Hvordan ble du ydmyket av golfbanen idag ?

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
User avatar
stianm
Legende
Legende
Posts: 534
Joined: 02 Jan 2009, 18:51
Hcp: 8,6
Hjemmeklubb: Losby
Location: Oslo

Hvordan ble du ydmyket av golfbanen idag ?

Post by stianm »

Rommen(Nes) GK ble gjennomført på 88 slag idag. En dårlig 47 på frontnine ble reparert med en 41 på backnine, med en sur dobbel på siste da bunkerspillet er helt i utakt så tidlig i sesongen.

Birdie : Gode jernslag
Bogey : Altfor dårlig putting
Dobbelbogey : 2 shanka chip`er
Last edited by stianm on 08 May 2011, 23:11, edited 1 time in total.
I Baggen :

TM Tour Burner 10.5 Reg | TM R11 3W 15' Stiff | 'Cleveland halo 19' hybrid | TM Tour Preffered 4-P | Taylormade XFT 52, 56, 60 | Ping VP 109


Sitatet : "En spøk som sårer er ingen spøk" Redaktøren 16.3.2011
User avatar
GunnarBull
Legende
Legende
Posts: 922
Joined: 03 Oct 2010, 23:23
Hcp: 5,1
Hjemmeklubb: Miklagard
Has thanked: 36 times
Been thanked: 29 times

Re: Hvordan ydmyket du golfbanen idag ?

Post by GunnarBull »

Spilte Mikla i dag og burde holdt meg borte. Var ikke i nærheten av å ydmyke golfbanen en eneste gang.
På den siste dag skal den ydmyke bli frelst. Da blir min plass langt fremme.
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Re: Hvordan ydmyket du golfbanen idag ?

Post by Smilende Sam »

Jeg ydmyker aldri golfbaner, men de ydmyker ofte meg. Drømmen om å få ta igjen en eneste gang lever like fullt godt.
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
User avatar
Long-Hit-Wonder
Legende
Legende
Posts: 500
Joined: 28 Feb 2009, 23:21
Location: Telemark

Re: Hvordan ydmyket du golfbanen idag ?

Post by Long-Hit-Wonder »

Jeg både får juling og jeg gir juling.
Driver: Taylormade R7 11,5
Woods: Callaway 3W og Ben Hogan 5W
Hybrid: Callaway Edge Tour 2H
Jern: Titleist 735 3-PW
Wedger: Callaway X-Tour 60, Titleist Vokey 52 og 56
Putter: Wilson Vizor
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: Hvordan ydmyket du golfbanen idag ?

Post by Golffreak »

Litt for ustabilt enda, men fornøyd med 3 birdies (som skulle vært 4). Var litt for overivrig på en av eagle-puttene, så returen ble litt for lang...;-). Flere eagle putter på par 5 hullene idag, og det er jeg også fornøyd med. Skulle hatt et par eller to til, men problemet var for få bogeys... Ble 8 dobbelbogeys og to trippelbogeys, og de må konverteres til bogeys (gjerne par eller birdies da;-). Var noen bra slag idag, men hooket litt for mange utslag og legg til noen slappe slicer på innspill og et par duffer så var det min dag.. Kan vel ikke si at jeg ydmyket banen, bortsett fra at jeg nådde to av par 5 hullene med driver/4-jern og driver/6-jern..;-).
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
User avatar
stianm
Legende
Legende
Posts: 534
Joined: 02 Jan 2009, 18:51
Hcp: 8,6
Hjemmeklubb: Losby
Location: Oslo

Re: Hvordan ble du ydmyket av golfbanen idag ?

Post by stianm »

Da er topic endret til ett mer korrekt bilde av hvem som ydmyker hvem der ute :)
I Baggen :

TM Tour Burner 10.5 Reg | TM R11 3W 15' Stiff | 'Cleveland halo 19' hybrid | TM Tour Preffered 4-P | Taylormade XFT 52, 56, 60 | Ping VP 109


Sitatet : "En spøk som sårer er ingen spøk" Redaktøren 16.3.2011
User avatar
spiderboy
Legende
Legende
Posts: 675
Joined: 04 Jun 2009, 08:45
Hcp: 8.x
Hjemmeklubb: Trondheim golfklubb

Re: Hvordan ble du ydmyket av golfbanen idag ?

Post by spiderboy »

I dag var en av de sjeldne dagen der jeg ikke ble ydmyket. :D
79 slag på Byneset Nord, altså 7 over par, og det med en trippel på et av hullene etter en ob drive. Strålende fornøyd.
Nå skal det sies at roughen er snill enda, men jeg var ikke der mye - så det hadde ikke spilt så stor rolle.
God driving, strålende putting og mange birdieputter og en eagleputt.
Bunkerspillet er ikke der enda, men nærspillet ellers satt fint. Og nedskriving til 10.4, er ikke så langt unna sesongens mål om singelhcp med andre ord. :D
Taylormade R9 Driver 11.5*
Ping G10 4-wood
TM Rbz hybrid #4
Callaway Diablo Forged/Mizuno MP-53 4-PW
Callaway v-forged wedge 50, 54, 58
Byron Morgan 006 centershaft custom/Byron broomstick belly
Masif
Rookie
Rookie
Posts: 17
Joined: 11 Apr 2011, 08:37
Hcp: 8,5
Hjemmeklubb: Hakadal GK

Re: Hvordan ble du ydmyket av golfbanen idag ?

Post by Masif »

stianm wrote:Rommen(Nes) GK ble gjennomført på 88 slag idag. En dårlig 47 på frontnine ble reparert med en 41 på backnine, med en sur dobbel på siste da bunkerspillet er helt i utakt så tidlig i sesongen.

Birdie : Gode jernslag
Bogey : Altfor dårlig putting
Dobbelbogey : 2 shanka chip`er

Deg vi slapp forbi ved hull 7 i dag da? :)
Vi spilte fra rødt og jeg gikk på 74 slag. 39 på front og 35 på back.. Meget fornøyd med runden min i dag.. :)
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: Hvordan ble du ydmyket av golfbanen idag ?

Post by Golffreak »

Fra rødt på Nes med 11,3 i hcp? Veldig bra score uansett og gratulerer, men regner med at du ikke slår så langt ettersom du spiller fra rødt? Godt gjort å ha 11,3 da i tilfellet, ettersom hcp systemet og slopen jo bygger en del på lengde..
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
User avatar
stianm
Legende
Legende
Posts: 534
Joined: 02 Jan 2009, 18:51
Hcp: 8,6
Hjemmeklubb: Losby
Location: Oslo

Re: Hvordan ble du ydmyket av golfbanen idag ?

Post by stianm »

Masif wrote:
stianm wrote:Rommen(Nes) GK ble gjennomført på 88 slag idag. En dårlig 47 på frontnine ble reparert med en 41 på backnine, med en sur dobbel på siste da bunkerspillet er helt i utakt så tidlig i sesongen.

Birdie : Gode jernslag
Bogey : Altfor dårlig putting
Dobbelbogey : 2 shanka chip`er

Deg vi slapp forbi ved hull 7 i dag da? :)
Vi spilte fra rødt og jeg gikk på 74 slag. 39 på front og 35 på back.. Meget fornøyd med runden min i dag.. :)
Stemmer det, og takk for oppklaringen. Lurte litt på hvordan dere banket drivene så langt avgårde i fairway, trodde nemlig min var rimelig okai :) Ellers er 74 slag med 11 i hcp tett opptil en klar ydmykelse.
I Baggen :

TM Tour Burner 10.5 Reg | TM R11 3W 15' Stiff | 'Cleveland halo 19' hybrid | TM Tour Preffered 4-P | Taylormade XFT 52, 56, 60 | Ping VP 109


Sitatet : "En spøk som sårer er ingen spøk" Redaktøren 16.3.2011
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Hvordan ble du ydmyket av golfbanen idag ?

Post by sirandrew214 »

Ydmyket og voldtatt på det grøvste av vinden i Stavanger i helgen. Her tusler man avgårde, og føler egentlig at verden er snill og grei, at man treffer ballen ok og at alt er velstand. BAM! du skal faen ikke tro du er noe. Her skal ballen hookes, eller man skal slå lengre inn i stiv kuling enn man klarer når det ikke blåser i det hele tatt. Eller kanskje 40 meter korter enn vanlig. Hvem vet? Ikke jeg...
Takk gudene for at jeg ikke lever av det her, da hadde jeg ikke hatt råd til mat eller øl! Det er bare sinnsykt imponerende av Carlsen å gå -4 siste dagen!
Jeg skal, kanskje, se om jeg våger meg ut i morgen en tur. Jeg er tydeligvis en selvpiner, for noe feil må det jo være med meg, når jeg vurderer å fortsette med denne sporten?
Masif
Rookie
Rookie
Posts: 17
Joined: 11 Apr 2011, 08:37
Hcp: 8,5
Hjemmeklubb: Hakadal GK

Re: Hvordan ble du ydmyket av golfbanen idag ?

Post by Masif »

Golffreak wrote:Fra rødt på Nes med 11,3 i hcp? Veldig bra score uansett og gratulerer, men regner med at du ikke slår så langt ettersom du spiller fra rødt? Godt gjort å ha 11,3 da i tilfellet, ettersom hcp systemet og slopen jo bygger en del på lengde..
Vi hadde med 2 fruer i flighten og da fant vi ut at vi skulle spille fra rødt. Være litt sosiale. :) Blir en helt annen bane og spille da.. Spiller selvfølgelig mest fra gult men greit med litt forandring i ny og ne. :D
Men nei, jeg slår ikke langt. :/ Skal ha protime asap for å fikse litt på svingen min. :)
Last edited by Masif on 09 May 2011, 18:43, edited 1 time in total.
Masif
Rookie
Rookie
Posts: 17
Joined: 11 Apr 2011, 08:37
Hcp: 8,5
Hjemmeklubb: Hakadal GK

Re: Hvordan ble du ydmyket av golfbanen idag ?

Post by Masif »

stianm wrote:
Masif wrote:
stianm wrote:Rommen(Nes) GK ble gjennomført på 88 slag idag. En dårlig 47 på frontnine ble reparert med en 41 på backnine, med en sur dobbel på siste da bunkerspillet er helt i utakt så tidlig i sesongen.

Birdie : Gode jernslag
Bogey : Altfor dårlig putting
Dobbelbogey : 2 shanka chip`er

Deg vi slapp forbi ved hull 7 i dag da? :)
Vi spilte fra rødt og jeg gikk på 74 slag. 39 på front og 35 på back.. Meget fornøyd med runden min i dag.. :)
Stemmer det, og takk for oppklaringen. Lurte litt på hvordan dere banket drivene så langt avgårde i fairway, trodde nemlig min var rimelig okai :) Ellers er 74 slag med 11 i hcp tett opptil en klar ydmykelse.
Hehe.. Nei jeg slår nok ikke såå langt. :P
User avatar
kristianffs
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 266
Joined: 09 Oct 2010, 21:51
Hcp: 16,3
Hjemmeklubb: Miklagard
Location: Oslo

Re: Hvordan ble du ydmyket av golfbanen idag ?

Post by kristianffs »

Jeg har nettopp begynt denne til tider svært irriterende idretten, og da er ydmykelsen mer eller mindre permanent når jeg tar på meg golfskoene og tråkker ut på banen. Dagens verste hendelse var en slice som valgte å gå så mye til høyre at den omtrent tok en u-sving. Landet i skogen ved et annet hull flyvende kun ti-tjue meter fra en annen golfers hode. Hjerte stoppet litt for å si det sånn.

Merker også at jeg har store problemer med å få riktig avstand på slagene rundt greenen med sandwedge'en. Det er ikke like gøy når man noterer seg for tosifret antall straffeslag kombinert med pitching i hytt og pine.

Når det er sagt - jeg spiller mye bedre enn i fjor, men du vil ikke spille rundt meg for det.
Golf.
User avatar
stianm
Legende
Legende
Posts: 534
Joined: 02 Jan 2009, 18:51
Hcp: 8,6
Hjemmeklubb: Losby
Location: Oslo

Re: Hvordan ble du ydmyket av golfbanen idag ?

Post by stianm »

Det er en obligatorisk fase man må gjennom. Greit å ha fått kjennskap til monsterslicen, for den vil vise sitt stygge ansikt innimellom i lang tid, det kan jeg underskrive på :)

Når det gjelder spill rundt greenen så husk at der er det kun fantasien som setter grenser. Alt fra 60grader til spoon kan benyttes, helt avhengig av hva slags slag du har for deg. Sandwedge kan fort bli unødvendig vanskelig, når du kan like gjerne bruke ett 6er jern for en lav chip.

Svært irriterende idrett var en treffende replikk.
I Baggen :

TM Tour Burner 10.5 Reg | TM R11 3W 15' Stiff | 'Cleveland halo 19' hybrid | TM Tour Preffered 4-P | Taylormade XFT 52, 56, 60 | Ping VP 109


Sitatet : "En spøk som sårer er ingen spøk" Redaktøren 16.3.2011
User avatar
Keyser
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 18 Dec 2008, 09:51
Hcp: 5-6-7-ish
Hjemmeklubb: Bjørnefjorden
Has thanked: 11 times
Been thanked: 35 times

Hvordan ble du ydmyket av golfbanen idag ?

Post by Keyser »

Ble ydmyket solid i går. Slo en bøtte perfekte baller på rangen som oppvarming og dermed ante jeg at runden kom å skjære seg. noe den gjorde. Toppet og slicet de fleste jernslagene. Herlig!


Sent from Keysers iPhone using Tapatalk
</Keyser>
User avatar
GunnarBull
Legende
Legende
Posts: 922
Joined: 03 Oct 2010, 23:23
Hcp: 5,1
Hjemmeklubb: Miklagard
Has thanked: 36 times
Been thanked: 29 times

Re: Hvordan ble du ydmyket av golfbanen idag ?

Post by GunnarBull »

Haha, sånn har jeg det ofte også. God på rangen, ræva på banen. Og motsatt.

Og hvis jeg skal varme opp før en runde og tendenserer til å fade, så hooker jeg 1. utslag :-)
På den siste dag skal den ydmyke bli frelst. Da blir min plass langt fremme.
User avatar
bentzen
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 168
Joined: 26 Feb 2011, 20:54
Hcp: 8ish
Hjemmeklubb: Stiklestad GK

Re: Hvordan ble du ydmyket av golfbanen idag ?

Post by bentzen »

Front på Stiklestad gikk som følger:

1. Par
2. Stryk
3. Stryk
4. Stryk
5. Bogey
6. Dobbel
7. Par
8. Par
9. Bogey

Forholdsvis stabil ustabil kan man si...
TomShanks
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 193
Joined: 10 Apr 2011, 17:05
Has thanked: 2 times

Re: Hvordan ble du ydmyket av golfbanen idag ?

Post by TomShanks »

Hadde 90 centimeter for eagle på Vestfold Golfklubbs hull syv i går. Jeg fikk par.
TomShanks
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 193
Joined: 10 Apr 2011, 17:05
Has thanked: 2 times

Re: Hvordan ble du ydmyket av golfbanen idag ?

Post by TomShanks »

bentzen wrote:Front på Stiklestad gikk som følger:

1. Par
2. Stryk
3. Stryk
4. Stryk
5. Bogey
6. Dobbel
7. Par
8. Par
9. Bogey

Forholdsvis stabil ustabil kan man si...
Med unntak av hull 2 til 4 er vel det der ellers en meget solid runde dersom du har 18 i hcp?
Post Reply