Outing

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Outing

Post by Smilende Sam »

På Golfsiden er det en fyr som har glede av å forsøke å finne ut navn, bosted, jobb, inntekt, ektefelle m.v for debattantene og så legge det ut på siden. Noen ganger treffer det, men ofte ikke. Vedkommende er også debattant/gjest her på golfsnakk.no (det er vist til info hentet fra profiler her, som ikke finnes andre steder).

På Golfsiden legges informasjonen ut på tidspunkter da AR er vekke og det er tydelig at Sherlock, som han kaller seg, kjenner ARs kalender, evt. at det skjer med ARs viten (noe jeg ikke håper). Når AR returnerer slettes trådene. Pussig nok avgir han ingen kommentar, han bare sletter - uten å kritisere, uten å melde at dette er noe han ikke ønsker etc etc.

En ting slår meg, er Sherlock ute etter å ramme dem han outer eller er det AR han vil være kjip mot? Hvis det var det siste - hvorfor blir det stille fra AR når trådene legges ut og, etter hvert slettes? Kjenner AR vedkommende, eller ener han at det er noen som kjenner ham uten å vite hvem?

Hva skjer her på golfsnakk.no hvis tilsvarende starter her?

Uansett er dette dårlig nettikette og det er positivt at golfsnakk.no ikke har disse innslagene :-)
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Outing

Post by furu »

Dette du nevner om at AR ikke "tar et oppgjør" med Sherlock er rett og slett merkelig. Absolutt alle andre hadde opplevd å først få slettet enkelte innlegg i tråden med påfølgende kjeftesmelling, sure kommentarer i usammenhengende tråd og etter hvert en helt slettet tråd fordi AR ikke gidder å slette innlegg hvert femte minutt. Hvorfor slipper Sherlock unna? Er det mulig at dette er en person som kjenner AR og at AR ikke vil ødelegge forholdet mellom dem med strenge kommentarer? Dette betyr ikke at AR syns det er greit å holde på slik, godt mulig at han nå er lettere oppgitt over at noen utnytter hans vennskap.
Instagram @christianfuru
AkE
Guru
Guru
Posts: 1059
Joined: 25 Jan 2010, 18:25
Hcp: 19,7
Location: Råde

Re: Outing

Post by AkE »

Setter penger på at Stooy ordner det på en ryddig måte og sperrer både brukernavn og ipadresse på vedkommende som prøver å finne på sånt. Det er vel en av fordelene med ett slik forum som dette i forhold til det som er på gs, det er litt lettere å kontrollere brukermassen.
Nickent 4dx 9* ust v2 stiff
Nike Slingshot HL 5-pw
Hybrid Nike slingshot Hl 3 og 4
Adams wedger 52*, 56* og 60*
Ping b60 IWI
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Outing

Post by Kaffekannen »

Dette kalles troll. Troll gjør det som skaper oppmerksomhet. Får han ikke respons gir han seg. @Sam: de han outer er gjerne de mest "omtalte" som skaper oppmerksomhet og dermed også mater trollet.

Hvis slike troll dukker opp på forum gjøres følgende: ingen svarer, men rapporterer i stedet til mod som sletter innlegget og brukeren
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Outing

Post by furu »

Hvis det skulle blir problemer her så får stooy bare på plass en ekstra moderator eller tre slik at vi har bra dekning og kan slette uønskede innlegg.
Instagram @christianfuru
User avatar
GunnarBull
Legende
Legende
Posts: 922
Joined: 03 Oct 2010, 23:23
Hcp: 5,1
Hjemmeklubb: Miklagard
Has thanked: 36 times
Been thanked: 29 times

Re: Outing

Post by GunnarBull »

Hvis det er han vi tror det er, så har jeg hatt en diskusjon med ham på mail (utenom forumene) for et par års tid siden, under den kalde krigen mellom Scangolf og Golfsiden. Jeg prøvde da å få ham til å forstå hvorfor AR fikk de problemene han fikk. Hva vi sa i mailene vil jeg ikke dele her, men han var helt klart en kamerat av AR. Da ihvertfall. Hva som har skjedd senere vet jeg ikke, men det virker som det har bikket litt over for ham.

Tror ikke det er så mye vondt i ham egentlig.
På den siste dag skal den ydmyke bli frelst. Da blir min plass langt fremme.
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Re: Outing

Post by Smilende Sam »

@KK - klokt og enig, selv om jeg mener at dette er verre enn troll. @Furu - i kombinasjon med KKs poeng, bra. @Bull; er ikke så viktig hvem det er, men er det ham du mener så er det hele ganske patetisk.
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
User avatar
Friedman
Legende
Legende
Posts: 729
Joined: 24 Aug 2010, 13:24
Location: Oslo

Re: Outing

Post by Friedman »

Hvorfor skal det skje her også? Er jo ingen ting som tyder på det.

GS.com er jo et helt annet case. Notorisk samlingsted for norges største kverrulanter, og det gjelder ikke bare Ramnefjell.
No laying up
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Re: Outing

Post by Smilende Sam »

Friedman; fordi outeren er en av brukerne her - men forøvrig er vi på linje.
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: Outing

Post by Golffreak »

Er nok relativt enkelt å finne ut hvem jeg, og alle andre her, er og det er da veldig enkelt å finne adresse, telefonnummer, ligningsdata og annet man måtte finne på nettet. Ja det er veldig dårlig etikette og rett og slett patetisk at noen har det som hobby, men de fleste som legger ut bosted, hcp, hjemmeklubb og skriver hvor de har spilt en dag forstår at det kan være mulig å sjekke ut navn i golfbox etc. Ønsker man å være mer anonym så er det bare å ha mindre info om seg selv her inne. Sikkert andre og mer "slu" metoder som kan benyttes også, men hvis noen vil vite mitt navn så er det jo bare å spørre..

Forumtroll, kverrulanter og direkte uforskammede mennesker gror desverre som ugress på fairways... Noen steder er det mer enn andre.
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
User avatar
Beartown
Forumvant
Forumvant
Posts: 52
Joined: 04 Apr 2011, 23:04
Contact:

Re: Outing

Post by Beartown »

Det at traadene faar staa paa den andre sida er ene og alene AR's feil. Han vil ikke bruke penger paa en annen 'moderator'. Tenk paa alle spenna han raka inn naar Henrik var paa PGA og NW, med antall hits vs. sponsorer. Naa er det en desperat kamp . Nei, legg ned hele forumet. Det har blitt helt patetisk.

Det a "oute" folk paa denne maaten er helt haaploest naar man selv skjuler seg bak et nick. Sherlock er en forbanna feiging, GB. Og at AR, lar slike traader staa i minst ett doegn er ene og alene paa hans kappe.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17371
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Outing

Post by kevin »

Siden det er litt ømtålig å diskutere den saken i seg selv så vil jeg dreie fokus litt i en annen retning. Man kan tydeligvis finne mye info om folk bare ved å lese på diverse forum.

Når noen skriver f.eks at de har spillt på xxx GK på den og den dagen, man tilhører en viss klubb og har et visst hcp. Så kan man tydeligvis gå inn i golfbox og lete etter passende person og finne navnet. Og er man heldig så finner man den man leter etter, så kan man sette seg ned med skattelister, tlf.katalog på nett og starte jakten på mer info.

Er ganske nitrist at man ikke kan fortelle noe om seg selv lengre, i fare for å bli hengt ut av noen som synes det er gøy å avsløre nick og tilhørende "meninger".

Kanskje må man være mer forsiktig med hva man skriver hvis man ikke vil ha navn,sivilstatus,inntekt,bosted etc lagt ut på et eller annet forum
User avatar
GunnarBull
Legende
Legende
Posts: 922
Joined: 03 Oct 2010, 23:23
Hcp: 5,1
Hjemmeklubb: Miklagard
Has thanked: 36 times
Been thanked: 29 times

Re: Outing

Post by GunnarBull »

Det norske lovverket med mulighet for å sjekke inntekt osv på internett er skammelig.
På den siste dag skal den ydmyke bli frelst. Da blir min plass langt fremme.
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Re: Outing

Post by Smilende Sam »

Det triste er, slik jeg ser det, at noen gidder å gå etter og sjekke golfbox, adresselister, Google, skattelister etc basert på det man skriver her.

Kan være greit å si noe om hvorfor jeg reagerer. For noen år siden skrev jeg innlegg under fullt navn. Da kom alle mine meninger om dette og hint opp på google søk og jeg opplevde at noen brukte dette helt ute av kontekst (spørsmål fra salen ifb. med et foredrag jeg holdt på et seminar, jobbmøte etc.) Da ble jeg mer varsom. På Scangolf var det så en fyr (trolig den samme som holder på fortsatt - men nå på GS) som basert på runde jeg trodde jeg skulle spille, men aldri spilte/booket, som fant en person han trodde var meg - og så la ut mye info - også om feil persons kone etc. Det syntes jeg var ubehagelig - og vet at kona - hvis han hadde truffet rett hadde mislikt det siden hun har en jobb der den type krysskobling til bl.a. mine idrettspolitiske meninger, ville være litt lei. Mine private meninger er ikke alltid de samme som arbeidsgivers, kunders og samarbeidspartneres meninger - og da synes jeg det er greit å skille det. Det er dette vedkommende outer tar fra de som outes. Det er ganske nedrig i mine øyne.

De som vil vite hvem jeg egentlig er kan spille en runde med meg - det har jeg gjort med mange etter å ha blitt kjent med dem her, og det håper jeg å kunne fortsette med.
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
User avatar
Long-Hit-Wonder
Legende
Legende
Posts: 500
Joined: 28 Feb 2009, 23:21
Location: Telemark

Re: Outing

Post by Long-Hit-Wonder »

Smilende Sam wrote:Det triste er, slik jeg ser det, at noen gidder å gå etter og sjekke golfbox, adresselister, Google, skattelister etc basert på det man skriver her.
Det er dessverre skrekkelig lett å finne ut hvem som skjuler seg bak nick, men dette skyldes at vedkommende selv har lagt ut avslørende opplysninger om seg selv som kan knyttes til nick.

Det er sikkert mange som iherdig forsøker å finne ut hvem jeg er og hva jeg kommer fra, dessverre...
Driver: Taylormade R7 11,5
Woods: Callaway 3W og Ben Hogan 5W
Hybrid: Callaway Edge Tour 2H
Jern: Titleist 735 3-PW
Wedger: Callaway X-Tour 60, Titleist Vokey 52 og 56
Putter: Wilson Vizor
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Outing

Post by sirandrew214 »

Kommer du ikke fra telemark??? AI!
User avatar
Long-Hit-Wonder
Legende
Legende
Posts: 500
Joined: 28 Feb 2009, 23:21
Location: Telemark

Re: Outing

Post by Long-Hit-Wonder »

Jeg mente det å finne ut om meg på en langt mer presis måte.
Driver: Taylormade R7 11,5
Woods: Callaway 3W og Ben Hogan 5W
Hybrid: Callaway Edge Tour 2H
Jern: Titleist 735 3-PW
Wedger: Callaway X-Tour 60, Titleist Vokey 52 og 56
Putter: Wilson Vizor
User avatar
stianm
Legende
Legende
Posts: 534
Joined: 02 Jan 2009, 18:51
Hcp: 8,6
Hjemmeklubb: Losby
Location: Oslo

Re: Outing

Post by stianm »

Kan vi ikke være så vennlige og holde disse trådene til et minimum, sensurtråden holder i massevis. Skal jeg ha drama sjekker jeg golfsiden, skal jeg snakke golf er det golfsnakk som gjelder. Mange er frustrert over golfsiden, siden vi elsker å hate. Men etter flere år med resultatløs diskusjon der rundt meninger, sensur og annet ikke-golfrelatert er det vel like greit å bare la det være ?

Ikke gjør golfsnakk til en scene for dramatiske utspill, vi har allerede en side for slikt.
I Baggen :

TM Tour Burner 10.5 Reg | TM R11 3W 15' Stiff | 'Cleveland halo 19' hybrid | TM Tour Preffered 4-P | Taylormade XFT 52, 56, 60 | Ping VP 109


Sitatet : "En spøk som sårer er ingen spøk" Redaktøren 16.3.2011
User avatar
Long-Hit-Wonder
Legende
Legende
Posts: 500
Joined: 28 Feb 2009, 23:21
Location: Telemark

Re: Outing

Post by Long-Hit-Wonder »

Agreed! :)
Driver: Taylormade R7 11,5
Woods: Callaway 3W og Ben Hogan 5W
Hybrid: Callaway Edge Tour 2H
Jern: Titleist 735 3-PW
Wedger: Callaway X-Tour 60, Titleist Vokey 52 og 56
Putter: Wilson Vizor
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Re: Outing

Post by Smilende Sam »

Enig, Stianm.
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
Post Reply