Norges Golfforbund/Barn og Golf

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
User avatar
Vibeke
Rookie
Rookie
Posts: 14
Joined: 02 Nov 2010, 21:14

Norges Golfforbund/Barn og Golf

Post by Vibeke »

Norges Golfforbund må sette barna mer i fokus. På forbundet sin nettside skal man lete lenge etter siden rettet mot barn og golf. Og nettsiden Barn og Golf er sannsynligvis ikke oppdatert på en god stund. Dette holder ikke, og skal forbundet gå foran som et godt eksempel må barn og unge settes mer i fokus. Heng deg på denne tråden om du er enig, og jeg vil overrekke en oppfordring til forbundet om å sette barn og unge i forsetet!

Har selv personlig vært i møte med forbundet (2 år siden) og opplevde ingen samarbeidsvilje. Selv om dette gjaldt noe annet (men relatert til barn og golf), var den klare tilbakemelding at forbundet ønsket å sette en stopper for meg og min lille bedrift som de oppfattet som en konkurrerende aktør i forhold til å gi informasjon om barn og unges muligheter i golfklubbene.

Vibeke
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Norges Golfforbund/Barn og Golf

Post by furu »

På Fana ble det for kort tid siden arrangert aktivitetslederkurs. Jeg vet ikke så mye om det men regner med at dette er rettet mot barn. Det ble brukt mye forskjellig utstyr for å lage øvelser/leker spesielt på puttegreen. Jeg har også lagt merke til at det har vært en god del barn både på banen med voksne og på rangen med instruktør i det siste. Mitt inntrykk er at det er veldig mye opp til hver enkelt klubb hvordan man angriper dette. Kurset jeg nevnte er i regi av NGF så det er jo positivt.

Hvorfor hadde de problemer med tigeren? Eller var det et annet konsept du holder på med?
Instagram @christianfuru
User avatar
Vibeke
Rookie
Rookie
Posts: 14
Joined: 02 Nov 2010, 21:14

Re: Norges Golfforbund/Barn og Golf

Post by Vibeke »

Det er heldigvis mange klubber som er gode på dette:) Poenget mitt er så enkelt som at nettsiden Barn og Golf til NGF ikke holdes oppdatert. Ligger artikler fra 2009 og jeg vil bare få frem at de av alle må sette barna mer i fokus. Få Barn og Golf frem på forsiden til NGF så viser de at her ligger fokus. Jeg har ikke noe nytt konsept, mer enn nok med denne:,) og de hadde vel ikke problemere med tigern i seg selv. Men NGF så på muligheten til å starte et lignende konsept. Kort fortalt fikk jeg klar beskjed at jeg ikke kunne opplyse og informere om klubbenens tilbud til barn og unge på min nettside da det kunne forstås slik at NGF hadde inngått et samarbeid med meg. Jeg henvendte meg til golfklubbene får å få tilbakemelding på hvilke tilbud de ga sine barn og unge, og fikk mye informasjon og hyggelige meldinger om at det var et bra initiativ. Jeg utarbeidet artikler og informasjon jeg ønsket å publisere på min nettside. En god oversikt over alle aktiviteter for barn og unge innenfor golf var mitt eneste motiv. Mailen jeg fikk fra NGF var klar og tydelig, noe som ble gjentatt i et møte som jeg ba om. Ikke en hyggelig opplevelse. Derfor er jeg veldig opptatt av at når de ikke selv leverer, ønsker jeg å gjøre det, men tør ikke:)
User avatar
Vibeke
Rookie
Rookie
Posts: 14
Joined: 02 Nov 2010, 21:14

Re: Norges Golfforbund/Barn og Golf

Post by Vibeke »

Etter en å ha tenkt litt mer over dette vurderer jeg nå sterkt å ta opp igjen tråden med golfklubbene og hoppe litt bukk over NGF. Årsaken til at jeg kvier meg er at jeg opplevde et NGF som "advarte" klubbene mot å gi meg informasjon. Bakgrunnen for denne “advarselen” var at NGF anså meg som en konkurrent. Noe de bekreftet i møtet. Det hadde vært veldig spennende å kunne vise golfnorge hvor mye bra tiltak som rettes mot barn og unge. Vet at det er mange golfklubber som bruker mye tid og ressurser på knøttene og juniorene. Kanskje det også kan inspirere NGF til endelig å gjøre noe mer ut av sin nettside for barn og unge, noe de sa de ville gjøre for 2 år siden ;)
User avatar
stianm
Legende
Legende
Posts: 534
Joined: 02 Jan 2009, 18:51
Hcp: 8,6
Hjemmeklubb: Losby
Location: Oslo

Re: Norges Golfforbund/Barn og Golf

Post by stianm »

Syntes du skal kjøre på og gå rett mot klubbene som du sier. Hvorfor NGF skal legge kjepper i hjulene for deg fordi du går inn på "deres" marked er jo bare fullstendig tullete, og tyder heller på at de ikke har peiling på hva de driver med og/eller er uforståelig paranodie.

Nå skal det sies at det har vært endel omrokkeringer i NGF den siste tiden, så det kan hende det er på tide å ta kontakt med de igjen og se om de er litt mer medgjørlige nå.

Jeg hadde iallefall kjørt to løp, ett mot klubbene for varemerket ditt samt ett mot NGF som tar for seg hovedintensjonen din, som er større fokus på golf og barn.

Ønsker deg lykke til :)
I Baggen :

TM Tour Burner 10.5 Reg | TM R11 3W 15' Stiff | 'Cleveland halo 19' hybrid | TM Tour Preffered 4-P | Taylormade XFT 52, 56, 60 | Ping VP 109


Sitatet : "En spøk som sårer er ingen spøk" Redaktøren 16.3.2011
User avatar
Vibeke
Rookie
Rookie
Posts: 14
Joined: 02 Nov 2010, 21:14

Re: Norges Golfforbund/Barn og Golf

Post by Vibeke »

Takk:) Ja det har vært utskiftninger i NGF siden jeg var i dialog med de, så kanskje man ser litt annerledes på dette i dag. Å informere om disse temaene er jo bare er positivt og ikke minst inspirerende for klubbene og ildsjeler som jobber med barn og unge. Takk for gode råd og enig i at jeg bør kjøre to løp. "Advarselen" fra NGF henger kanskje ikke igjen hos klubbene lenger. Tolmodigheten lenge leve:)
Post Reply