CB,CB eller MC?

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
AndersBj
Rookie
Rookie
Posts: 17
Joined: 30 Jun 2011, 21:57
Hcp: 8
Hjemmeklubb: Miklagard

CB,CB eller MC?

Post by AndersBj »

Jeg er på jakt etter et sett jeg kan spille meg nedover med, men som holder mål når man kommer et godt stykke ned på singel. Spiller i dag på 11, men håper å bikke under den magiske 10-grensen i løpet av sesongen. Har falt litt for Adams CB2, men prøvde TM sine CB-jern her forrige dagen, ikke dumme de heller. Noen som har erfaring med noen av disse køllene, evt som vet om TM sine MC køller er veldig mye vanskeligere å spille med enn CB?

Takker for svar.

Mvh Anders
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: CB,CB eller MC?

Post by furu »

Hei og velkommen til forumet :D

Adams CB2 får veldig mye skryt på amerikanske forum. Det er fine køller. Ganske lettspilte. Mange nevner at de ikke får så ekstreme lengder med dem som med andre merker, noe jeg egentlig kjenner igjen fra Adams A4 som jeg hadde før.

TaylorMades serie er helt greie. Har svingt alle tre modellene (CB, MC og MB). Jeg slo ganske bra med CB men likte følelsen i Callaway Razr Forged vesentlig bedre. TM-serien er dyr og jeg er ikke helt sikker på om den er verd prisen.

Når du er i denne kategorien køller så gjør du deg sikkert en tjeneste dersom du også vurderer Mizuno. Hva har du mulighet til å prøve der du bor?
Instagram @christianfuru
AndersBj
Rookie
Rookie
Posts: 17
Joined: 30 Jun 2011, 21:57
Hcp: 8
Hjemmeklubb: Miklagard

Re: CB,CB eller MC?

Post by AndersBj »

Takker for tipset. Har ikke testet Mizuno før, så det skal gjøres ved neste annledning. Slo litt med AP2 på rangen forrige dagen, var slett ikke dumme de heller!
User avatar
Golfmikke
Rookie
Rookie
Posts: 17
Joined: 05 Jul 2011, 23:20
Hcp: 3,3
Hjemmeklubb: oppegård

Re: CB,CB eller MC?

Post by Golfmikke »

kan ikk helt si meg enig med furu der. Jeg driver selv proshop, og fra min erfaring og kunder sin erfaring så er det Callaway legacy eller tm cb som er tingen. Jeg spiller selv på cb og de er nydelige. Du kan fint forme alle slags slag med de, de er mer tilgivelige og de gir deg ca 10meter mere lengde enn mc. Jeg vil absolutt ikke anbefale mc til noen som helst hvis du ikke har mål om å spille på 0. Det er utrolig fint å se på, og man kan fint spille bra med det, men på de dårlig dagene som skulle man ønske at man hadde cb.

Syns helt ærlig pris ikke skal sette noe stopper på hvordan køller man skal ha. Gjennomsnittlig normal bruker jo tross alt køllene sine i 7år.
Nike Sumo2
Taylormade R11 3wood Tour shaft, S Flex
Taylormade cb 3-P, Project X flighted 6.0
Taylormade Rac wedger, 50,55 og 60grader
Odyssey Pt82 limited putter 34"
Taylormade penta
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: CB,CB eller MC?

Post by veggiss »

Golfmikke wrote:Jeg driver selv proshop
På Oppegård?
Golfmikke wrote:Gjennomsnittlig normal bruker jo tross alt køllene sine i 7år.
Dem er det ingen av her ;)
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
Golfmikke
Rookie
Rookie
Posts: 17
Joined: 05 Jul 2011, 23:20
Hcp: 3,3
Hjemmeklubb: oppegård

Re: CB,CB eller MC?

Post by Golfmikke »

Det er kanskje ikke så mange her nei :P ja, på oppegård ja
Nike Sumo2
Taylormade R11 3wood Tour shaft, S Flex
Taylormade cb 3-P, Project X flighted 6.0
Taylormade Rac wedger, 50,55 og 60grader
Odyssey Pt82 limited putter 34"
Taylormade penta
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: CB,CB eller MC?

Post by furu »

Legacy er fine jern men ikke bedre enn Razr. Fikk ingen stor opplevelse da jeg testet dem.

Hva som er tingen i proshopen din er det du som avgjør :D Er du flink så selger du det du vil - uansett hva du måtte mene om andre produkter og hvordan de presterer. Hvis du ikke er flink så setter jeg mer lit til at Legacy og TM CB er de beste valgene ;) Da har kundene tatt sitt valg på egenhånd.
Instagram @christianfuru
User avatar
Golfmikke
Rookie
Rookie
Posts: 17
Joined: 05 Jul 2011, 23:20
Hcp: 3,3
Hjemmeklubb: oppegård

Re: CB,CB eller MC?

Post by Golfmikke »

Haha, jeg selger for det meste hva jeg ønsker jeg. Det er vel en av de fordelene man har ved å være sjef. Men når det kommer til mennesker som f.eks her på denne siden, så tar de for det meste valget selv (hvis man ikke går for å teste spinn,launch vinkel osv). Men jeg har solgt et godt antall med tm tp cb, og får den samme responsen hele tiden. Man får ca 10meter ekstra lengde med de (mot mc og razr), lett spilte og man kan faktisk forme slagene ganske bra med de.
Nike Sumo2
Taylormade R11 3wood Tour shaft, S Flex
Taylormade cb 3-P, Project X flighted 6.0
Taylormade Rac wedger, 50,55 og 60grader
Odyssey Pt82 limited putter 34"
Taylormade penta
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: CB,CB eller MC?

Post by Golffreak »

TM TP CB har 1-2 grader sterkere loft enn Callaway Razr X forged, og selv om Callaway har ørlitt mer skaftlengde så tror jeg kanskje dette kan forklare at kundene tjener noen meter..:-). Skaftet er også noe lettere i TM settet. Hvis du bøyer 6-jernet i TM CB settet ditt 2 grader svakere, og jeg slår 10m lengre enn med mine Callaway X-forged, så har du en deal. Jeg tror det dog ikke dessverre...
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: CB,CB eller MC?

Post by furu »

Jeg er helt enig i at man slår langt med TM CB. Det var min erfaring med dem. Eneste som var lenger for meg i år var Cobra S3.
Instagram @christianfuru
AndersBj
Rookie
Rookie
Posts: 17
Joined: 30 Jun 2011, 21:57
Hcp: 8
Hjemmeklubb: Miklagard

Re: CB,CB eller MC?

Post by AndersBj »

For min del tror jeg det står mellom TM og Adams CB2, men har ikke testet Cobra S2. Noen som har erfaring med de?

Takker for svar!
Post Reply