Burner 2.0 vs Razr X - Hjelp?

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
Underling
Rookie
Rookie
Posts: 2
Joined: 16 May 2011, 23:57
Hcp: 27
Hjemmeklubb: Jæren Golfklubb

Burner 2.0 vs Razr X - Hjelp?

Post by Underling »

Heisann

Har behov for nytt jernsett med tilhørende driver og er ganske usikker på hva jeg skal velge, setter derfor pris på all hjelp jeg kan få :)
Har prøvd å lese tester osv på nett og har kommet frem til 2 alternativer som eg skal velge mellom:

Callaway Razr X
http://www.onlinegolf.no/product/acprod ... pid=04CW21" onclick="window.open(this.href);return false;
Razr hawk driver http://www.onlinegolf.no/product/acprod ... pid=01CW30" onclick="window.open(this.href);return false;

Eller

Taylormade Burner 2.0
http://www.onlinegolf.no/product/acprod ... pid=04TM14" onclick="window.open(this.href);return false;
burner 2.0 driver
http://www.onlinegolf.no/product/acprod ... pid=01TM27" onclick="window.open(this.href);return false;

Begge disse har gjort det bra i tester og på grunn av prisforskjell, så hadde jeg igrunnen landet på burneren. Men så var jeg innom xxl og så nærmere på de og da virket burneren veldig lett i forhold. Og selgeren som forøvrig virket som han hadde god peiling anbefalte Razr X på grunn av den var enklere å spille med. Mye pga tyngden som gjorde at svingen utførte seg selv og razr teknologien som gjorde det lettere å få ballen i luften. Burneren var bedre for finspill men krevde mer av meg som spiller forsto jeg.

Selv så har eg spillt et års tid nå, og svingen begynner endelig å sitte . Så i løpet av de siste ukene så har handicappet stadig blitt redusert. Ser for meg på sikt å ende opp på rundt 15 i hcp. Og ønsker da å kjøpe et sett som jeg kommer til å ha for lang tid fremover og vil være fornøyd med. Hadde sett for meg en pris på rundt 10 000 men mulig eg må litt over om eg skal ha razr. Har frem til nå spilt med et helsett fra top flite, men nå har både 7en og 6en blitt ødelagt pga dårlig kvalitet så ser etter nytt.

Har satt meg litt fast i valget her på disse og setter derfor pris på all tilbakemelding dere kan gi!
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Burner 2.0 vs Razr X - Hjelp?

Post by furu »

Velkommen til forumet :D

Begge disse settene er veldig bra. Razr er som du sier forholdsvis dyrt nå når det nettopp er lansert. Det er meget gode køller men jeg vil anbefale deg å også kikke på Razr Tour. Dette settet har de sikkert ikke på XXL, de kjører et ganske smalt utvalg. Razr Tour er litt mindre og har mindre offset men er fremdeles ekstremt lett å slå med. Syns de var utrolig bra da jeg prøvde dem på demodagen.

Burner 2.0 er ikke vanskelige. Har lest utallige tråder på amerikanske forum der folk sier at de endelig kan slå 4er jern igjen!

Personlig så ville jeg valgt Razr Tour framfor både Razr og Burner 2.0. Razr jernene føles litt mykere enn Burner, litt mer "komfortabel" følelse selv på både gode og dårlige treff.

Razr Hawk driveren er rå. Helt nydelig :D Men altfor dyr - syns jeg.
Instagram @christianfuru
User avatar
Friedman
Legende
Legende
Posts: 729
Joined: 24 Aug 2010, 13:24
Location: Oslo

Re: Burner 2.0 vs Razr X - Hjelp?

Post by Friedman »

Ville ikke hengt meg opp i at driveren skal være samme modell eller samme merke som jernsettet.

Ville prøvd begge jernsettene og begge driverene og sett hva som funker best. Kanskje ender du opp med TaylorMade jern og Callaway driver. Utover det er det ikke mye hjelp fra meg. Har ikke prøvd noen av jerna eller driverene. Har prøvd Superfast riktignok (forgjengeren til Superfast 2.0) og synes den var grei. Likte ikke det lukkede køllehodet + skaftet var feil for min del, noe som resulterte i mye spinn. Men med riktig skaft skal Superfast 2.0 være svært lang og rett.
No laying up
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Burner 2.0 vs Razr X - Hjelp?

Post by Kaffekannen »

hvis du først skal opp i den prisklassen finnes det en del gode alternativer som ikke føres normalt hos XXL. Mizuno og Titleist har fantastiske jernsett som er verd en test. Nike driverne fra fjoråret(VR str8 fit og machspeed) er knallgode og litt lavere i pris. Titleist 910 er også en kongedriver.

Har du mulighet til å teste hos en golfsjappe er det en kjempefordel
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Burner 2.0 vs Razr X - Hjelp?

Post by furu »

Det finnes mange gode drivere til god pris så du trenger ikke å gå for disse to. Som Friedman sier må du bry deg fint lite om matching av merke.

Nike Machspeed
Nike Machspeed Black
Nike VR Str8
TM Burner Superfast
Callaway Diablo Edge Tour

Alle disse driverne får du til god pris hos onlinegolf.no.
Instagram @christianfuru
AkE
Guru
Guru
Posts: 1059
Joined: 25 Jan 2010, 18:25
Hcp: 19,7
Location: Råde

Re: Burner 2.0 vs Razr X - Hjelp?

Post by AkE »

Støtter Furu her, hadde også gått får razr x tour, eller også razr fremfor burner 2.0. Burner 2.0 skuffet meg litt når jeg testet de, vanskelig å forklare hvorfor med de gjorde det i forhold til razr og Cobra s3. Cobra S3 er også ett sett som bør prøves ut hvis du har muligheten, dette er mulig min egen favoritt. Står mellom razr x tour og S3, sliter med valget.
Nickent 4dx 9* ust v2 stiff
Nike Slingshot HL 5-pw
Hybrid Nike slingshot Hl 3 og 4
Adams wedger 52*, 56* og 60*
Ping b60 IWI
Ichbin
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 245
Joined: 13 Jan 2011, 21:32
Hcp: 4,7
Hjemmeklubb: Randaberg

Re: Burner 2.0 vs Razr X - Hjelp?

Post by Ichbin »

Heisann, du burde nesten fått prøvd disse køllene etter mitt syn. Viss eg ikkje huske heilt feil så er vel utvalget på jæren litt begrenset, men Solastranden og Sola gk har bedre utvalg på demo.

Burde kansje tatt en tur ut der å prøvd litt?
Acer XF Leggera, GD Aura Red Stiff.
Ping G10, 18grader
Mizuno MP-60 3-pw
Ping Tour w 50,
Acer XB 56, 60
Ping Redwood ZB.
User avatar
mciljoy
Legende
Legende
Posts: 592
Joined: 19 Oct 2010, 14:27
Hcp: 5
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Burner 2.0 vs Razr X - Hjelp?

Post by mciljoy »

Jeg er av motsatt oppfatning av de over. Hadde definitivt valg Burner 2.0 fremfor RAZR. Ikke bare pga at de ser veldig mye bedre ut, men også fordi du vil ha mer glede av de når du blir litt bedre.

Skal sies at jeg ikke har testet RAZR, men synes de er litt klumpete ved adressering og ikke er noe pene å se på. Men de leverer helt sikkert varene de også. Burner 2.0 har jeg prøvd på range og de kjentes meget bra ut. All den tilgivenhet du trenger og litt workability med PW, 9, 8 slik at du kan ha det litt gøy med de :-)
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Burner 2.0 vs Razr X - Hjelp?

Post by furu »

Razr er klumpete. Razr Tour er uklumpete :D
Instagram @christianfuru
Thomaseh
Forumvant
Forumvant
Posts: 94
Joined: 08 May 2011, 21:22
Hcp: 25,1
Hjemmeklubb: Groruddalen GK/Kils GK

Re: Burner 2.0 vs Razr X - Hjelp?

Post by Thomaseh »

Gikk selv til innkjøp av razr x jern for 1 uke siden ca. Ekstremt fornøyd med de, testet 4 andre jern og gjorde en del målinger, det er å anbefale, da finner man det som passer best til deg, noe er knall for noen, mens for andre blir det bare tull :-)

Sent from my GT-P1000 using Tapatalk
Driver: Nike SQ Machspeed Black / Fujikura R-flex
Wood: Taylormade R11 #4 wood / Fujikura R-flex
Jernsett: Callaway Razr X / 5-PW
Wedger: Adams Golf - Tom Watson - GW, SW, LW
Underling
Rookie
Rookie
Posts: 2
Joined: 16 May 2011, 23:57
Hcp: 27
Hjemmeklubb: Jæren Golfklubb

Re: Burner 2.0 vs Razr X - Hjelp?

Post by Underling »

Takk for all tilbakemeldinger :)

Det skal ikkje være lett å velge ut det rette :) Er en av de som ofte får veldig dårlig tålmodighet når jeg skal kjøpe noe nytt. Vil helst ha det nå :)

Har ikke låst meg til å ha driver av samme sett. Kommer nok til å ende opp på Razr Hawk der, selv om den er dyr. Og dersom jeg skal ha Razr så blir det nok tour versjonen ja. Hadde ny runde idag og gikk videre ned til 25 så regner med at jeg kommer til å ende på mid-low som jeg har lest tour utgaven er ment for. I motsetning til mid-high som razr-x var.

Heller kanskje litt mot burner jernsettet foreløpig. På sikt så vil det kanskje hjelpe meg bedre enn razr. Selv om Razr ville vært enklere nå.

Har sett litt på muligheten til å kjøpe i England. Har en bror som kommer hjem neste uke, så han kan frakte over gratis om jeg ønsker. Om det er noen som har noen gode tips på kjøp i england så setter eg også pris på det. Men virket som Callaway hadde satt samme pris på de nye razr modellene som i norge på de stedene jeg har sjekket.

Skal prøve å være tålmodig å ikkje forhaste meg til kjøp som jeg pleier :) Må nok til Sola gk en tur se om det er mulig å få prøvd de selv før jeg evt kjøper.

Takk igjen for tips :)
User avatar
mciljoy
Legende
Legende
Posts: 592
Joined: 19 Oct 2010, 14:27
Hcp: 5
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Burner 2.0 vs Razr X - Hjelp?

Post by mciljoy »

På golfstoreeurope.com har de Burner 2.0 til en god pris og free delivery. Har siklet på de selv... Men den største fordelen der med en del andre steder er at du får en del custom alternativer :-)

Lykke til!
goffy
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 174
Joined: 28 Apr 2011, 13:37

Re: Burner 2.0 vs Razr X - Hjelp?

Post by goffy »

mciljoy wrote:På golfstoreeurope.com har de Burner 2.0 til en god pris og free delivery. Har siklet på de selv... Men den største fordelen der med en del andre steder er at du får en del custom alternativer :-)

Lykke til!
Ikke for å ødelegge tråden men er det noen som har erfaringer med golfstoreeurope.com?
Var jo billig der i forhold til en Proshop...
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Burner 2.0 vs Razr X - Hjelp?

Post by furu »

goffy wrote:
mciljoy wrote:På golfstoreeurope.com har de Burner 2.0 til en god pris og free delivery. Har siklet på de selv... Men den største fordelen der med en del andre steder er at du får en del custom alternativer :-)

Lykke til!
Ikke for å ødelegge tråden men er det noen som har erfaringer med golfstoreeurope.com?
Var jo billig der i forhold til en Proshop...
De har til tider veldig gode priser. Er også så snill at de på helt korrekt måte trekker fra britisk mva siden vi må betale norsk mva. De er 100% pålitelige.

Frakten kan ta lang tid. Det er prisen man betaler for å få billig eller faktisk gratis frakt.

Spesialbestillinger (lengde, lie, grep, skaft osv.) kan ta lang til veldig lang tid. Er i hvert fall det jeg har hørt. Hvis du skal ha noe slikt så ville jeg sendt mail først og fått litt info om hvor lang tid det kan ta.
Instagram @christianfuru
User avatar
MrMan
Rookie
Rookie
Posts: 22
Joined: 11 Oct 2010, 21:16
Hcp: 11,9
Hjemmeklubb: Bodø Golfpark

Re: Burner 2.0 vs Razr X - Hjelp?

Post by MrMan »

Jeg bestilte Custom mizuno-jern fra golfstoreeurope 14/4, køllene ble sendt fra dem i dag 18/5
Mizuno Mp 630
Wood - Mizuno JPX 800
Jern - Mizuno Mp68
Hybrid - Callaway Xhot
Wedger - Titleist Vokey
Putter - Taylormade Corsa Ghost
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Burner 2.0 vs Razr X - Hjelp?

Post by veggiss »

Kommentar fra Dana Upshaw ang Burner 2.0 jern vs JPX800.

"I shy away from Taylor Made cast irons because they are just ridiculously difficult to adjust the lofts and lies on, so I've never done a side-by-side comparison. Obviously most of the Burner 2.0s are loft jacked more than the JPX800. I assume both of the high-cor faces act about the same to increase ball speed and reduce backspin. And as you point out looks are important, too. Sorry I can't offer any additional info."

Veldig interessant det han sier om loft og lie-justering. Det er med andre ord griseviktig at dette er riktig når du bestiller køllene, siden det neppe lar seg endre etterpå...og korrekt lie er essensient hvis du ønsker å treffe ballen riktig.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
Post Reply