Sakte spill

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Sakte spill

Post by furu »

Norsk Golf er ikke mitt favorittblad, jeg har faktisk litt vanskelig for å ta dem seriøst. De hadde i forrige nummer tidenes dårligste utstyrstest ( i hvert fall min mening). Uansett, de tar til stadighet opp dette med sakte spill. Er dette problemet så stort som de skal ha det til?

De hakker alltid på nybegynnere og som de selv kaller det "middelmådige golfere". Det ser ut til at disse gruppene ene og alene er årsak til sakte spill. Jeg har spilt med flinke spillere på rett rundt 10 i hcp. Mange av dem spiller sakte, til tider veldig sakte. Jeg kan ikke med min beste vilje se noen sammenheng med hcp og hvor fort man spiller.

Det nevnes å slå provisorisk når man er usikker. Nybegynnere er flinke til dette. Vi bommer ofte og er således ikke fremmed for å plukke fram en ny Laddie og kline til. De flinke guttene er ikke fullt så flinke når det gjelder å innrømme at ballen faktisk kan være ute. Det har kanskje sammenheng med stolthet - de leter heller i minst sine tildelte fem minutter framfor ydmykelsen av å slå en provisorisk.

Putting. Hvor mange nybegynnere er trege på greenen? Vi bruker kanskje en putt eller to mer, men jammen går det ikke raskere allikevel.

Nok om det, det er ikke meningen å skjelle ut gode spillere, bare prøver å si at bildet er mer nyansert enn mange tror.


Noe av det første vi lærte på gk-kurs var å bruke lite tid. Jeg oppfattet raskt at mange spiller golf for å spare tid. Eller de spiller for å bli fort ferdige. Man er rett og slett altfor opptatt av dette med tid på golfbanen og retter etter min mening blikket feil vei når man skal finne årsak og løsninger.

Jeg mener at man bør se på helt andre ting. Banedesign skaper ofte kø. Jeg har bare spilt baner i Bergen og skal selvsagt ikke uttale meg om alle i Norge, men jeg tror at delte og kryssende fairwayer skaper kø. Mange baner ser ut til å skvise inn så mange hull som mulig på litt for liten plass. Dermed kommer green/fairway/tee ofte i konflikt. Tenker man på dette når man designer en bane?

En annen ting som kanskje kunne hjulpet er å prøve grupper/flighter på tre personer der det er problemer med tid. Hvorfor skal man sende ut fire spillere sammen på en bane der man klager over tidsbruk? Penger er selvsagt svaret.

-----------------------------------

Forøvrig lover jeg å kansellere Norsk Golf. Klarer rett og slett ikke bladet lenger. Påstanden om at menn med godt over 20 i hcp bør spille fra rødt for å spare tid var egentlig dråpen. Skulle egentlig ordnet det etter den sinnsyke såkalte testen de hadde i forrige nummer men lover på tro og ære å stoppe dette nå.
Instagram @christianfuru
User avatar
JanB
Legende
Legende
Posts: 840
Joined: 22 Dec 2008, 23:05
Hcp: 4,2
Hjemmeklubb: www.costablancagolfclub.com
Location: Costa Blanca
Contact:

Re: Sakte spill

Post by JanB »

Jeg har også irritert meg over det gnålet om å gå raskt. Noen "forståsegpåere" sier det er uhørt å bruke så mye som 4 timer på 18 hull. Helst skal det ligge på 3,5 time.
Det er fullt mulig, ikke noe problem, men legg merke til tidsforbruket på spillere på de forskjellige konkurransene vi ser på TV. Har du sett en 3-ball gå under 5 timer på TV?
Teaching Professional
http://www.jasol.eu
Costa Blanca
Spain
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Sakte spill

Post by furu »

4 timer bør være helt akseptabelt. Det er jo også avhengig av hvordan banen er. Noen har lange avstander mellom hullene, noen har mange korte par tre hull osv. Fana har så vidt jeg har fått med meg lenge hatt store problemer med sakte spill. Hvorfor fortsetter de da å sende ut firerballer i de travleste periodene?

Jeg spiller golf for å kose meg, mosjonere og for å etter hvert bli en bedre spiller. Ikke for å bli fort ferdig og komme meg hjem :D Og jeg spiller forresten ganske raskt. Går jeg sammen med min far (31,9 hcp) så går vi lett 18 hull på Bjørnefjorden på litt over to timer. Gikk ni hull alene på Fana en morgen. Spilte bra (og for Norsk Golfs informasjon fra gult, grøss og gru, med 28 hcp) og gikk på 1t 10min. Det er fullt mulig for oss hakkere å gå raskt.
Instagram @christianfuru
User avatar
JanB
Legende
Legende
Posts: 840
Joined: 22 Dec 2008, 23:05
Hcp: 4,2
Hjemmeklubb: www.costablancagolfclub.com
Location: Costa Blanca
Contact:

Re: Sakte spill

Post by JanB »

furu wrote: Fana har så vidt jeg har fått med meg lenge hatt store problemer med sakte spill. Hvorfor fortsetter de da å sende ut firerballer i de travleste periodene?
Hvor mange minutter er det mellom hver ball? 8 eller 10 ?
Teaching Professional
http://www.jasol.eu
Costa Blanca
Spain
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Sakte spill

Post by furu »

10 minutter.
Instagram @christianfuru
User avatar
JanB
Legende
Legende
Posts: 840
Joined: 22 Dec 2008, 23:05
Hcp: 4,2
Hjemmeklubb: www.costablancagolfclub.com
Location: Costa Blanca
Contact:

Re: Sakte spill

Post by JanB »

jobber det Marshall der? Det er noe som faktisk virker.
Teaching Professional
http://www.jasol.eu
Costa Blanca
Spain
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Sakte spill

Post by furu »

De har så vidt jeg vet hatt frivillige fra klubben som har gjort jobben som marshall. Vet ikke om de kommer til å fortsette med det i sommer.
Instagram @christianfuru
User avatar
hanso87
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 364
Joined: 22 Mar 2009, 00:22
Hcp: 11.6
Hjemmeklubb: Byneset / Hauger
Location: Oslo

Re: Sakte spill

Post by hanso87 »

Var på en MEGET vanskligspilt bane i USA. Ranket som en av USAs top 100 vanskligste baner.
Link til hjemme side

Der fikk vi seff Bil med GPS og en "timer" når vi kjørte til første Tee så startet den.
Der var de sinnsykt nøye på det å ikke ligge bak. Og merket dette på vårt spill. VI spilte med 2 amerikanere på vår alder og ble stresset litt rundt.

Vi fikk følgende melding av starter:
Hvis dere blir liggende bak skjema får dere advarsel på skjermen, skjer det 2 ganger må dere evt skippe ett hull eller blir bortvist fra banen.

Merket stresset. Men det viste seg at den tiden var nokså "trygg" og når vi var ferdig med hull 18 så var vi sånn 30-40 min før tia. Men vi har spilt på andre baner som vi var foran 1.5 timer.

Den banen kunne jeg tenkt meg å spilt på nå, nå som hcp er bedre. mer stabil og mer tro på spillet. Banen hadde helt syke greener som å var sykt kjappe og VELDIG vansklig rough:D
Taylormade RBZ 9.5* Stiff
Taylormade Burner 4wood 16.5* Stiff
Taylormade SLDR 19* STiff
Nike VRS Forge 4-PW
Titleist Spinned milled 50, 54, 60
Scotty cameron NewPort 1.5 / Odysey 2Ball
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Sakte spill

Post by Kaffekannen »

JanB wrote:jobber det Marshall der? Det er noe som faktisk virker.
Jeg har sett marshall på Fana 1 gang og jeg har spilt 10 runder så langt i år.

Det er store problemer med sakte spill på denne banen, men jeg vil ikke nødvendigvis legge skylden på GK spillere og høyhandicappere. Det er vel delt skyld her som mange andre steder, men de eneste gjengangerene jeg ser som konstant spiller tregt er "fanafruene". De tar seg god tid til en prat midt på fairway, de leter etter aaaaaalle baller og de finder det helt ualminnelig uvørent at slippe nogen forbi.

Når det gjelder tidsbruk tar Fana ca 4:10 timer med 4-ball i normal trafikk. Bjørnefjorden tar vel ca 3:15 under samme forutsetninger. Meland tar vel noe lengre tid, men det driter man i når banen og omgivelsene er så flotte.
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
Long-Hit-Wonder
Legende
Legende
Posts: 500
Joined: 28 Feb 2009, 23:21
Location: Telemark

Re: Sakte spill

Post by Long-Hit-Wonder »

sakte spill forekommer dessverre altfor ofte etter min erfaring. folk som ikke vil la andre slippe igjennom,folk som aldri plukker ballen selv når de ikke får poeng (selskapspill) og folk som bruker lenger tid enn de 5min som er max. grunnene er mange,men det skjer svært ofte. opplever heller sjeldent en dag på golfbanen uten noen form for tregt spill.

klart man kan irritere seg grønn av slikt til tider,men med tiden har jeg lært å leve med det. tregt spill forsvinner aldri, det er bare slik det er.
Driver: Taylormade R7 11,5
Woods: Callaway 3W og Ben Hogan 5W
Hybrid: Callaway Edge Tour 2H
Jern: Titleist 735 3-PW
Wedger: Callaway X-Tour 60, Titleist Vokey 52 og 56
Putter: Wilson Vizor
User avatar
JanB
Legende
Legende
Posts: 840
Joined: 22 Dec 2008, 23:05
Hcp: 4,2
Hjemmeklubb: www.costablancagolfclub.com
Location: Costa Blanca
Contact:

Re: Sakte spill

Post by JanB »

Det viktigste man kan gjøre når det ikke er mulighet for å gå igjennom er å tenke på noe helt annet. Jeg har mange ganger ødelagt mitt spill ved å bli irritert. Nå har jeg lært å kutte ut slike frustrasjoner og gjør andre ting når jeg venter på tee.
En øvelse for å myke opp ryggen som jeg bruker minst en gang på runden er slik:
Sett deg ned på bakken. (bør være gress underlag). Kan gjerne gjøre det på tee. Det er flatt og fint.
Krok bena og hold hardt rundt skinnleggen med follede hender. Stram til og gjør deg til "en ball". Rull så bakover helt opp til bare nakken er i bakken. Rull fram og tilbake som en gyngestol. Dette er god terapi for ryggen.

En annen ting på tee man kan gjøre er å gå igjennom neste hull en gang til. "Hvor skal jeg legge meg med utslaget." "Hvilken kølle skal jeg ta på slag 2". "Hvor står flagget". "Hvordan er vinden". Altså mentalt forberede alle slagene.
Sjekke utstyret. Er grooves rene? Er ballen skadet. Skal jeg tørke av grep? Sitter skoene bra?
Skal jeg drikke/spise litt.
Mange slurver med næringsinntak under en golfrunde. En venn av meg gikk svært systematisk inn i dette temaet og noterte hva og hvor mye han tok inn. Det er svært viktig å holde væskeballansen oppe. Venter du med å drikke til du er tørst er det allerede forsent.
Teaching Professional
http://www.jasol.eu
Costa Blanca
Spain
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Sakte spill

Post by furu »

Jeg tar det helt med ro når det er kø. Med smil og avslappet holdning så ødelegger jeg ikke spillet mitt.

Noe av det merkeligste jeg har opplevd skjedde i dag. Ganske mye folk på banen, litt køtendenser. Da bestemmer gruppen foran oss seg for å stoppe opp et par minutter på det ene hullet. Etter de har hullet ut og satt flagget på plass stopper de tre meter fra greenen for å se nærmere på og lukte på blomstene på et tre :lol: Måtte bare ta det med godt humør. Det var en veldig fin dag på Bjørnefjorden så de drømte seg sikkert litt bort.

Enig i at man ikke på død og liv skal lete etter absolutt alle baller. Det er heller ingen skam å plukke opp når man rett og slett har brukt altfor mange slag. Jeg har gjort det og kommer sikkert til å gjøre det igjen.
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Sakte spill

Post by kevin »

Jeg synes ikke "lederen" fra norsk golf var så ille jeg da,jeg støtter fullt opp om påminnelsene om å spille effektivt. Men er ikke av den oppfatningen at en runde skal gåes på 3,5 timer eller mindre,det er sjelden noen fasit på dette. Jeg er opptatt av at man skal kose seg,følge regler og etiketter,samt bruke sunn fornuft. Tipsene i norsk golf var bra,og tror at hvis de aller fleste følger etiketten ang spillets hastighet,så går ting i riktig tempo.
Fra NGF:
"Spillehastighet
Hold god spillehastighet og følg på
Spillere bør spille med god hastighet. Komiteen kan fastsette retningslinjer for spillehastighet som alle spillere bør følge.

Det er en gruppes ansvar å holde følge med gruppen foran. Hvis den ligger et helt hull etter og den sinker gruppen bak, bør den invitere gruppen bak til å gå igjennom uten hensyn til hvor mange spillere som er i den gruppen.

Vær klar til å spille
Spillere bør være klare til å spille så snart det er deres tur til å slå. Ved spill på eller nær puttinggreenen, bør de sette bager eller traller på en slik plass at det muliggjør en rask forflytning fra greenen og mot neste utslagssted. Når et hull er ferdigspilt, bør spillerne øyeblikkelig forlate puttinggreenen.

Mistet ball
Hvis en spiller tror at hans ball kan være mistet utenfor et vannhinder eller er utenfor banen, bør han for å spare tid spille en provisorisk ball.

Spillere som leter etter en ball bør signalisere til spillerne i gruppen bak at de skal spille igjennom så snart det blir tydelig at ballen ikke lett kan finnes. De skal ikke lete i fem minutter før de gjør dette. Når de har tillatt gruppen bak å gå igjennom, bør de ikke fortsette spillet før den passerende gruppen er utenfor rekkevidde.

Fortrinnsrett på banen
Unntatt hvis annet er bestemt av komiteen, bestemmes fortrinnsrett på banen av en gruppes spillehastighet. Alle grupper som spiller en hel runde har rett til å passere en gruppe som spiller en kortere runde."


Anbefaling ang hvilken tee man skal spille fra er bra,men den var litt dårlig forklart. I Norge er man altfor opptatt av fargen sett i sammenheng med kjønn på spilleren,og rød tee er liksom dametee. I utlandet er dette veldig ofte annerledes,da spiller man på anbefalt tee utifra handicap. Dette ser man fler og flere steder i skandinavia nå,hvor man innfører siffre istedenfor farger. Miklagard begynte med dette i fjor,hvor 68 er bakerste tee,som angir hvor mange meter banen er fra den tee...i k-meter. Så den er ca.6800 meter fra den tee. Første gang jeg spillte med det systemet var på Sand GC i Jønkøping,hvor det ble regnet ut hvilken tee jeg skulle spille fra utifra mitt hcp. Spillte fra 57.
På min hjemmebane ble det for 2 år siden innført en slik anbefaling,men da var det slik at hadde man under 20 i hcp burde man spille fra gult,mens over og opp til 26 tror jeg,burde man spille fra blått,og over 26 fra rødt. Synes det er helt greit å gi anbefaling av tee utifra hcp. Vil helst ikke se høy-hcp(inkl.meg selv) slite fra bakerste tee på hverken nøtterøy,miklagard selv man får aldri så mange tildelte slag.
Men igjen,det kan være smart å spille hjemmebanen sin fra alle forskjellige tees,da får man en god variasjon og lærer å kjenne banen sin på en helt annen måte. F.eks så synes jeg hull 14 på Borre er fryktelig langt fra gult,540m...fra hvit er det 570m...og laaaaangt fram til fairway :lol:
Og jeg har aldri spillt det hullet bedre fra rødt,enn fra gult

Synes vel at spillet går litt sakte til tider,men prøver å ikke la det påvirke meg...er vanskelig å få gjort noe med. Men blir litt irritert når folk somler skikkelig,de ser man veldig fort. Følg reglene,etikketten,ha med godt humør og følg med foran og bak.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Sakte spill

Post by furu »

Tipsene er bra men de sikter kun mot høyhandicappere når de skyter. Absolutt alle kan og bør bruke tipsene. Det jeg ikke liker er altså at Norsk Golf ser ut til å ha funnet problemet og at det er spillere som meg og andre med over 20 i hcp. En enkel løsning.

Er fullstendig enig i at å bruke tee etter hcp er en god ide. Måten Norsk Golf sier det på er at "dere med over 20 i hcp er så dårlige og spiller sakte fordi dere må slå så langt når dere bruker utslagene vi flinke spillere skal bruke". Høyhcpere er etter min mening langt mer edruelig i valg av tee. Tror faktisk problemet er større blant de store guttene når de skal spille fra utslag rangert etter kule farger på kredittkort. Platinum tee blir snart en hit.

Poenget mitt er altså at tipsene om raskere spill gjelder alle og at det er urimelig å sikte seg inn kun mot en gruppe.
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Sakte spill

Post by kevin »

Jeg er og høy-hcp`er og føler meg ikke så truffet,kanskje fordi jeg vet at jeg følger alle tips/etiketter 99,9% av tiden. Enig i at han var litt unyansert når det gjaldt tipset om tee,selv om jeg støtter grunntanken. Mange høy og middels hcp`ere er også flinke,men når det er desidert flest golfere av disse "hcp-kategoriene" på norske baner og at spillet går tregere og tregere,så er det vel her man gjøre mest. Har sett mange trege singel-hcp`ere også jeg,likeså scratch og proer. Men disse er nok i klart undertall synes jeg. Men tipsene gjelder og for alle,likeså etikettene.

De golfbilene med gps som forteller deg om "rundetiden" er geniale,og holder deg oppdatert om ståa. Likeså de baner som har scorekort med hulltider,og som viser hvordan man skal ligge an underveis er også smarte,hvorfor har ikke flere baner slike? Påminnelse på teestedet på hull 10 som forteller deg hvor lang tid man skal ha brukt på halve runden er også bra,svært få baner har det. Tror på bevisstgjøring,informasjon og opplæring.
User avatar
JanB
Legende
Legende
Posts: 840
Joined: 22 Dec 2008, 23:05
Hcp: 4,2
Hjemmeklubb: www.costablancagolfclub.com
Location: Costa Blanca
Contact:

Re: Sakte spill

Post by JanB »

kevin wrote:Har sett mange trege singel-hcp`ere også jeg,likeså scratch og proer. Men disse er nok i klart undertall synes jeg.
Hvor stor del av golfnorge tror du har under 5 i HCP da? 2% ?
Det blir ikke mange trege spillere i denne gruppen du ser da vet du. ;)
Teaching Professional
http://www.jasol.eu
Costa Blanca
Spain
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Sakte spill

Post by kevin »

Nå har vel meg bekjent ikke NGF ennå klart å gi eksakte tall på hvor mange golfspillere det finnes i Norge,bare medlemskap..og det finnes mange med dobble medlemskap. Men det er et sted mellom 100 000 og 130 000 personer som har et eller flere medlemskap i Norge. Har ingen anelse om hvor mange som har under 5 i hcp,men de er iallefall ikke i flertall. Mener å ha lest at snitt hcp ligger på noen og 20...tror det ligger på 21 komma et eller annet på alle som er registrert på Scangolf community,men spørs jo om folk oppdaterer der hele tiden.

Så man kan vel trygt si at de under 5 er i klart mindretall...
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Sakte spill

Post by Kaffekannen »

Vil bare ta med ett element som ikke er nevnt i denne diskusjonen.

Kommentar fra min forrige runde på Fana:

"Vi gikk denne runden med ett eldre meget hyggelig ektepar med elektriske traller. Disse spilte i ok tempo, men gikk uhyggelig sent mellom hullene. På Fana er det ganske god distanse mellom hullene og dermed så blir dette en faktor. Det var snakk om at de brukte 7-8 minutter lengre tid enn kompisen min og meg mellom enkelte hull. En 4 flight med slike traller må ta timer ekstra."

Jeg synes det er ubehagelig å ha noen stangende i ryggen på oss, men samtidig gikk det relativt tett bak der og vi kunne blitt stående lenge hvis vi først slapp noen forbi... jeg og kompisen kunne nok gått avgårde da det var 2-3 hulls avstand til flight foran, men vi følte det var frekt. Det skal sies at vi på ett par hull hvor vi hadde honnør slo ut før ekteparet kom frem til tee. Kanskje ikke verdens beste etikette, men det sakte spillet skulle i hvert fall ikke stå på oss.
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Sakte spill

Post by kevin »

Jeg synes absolutt at dere skulle gått fra de,delt dere i to grupper a 2 spillere. Såfremt det var god plass foran,og hvis det var trykk bakfra. Det synes jeg er fair og god etikette å foreslå. Har selv gjort det et par ganger,og det tror jeg var bare positivt. Men har litt med hvordan man legger det fram. Det kunne jo hende at de følte litt på at det gikk tregt,men ikke turde si noe.
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Sakte spill

Post by Kaffekannen »

kevin wrote:Jeg synes absolutt at dere skulle gått fra de,delt dere i to grupper a 2 spillere. Såfremt det var god plass foran,og hvis det var trykk bakfra. Det synes jeg er fair og god etikette å foreslå. Har selv gjort det et par ganger,og det tror jeg var bare positivt. Men har litt med hvordan man legger det fram. Det kunne jo hende at de følte litt på at det gikk tregt,men ikke turde si noe.

Jau, kanskje det hadde vært det lureste. Det var i retrospekt to grunner til at vi ikke gjorde det.
1. Vi pushet såpass på de andre at jeg tror de hadde gått enda senere hvis ikke vi var med
2. Det eldre ekteparet virket henrykt over å spille med oss og de var også veldig hyggelig :)
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
Post Reply