Hvordan ble du ydmyket av golfbanen idag ?

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
User avatar
mciljoy
Legende
Legende
Posts: 592
Joined: 19 Oct 2010, 14:27
Hcp: 5
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Hvordan ble du ydmyket av golfbanen idag ?

Post by mciljoy »

bentzen sitt scorekort vitner vel om en person som alltid går for gull...? Sikter alltid rett på flagget, alltid driver fra tee?
User avatar
bentzen
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 168
Joined: 26 Feb 2011, 20:54
Hcp: 8ish
Hjemmeklubb: Stiklestad GK

Re: Hvordan ble du ydmyket av golfbanen idag ?

Post by bentzen »

Tom: Forholdsvis grei runde alt i alt ja, ble vel 16p. Ble litt stress på hull 3 og 4 da vi ble sluppet gjennom av en firerball.

mciljoy: Det går mye i driver fra tee ja, men runden der brukte jeg driver bare 1 gang. Slo stort sett 3w der jeg vanligvis bruker driver. Går alltid for flaggene fra 150m og inn, gleder meg mye mer over et flott innspill kontra hva jeg ergrer meg over en ball i bunker el.l. :)
User avatar
mciljoy
Legende
Legende
Posts: 592
Joined: 19 Oct 2010, 14:27
Hcp: 5
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Hvordan ble du ydmyket av golfbanen idag ?

Post by mciljoy »

hehe Godt å høre! jeg er motsatt; en dobbelbogey og humøret er ødelagt. Så jeg blir mer og mer konservativ... Kanskje det er alderen!?? ;-)
User avatar
sumo
Guru
Guru
Posts: 1713
Joined: 07 Jul 2009, 23:30
Hcp: høyt nok
Hjemmeklubb: stranda GK - fjernmedlem
Location: tigerstaden

Re: Hvordan ble du ydmyket av golfbanen idag ?

Post by sumo »

18 på hakadal idag. startet egentlig ganske greit, men men på back raknet det litt. fikk ikke svingen til og fungere og ble mer og mer usikker.
back tok virkelig innersvingen på meg idag, og jeg havna på 26 poeng. med andre ord, nok en oppskrivning.. føler at jeg er litt frustrert akkurat nå.
savner virkelig en god runde som kan gi meg en selvtillit boost.

jeg er litt som du beskriver mciljoy.veldig ofte driver fra tee, som jeg slicer en del med.(selvfølgelig)
liker og gå for gull veldig ofte, og det koster som regel skjorta. vil veldig gjerne, som bare fører til anspenthet og deretter totalbom.
er altfor ustabil i spillet om dagen. har mine høydepunkter hvor jeg glimter til med det beste spillet, men hva faen hjelper det når resten suger balle.
hva kan man gjøre for og løsne opp i totalsperre på enkelte køller. nå om dagen er det 6i og 7i som ikke er med på notene i det hele tatt. kan omtrent ikke bruke de.
er ikke akkurat et bra tegn og frykte bruk av de køllene. kan bare si med en gang at det funker skikkelig dårlig :lol:
i bagen:
Taylormade M1
Taylormade M2 3W
Taylormade M2 5W
Mizuno JPX 850 4H
Callaway XR s300 5i - p
Taylormade ATV 50, 54 & 58
SC squareback
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Hvordan ble du ydmyket av golfbanen idag ?

Post by kevin »

sumo wrote:18 på hakadal idag. startet egentlig ganske greit, men men på back raknet det litt. fikk ikke svingen til og fungere og ble mer og mer usikker.
back tok virkelig innersvingen på meg idag, og jeg havna på 26 poeng. med andre ord, nok en oppskrivning.. føler at jeg er litt frustrert akkurat nå.
savner virkelig en god runde som kan gi meg en selvtillit boost.

jeg er litt som du beskriver mciljoy.veldig ofte driver fra tee, som jeg slicer en del med.(selvfølgelig)
liker og gå for gull veldig ofte, og det koster som regel skjorta. vil veldig gjerne, som bare fører til anspenthet og deretter totalbom.
er altfor ustabil i spillet om dagen. har mine høydepunkter hvor jeg glimter til med det beste spillet, men hva faen hjelper det når resten suger balle.
hva kan man gjøre for og løsne opp i totalsperre på enkelte køller. nå om dagen er det 6i og 7i som ikke er med på notene i det hele tatt. kan omtrent ikke bruke de.
er ikke akkurat et bra tegn og frykte bruk av de køllene. kan bare si med en gang at det funker skikkelig dårlig :lol:
Er fy fy å ikke skrive banerapport :lol: Hakadal tråd

Selv blir jeg bare ydmyket av sofaen for tiden, og piner meg selv med å se alt av golf som finnes på tv....
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Hvordan ble du ydmyket av golfbanen idag ?

Post by Kaffekannen »

kevin wrote:
Selv blir jeg bare ydmyket av sofaen for tiden, og piner meg selv med å se alt av golf som finnes på tv....
samme her. Er en mager erstatning med TW 2011 og diverse TV-golf
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
sumo
Guru
Guru
Posts: 1713
Joined: 07 Jul 2009, 23:30
Hcp: høyt nok
Hjemmeklubb: stranda GK - fjernmedlem
Location: tigerstaden

Re: Hvordan ble du ydmyket av golfbanen idag ?

Post by sumo »

kevin wrote:
sumo wrote:18 på hakadal idag. startet egentlig ganske greit, men men på back raknet det litt. fikk ikke svingen til og fungere og ble mer og mer usikker.
back tok virkelig innersvingen på meg idag, og jeg havna på 26 poeng. med andre ord, nok en oppskrivning.. føler at jeg er litt frustrert akkurat nå.
savner virkelig en god runde som kan gi meg en selvtillit boost.

jeg er litt som du beskriver mciljoy.veldig ofte driver fra tee, som jeg slicer en del med.(selvfølgelig)
liker og gå for gull veldig ofte, og det koster som regel skjorta. vil veldig gjerne, som bare fører til anspenthet og deretter totalbom.
er altfor ustabil i spillet om dagen. har mine høydepunkter hvor jeg glimter til med det beste spillet, men hva faen hjelper det når resten suger balle.
hva kan man gjøre for og løsne opp i totalsperre på enkelte køller. nå om dagen er det 6i og 7i som ikke er med på notene i det hele tatt. kan omtrent ikke bruke de.
er ikke akkurat et bra tegn og frykte bruk av de køllene. kan bare si med en gang at det funker skikkelig dårlig :lol:
Er fy fy å ikke skrive banerapport :lol: Hakadal tråd

Selv blir jeg bare ydmyket av sofaen for tiden, og piner meg selv med å se alt av golf som finnes på tv....
du har selvfølgelig helt rett, kevin ;)
i bagen:
Taylormade M1
Taylormade M2 3W
Taylormade M2 5W
Mizuno JPX 850 4H
Callaway XR s300 5i - p
Taylormade ATV 50, 54 & 58
SC squareback
User avatar
Long-Hit-Wonder
Legende
Legende
Posts: 500
Joined: 28 Feb 2009, 23:21
Location: Telemark

Re: Hvordan ble du ydmyket av golfbanen idag ?

Post by Long-Hit-Wonder »

3x shank og en duff taler for seg...
Driver: Taylormade R7 11,5
Woods: Callaway 3W og Ben Hogan 5W
Hybrid: Callaway Edge Tour 2H
Jern: Titleist 735 3-PW
Wedger: Callaway X-Tour 60, Titleist Vokey 52 og 56
Putter: Wilson Vizor
golferen
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 146
Joined: 10 Feb 2010, 23:24
Hcp: 9.9

Re: Hvordan ble du ydmyket av golfbanen idag ?

Post by golferen »

Masse vind + hull 8 på Meland GK er ingen god kombinasjon. Ble en semi-Kevin Naa inne i skogen og endte opp med 9slag. Ble jekket skikkelig ned etter min livs åpning på de 7 første hullene. :?
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Hvordan ble du ydmyket av golfbanen idag ?

Post by Grønne greener »

Golferen: hvordan er Meland for tiden?
Fremdeles bløtt?
Er det mye sand på greenene eller har de blitt gode igjen?
golferen
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 146
Joined: 10 Feb 2010, 23:24
Hcp: 9.9

Re: Hvordan ble du ydmyket av golfbanen idag ?

Post by golferen »

Spilte Meland sist uke og uka før. Det var ikke så mye sand på dem i sist uke og de var signifikant raskere enn uka før. Hvis jeg skal tippe så tror jeg de er ganske bra nå. Fuktighet la jeg ikke merke til noen av gangene, foruten nede i sumpa på hull 16.
Thomaseh
Forumvant
Forumvant
Posts: 94
Joined: 08 May 2011, 21:22
Hcp: 25,1
Hjemmeklubb: Groruddalen GK/Kils GK

Re: Hvordan ble du ydmyket av golfbanen idag ?

Post by Thomaseh »

Første runden for sesongen etter 4 år pause, har ikke fått beholde mitt hcp på 36, så med klubb hcp på 54 slo jeg meg inn med 24 poeng på 9 hull. 9 hullsbane smat at jeg gikk alene dermed ingen tellende runde. Burde ikke bruke så veldig lang tid på å komme meg til 36 i hcp :-) Slo kun med Jernkøller da de var nye :-D rakk til og med å spille ferdig før det pøset ned!

Sent from my GT-P1000 using Tapatalk
Driver: Nike SQ Machspeed Black / Fujikura R-flex
Wood: Taylormade R11 #4 wood / Fujikura R-flex
Jernsett: Callaway Razr X / 5-PW
Wedger: Adams Golf - Tom Watson - GW, SW, LW
User avatar
stianm
Legende
Legende
Posts: 534
Joined: 02 Jan 2009, 18:51
Hcp: 8,6
Hjemmeklubb: Losby
Location: Oslo

Re: Hvordan ble du ydmyket av golfbanen idag ?

Post by stianm »

Ser ut til at nedskrivning er godt innen rekkevidde ja, 24p på 9 hull er jo aldri for galt :). Vurderte selv golf idag, men det var en tanke som raskt ble avbrutt av høljregnet du snakket om. Da ble det litt jobbing isteden.
I Baggen :

TM Tour Burner 10.5 Reg | TM R11 3W 15' Stiff | 'Cleveland halo 19' hybrid | TM Tour Preffered 4-P | Taylormade XFT 52, 56, 60 | Ping VP 109


Sitatet : "En spøk som sårer er ingen spøk" Redaktøren 16.3.2011
Ichbin
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 245
Joined: 13 Jan 2011, 21:32
Hcp: 4,7
Hjemmeklubb: Randaberg

Re: Hvordan ble du ydmyket av golfbanen idag ?

Post by Ichbin »

Jeg ydmyket meg selv i dag på golfbanen teller det? I går spilte jeg 7 over par, i dag 23 over :(
Acer XF Leggera, GD Aura Red Stiff.
Ping G10, 18grader
Mizuno MP-60 3-pw
Ping Tour w 50,
Acer XB 56, 60
Ping Redwood ZB.
User avatar
kristianffs
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 266
Joined: 09 Oct 2010, 21:51
Hcp: 16,3
Hjemmeklubb: Miklagard
Location: Oslo

Re: Hvordan ble du ydmyket av golfbanen idag ?

Post by kristianffs »

Spilte 9 hull på min kjære hjemmeklubb og etter å ha studert en video med "how to cure your slice" var forhåpningene skyhøye. De ble fort tonet ned på driving rangen og senere på banen hvor utslagene generelt sett var helt håpløse.

Fantastisk irriterende å ikke klare å få den ballen rett mer enn det jeg gjør. Annenhvert utslag omtrent går i skogen eller på fairwayen til hullet ved siden av. :'(
Golf.
User avatar
Santa
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 142
Joined: 05 Jul 2010, 08:42
Hcp: 35,5
Hjemmeklubb: Losby

Hvordan ble du ydmyket av golfbanen idag ?

Post by Santa »

Var en tur på banen i går, har den siste tiden hatt flotte og rette drives, mens jerna har gått ut i en voldsom slice. Men i går hadde jeg det helt motsatt, jerna gikk nesten rett. Mens jeg med driveren klarte å slice så mye at det nesten kvalifiserer til u-sving. Og detmest irriterende var at jeg ikke klarte å fikse problemet... Frustrerende!
AkE
Guru
Guru
Posts: 1059
Joined: 25 Jan 2010, 18:25
Hcp: 19,7
Location: Råde

Re: Hvordan ble du ydmyket av golfbanen idag ?

Post by AkE »

Den helvetes vind, jeg hater vind.. Vind ødelegger alt!!
Nickent 4dx 9* ust v2 stiff
Nike Slingshot HL 5-pw
Hybrid Nike slingshot Hl 3 og 4
Adams wedger 52*, 56* og 60*
Ping b60 IWI
User avatar
Keyser
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 18 Dec 2008, 09:51
Hcp: 5-6-7-ish
Hjemmeklubb: Bjørnefjorden
Has thanked: 11 times
Been thanked: 35 times

Re: Hvordan ble du ydmyket av golfbanen idag ?

Post by Keyser »

bunkre, hater bunkre...bunkre ødelegger alt!
</Keyser>
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Hvordan ble du ydmyket av golfbanen idag ?

Post by Grønne greener »

Korte putter, hater korte putter... korte putter ødelegger alt!
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Hvordan ble du ydmyket av golfbanen idag ?

Post by kevin »

Mye vind: ta 2 køller ekstra,kort baksving og gjennomsving,tenk at du trener på punching

Bunkere: spill rundt de som Bjørnstad, legg opp strategien for å unngå de

Korte putter: laaange gimmies :)

Vær glad dere får spillt dere....
Post Reply