Adidas Samba og Street sko

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
User avatar
barcentrale
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 156
Joined: 02 Jan 2009, 15:52
Hcp: 6.1
Hjemmeklubb: Oslo GK
Location: Oslo

Re: Adidas Samba og Street sko

Post by barcentrale »

Heldigvis er ikke norge slik det var på syttitallet hvor alle måtte gå kledd likt. Syns det er kult å spille playstation med gutta.. og da forbeholder jeg meg retten til å gå kledd akkurat som jeg vil. Dessuten er mange fra Asker i din aldersgruppe langt mer konservative i klesveien enn brorparten av mine venner.. og det er i hvertfall litt trist..
"Golf and sex are the only things you can enjoy without being good at them." - Jimmy DeMaret
Thomaseh
Forumvant
Forumvant
Posts: 94
Joined: 08 May 2011, 21:22
Hcp: 25,1
Hjemmeklubb: Groruddalen GK/Kils GK

Re: Adidas Samba og Street sko

Post by Thomaseh »

Fredrikkm wrote:
radar1 wrote:Å trekke inn nyskilte damer på 45 som er ute etter litt bekreftelse og drikker mer enn de kanskje burde - hva har det med saken å gjøre?
Fordi det er akkurat like latterlig som nyskilt mann på 45 som kjøper seg ny "hip" og "ungdommelig" garderobe.
Så det er ikke greit at en mann som er 45 år kler seg i freshe farger? De må bare gå i svart/hvitt/brun? Da syntes jeg du ser verden på en veldig trist måte.
Hva er så galt med å faktisk kle seg som personen man er? Hva med å faktisk eksperimentere litt? De fleste som ønsker å kle seg i farger vil jeg tro kler seg i farger fordi de har lyst, ikke fordi de må (les: midtlivskrisa). Tro det eller ei, men 99% er nysgjerrige :)
Driver: Nike SQ Machspeed Black / Fujikura R-flex
Wood: Taylormade R11 #4 wood / Fujikura R-flex
Jernsett: Callaway Razr X / 5-PW
Wedger: Adams Golf - Tom Watson - GW, SW, LW
viz0id
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 179
Joined: 26 May 2011, 10:16
Hcp: 25,4
Hjemmeklubb: Jæren GK

Re: Adidas Samba og Street sko

Post by viz0id »

Fredrikkm wrote:
viz0id wrote:Forstår dette at du har sterke meninger om hvordan folk i forskjellige aldersgrupper skal kle seg Fredrikkm? Ut ifra din tenkemåte er man enten 13 år og skater/fotballspiller eller en 40åring i midtlivskrise.

Men for all del, alle årene innimellom er jo så godt som uviktige.
Det har jeg da aldri sagt? Jeg har valgt to ytterpunkter for å få fram et poeng. Det er et ganske normalt språklig virkemiddel...

Jeg står dog fast på at det går en grense ved ca. 30 hvor man begynner å se rimelig teit ut i ungdommelige klær...
Var ikke bare ytterpunkene dine jeg refererte til. Mente også henvisningen til Ricky Fowler, som her, og i en annen tråd ble nevnt.
Hcp 22 mai 2011: 54
Nå: 25,4

Bag'en:
Cobra S3 Limited Edition Driver 10,5° Aldila RIP Beta R Flex
Callaway Razr X, 4H R flex
Callaway Razr X, 5-P R flex
Callaway X-Series Jaws Slate SW(56°),Jaws LW (60°)
Odyssey White Ice 2-Ball
User avatar
spiderboy
Legende
Legende
Posts: 675
Joined: 04 Jun 2009, 08:45
Hcp: 8.x
Hjemmeklubb: Trondheim golfklubb

Re: Adidas Samba og Street sko

Post by spiderboy »

Ojda, så artig at sko-tråden har blitt forvandlet til en gamliser-er-ekle-tråd...veldig stas
Taylormade R9 Driver 11.5*
Ping G10 4-wood
TM Rbz hybrid #4
Callaway Diablo Forged/Mizuno MP-53 4-PW
Callaway v-forged wedge 50, 54, 58
Byron Morgan 006 centershaft custom/Byron broomstick belly
danielgra
Forumvant
Forumvant
Posts: 51
Joined: 30 Jul 2010, 19:45
Hcp: 20.8
Hjemmeklubb: Østmarka GK

Re: Adidas Samba og Street sko

Post by danielgra »

Thomaseh wrote:
Fredrikkm wrote:
radar1 wrote:Å trekke inn nyskilte damer på 45 som er ute etter litt bekreftelse og drikker mer enn de kanskje burde - hva har det med saken å gjøre?
Fordi det er akkurat like latterlig som nyskilt mann på 45 som kjøper seg ny "hip" og "ungdommelig" garderobe.
Så det er ikke greit at en mann som er 45 år kler seg i freshe farger? De må bare gå i svart/hvitt/brun? Da syntes jeg du ser verden på en veldig trist måte.
Hva er så galt med å faktisk kle seg som personen man er? Hva med å faktisk eksperimentere litt? De fleste som ønsker å kle seg i farger vil jeg tro kler seg i farger fordi de har lyst, ikke fordi de må (les: midtlivskrisa). Tro det eller ei, men 99% er nysgjerrige :)
Du kunne ikke sagt det bedre.

Kule sko, litt annerledes, men forandring fryder :)
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Adidas Samba og Street sko

Post by furu »

Det er altfor mange idiotiske fordommer om sko og klær i golf. Om en 55-åring går med Kikkor golfsko og Fowler-caps så er det bare kult og viser at han bryr seg om golf.
Instagram @christianfuru
TinCup
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 410
Joined: 29 Mar 2010, 17:18
Hcp: 4,3

Re: Adidas Samba og Street sko

Post by TinCup »

Digger ikke Fowler caps, men det er bare min smak. Folk må da få kle seg i de fargene, snittet, og de klærne de vil... uansett alder.

Personlig digger jeg jo stilen til Kuchar, brunt, beige, dårlig snitt, anonymt. Fantastisk... eeeh...

Hva mener du Fred?
User avatar
Fredrikkm
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 154
Joined: 04 May 2010, 18:20
Hcp: 20.8
Hjemmeklubb: Holtsmark GK/Bærum GK
Location: Asker

Re: Adidas Samba og Street sko

Post by Fredrikkm »

Thomaseh wrote:Så det er ikke greit at en mann som er 45 år kler seg i freshe farger? De må bare gå i svart/hvitt/brun?)
Har jeg sagt noe som helst om farger? Nå tillegger du meg meninger. Det jeg har sagt er at jeg syns det ser ganske teit ut med personer over 30 som tydeligvis har valgt seg Ricky Fowler som stilikon.


TinCup wrote:Digger ikke Fowler caps, men det er bare min smak. Folk må da få kle seg i de fargene, snittet, og de klærne de vil... uansett alder.

Personlig digger jeg jo stilen til Kuchar, brunt, beige, dårlig snitt, anonymt. Fantastisk... eeeh...

Hva mener du Fred?
Igjen, hvor kommer dette med farger fra? Og hvorfor i alle dager tror du at jeg liker klær med dårlig snitt?
Driver - TM Burner Superfast
Hybrider - TM Burner 3h & 4h
Jern - TM Tour Burner 5-PW
Wedger - Adams 52*, 56* & 60*
Putter - Cleveland Classic BRZ 4.5/ProFound Dark Ace
Thomaseh
Forumvant
Forumvant
Posts: 94
Joined: 08 May 2011, 21:22
Hcp: 25,1
Hjemmeklubb: Groruddalen GK/Kils GK

Re: Adidas Samba og Street sko

Post by Thomaseh »

Fredrikkm wrote:
Thomaseh wrote:Så det er ikke greit at en mann som er 45 år kler seg i freshe farger? De må bare gå i svart/hvitt/brun?)
Har jeg sagt noe som helst om farger? Nå tillegger du meg meninger. Det jeg har sagt er at jeg syns det ser ganske teit ut med personer over 30 som tydeligvis har valgt seg Ricky Fowler som stilikon.


TinCup wrote:Digger ikke Fowler caps, men det er bare min smak. Folk må da få kle seg i de fargene, snittet, og de klærne de vil... uansett alder.

Personlig digger jeg jo stilen til Kuchar, brunt, beige, dårlig snitt, anonymt. Fantastisk... eeeh...

Hva mener du Fred?
Igjen, hvor kommer dette med farger fra? Og hvorfor i alle dager tror du at jeg liker klær med dårlig snitt?
Vel, Ricky Fowler står for farger, han står for spreke farger, og han står får en annen klesstil. Der har jeg fått farger fra!
Driver: Nike SQ Machspeed Black / Fujikura R-flex
Wood: Taylormade R11 #4 wood / Fujikura R-flex
Jernsett: Callaway Razr X / 5-PW
Wedger: Adams Golf - Tom Watson - GW, SW, LW
radar1
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 263
Joined: 28 Apr 2011, 10:47

Re: Adidas Samba og Street sko

Post by radar1 »

Har lagt merke til (vrient å unngå) at Davies Love III har lagt til rosa bukser i rotasjonen. Utrolig kult :D
men kanskje for liberalt for Fred :lol:
User avatar
Fredrikkm
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 154
Joined: 04 May 2010, 18:20
Hcp: 20.8
Hjemmeklubb: Holtsmark GK/Bærum GK
Location: Asker

Re: Adidas Samba og Street sko

Post by Fredrikkm »

Igjen, hva er greia med fargene? Friske farger kan da helt fint inkorporeres i et antrekk uten at man ser ut som en trafikkjegle (aka. Ricky Fowler hver søndag), og noe annet har jeg aldri sagt. Stråmannsargumentasjon syns jeg vi kan holde oss for gode for...
Driver - TM Burner Superfast
Hybrider - TM Burner 3h & 4h
Jern - TM Tour Burner 5-PW
Wedger - Adams 52*, 56* & 60*
Putter - Cleveland Classic BRZ 4.5/ProFound Dark Ace
radar1
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 263
Joined: 28 Apr 2011, 10:47

Re: Adidas Samba og Street sko

Post by radar1 »

Ikke meningen å legge ord i munn på deg Fredrikkm.

Hva er det egentlig som gjør klær ungdommelige i ditt hodet? Farger, snitt eller flere plagg i samme farge?
Hvis Street eller Samba sko blir for mye Ricky Fowler så er jeg spent på hvor høyt lista ligger for "ungdommelige klær" som er uegnet for gutter over 30 :lol:
viz0id
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 179
Joined: 26 May 2011, 10:16
Hcp: 25,4
Hjemmeklubb: Jæren GK

Re: Adidas Samba og Street sko

Post by viz0id »

Var i Aberdeen i helga å kjøpte meg et par Adidas Sambo (vanlige sko i golfsko vel og merke). Utrolig myke og lette sko å gå med til vanlig :)
Hcp 22 mai 2011: 54
Nå: 25,4

Bag'en:
Cobra S3 Limited Edition Driver 10,5° Aldila RIP Beta R Flex
Callaway Razr X, 4H R flex
Callaway Razr X, 5-P R flex
Callaway X-Series Jaws Slate SW(56°),Jaws LW (60°)
Odyssey White Ice 2-Ball
Post Reply