Nytt jernsett

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
luringen
Rookie
Rookie
Posts: 4
Joined: 23 Jun 2011, 19:31
Hcp: 36

Nytt jernsett

Post by luringen »

Hei!

Jeg er helt ny her på siden (som medlem iallefall), og også relativt fersk golfspiller. Jeg har egentlig helt fra jeg var liten pjokk vært med min far på driving range 5,6 ganger i året, frem til i fjor hvor det ble virkelig mye, og fortsatte med det i år. Jeg har nettopp tatt veien til golf kurset, og føler jeg begynner å bli klar for et steg videre. For et par år siden kjøpte jeg et billig XDC sett på xxl, men har bestemt meg for å oppdatere dette om ikke så lenge, hvis jeg finner ut at dette er noe jeg faktisk liker. På driving rangen har jeg som sagt brukt noen timer, og som med de fleste andre ting, så er det du helst ikke skal gjøre, det gøyeste. Snakker jo da om å slå mye med driver osv når du er fersk. Her for en stund siden kjøpte jeg derfor Callaway Diablo Edge driveren, og elsker å slå med den. (Fikk den for 119$ fra rockbottomgolf).

Grunnen til at jeg vil ha nye jern, er pga at jeg merker en enorm forskjell når jeg slår med "skikkelige" jern. Jeg har bla slått en del med Callaway x-22 jernene, og må si jeg elsker de. Treffer mye bedre og får mye sjeldnere hook/slice. Derfor har jeg egentlig lagt litt elsk på Callaway.

Jeg har derfor lest en del rundt, og funnet ut at de jeg kunne tenke meg, er Callaway Diablo Edge, evt Callaway x-24. Prisen på 4-sw er henholdsvis på $429 og $499 på rockbottomgolf. Grunnen til at jeg ikke har skrevet x-22 her, er rett og slett fordi de ikke har de på rockbottomgolf, og jeg liker prisene deres :P

Det jeg da lurer på, er hvilke av disse, om noen, som vil egne seg beste for meg som nybegynner? Og er x-24 evt verdt mellomlegget på $70 kontra Diablo edge? Jeg trenger også en putter, så kom gjerne med tips der også :)
Last edited by luringen on 29 Jun 2011, 14:20, edited 1 time in total.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Nytt jernsett

Post by furu »

Hei og velkommen til forumet :D

Diablo Edge vs. X24 ---- jeg er jammen ikke sikker på at det er verd å betale $70 mer for X24. Begge er gode sett, du blir fornøyd uansett. Forskjellene er trolig mest kosmetiske. Kan eventuelt sjekke Callaways nettsider og se om det er forskjeller på loft og offset.

Forslag til putter hvis du handler hos rockbottom;
Rife 460
Odyssey White Ice Bronze Sabertooth
Wilson 8881
Odyssey White Hot Tour
Instagram @christianfuru
luringen
Rookie
Rookie
Posts: 4
Joined: 23 Jun 2011, 19:31
Hcp: 36

Re: Nytt jernsett

Post by luringen »

Etter myyyyyyyyye lesing på nett, youtube osv, så ble det nå bestilt Diablo Edge 4-SW, og Odyssey White Ice Sabertooth putter, så takker så mye for hjelpen :) Men! Noen som vet om 4-5 er hybrid? sånn jeg forstår det fra nettsiden til Callaway, så er det det, men står ingenting om det på rockbottom..?
viz0id
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 179
Joined: 26 May 2011, 10:16
Hcp: 25,4
Hjemmeklubb: Jæren GK

Re: Nytt jernsett

Post by viz0id »

Hvis det ikke står noe på selve orderen er nok 4 og 5 jern og ikke hybrid. Du kan i enkelte butikker velge å sette sammen en hybrid og jerncombo, og det er nok dette Callaway reklamerer for på egne nettsider.
Hcp 22 mai 2011: 54
Nå: 25,4

Bag'en:
Cobra S3 Limited Edition Driver 10,5° Aldila RIP Beta R Flex
Callaway Razr X, 4H R flex
Callaway Razr X, 5-P R flex
Callaway X-Series Jaws Slate SW(56°),Jaws LW (60°)
Odyssey White Ice 2-Ball
User avatar
bentzen
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 168
Joined: 26 Feb 2011, 20:54
Hcp: 8ish
Hjemmeklubb: Stiklestad GK

Re: Nytt jernsett

Post by bentzen »

4 og 5 jerna grenser vel omtrent til jernhybrider, meget bred såle så vidt jeg kan huske.

Image
luringen
Rookie
Rookie
Posts: 4
Joined: 23 Jun 2011, 19:31
Hcp: 36

Re: Nytt jernsett

Post by luringen »

Update her.

EKSTREMT fornøyd med disse :) Slicen som jeg slet veldig med er så godt som ikke eksisterende, og spilt meg ned fra 54-36 på 4 runder :)

Så anbefaldes på det varmeste :)
Post Reply