 500,- enten du er lokal- eller fjernmedlem.
http://idrett.speaker.no/Organisation.a ... tId=842939" onclick="window.open(this.href);return false;
Driver: Acer XK Ti Driver 12° (UST V2, reg)
Woods: Acer XK Fairway Wood 15° og 19° (Apollo FW Shadow Graphite, reg)
Jern: Acer XK Pro Irons 3-PW (Apollo Hump, reg)
Wedge: Acer XC Wedge 52°, 56°, og 60° (Apollo Hump, reg)
Putter: Acer MC1
Student
Rookie
Rookie
Posts: 5
Joined: 02 May 2011, 20:53
Hcp: 36

Re: Postordremedlem i sverige

Post by Student »

Goggskolt wrote:Medlemskap i Karasjok Golfklubb koster 500,- enten du er lokal- eller fjernmedlem.
http://idrett.speaker.no/Organisation.a ... tId=842939" onclick="window.open(this.href);return false;
ser jo at man kan få veldig billige medlemskap, men ingen av disse er billigere enn sundstad gk som koster 399 svenske kr. Så i prinsippet er det ingen problemer ved å være medlem i sverige? grønt kort, ngf, golfbox etc ?
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Postordremedlem i sverige

Post by furu »

Jeg vet ikke hvilke regler de har i Sverige, om du må ta et kurs tilsvarende VTG. Så lenge du er medlem i en klubb som er med i nasjonalt forbund og regulerer handicapet ditt så er det ikke noe problem. Mulig at du må booke tid manuelt men det går jo greit.

Sjekk det svenske forbundets hjemmeside.
Instagram @christianfuru
Post Reply