Herlig tråd på golfsiden.no

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Herlig tråd på golfsiden.no

Post by furu »

Det er jo litt sånn "vi trenger ikke tester av sykkel, tv, biler, kamera osv. fordi alle må teste selv og finne det man syns er best". AR har - noen er sikkert uenig med meg her - den største norske golfsiden i antall unike besøkende hver dag. Da syns jeg at en person i hans posisjon kan legge litt mer vekt på dette siden mange faktisk setter pris på mer info enn "denne driveren som jeg ikke vet hva heter som er fra Wilson som jobber med Padraig som er en kjernekar er ganske bra".
Instagram @christianfuru
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Re: Herlig tråd på golfsiden.no

Post by Smilende Sam »

furu wrote:
TaylorMade er mye brukt av tour-spillere. Bjørn Sindre Skott fortalte at R-11 driveren var beregnet på å slå rett slik at ballen ble holdt mest mulig i spill.
I motsetning til drivere fra Cobra som er ment å slå ballen så bredt som mulig.
[/quote]

:lol:

Jeg nominerer Cobra meldingen til furu til årets innlegg.

Selvsagt skal man teste selv, men det går an å gi guidance for det, hvis ikke hadde vi ikke trengt restaurant-, plate- og kinoanmeldere....
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Herlig tråd på golfsiden.no

Post by sirandrew214 »

Med tanke på rekka av 87ere, kanskje tiden er kommet for å fravike noen prinsipp? :)
User avatar
GunnarBull
Legende
Legende
Posts: 922
Joined: 03 Oct 2010, 23:23
Hcp: 5,1
Hjemmeklubb: Miklagard
Has thanked: 36 times
Been thanked: 29 times

Re: Herlig tråd på golfsiden.no

Post by GunnarBull »

Pøh, jeg er bare noen få justeringer fra 80. Det kan skje allerede i morgen. Dessuten har jeg prøvd de nye jerna, slår akkurat like dårlig med dem også :-)
På den siste dag skal den ydmyke bli frelst. Da blir min plass langt fremme.
User avatar
Beartown
Forumvant
Forumvant
Posts: 52
Joined: 04 Apr 2011, 23:04
Contact:

Re: Herlig tråd på golfsiden.no

Post by Beartown »

Jeg skriver meget skjeldent paa den andre sida lengre. Den har i mine oeyne blitt mer og mer patetisk. Hvis AR ikke er hjemme, saa maa han da faa andre til a overta sensureringen. Men jeg tror ikke han vil bruke penger paa dette. Tenk paa antall hits naar Henrik var aktiv, mot naa. Noen plasser maa pengene komme fra, og det som er i ferd med a skje, med "outing...skal bare ikke kunne forekomme. Jeg var ute med mitt navn for mange aar siden. Men saa bor jeg ganske saa skjermet i USA der du ikke kan grave opp opplysningene man kan i Norge. Jeg synes det er oppriktelig tragisk at flotte mennesker som, Gunnar Bull, Smilende Sam, og Enur skal faa alt mulig faenskap paa trykk.

Hvem vinner egentlig i en slik sak? Ingen, hvis du da ikke har valgt a bruke fullt navn from the get go.

Nei, blir nok skriving her til redaktoeren paa den andre sida faar fingern ut av en hvis plass. Han er i ferd med a miste massevis med inntekter paa antall hits paa den maaten han kjoerer sida si paa. Man kan ikke si "uoensket" til noen, naar andre gjoer ting som er mye verre.

Naar alt det er sagt. En liten boenn til Seve, som er paa slutten av et alt for kort liv. For en spiller, og min favoritt fra Europa. Maa han ikke faa lide unoedig.
Her er et par links:
http://www.youtube.com/watch?v=z5iXjc32 ... ture=share" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=g5JfA1D1pkc" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Re: Herlig tråd på golfsiden.no

Post by Smilende Sam »

Beartown, jeg synes du skal skrive her - ikke bare til AR våkner, for da gir du oss inntrykk av å være reserver for hans fornuft.

Sherlock får bare holde på uansett om han gjør det med eller uten ARs velsignelse. Jeg liker meg her - blant hyggelige og reale golfspillere.
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
User avatar
Beartown
Forumvant
Forumvant
Posts: 52
Joined: 04 Apr 2011, 23:04
Contact:

Re: Herlig tråd på golfsiden.no

Post by Beartown »

Sammie: Jeg skal ikke vaere noen reserve paa den andre sida. Det er helt sikkert. Nei, tror nok det blir her jeg skriver fremover selv om jeg nok ikke kommer til a vaere like aktiv. Vi maa faa en nordmann inn pa en av tourene her borte...da skal du se at skrivekloen kommer tilbake :-)
User avatar
GunnarBull
Legende
Legende
Posts: 922
Joined: 03 Oct 2010, 23:23
Hcp: 5,1
Hjemmeklubb: Miklagard
Has thanked: 36 times
Been thanked: 29 times

Re: Herlig tråd på golfsiden.no

Post by GunnarBull »

sirandrew214 wrote:Med tanke på rekka av 87ere, kanskje tiden er kommet for å fravike noen prinsipp? :)
Hva var det jeg sa? 82 i dag, med eldgamle køller. Nedskriving i morra - med nøyaktig de samme køllene. Åssen gikk det med deg i dag?
På den siste dag skal den ydmyke bli frelst. Da blir min plass langt fremme.
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Re: Herlig tråd på golfsiden.no

Post by Smilende Sam »

GB, sirandrews score i dag vil få deg til å humre......
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Herlig tråd på golfsiden.no

Post by sirandrew214 »

:) GB jinxet meg idag med å plutselig mot alle forutsetninger å gå under 87. Dermed dyttet han den over til noen annen.... ;)
User avatar
GunnarBull
Legende
Legende
Posts: 922
Joined: 03 Oct 2010, 23:23
Hcp: 5,1
Hjemmeklubb: Miklagard
Has thanked: 36 times
Been thanked: 29 times

Re: Herlig tråd på golfsiden.no

Post by GunnarBull »

I'm too sexy for my myself. Sorry sir...
På den siste dag skal den ydmyke bli frelst. Da blir min plass langt fremme.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Herlig tråd på golfsiden.no

Post by furu »

Nå skal ikke jeg "overkritisere" (jeg elsker å lage nye ord....) golfsiden.no men syns dette var litt smakløst satt opp på forsiden.
07 Småsaker: - Seve Ballesteros er død. - Tiger i Players. -Dårlige nyheter om Seve Ballesteros. - Da Paula Creamer spilte Augusta med rosa ball. - Tiger Woods ute med en liten skade. Snart tilbake. Forhåpentligvis. - Lee Westwood er best i verden igjen. Les mer i smånotiser
Småsak at Ballesteros er død? Kom igjen, ikke bare putt det inn i nyhetsrekken med Creamers rosa ball.
Instagram @christianfuru
User avatar
GunnarBull
Legende
Legende
Posts: 922
Joined: 03 Oct 2010, 23:23
Hcp: 5,1
Hjemmeklubb: Miklagard
Has thanked: 36 times
Been thanked: 29 times

Re: Herlig tråd på golfsiden.no

Post by GunnarBull »

Enig i at den var pinlig, furu.
På den siste dag skal den ydmyke bli frelst. Da blir min plass langt fremme.
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Re: Herlig tråd på golfsiden.no

Post by Smilende Sam »

Uff. Ikke bra.
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Herlig tråd på golfsiden.no

Post by furu »

Den ****** presterer å bli sur fordi jeg - og andre - påpeker at det var smakløst å legge ut Ballesteros død som en "småsak". Unnskyldningen er at sakene under dette emnet hentes fra andre sider, gjerne utenlandske. Da må jeg nevne noe - er ikke Golfsiden store argument at det er en norsk side med egne saker på norsk? Patetisk å ikke klare å ta bitte litt selvkritikk.
Last edited by furu on 09 May 2011, 12:18, edited 1 time in total.
Instagram @christianfuru
User avatar
ShooterMacgavin
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 494
Joined: 05 Apr 2011, 12:43
Hjemmeklubb: Drammen GK
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Herlig tråd på golfsiden.no

Post by ShooterMacgavin »

Nå har jeg aldri vært noe særlig inne på websiden som omtales, men hvis den er så dårlig som dere mener, hvorfor besøker dere siden?

Holder det ikke med golfsnakk, golfwrx osv?
You're in big trouble though, pal. I eat pieces of shit like you for breakfast!
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Herlig tråd på golfsiden.no

Post by furu »

ShooterMacgavin wrote:Nå har jeg aldri vært noe særlig inne på websiden som omtales, men hvis den er så dårlig som dere mener, hvorfor besøker dere siden?

Holder det ikke med golfsnakk, golfwrx osv?
Jeg går inn der fordi jeg fra tid til annen svarer i seriøse tråder. Når det dukker opp tråder der noen ikke får gode svar så prøver jeg å hjelpe.
Instagram @christianfuru
User avatar
GunnarBull
Legende
Legende
Posts: 922
Joined: 03 Oct 2010, 23:23
Hcp: 5,1
Hjemmeklubb: Miklagard
Has thanked: 36 times
Been thanked: 29 times

Re: Herlig tråd på golfsiden.no

Post by GunnarBull »

Legger denne inn her, i og med at jeg ble sensurert på GS.

Furu kritiserte AR for å ha lagt Seves død inn under "småsaker". Dette ble kritisert av en Petter pluss vanligvis fornuftige Enur.

Enur (08. mai 2011 19:58) Synes Furu og hans likesinnede like gjerne kan holde seg på Baksnakk-siden sin.
Så kan vi som ønsker fair-play her inne, og som setter pris på den jobben AR gjør med Golfsiden holde oss her. Det burde være greit for alle parter.

Så skrev jeg et innlegg til Enur, hvor jeg reagerte på at han 1) mente Furu ikke burde kritisere AR på Golfsiden da han kunne holde seg til Golfsnakk, og 2) samtidig mente det var feil å baksnakke AR på Golfsnakk. Slik jeg tolker dette, må Enur mene at det ikke er lov å kritisere AR uansett, og ba om et enkelt svar på om jeg hadde forstått det rett.

Spørsmålet må derfor gå til Enur her på Baksnakk-siden, som han tydeligvis leser av og til. Sorry Enur, skulle gjerne diskutert det på Golfsiden, men... Ber fortsatt om svar da :-)
På den siste dag skal den ydmyke bli frelst. Da blir min plass langt fremme.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17371
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Herlig tråd på golfsiden.no

Post by kevin »

Huff huff...der var det mye tøys ja. Baksnakk-siden overgår AR`s forum "by far" med golfrelatert debatt. Tør påstå at trafikken her er minst like stor også. At det finnes en og annen tråd og den andre siden og temaer rundt den må man vel regne med. Men prosentmessig er det en svinnende liten del av baksnakk-siden.

Interessante spm GB, som du dessverre ikke fikk svar på. AR og hans beundrere var mer opptatt av å sparke i øst og vest tydeligvis.

Det er veldig mye fair-play på den siden......;) Og det er forresten er offentlig ironisk uttalelse...ikke baksnakking ;)
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Herlig tråd på golfsiden.no

Post by Kaffekannen »

Har nå lest gjennom siste tråden og jeg vil oppfordre til følgende til involverte golfsnakkere:

Ta et steg tilbake og pust dypt et par ganger. Ikke la dette bli "baksnakkingssiden". Det er ikke all frustrasjon over redaktøren man nødvendigvis må skrive på golfsnakk.no. Man kan selvfølgelig le litt og ha det morsomt med alt det tildels latterlige som foregår på "den andre siden", men pass på at man tar sak og ikke person. Det er heller ikke noe poeng i å gå i krangel med den som har sensurpennen på hans side da han alltid vil komme ut på topp. Mitt forslag er å heller bruke energien på gode, golfrelaterte emner her som gjør at denne siden får mer og mer trafikk og at redaktørbloggen blir nødt til å skjerpe seg for å få lesere tilbake. En positiv konkurransesituasjon altså!
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
Post Reply