Golfweekend langs E6

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
User avatar
bentzen
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 168
Joined: 26 Feb 2011, 20:54
Hcp: 8ish
Hjemmeklubb: Stiklestad GK

Golfweekend langs E6

Post by bentzen »

Hoi!

Lørdag 4.juni skal jeg og en kompis på Seinfeld i Oslo og tenkte i den forbindelse å ta bilen fremfor fly og besøke noen golfbaner på ferden (bor i Nord-Trøndelag).
Torsdag samme uken er vel Christy Bouncee Day, så da passer det fint å hoppe i bilen onsdag etter jobb, kjøre til en eller annen golfbane litt lenger sør og våkne klar for runde torsdag morgen. Fredag blir det også spilling, forhåpentligvis lørdag og søndag også 8-)

Så, noen forslag til baner som bør besøkes, gjerne med motell/hotell/hull-i-bakken-anbefalinger også. At klubben er med på Viasat Golfcard er slettes ingen ulempe forresten.

Takk :)
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Golfweekend langs E6

Post by Yorkie »

Tja, fra toppen:
Stiklestad
Stjørdal
Sommersetra
Byneset
Oppdal
Kvitfjell
Skeikampen
Hafjell
Mjøsen
Atlungstad
Miklagard
Hauger

Tror det er de banene som ligger nære E6 fra N-T og nedover, tror kanskje jeg hadde kjørt Byneset torsdag - ned til Hamar og Atlungstad fredag og så ned til Oslo
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
bentzen
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 168
Joined: 26 Feb 2011, 20:54
Hcp: 8ish
Hjemmeklubb: Stiklestad GK

Re: Golfweekend langs E6

Post by bentzen »

Takk for innspill :)

Byneset er det vel strengt tatt på tide at jeg spiller, er bare 1,5 times kjøring dit pluss at svogeren bor omtrent på banen.

Atlungstad har jeg aldri hørt om, men sjekket nettsiden deres nå og jeg må si den så da meget bra ut!

Ellers ser jeg jo at mange har planer om å spiller Kongsvinger i år, blir vel ikke altfor stor omvei å svinge innom der heller vil jeg tro.
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Golfweekend langs E6

Post by sirandrew214 »

Fra e6 så blir det nok ca 1 time og 15 til kongsvingerbanen, men er man på tur er man på tur. :) hvis den er i stand er det absolutt verdt turen. Da kan du jo også spille nes på veien, og mikla. Hauger og losby er ikke mer enn 20 min unna e6 heller.
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Golfweekend langs E6

Post by Yorkie »

Atlungstad og Byneset kommer høyt på listen over de beste banene vi har her oppe så begge kan absolutt anbefales. Og, det er vel heller ingen hemmelighet her inne at Kongsvinger også ligger veldig høyt på min liste. Som SA sier, det er en liten omvei, men den er verdt det. De andre Nannestad-jordene skal jeg holde kjeft om ;)
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
bentzen
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 168
Joined: 26 Feb 2011, 20:54
Hcp: 8ish
Hjemmeklubb: Stiklestad GK

Re: Golfweekend langs E6

Post by bentzen »

Kribler i golfhansken nå, ser fram til denne turen!

Tipper det blir Byneset og Atlungstad, så får vi se om det blir Kongsvinger eller en hovedstadsbane i tillegg. Evt så legger vi katta dobbelt og slenger på en fjerde bane.

Takk igjen for innspill :)
User avatar
Long-Hit-Wonder
Legende
Legende
Posts: 500
Joined: 28 Feb 2009, 23:21
Location: Telemark

Re: Golfweekend langs E6

Post by Long-Hit-Wonder »

Dere må reservere starttid på forhånd når dere skal spille på Byneset. Der er det ofte stappfullt.
Driver: Taylormade R7 11,5
Woods: Callaway 3W og Ben Hogan 5W
Hybrid: Callaway Edge Tour 2H
Jern: Titleist 735 3-PW
Wedger: Callaway X-Tour 60, Titleist Vokey 52 og 56
Putter: Wilson Vizor
User avatar
bentzen
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 168
Joined: 26 Feb 2011, 20:54
Hcp: 8ish
Hjemmeklubb: Stiklestad GK

Re: Golfweekend langs E6

Post by bentzen »

Regner med jeg finner klubbene på golfbox? Bestiller nok tee-time i god tid før avreise, vil nødig kjøre i timesvis for å stå på rangen :D
User avatar
Leijm
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 101
Joined: 23 Jul 2010, 23:02
Hcp: 28,5

Re: Golfweekend langs E6

Post by Leijm »

med litt tung fot så bruker du ikke mer enn 45 minutter ifra kløfta til Kongsvinger.

however: legger dere turen over østerdalen istedet for dovre så passerer dere både Rena, Elverum, Kongsvinger, Nes og Miklagard, skal dere innom kongsvinger skal jeg gi dere personlig pleie mens dere er innom :)


ps: sirandrew er nok av typen som bruker hatt når han sitter bak rattet :p
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Re: Golfweekend langs E6

Post by Smilende Sam »

Leijm wrote:ps: sirandrew er nok av typen som bruker hatt når han sitter bak rattet :p
Det kaller jeg en saftig skivebom :D Kan best sammenlignes med å treffe teestedet på hull 1 når du sikter på greenen på hull 17, f.eks på Oslo GK.... :lol:
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
User avatar
bentzen
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 168
Joined: 26 Feb 2011, 20:54
Hcp: 8ish
Hjemmeklubb: Stiklestad GK

Re: Golfweekend langs E6

Post by bentzen »

Jøss, privat forpleining, det får'n si! Vi får se hva vi bestemmer oss for, så skal jeg ha tilbudet i bakhodet ;) Du er vel ikke seriemorder?
User avatar
Leijm
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 101
Joined: 23 Jul 2010, 23:02
Hcp: 28,5

Re: Golfweekend langs E6

Post by Leijm »

Nei, ett par-tre mord kan vel ikke regnes for serie.. utrolig hvor lett det er å gjemme noen lik på Liermoen. (stedet hvor Kongsvinger Gk ligger for dere uinnvidte)

Ikke bare skal dere få en personlig tour, men dere skal gå se verdens herligste slice også :p

nei å du kjære satan, hvor jeg gleder meg til 2 månderes pappaperm til sommeren !
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: Golfweekend langs E6

Post by Golffreak »

Har aldri spilt Byneset, men har hørt mye bra om Atlungstad. Kongsvinger må dere jo prøve, men har heller ikke fått spilt den selv. Litt nærmere Oslo så finner dere Nes (absolutt verdt å prøve, ta med driver:-), og selvsagt Miklagard. Ellers så anbefaler jeg Losby, Hauger og evt. Haga.

Hva med å spille Byneset og ligge over i Gudbrandsdalen et sted etterpå? Kjøre til Atlungstad og ligge over på Hamar, kjøre til Kongsvinger for deretter kjøre til Losby og ligge over der. Uansett, mange muligheter
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Golfweekend langs E6

Post by sirandrew214 »

:) Ikke ofte jeg har hatt på når jeg kjører bil nei.(jeg tenker i gammel vane tid fra Oslo til Kongsvinger, men fra kløfta til kongsvinger, så går nok det på 45-55, litt avhengig av trafikk, men du skal faktisk igjennom vinger, og 15 minutter forbi, så jeg hadde beregnet 1t 15min.
Jeg vil absolutt anbefale Byneset. Hadde ikke spilt den før NM i fjor, og den kommer topp 5 på min NorgesListe.
hvis du vil banke drivere stopper du innom Nes. Billig, og som oftest i god normal stand, og en artig liten bane.
Jeg hadde pent gasset forbi Hauger, som jeg aldri har likt. Da hadde jeg heller tatt Mikla og Losby, evt også Bogstad, hvis du klarer å ordne deg en sommer-pris. Ikke verdt 900.(eller hva det nå er).
God Tur.
User avatar
Long-Hit-Wonder
Legende
Legende
Posts: 500
Joined: 28 Feb 2009, 23:21
Location: Telemark

Re: Golfweekend langs E6

Post by Long-Hit-Wonder »

Miklagaard er absolutt verdt et besøk.
Driver: Taylormade R7 11,5
Woods: Callaway 3W og Ben Hogan 5W
Hybrid: Callaway Edge Tour 2H
Jern: Titleist 735 3-PW
Wedger: Callaway X-Tour 60, Titleist Vokey 52 og 56
Putter: Wilson Vizor
User avatar
bentzen
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 168
Joined: 26 Feb 2011, 20:54
Hcp: 8ish
Hjemmeklubb: Stiklestad GK

Re: Golfweekend langs E6

Post by bentzen »

Takk igjen for gode tips, blir nesten for mye å velge i, burde ha utvidet turen med et par uker :D
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Golfweekend langs E6

Post by veggiss »

Miklagard bør du få med deg, det er i manges mening (og min) norges beste golfbane.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Re: Golfweekend langs E6

Post by Smilende Sam »

Miklagard er et must langs E6.....
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Golfweekend langs E6

Post by Yorkie »

Nå er det vel like før, og banene er spikra? Hva blei det til slutt? Dere får ta noen bilder og legge inn en liten reiserapport. I det minste en tilstandsrapport fra Atlungstad siden ett par herifra tar turen dit i pinsen :)
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
Masif
Rookie
Rookie
Posts: 17
Joined: 11 Apr 2011, 08:37
Hcp: 8,5
Hjemmeklubb: Hakadal GK

Re: Golfweekend langs E6

Post by Masif »

Anbefaler Atlungstad. Spilte der forrige fredag og det var meget bra forhold. Tette og fine fw's samt jevne greener. Artig bane med mange spennende hull. Ser lett ut når du slår ut fra første tee men blir tøffere etter hvert. :)
Post Reply