Trenger forskjellig utstyr kjapt

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
jossi90
Rookie
Rookie
Posts: 22
Joined: 22 May 2011, 12:08
Hcp: 36
Hjemmeklubb: Solastranden GK

Trenger forskjellig utstyr kjapt

Post by jossi90 »

Hei.

Jeg er redd jeg er sent ute, men har ikke kjøpt noe enda da jeg har vært usikker på om jeg skal spille med stiff eller regular. Spurte en pro kjapt, og han mente at jeg sannsynligvis skulle spille med regular flex.

Jeg har sett meg ut noe utstyr:
- Driver: NIckent 4DX
- Hybrid: Callaway Diablo Edge Tour 3er Hybrid
- Adams sett wedger
- Bag: Nike SasQuatch Tour(onlinegolf)
- Sko: Adidas AdiPure Nuovo Golf Shoes(vet ikke hvor jeg kan bestille disse, for å få de kjapt)
- Putter:? Trenger forslag.

Hvor lang tid tar det fra Rockbottomgolf? Hvor kan jeg få skoene kjapt fra?
Og hvilken putter bør jeg velge fra Rockbottomgolf eller Onlinegolf? Jeg er usikker på hvilken form foretrekker, så må nesten bare velge en å begynne der ifra. Reiser avgårde på golftur til Danmark 2 juli, så da bør jeg ha det meste av utstyr.
User avatar
kristianffs
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 266
Joined: 09 Oct 2010, 21:51
Hcp: 16,3
Hjemmeklubb: Miklagard
Location: Oslo

Re: Trenger forskjellig utstyr kjapt

Post by kristianffs »

Bestilte natt til fredag (17/6) fra Rockbottomgolf. 5 klubber og litt ekstra snacks. Hentet alt i dag, så rockbottom er absolutt noen raske jævler!
Golf.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Trenger forskjellig utstyr kjapt

Post by furu »

Hvis du handler hos onlinegolf.no så kjøp en TaylorMade Corza Ghost. Enkelt og greit :D

Adipure kan du kanskje kjøpe hos selgere på ebay som sender med USPS Express. Ikke voldsomt dyr frakt på den måten, trolig rundt $35.
Instagram @christianfuru
User avatar
sumo
Guru
Guru
Posts: 1713
Joined: 07 Jul 2009, 23:30
Hcp: høyt nok
Hjemmeklubb: stranda GK - fjernmedlem
Location: tigerstaden

Re: Trenger forskjellig utstyr kjapt

Post by sumo »

du kan få kjøpe en lite brukt odyssey white hot xg #1 putter fra meg, om det skulle være ønskelig.
i bagen:
Taylormade M1
Taylormade M2 3W
Taylormade M2 5W
Mizuno JPX 850 4H
Callaway XR s300 5i - p
Taylormade ATV 50, 54 & 58
SC squareback
jossi90
Rookie
Rookie
Posts: 22
Joined: 22 May 2011, 12:08
Hcp: 36
Hjemmeklubb: Solastranden GK

Re: Trenger forskjellig utstyr kjapt

Post by jossi90 »

Se pm Sumo :)
Noen som har noe formening om Nuovo skoen? I forhold til de andre Adipure skoene.
Og hvordan er disse: http://www.rockbottomgolf.com/purespin- ... e-set.html" onclick="window.open(this.href);return false; ? I forhold til Adams wedgene.
Ser ut som det bare er stiff i Callaway Tour Edge hybriden.
jossi90
Rookie
Rookie
Posts: 22
Joined: 22 May 2011, 12:08
Hcp: 36
Hjemmeklubb: Solastranden GK

Re: Trenger forskjellig utstyr kjapt

Post by jossi90 »

Hvordan er disse grepen? http://cgi.ebay.com/13-SHARPRO-Dual-Com ... 56420740be" onclick="window.open(this.href);return false;
Har sett de har blitt nevnt tidligere som gode grep.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Trenger forskjellig utstyr kjapt

Post by furu »

Sharpro lager svært gode grep. Mye for pengene. Har selv handlet hos den selgeren du linker til. Han er pålitelig og sender raskt.

Stiff skaft i hybrid kan være et dårlig valg. Grafittskaft i hybrider er regnet for å gjerne være litt stivere i flexen enn i driver og fw. Du skal ha god hastighet for å bruke stiff uten å miste lengde.

Adams wedgene er kjent for å være et bra kjøp. Jeg har hatt dem og syns personlig at både Mgolf og Royal Golf her i Norge er vel så bra. Purespin er nok et lite steg ned.

Har prøvd Nuovo og syns det er en smalere sko enn "standard" Adipure. Ikke like komfortabel som de andre modellene.
Instagram @christianfuru
jossi90
Rookie
Rookie
Posts: 22
Joined: 22 May 2011, 12:08
Hcp: 36
Hjemmeklubb: Solastranden GK

Re: Trenger forskjellig utstyr kjapt

Post by jossi90 »

Hvilken hybrid skal jeg kjøpe da?
Grep er bestilt. Nickent er bare i stiff, så vurderer enten TM Superfast fra Onlinegolf, eller Callaway Golf- FT-IQ fra rockbottomgolf. Vanskelig det her!
jossi90
Rookie
Rookie
Posts: 22
Joined: 22 May 2011, 12:08
Hcp: 36
Hjemmeklubb: Solastranden GK

Re: Trenger forskjellig utstyr kjapt

Post by jossi90 »

Må si Rockbottom er raske. Bestilte fredag, hentet idag:-) Nickent 4dx Evolver og Adams wedger. Også er hybrid og putter på vei fra Furu! Sko er bestilt fra Golfshopen, og Nike SQ bag ble handlet idag på GMAX. Er det kommet en ny versjon av SQ baggen? Den jeg kjøpte var delt helt ned, så det var null problem med at køller henger seg fast. Godt med litt nytt utstyr!
User avatar
barcentrale
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 156
Joined: 02 Jan 2009, 15:52
Hcp: 6.1
Hjemmeklubb: Oslo GK
Location: Oslo

Re: Trenger forskjellig utstyr kjapt

Post by barcentrale »

Jeg bestilte også Nickent 4dx Evolver.. Har du fått testet den ut?
"Golf and sex are the only things you can enjoy without being good at them." - Jimmy DeMaret
jossi90
Rookie
Rookie
Posts: 22
Joined: 22 May 2011, 12:08
Hcp: 36
Hjemmeklubb: Solastranden GK

Re: Trenger forskjellig utstyr kjapt

Post by jossi90 »

Måtte selvfølgelig en tur på rangen i dag. Virket veldig bra driveren, uten å ha så mye erfaring for å kunne uttale meg! Har ikke drivet mye før, og ble overasket hvor solide treff jeg fikk. Selvfølgelig litt opp og ned, men mest bra treff. Herlig lyd i driveren:-) Wedgene funket også gull. Blir testing på bane i morgen.
Post Reply